Gå til innhold

Mens vi venter på vårt lille vidunder


Evelina74

Anbefalte innlegg

Heisann og velkommen til min graviditetsdagbok :)

Tenk at jeg skal bli mamma for 2. gang. Det er en nesten ubeskrivelig følelse :rødme:

Jeg hadde vel egentlig lenge tenkt å lage en prøverdagbok, men det ble ikke noe av. Selv om jeg var mye rundt og leste i deres.

Så nå tenkte jeg at om jeg skal lage en dagbok må jeg gjøre det nå.

Ønsker alle :velkommen: innom på en :kaffekopp:

Håper vi kan dele mange koselige stunder gjennom et langt svangerskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er jeg skikkelig uggen og kvalm... Trodde jeg skulle slippe unna det denne gangen, men det ser ikke slik ut :tristbla:

Men men, det sies jo at er man kvalm er sjangsen for spontanabort mindre. Så da får jeg se det som positivt. :jepp:

Skal til kiropraktoren i dag da ryggen har gått litt i stå. Håper det er fort gjordt å fikse. Har noen av dere fått problemer med ryggen etter at dere ble gravide? Jeg er jo 7 uker i morgen og det er tredje gagne allrede. Han mener at det er hormonellt.

Det ble litt klaging og uffing i dag, men det er vel derfor at man har dagbok :jepp:

Dere må ha en fin dag alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant deg, fant deg, fant deg!!!! :danser:

Gratulerer med dagbok :)

Må få linken din til å fungere, har prøvd mange ganger å komme inn her, tilslutt måtte jeg søke den opp :lur:

Dumt å høre at du er blitt dårlige, velkommen i klubben.

Jeg har lagd litt :kaffekopp: til deg, så får du slenge bena på bordet og slappe av rensten av kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn nå virker linken til å komme inn i dagboka mi også :)

Kjempebra. Flott at vi har disse moderatorene til å hjelpe oss når vi ikke får til ting :jepp:

Tussta: Takk for hilsen og deilig kaffe :) Smakte deilig. Føler meg faktisk mye bedre i dag.

Har akkurat vært ute i posten. Håpte på at det lå et brev der til meg om hvor tid jeg skulle på tidlig ul. Legen sa i uke 8-9, så da må jeg vel få en innkallelse snart tenker jeg. Blir spennende men litt skummelt også.

Tenker alltd på om alt er som det skal med det lille magetrollet :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og tusen takk for hilsen Karamella :klemmer:

I dag er jeg 7 uker :danser: Kun 5 uker igjen til de magiske 12 :)

Kjenner 2 stk som har mistet nylig og det gjør at jeg tenker ekstra mye på det. Selv om jeg egentlig ikke tror at det kommer til å skje meg nå, så kan jeg ikke helt slappe av. Kankje ekstra siden jeg har et såkalt høyrisikosvangerskap. men prøver å ikke tenke det.

I dag er jeg ganske fin i formen. Kun litt kvalm når jeg blir sulten og trett da, men det ser ut til å vedvare. Sover jo fra klokka ti om kvelden til 7 om morgenen.Det må jo være mer enn nok.

Nå dkal jeg ha meg en :dusje: før vi reiser i bursdagsselkap. Lurer på hva jeg skal ha på meg. Føler meg ganske så oppblåst. Å jeg føler meg rett å slett småtykk. Måtte ha meg en runde foran speilet bare for å konstantere at jeg faktisk ikke var blitt tykk, kun følte det slik. å det var en lettelse :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så er snart helga over. Den har vært rimelig regntung her på vestlandet :regn:

Men i dag rakk vi å gå en lang tur før regnet satte inn igjen. Herlig med frisk luft.

Formen min har vært hganske fin. LItt kvalm og uggen med en gang jeg ikke får mat når kroppen måtte ønske det, ellers bra. Men er fremdeles ulidelig trett :søvn: Har sovet 11 timer i natt men jeg kan snart trenge en lur til :ler:

I dag har jeg og mannen sittet og diskutert hva vi tror det blir. Jewg er veldig usikker men han mener at det vil bli en gutt. Er jo han som har sendt inn soldatene så han bør jo vite :fnise:

Har og diskutert om vi skal vite det på ul. Det har vi ikke helt bestemt. Har god tid på oss til det. Vi visste det ikke sist gang, men nå får vi se....

Har forresten begynt å drømme masse rare ting. Mye av det egner seg faktisk ikke på trykk en gang :fnise:

Kan også kjenne når jeg trykker forsiktig nede på magen min at det er en liten hard kul der, ganske rart ....det er og litt ømt.

