Gå til innhold

Kihns Retail Therapy

Kihn

Anbefalte innlegg

I depositum, hmmm... Er det $5 kanskje? Husker ikke helt, det er hvertfall ikke mye :jepp:

Jeg skal reise med samboeren til hans familie på Vestlandet :) Vi gjør det hvert år, ifjor feiret vi jul der, nå blir det nyttår.

Tørrshampoo er nok også for de som ikke kan vaske håret, jeg bruker det når jeg ikke gidder eller har tid. Den holder håret 'rent' i en ekstra dag, veldig praktisk! Jeg syns Kisby sin er den beste, selges på Vita og ser sånn ut. Ansiktsmaskene heter SkinVitals, kjøpte en fuktighetsmaske og en rensemaske. Syns de er så kjekke for det er bare en sånn våtserviett-maske, ikke noe søl og griseri. Også er de veldig bra! MAC-skyggen heter Poison Pen, en matt dus, passe mørk lilla; fant et bilde (obs: kjempestort!), min er den til venstre. Gjør seg veldig fint på meg, jeg har mørkebrune øyne :)

Jeg syns det var fælt å feire jul uten min egen familie ifjor, så dette blir en veldig fin jul! Vi pleier ikke å gå i kirken, den nærmeste kirken er så liten, så det er alltid stappfullt. Men jeg skulle veldig gjerne gått :jepp: Det er noe med stemningen, ja!

Men nå er det på tide å hoppe i dusjen og komme seg av gårde til mamma og pappa! :jepp: Ønsker alle her på shoppingdagbok-forumet en riktig god jul! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var mesteparten av jula over! Jeg og sambo har hatt det kjempekoselig hos mamma og pappa, og vi fikk masse fine gaver. Dog var sambo litt snurt for at han ikke fikk alt tilbehøret til pinnekjøttet som han er vant til :ler:

Av gaver fikk jeg selv, bl.a.:

2 flanellpysjer

Nattkjole

Olsenbanden DVD-boks

Eddie Izzard DVD-boks

MEMO av Oddbjørn Bye

Style A to Zoe av Rachel Zoe

SATC: The Movie-boka

Rød stor Moleskine-kalender

The Body Shop Cocoa body butter

Helly Hansen superundertøy

Masse telys + telysholdere

Penger

Alt i alt er jeg storfornøyd! Jeg og sambo fikk bl.a. gåsedunsdyner og Monopol, som ble svært flittig brukt under oppholdet! :jepp: Gøy å få med både mamma og lillebror også :laugh: Ellers har vi stort sett ligget på sofaen og glant på film hele tiden, veldig deilig etter en stressende og slitsom førjulstid.

Imorgen er det jobb igjen, hele dagen faktisk, også skal jeg dra og bytte body butteret mitt, ettersom det var Coconut og ikke Cocoa jeg skulle ha :wink: Så er det pakking på søndag, og å dra av gårde til Vestlandet på søndag. Da skal jeg kose meg i taxfree'en :ler: Dessverre er det et skår i gleden; jeg hadde egentlig legetime før jul for å få en ny resept på nye p-piller. Fikk Microgynon for ca. tre måneder siden, men den gir meg så utrolig mye kviser, også på ryggen og brystet, og det plager meg veldig. Hadde håpet på å få noe bedre før jeg drar av gårde til svigers for å unngå å se ut som om jeg har en hudsykdom, men jeg klarte selvfølgelig å bomme på dagen for timen, og det var ingen ledig time å oppdrive før i 2009 :grine: Var på gråten da jeg måtte gå slukøret hjem igjen da jeg møtte opp dagen etter jeg egentlig hadde timen. Også tør jeg ikke å bare kutte ut midt i brettet jeg har begynt på, så må holde på en måned til. Æsj, det er så utrolig ekkelt å være slik som nå :sukk: Håper det ikke blir mye verre i løpet av oppholdet på Vestlandet i alle fall. Får satse på at jeg kan trøsteshoppe litt på julesalget hvertfall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi i 2009! :jepp: Jeg og sambo tok det veldig med ro igår, etter familiemiddag med pinnekjøtt (NAM) fikk han en kompis med dame på besøk, også satt vi hjemme og tok et par øl før vi dro på byen og tok noen flere øl der. Ikke noe biggie, selv drakk jeg bare en drink, passer meg helt fint. Syns egentlig nyttårsaften er litt oppskrytt, det blir så mye mas om at man MÅÅÅÅ jo feste, men det er jo egentlig like koselig å slappe av hjemme? Det er iallefall min mening :) Misforstå meg rett, jeg liker en god fest iblant, men akkurat denne dagen blir det som oftest såpass mye flatfyll og tull at det er greit å holde seg unna.

