Gå til innhold

Vi som skal gifte oss i 2010


Christal

Anbefalte innlegg

Så deilig at flere enn meg er tidlig ute:) Vi skal gifte oss 7.august 2010:) Forlovet oss i juli, og det er så stas! Har booket lokale, og pratet med kirke (som bare lo litt av oss, det var visst litt tidlig...). Har skrevet midlertidig gjesteliste - mye kan forandre seg på to år - og kikket på ulik catering, leie av partytelt osv. Og jeg har selvfølgelig allerede kikket masse på kjoler på nettet... :) lov det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så de humret litt i kirken? Vel Clebra, som du kanskje leste i tråden til linnmerete så var de nesten for sent ute, det var begynt å fylle seg opp... så det er stor forskjell fra sted til sted.

Vi har ennå ikke vært i kirken, kanskje vi bør det? :klø:

Til dere som er begynt å planlegge, er det kun damene som tar del eller har mannfolka også begynt å tenke litt og komme med ønsker? :sprettert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

vi har bestemt oss for å gifte oss i Mai eller Juni 2010. det kommer helt ann på når tid siste eksamen er. blir ferdig med bachler graden da. så da blir det mye feiring på en gang.

det er så utrolig godt å se at det ikke bare er jeg som er litt tidlig ute med planlegginga. min kommende mann tar det med knusende ro mens jeg sitter her, i USA, og små tripper. :gjeiper:

Du får legge inn en post når endelig dato er bestemt slik jeg får lagt deg til på listen.

Må være helt forferdelig å sitte i USA å trippe mens du egentlig ville ha vært hjemme å planlagt bryllup.. hihi.. skal dere gifte dere i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de humret litt i kirken? Vel Clebra, som du kanskje leste i tråden til linnmerete så var de nesten for sent ute, det var begynt å fylle seg opp... så det er stor forskjell fra sted til sted.

Vi har ennå ikke vært i kirken, kanskje vi bør det? :klø:

Til dere som er begynt å planlegge, er det kun damene som tar del eller har mannfolka også begynt å tenke litt og komme med ønsker? :sprettert:

De humret i kirken med oss også, presten syntes virkelig vi kunne gifte oss tidligere når vi likevel hadde bestemt oss. Egentlig har han jo rett i det, men vi må faktisk spare litt midler, og jeg liker å ha denne gode tiden frem til bryllupet til å kose meg med forberedelser og glede meg til den O`store dagen! :)

Vi har også i dag snakket med ansvarlig for et lokale vi mest sannsynlig skal leie, skal avgårde og se på det i helgen. Dette er et forsamlingshus som leies ut til div. arrangement. Fullt møblert, og med dekketøy til ca. 120 pers.

Ang. fordelingen her var det mannen som fridde, en vakker soloppgang på en øy her hjemme! Han kom også hjem fra jobb og fortalte at han hadde vært på kirkekontoret og snakket med presten, og bestilt dato og klokkeslett til oss. Dato hadde vi selvfølgelig bestemt oss for, men vi hadde bare snakket om at vi skulle begynne å undersøke. Overraskelse til meg, og jeg ble kjempeglad for intianativtaket! :) Bryllupet skal stå 02.01.2010, kl. 13.00.

Han ringte meg også i dag mens jeg har vært på reise med jobben, og fortalte at han hadde undersøkt ang dette lokalet og bestilt "visning" til oss *stolt*

Utover dette er det jeg som har begynt å se litt på klær, drømme om pynt og gjennomførelse, og startet litt notering ang gjesteliste osv. Jenteting kanskje? Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at flere enn meg er tidlig ute:) Vi skal gifte oss 7.august 2010:) Forlovet oss i juli, og det er så stas! Har booket lokale, og pratet med kirke (som bare lo litt av oss, det var visst litt tidlig...). Har skrevet midlertidig gjesteliste - mye kan forandre seg på to år - og kikket på ulik catering, leie av partytelt osv. Og jeg har selvfølgelig allerede kikket masse på kjoler på nettet... :) lov det vel?

