Gå til innhold

Mens vi venter på vårt lille vidunder


Evelina74

Anbefalte innlegg

Den vektøkningen din minner mer om den jeg hadde i mitt første svangerskap. Men jeg har jo på langt nær vært så dårlig denne gangen.

Vi har veldig lik vekt i utgangspunktet da. Kan bare være glad for at du ikke har økt så mye for det skal jo tross alt av igjen :)

Nå har den lille i magen min kjynt å bli ganske aktiv også åg det synes jeg er deilig :rødme:

De sier jo at du skal ikke sammenligne ditt første barn med ditt andre men min første var jo hyper inni magen og denne er veldig mye mer bedagelig å det føler jeg er litt halvskummelt av og til. Men barn er jo forskjellige så jeg får nok bare slå meg til ro med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei :goodbye:

Det går fint her. Gleder meg til å bli tobarnsmamma men det vil også kreve en del mer. Men vi gleder oss. Det er jo større aldersforskjell på mine to. Tenker at du vil få det ravelt med to så nærme hverandre. Men det vil jo bli veldig kjekt for dem når de vokser opp. Minien min gleder seg til å bli storebror... så håper jeg at vi klarer å unngå den verste sjalusien i begynnelsen :jepp:

Ha en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønskaer en god dag til deg også Skumgummi og til alle andre :goodbye:

Hordan er det med dere? I dag føler jeg meg kjempestor og tung..... Ikke akkurat noen god følelse... Hadde meg en handlerunde og da traff jeg flere som fsom var veldig gravide. Å det gjorde at Evelina gikk hjem og følte seg myyye slankere og bedre :fnise: Ikke alltid det skal så mye til :gjeiper:

Ellerse så føler jeg at ukene går veldig fort. Nærmer meg jo uke 24 nå og da er det plutselig bare 16 uker igjen... Skal til legen på fredag. Skal bli greit med en sjekk. Det sparker hvertfall mer enn det har gjordt og det er en god følelse :rødme:

Men nå er det visst barnetv tid.... Snakkes :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg i skikkelig grublemodus....

Jeg har jo ett barn fra før og da jeg gikk gravid med han var det vanvittig mye liv. Har og hørt at en ikke skal sammenligne to søsken med tanke på aktivitetsnivået, men ...... Kjenner at jeg tenker mer og mer på dette.

Denne babyen sparker etter min mening altfor lite. Lurer på om h*n får nok næring... Er det noen av dere som har noen erfaring ang dette????

Tror jeg ringer gynekologen i morgen og hører. Tror det kujnne vært beroligende med en ny ul for å se at alt står bra til. Så får mammaen og hele roen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag får jeg skrive noen ord. Har ikke vært her på ei stund. Utenom innom for å sjekke hvordan det gikk med sønnen til kusinen tilskumgummi.

Jeg har så vondt av dem, det går faktisk ikke ann å forestille seg hva de går igjennom om man ikke har vært i lignende situasjoner selv. Men det er nesten som at man ikke må tenke på det heller. Jeg har jo selv en liten gutt og bare tanken p[ at noe slikt kan skje er .... det er ingen ord som kan dekke noe slikt.

ellers s[ har jeg v'rt inne tilekstra ul. Det sto bare bra til i magen. Det lille vidunderet v[rt hadde det helt fint. Skal visst inn 2 ganger til f;r f;dsel for videre sjekk pga min helsetilstand. Ellers var jeg til jordmor p[ fredag. Alt bare bra.

Hadde ikke g[tt opp noe mer i det siste i vekt og symfysem[let mitt har ogs[ begynnt [ stabilisere seg. Var da 26 og f.lyd 144.

Ellers har jeg en del vann i kroppen og en del kynnere, men det g[r ganske s[ bra synes jeg. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med oppdatering :)

Som du sier - vanskelig å forestille seg hva min kusine går igjennom :( Skal i begravelse på fredag. Gruer meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Heihei og god påske til alle sammen :goodbye:

Endelig på hjul igjen sånn nogen lunde hvertfall... Har hatt en virusinfeksjon så jeg har vært nede for telling ca 3 uker...