Ellers så hadde vi besøk av svigermor i dag. Synes at hun så så rart på me :flau: Det kan jo bare være jeg som følte det slik også da....

Men brystene har jo økt ganske så mye, så de som vet å følge med kan jo lett se det. Hadde håpt å kunne holde det hemmelig ei god stund til. Håper at det bare er innbildning fra min side :fnise:

Da får dere ha en fin ettermiddag jenter :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært borte noen dager, faktisk ganske deilig. Bare reise bort å slappe av :)

Leste artikkelen "Det er f\kreft" før jeg logget på. Det var ingenting å lese for en hormonell Evelina :grine: Jeg får så vondt inni meg. Stakkers Capre Diem.

Håper at barna hennes har det bra.

Ellers så går jeg hver dag i posten og lurer på når brevet kommer om den tidlige ul jeg skal på. Kjenner at jeg er litt gira på å få det gjordt. Bare se at alt er så bra som jeg håper og tror :rødme:

Er ganske øm og det strekker mye i ligamentene så det vokser. Når jeg ligger på ryggen kan jeg kjenne at det er en liten hard klump. Det er litt deilig. For det kjenner jeg igjen fra sist gang :)

Nå tror jeg at jeg skal komme meg ned til sentrumå få handla litt. Har prøvd å tenke lit på hva jeg skal kjåpe i julegaver. Tenkte jeg skulle ikke være sånn i siste liten i år :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Mercier :klemmer:

Koselig med bespk i dagboka mi :jepp:

Vi har hatt en utrolig heftig halg. Masse å gjøre, så jeg har ikke hatt tid til å titte innom her en gang.

Faktisk ganske pyton å ha det slik når det eneste jeg egentlig ønsker er å legge meg ned å slappe av.... Gleder meg til denne enorme trettheten begynner å ta av. Husker at jeg i mitt første svangerskap lurte veldig på hvorfor mine gravide medsøstre var så utrolig trette. For det var nemlig ikke jeg. Men jeg skal hile å si at jeg skjønner denne ganga hva de pratet om.

Men nå er uke 8 fullgått og uke 9 er påbegynt, så da er det kanskje ikke så lenge til det begynner å avta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du :) Moro å lese om dine erfaringer så langt. Du er litt lengre på vei enn meg :) Jeg er 6 fullgåtte uker og begynte på min 7 uke i går. Er så spennende dette :)

Gleder meg til å følge deg videre <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Skumgummi :) Koselig at noen stikker innom. Jeg er ikke innom hver dag selv heller. Har liksom ikke noe å skrive hver dag. Men kan ha en liten oppsummering i dag :)

Jeg nærmer meg 9 uker nå. Tida går veldig fort egentlig synes jeg. Formen min er ganske fin. Men usigelig trett. Rettt å slett dødstrett hele veien. Så jeg går her å håper å håper at det skal gi seg etter hvert. De sier jo at det skal komme seg etter endte 12 uker. Så jeg håper.

Litt kjipt å legge seg kl 9 hver kveld.....

Utenom det så er jeg enormt oppblåst. Spesielt på kvelden. Det er urolig hvor fort kroppen har forandret seg denne ganga. Har lagt meg ut over ryggen/bekken. Sist gang så jeg jo ikke at jeg var gravid om jeg så meg selv bakfra. Har også mistet livvidden. Eller det vil si at den forsvinner utover dagen :fnise:

Så jeg håper at jeg klarer å holde det skjult i 12 uker. Til julaften d\kan jeg visst bare glemme :fnise:

På tiradag skal jeg på tidlig ul. Det blir spennende og skummelt, samtidig som det skalbli greit å få sjekka at alt er bra med magetrollet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Tussta :klemmer:

Ja, vi gleder oss masse til det. De siste dagene har vi tenkt masse på om det er 2 inni magen min.......

Jaja, kanskje like greit å tenke på det istedet for å bekymre seg for om alt er som det skal :jepp:

Er veldig spent hvertfall. Men i morgen på denne tida vet vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tiradag skal jeg på tidlig ul. Det blir spennende og skummelt, samtidig som det skalbli greit å få sjekka at alt er bra med magetrollet :jepp:

Oi, så spennende med UL. Gleder meg til å høre hvordan det går :) Håper du det er to eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :)

Da har jeg vært på ul. Alt var helt fint med den lille og det var bare en :)

Jeg var litt i tvil siden jeg var så ualminnelig trett. Snakket med min tante i helga og hun hadde det slik da hun fikk tvillinger.