Vi også! Samme dag :) Og ja, det er lov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN

Godt å høre at det er andre som er i gang med planleggingen! Hehe.. Får bare passe på så det ikke blir sånn "bridezilla"-greie ut av det hele! ;)

Den fremtidige mannen her i huset sa allerede første dag at han legger seg flat når det gjelder planleggingen.. *ler* Direkte sitat er: "jeg skal jo bare prøve dressen og se at den passer og prøve å ikke svime av i kirka!" :gjeiper:

Han sa etterpå at det finnes jo noen nyanser her da, så han vil gjerne delta litt. Men han vil at jeg skal få planlegge slik jeg vil, slik at det blir slik jeg drømmer om. Og det har jeg ingenting i mot! :D Men som nevnt tidligere, så har han sagt at han ønsker seg en 1800-talls-inspirert dress, så det skal han få! :) Så tilpasser jeg kjolevalget litt ut i fra den stilen også. Tror det blir veldig bra!

Takk for svaret lenger oppe i tråden her, Christal, angående det om de tilreisende betaler opphold og reise. Når jeg tenker meg om, så er jo dette egentlig ganske vanlig. Min moral har en tendens til å overdrive litt til tider! ;) Også kalt dumsnill, kanskje? Hihi!

Slenger ut en link her med et kjolemerke som heter Venus Bridals. Har noen av dere hørt om dette før? Her er det ihvertfall MANGE lekre kjoler!! :duskedame:

Venus Bridals

Endret av Ingrid BN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang. kirke, så skal vi gifte oss på et lite sted på Østlandet, hvor jeg tror det er svært svært sjeldent at det f.eks er flere bryllup på samme dag - hvertfall i den lille kirken vi vil gifte oss i. Virker som andre velger de større kirkene i nærheten - men jeg liker de litt små og koselige jeg:) sååå mange gjester eller "smugtittere" blir det nok ikke. Noen som sa at det ikke var vanlig å booke kirke der før ca 1 år til begivenhet, så da får jeg bare vente da..:)

Fordeling av planlegging: hmm.. min kjære er super engasjert! Og det hadde jeg aldri trodd - jeg hadde vel egentlig aldri trodd at han skulle fri til meg heller.. store og helt greie overraskelser:) Han har booket lokale og pratet med kirke, sett på ulike cateringbyrå - og er generelt flink til å spørre mennesker rundt seg om ideer og tips til "hvordan arrangere et bra bryllup!". Det han er minst engasjert i er kanskje farger og blomster, MEN - når jeg finner frem noe har han alltid en sterk mening, han bare leiter ikke etter dette selv. Egentlig vil jeg si han gjør mest, jeg drømmer meg bort i kjoler, farger og pynt.... :)

Gir: For en nydelig dato dere har valgt:)

Noen som har funnet drømmekjolen allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøssenan, så romantiske noen av mennene deres er... med frieri og bryllup. min vil veldig gjerne gifte seg men er ikke det spooor interessert i hvilken farge det er på blomstene, eller om vi i det hele tatt har noen blomster :) men han ville veldig gjerne velge ut sin egen bekleding uten at jeg engang får se den før bryllupet.. menyen og ringene ville han også være med på. Synes det er greit jeg, skjønner jo at han ikke har så veldig interesse av pyntingen. Tror han synes jeg er litt overengasjert for det er jo to år til nesten og jeg babler om dette nesten hver eneste dag :biggrin: prøver å la vær, men jeg gleder meg sånn!!!!

noen som vet hva de skal ha på menyen forresten?

Endret av linnmerete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De humret i kirken med oss også, presten syntes virkelig vi kunne gifte oss tidligere når vi likevel hadde bestemt oss. Egentlig har han jo rett i det, men vi må faktisk spare litt midler, og jeg liker å ha denne gode tiden frem til bryllupet til å kose meg med forberedelser og glede meg til den O`store dagen! :)

Det har jeg også tenkt på, når vi er kommet så godt i gang med planleggingen og dato er bestemt, hvorfor ikke bare gjøre det neste år? :ler: men vi også er nødt til å spare. Vi skal betale alt selv og forløpig gjesteliste viser over 100st + at mannen skal kjøpe seg ny cadillac cab til bryllupet så ja, det er godt at det er 1 og 9 mnd til.. hihi

Godt å høre at det er andre som er i gang med planleggingen! Hehe.. Får bare passe på så det ikke blir sånn "bridezilla"-greie ut av det hele! ;)

Takk for svaret lenger oppe i tråden her, Christal, angående det om de tilreisende betaler opphold og reise. Når jeg tenker meg om, så er jo dette egentlig ganske vanlig. Min moral har en tendens til å overdrive litt til tider! ;) Også kalt dumsnill, kanskje? Hihi!