Men nå har det heldigvis snudd. :)

Blir nok ikke så mye droddling i påsken for vi reiser på fjellet i dag. Skal bli deilig. Håper på godt vær :)

Tirsdag etter påske er det ny ul for å sjekke veksten til det lille magetrollet :)

Gleder meg til det. Det er godt med spark og liv der inne så det tyder jo bra :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann :goodbye:

Alt bra , her kommer en liten oppdatering. Da vi var på ul fikk vi vite at alt var bra med det lille magetrollet vårt men at det ligger i seteleie....

Det kan jo endre på seg og vi skal inn på en ny sjekk om 4 uker for å se om babyen har snudd seg. Hvis ikke var det noen som snakket om at det gikk ann å prøve å snu babyen. Det skulle visstnok ikke være noe behagelig, men det må være brdre enn å føde i seteleie uansett....

Noen med erfaring???

Kommer nok til å vurdere ks om det viser seg ikke å ha snudd seg. Tenkte jeg skulle ta det opp med jordmor som jeg skal til i slutten av måneden.

hei då :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Heihei :goodbye:

Det er visst på høy tid med en liten oppdatering her. Nå minker det veldig på tida. Heldigvis. Formen er fin og jeg holder på med forberedelsene til babyen kommer. Gleder oss veldig nå :rødme:

Det er jo bare rett over 3 uker igjen og jeg merker at trøttheten begybber å komme tilbake. Men man må jo hvile å lade opp til fødselen, så det er vel en grunn til det. Som dere ser er jeg utrolig lite inne her på kg. Har jo aldri vært her mye for jeg føloer bare ikke at tida mi strekker til. Er gjerne innom og ser litt men skriver sjelden.

Håper at det er bra med dere jenter. Endelig snart i mål :)

:klemmer: til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med innspurten! Det er nå du skal samle krefter og kose deg. Håper du får noen fine uker før babyen kommer.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Mercier :klemmer:

Jo takk jeg prøver å slappe av men med en liten turbo på 3 så er det ikke altid like enkelt da. Må jo også innrømme at jeg ikke er noe flink til å slappe av....har jeg vel aldri vært spesielt flink til...

18 dager igjen.. ganske skummelt at det er så nært forestående. Kjente det godt da vi var inne på journalskriving på føden... Litt guggen følelse når du har tilbrakt noen timer der fra sist fødsel. Men forhåpentlg vil dette gå litt kjappere. Satser på det hvertfall :jepp:

so long :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Heisann :)

Endelig liggger babyen min med hde rette veien, men det har ikke festet seg enda. Skal i ny kontroll på mandag. Formen min er fin men litt høyt bodtrykk.

Jordmora snakke om å re å hjelpe meg igang på mandag om inenting skjer i helga. Er det noen av dere som ar vær bort det? Kalles el sripping av livmorappen. Er i utgangspunkte ikke så veldig ira på det, men det er jo mye som kan forandre seg til mandag

:jepp:

Ha ei god helg alle sammen :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei alle sammen :goodbye:

På tide med en oppdatering jenter. Vi fikk en nydelig liten prins, søndag 14. juni. :kgbaby: Alt går bare fint men det er vanvittig travelt med en 3 åring som helst skal sitte oppå mammaen sin.

Fødselen var vanvittig intens men det var nok fordi alt gikk så fryktelig for denne gangen. Gikk fra 3 cm åpning til han var ute på 2 timer, uten ei eneste revne :jepp:

Så formen min er jo kjempegod. Stor forskjell på første og andre gang, det skal være sikkert.

Så nå bare koser vi oss. Det er en ubeskrivelig føelse å bli mamma igjen.... nyter hvert eneste sekund :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...