Jeg er veldig glad for at det var kun en, men hadde det vært to så hadde jeg nok takla det også :)

Det var helt fantastisk å se hvor mye en egentlig kunne se selv om jeg kun er 9 uker og 3 dager. Kunne til og med se at h*n beveget seg og veivet med de små armene og beina sine :rødme:

Det blir med ett veldig mye mer virkelig. Å jeg er veldig letta at alt var som det skulle og at veksten svarte akkurat til 9+3. H*n har akkurat 26mm stor.

Vi fikk med oss 2 fine bilder av det lille vidunderet vårt :rødme:

Han sa også at siden alt så så veldig fint ut så var det hele 97% sjangs for at alt gikk bra :) Å det varmet mammaen og høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heihei :)

Da har jeg vært på ul. Alt var helt fint med den lille og det var bare en :)

Jeg var litt i tvil siden jeg var så ualminnelig trett. Snakket med min tante i helga og hun hadde det slik da hun fikk tvillinger.

Jeg er veldig glad for at det var kun en, men hadde det vært to så hadde jeg nok takla det også :)

Det var helt fantastisk å se hvor mye en egentlig kunne se selv om jeg kun er 9 uker og 3 dager. Kunne til og med se at h*n beveget seg og veivet med de små armene og beina sine :rødme:

Det blir med ett veldig mye mer virkelig. Å jeg er veldig letta at alt var som det skulle og at veksten svarte akkurat til 9+3. H*n har akkurat 26mm stor.

Vi fikk med oss 2 fine bilder av det lille vidunderet vårt :rødme:

Han sa også at siden alt så så veldig fint ut så var det hele 97% sjangs for at alt gikk bra :) Å det varmet mammaen og høre :)

Så fantastisk å lese om UL. Så moro at dere fikk sett den lille :) Tenker du er litt mer rolig nå. Nå kan du NYTE graviditeten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå glad på dine vegne Evelina! :)

Herlig å høre at det lille magetrollet ditt har det bra!

Jeg tror nok at jeg skal bestille time til tidlig ul slik at vi også kan se at alt er bra! :) Vet bare ikke helt hvor!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :)

Da har jeg vært på ul. Alt var helt fint med den lille og det var bare en :)

Jeg var litt i tvil siden jeg var så ualminnelig trett. Snakket med min tante i helga og hun hadde det slik da hun fikk tvillinger.

Jeg er veldig glad for at det var kun en, men hadde det vært to så hadde jeg nok takla det også :)

Det var helt fantastisk å se hvor mye en egentlig kunne se selv om jeg kun er 9 uker og 3 dager. Kunne til og med se at h*n beveget seg og veivet med de små armene og beina sine :rødme:

Det blir med ett veldig mye mer virkelig. Å jeg er veldig letta at alt var som det skulle og at veksten svarte akkurat til 9+3. H*n har akkurat 26mm stor.

Vi fikk med oss 2 fine bilder av det lille vidunderet vårt :rødme:

Han sa også at siden alt så så veldig fint ut så var det hele 97% sjangs for at alt gikk bra :) Å det varmet mammaen og høre :)

Så fantastisk å få se den lille, og få en betryggende prat med legen om at alt er som det skal være.

Jeg slappet så mye mer av etter vi var på UL, og jeg har faktisk kost meg med graviditeten mer etter, det ble så mye mer virkelig når vi fikk se nurket.

Jeg har jo kommet i 12.uke nå, og merker store forandringer i formen, er ikke trett lenger, ikke noe særlig mer enn vanlig iallefall, og kvalme og uggenhet er også omtrent borte. Det er en utrolig fin følelse.

Kos deg videre, slapp av og nyt at det er en sprellende liten en der inne. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Skumgummi og Tussta :)

Jeg er så utrolig glad og lettet. Til mer jeg tenker og ser på bildene av det lille vidunderet vårt jo mer "salig" blir jeg :rødme: Alt ble veldig mye mer virkelig.

Sist gang var jeg ikke til tidlig ul, men da var jeg veldig mye mer nervøs av en eller aen grunn. Denne gangen har jeg en helt annen ro i kroppen. Sa til mannen da vi kjørte i bilen innover til ul at jeg var nesten litt nervøs for at jeg var så rolig.

Men det viste seg jo at jeg hadde all grunn til å være det :rødme:

Kan annbefale på det varmeste å ta en tidlig ul. Jeg fikk den jo pga at jeg har et høyrisikosvangerskap. Men tror nok bare at du kan henvende deg til fastleger å be han søke for deg. Tror sikkert ikke at det skal være noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...