Har fått flere gaver her, bl.a. Rosendahl Grand Cru-greier, mye fint men noe må byttes, f.eks. cognacglassene, det drikker vi ikke akkurat mye av. Dog er det en mulighet for at sambo fikk sansen for det igår da han fikk smake :fnise: Imorgen drar vi hjem igjen, det blir greit det også tror jeg, heldigvis er det en liten stund til vi begynner på skolen igjen, men vi skal på et viktig møte i forbindelse med PPU på mandag, også skal jeg være med på varetelling på jobben på lørdag. Hurra! :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! :klem:

Helt enig med deg i at nyttårsaften er oppskrytt. :Nikke: Akkurat i år var vel uansett ikke store fester tingen for meg (:fnise:), men jeg har egentlig droppet festingen de siste 3-4 årene uansett. Det blir bare mas, som du skriver! Høres ut som du hadde en kjempefin kveld allikevel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min versjon av Frk. Grønns liste! Har fundert på 'nyttårsforsetter' de siste dagene, men har vel egentlig kommet fram til at det ikke egentlig er forsetter, men rett og slett forbedringer jeg vil gjøre, uten at det skal være noe voldsomt press å holde dem. Selvom det er tanken! :fnise:

Jobb og utdanning

- Lese jevnt og trutt, ikke skippertak!

- Være mer aktiv i undervisningen

- Fundere litt mer på min mulige masteroppgave, kanskje skaffe noen bøker om emnet jeg har vurdert

Økonomi

- Jeg og sambo skal bli flinke til å spare mer!

- Ikke bruke opp lønna før jeg har fått den :fnise:

Kropp og helse

- Godteri og brus kun i helgene! Det blir tøft, brus er min store last! :blush:

- Trene minst 2 ganger i uken, helst 3.

- Bruke tanntråd hver kveld! Det er jeg skikkelig dårlig på, og får alltid høre det hos tannlegen

- Spise mer frukt og grønt!

Hus og hjem

- Rydde opp samme dag, heller enn å la haugene vokse seg enorme. Gjelder særlig kjøkken og stue.

- Bli flinkere til å ta oppvasken før det blir store hauger av det...

- Vaske klær jevnlig, ikke bare når skittentøyskurven er full

Familie og venner

- Ringe mer/ dra mer på besøk til mamma, pappa og mormor

- Være mer sosial på skolen og ellers

Klær, hår, sko, sminke og accessories

- Bruke opp produkter før jeg kjøper nye

- Tenke enda litt mer gjennom om jeg faktisk trenger nye sko/gensere/vesker/whatever før jeg handler

- Bli flinkere til å droppe billigklær og heller kjøpe kvalitetsplagg som varer en stund og som holder i flere sesonger. Gjelder først og fremst basisplagg.

- Bli flinkere til å bruke accessories

- Ha en plei-deg-selv-dag en gang i uken

- Bli flinkere til å bruke neglelakk jevnlig

Trengte nesten ikke ta vekk noen ting på den siste posten! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn

Det ble en bra liste! Jeg stjal det punktet med snop bare i helgene (kun én dag for min del) og puttet på min egen liste ;)

Endret av Frk. Grønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karamba: Takk i like måte! :klemmer:

Idag kom H&M-pakken min også! Har tatt vekk og lagt til en hel del siden jeg forhåndsbestilte, merket jeg :fnise:

Kjøpte:

2 Organic Cotton t-shirts, en grå og en hvit (ikke lenger til salgs) - Litt små, men for fine til at jeg vil bytte de, kan jo heller ikke bytte de når de ikke er der mer, får heller strekke de ut litt.

