Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Hva om de ikke har det? (må jo ha en plan B) :P

De aller, aller fleste hotell tilbyr dette :jepp: Hvilket hotell skal du bo på? Men hvis de ikke har.... kanskje de vet om noen sånne oppbevaringsbokser i byen? Er vel noen slike bokser på Kings Cross tror jeg.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Victoria Station har billig bagasjeoppbevaring. Vi satte igjen koffertene våre der, flyet vårt gikk også hjem kl 20.

Se her ja! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victoria Station har billig bagasjeoppbevaring. Vi satte igjen koffertene våre der, flyet vårt gikk også hjem kl 20.

Okei, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som reiser mye til London, bruker dere kort eller betaler dere kontant på shopping?

Jeg reiser snart og vet ikke hva som er smartest å gjøre så alle innspill mottas med en kjempestor takk. :)



Anonymous poster hash: de38a...b3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker som regel større beløp med kort (betal i pund, så bestemmer banken og ikke butikken vekslingskursen), men tar ut en del kontakter som kan brukes på mindre beløp, en flaske vann, kaffe og nips. Reiser til London på mandag, så da skal kortet svis varmt :)



Anonymous poster hash: c10f1...52f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som reiser mye til London, bruker dere kort eller betaler dere kontant på shopping?

Jeg reiser snart og vet ikke hva som er smartest å gjøre så alle innspill mottas med en kjempestor takk. :)

Anonymous poster hash: de38a...b3c

En liten videreføring fra dette spm: hvor kan jeg ta ut engelske pund uten å betale dyre vekslingsgebyrer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler med kort på butikker, restauranter, flytog o.l.

Tar ut litt pund på Gardermoen før vi drar, og i minibanker der borte. Kjekt med litt cash til taxi o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har en kinesisk restaurant (I chinatown f.eks) med god og billig buffét å anbefale?

Samboeren min spiste det et sted der for ikke lenge siden, og det var ikke god mat. Og vi elsker kinesisk, så vil spise på et bra sted :)



Anonymous poster hash: 2c872...ee5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten videreføring fra dette spm: hvor kan jeg ta ut engelske pund uten å betale dyre vekslingsgebyrer?

Jeg tar ut noe i minbank her hjemme før jeg drar, og så tar jeg ut det som trengs ekstra i minibank i London. Hva du betaler i vekslingsgebyr avhenger av hvilken bank du har, min bank har kun 50 kr hvis jeg tar ut i en av bankens egne minibanker, men 200 hvis du har konto hos en annen bank. På visakortet mener jeg det er 35 kr + 1% av beløpet som tas ut. Å ta ut penger for å veksle på kontor er det vel ingen som gjør lenger tror jeg, da er det i alle fall mye lettere å bli svindlet.

Anonymous poster hash: c10f1...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som skal veksle kontanter i London, er det kun et sted jeg vet om som jeg kan anbefale. Det betyr ikke at det er få vekslingskontorer, men at 99 % gir deg en dårlig handel.

Thomas Exchange har byens beste priser for turistformål.

https://www.thomasexchange.co.uk/contact_us.asp



Anonymous poster hash: fa99d...396
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For de som skal veksle kontanter i London, er det kun et sted jeg vet om som jeg kan anbefale. Det betyr ikke at det er få vekslingskontorer, men at 99 % gir deg en dårlig handel.

Thomas Exchange har byens beste priser for turistformål.

https://www.thomasexchange.co.uk/contact_us.asp

Anonymous poster hash: fa99d...396

Bra tips!

Fant denne artikkelen om valutagebyr avhengig av hva slags bank man har:

http://www.dinside.no/893888/velg-riktig-minibank

Jeg betaler heldigvis 0 kr :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kassycat

Dette er nok forklart flere ganger, har lest sååå mye om Oyster card, men skjønner det ikke heelt enda.

Jeg lurer på: det oyster-cardet som man fyller valgfritt beløp på (og som ikke blir trukket mer når man har nådd den og den grensa for den dagen), har det noen begrensninger med tanke på soner i London?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger hvor mange soner du vil kjøpe for, som regel klarer du deg med sone 1 og 2 når du er turist. Flere soner = dyrere kort.



Anonymous poster hash: c10f1...52f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest kassycat

Du velger hvor mange soner du vil kjøpe for, som regel klarer du deg med sone 1 og 2 når du er turist. Flere soner = dyrere kort.

Anonymous poster hash: c10f1...52f

Er du sikker? for det står sånn her:

"If you use a Travelcard, it must be valid for every zone you travel through. (Travelcards are valid for any bus journey within Greater London regardless of the zone(s) it covers. Where your Travelcard includes Zone 3, 4, 5 or 6 you can use it on trams.)

Oyster is valid for all zones and automatically calculates the cheapest fare."

:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger ikke antall soner, men billettprisen per reise blir dyrere om du reiser gjennom flere soner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker? for det står sånn her:

"If you use a Travelcard, it must be valid for every zone you travel through. (Travelcards are valid for any bus journey within Greater London regardless of the zone(s) it covers. Where your Travelcard includes Zone 3, 4, 5 or 6 you can use it on trams.)

Oyster is valid for all zones and automatically calculates the cheapest fare."

:s

Dette er en tekst som forutsetter litt bakgrunnsinfo.

Du kan kjøpe periodekort (ukeskort, månedskort, årskort) å laste opp på oyster-kortet. Et slikt periodekort må spesifisere antall zoner du vil reise innenfor.

Videre kan du benytte en pengesum som du har lagt inn på kortet, der du belastes for hver enkelt tur. Har du nok penger på kortet til å dekke reisen, kan du dra over alle sonene om du ønsker.

Anonymous poster hash: fa99d...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...