3 hipsters - Vet at disse passer, har dem i mange farger fra før, og syns de er kjempegode :jepp:

Rosa skjerf - Kanskje litt for babyrosa? Byttes kanskje.

Plimsoles - Passet ypperlig! :)

Langermet bomullstopp i pudderfarge (ikke lenger til salgs) - Deilig stoff, tynt og fint, men kanskje litt for stor. Skal i utgangspunktet brukes under ting, men det går sikkert greit etter en vask.

Hvit bomullsbluse (som den avbildet, bare helt hvit) - Denne likte jeg kjempegodt! :rødme: Tror jeg må ha den i en farge til.

Grå bomullsnattkjole - Tynn og fin i stoffet, veldig ålreit :jepp:

Grå haremsbukse - Denne må byttes. For stort 'hull' mellom bena slik at lårene vil gnisse mot hverandre når jeg blir svett. Kunne blitt brukt som kosebukse, for stoffet var deilig, men den så rar ut på meg (er jo bare litt over 160 høy), og for dyr til å kun være kosebukse som egentlig ikke er noe fin.

Beigemelert cardigan - For stor og formløs. Vet jeg prøvde denne i butikk en gang, men kanskje jeg bommet på størrelsen? Returneres i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På shoppingtur med venninne idag :) Leverte samtidig støvlettene mine til skomakeren for å få nye heler, gleder meg til å få de tilbake igjen, liker ikke å gå med sånne "vintersko" :rolleyes:

Det var ikke så lett å finne noe fint på salg, og det har ikke kommet så mye nytt i butikkene som var interessant heller, men noe ble det da:

- En lang mørkgrå ullcardigan, den rekker til under rumpa og var akkurat som jeg har lett etter og øredobber med sorte og grå glasstener fra Lindex

- Korall hårbøyle og hvit- og navystripet cardigan, det har jeg også planlagt å kjøpe, den var kjempesøt :jepp: Begge fra H&M.

- Korall skjerf fra Gina Tricot

samt lunsj på Mucho Mas og kanelbolle på United Bakeries, som var akkurat litt for stor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempesøt bluse du har bestilt! :jepp: Den nattkjolen har jeg også lurt litt på og kjøpe..

Blir bare mer og mer gira på og bestille masse klær jeg nå etterhvert som jeg ser alt dere har mottatt..! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

itla: Det skjønner jeg godt at du gjør :ler: En stor hvetebolle hadde kanskje gått, men kanelbolle med fyll og melis og hele sulamitten, det ble for mye! :fnise:

temar: :vinke:

Karamba: Det er smittsomt å være her på shoppingdagbøkene, ja! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanelbollene fra United Bakeries går rett ned hos meg - aldri hatt problemer med å spise opp de nei :lol:

Åh nå fikk jeg lyst på en kanelbolle ja :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening blir det litt for mye. Disse bollene man får kjøpt på skistuene rundt omkring er bedre, etter min mening, men kanskje det er fordi man har gått langt for å få den :ler:

Imorgen har jeg bestemt meg for å dra til frisøren, har ikke vært der siden juni ifjor, og fikk da klippet en frisyre som nå veldig tydelig har vokst ut. Liker ikke at det er langt foran, for det ser så kjedelig ut om jeg har håret løst. Nå MÅ jeg liksom sette det opp på en eller annen måte uansett, og det er ikke noe gøy, så jeg gleder meg veldig til å få litt form på det igjen. Blir nok oppklipt foran med en sidelugg, også må jeg vel stusse litt tupper og sånn. Trives egentlig godt med litt kortere hår slik jeg hadde i sommer, litt kortere enn skuldrene og oppklipt over hele, men sambo ser helst at jeg har det litt langt, så nå skal jeg prøve det igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til hos frisøren.. alltid litt skummelt det der, men som regel blir man freshere enn før. Min sambo har angst for at jeg skal klippe meg noe særlig, men orker ikke ha FOR langt heller.. nå har jeg til midt på skulderbladene bak. ned til albuene eller sånt blir alt for mye for meg iallfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...