Slenger ut en link her med et kjolemerke som heter Venus Bridals. Har noen av dere hørt om dette før? Her er det ihvertfall MANGE lekre kjoler!! :duskedame:

Venus Bridals

Dumsnill ja? .. vel høres veldig kjent ut .. hehe jeg kan være slik til tider jeg også. Det værste for meg blir å gi slipp på kontrollen .. jeg er litt sånn kontrollfreak og gjør gjerne alt selv.. da er jeg sikker på at det blir akkurat slik jeg ønsker det.. Bridezilla? Kan hende at det blir slik hehehehe er du en type som kan bli bridezilla?

Veldig mange vakre kjoler der. Hvis du velger noe slik og han i en 1800 talls inspirert dress så blir dere garantert helt fantastiske og vakre.

Noen som har funnet drømmekjolen allerede?

Nei, ikke ennå. Klarer fortsatt ikke helt å se for meg at jeg skal ha på meg en slik kjole.. :ler: må vel ta en runde og prøve litt..

noen som vet hva de skal ha på menyen forresten?

Vi er litt uenige i hva vi skal ha på menyen.. eller han vil egentlig ha koldtbord, mens jeg har lyst til å ha vanlig 3 retters ..

Enn dere damer? Koldtbord eller meny?

Tenkte å lage en egen tråd om dette for vi er veldig usikker. Min mor fikk kaffen i halsen da jeg sa vi hadde tenkt på koldtbord.. er det SÅ uvanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn dere damer? Koldtbord eller meny?

Jeg kunne gjerne gått for ulike typer koldtbord - da gjerne tapas, eller lignende - men pga plassmangel i lokalet vi har valgt vil dette bli styrete og helt kaos om gjestene skulle valset rundt for å forsyne seg. Derfor blir der 3-retters her. Ikke valgt meny enda, men leter rundt i ulike cateringbyrå/kokker for å finne retter som passer oss - har funnet masse godt... mmmm:) Gleder meg mest til prøvesmaking av ulike 3-retters, god mat for oss er vel kanskje det viktigste - ja -> vi er svææært glade i mat! Nå ble jeg sulten..

Vi får forresten også spørsmålet "da blir det vel bryllup neste sommer da?" hele tiden. Det er nesten litt flaut å si at det blir bryllup i 2010 - virker som om enkelte tar det mindre "seriøst" fordi det er så lenge til, men - vi må spare, og i nåværende situasjon har vi ingen mulighet til å klare dette inne neste sommer - og vi vil heller være flinke til å kooose oss med planlegging over rødvin og god mat på lørdagskvelder i lang tid fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig! men de fleste kommer til fornuften når vi sier det er på grunn av sparing...er jo ikke bare å trylle fren 100 tusen heller :) og som du sier så er jo planleggingen en koselig tid

Vi skal nok ha 3 retters, føler det blir litt mye ''styr'' med 70 mennesker som går att og frem. (spesiellt for oss med brudekjole) Dessuten så må man passe på at alle sitter når det er taler på gang osv... Men på en annen side så er det greit at folk kan velge litt selv hva de vil spise og mengde... hvordan er det med pris da? blir det billigere, dyrere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN
Dumsnill ja? .. vel høres veldig kjent ut .. hehe jeg kan være slik til tider jeg også. Det værste for meg blir å gi slipp på kontrollen .. jeg er litt sånn kontrollfreak og gjør gjerne alt selv.. da er jeg sikker på at det blir akkurat slik jeg ønsker det.. Bridezilla? Kan hende at det blir slik hehehehe er du en type som kan bli bridezilla?

Hehe... Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver angående kontrollfreak. Hehe.. Og at jeg har arrangert et stort arrangement (for næringsliv og studenter) gjør ingenting lettere når det gjelder å slippe kontrollen litt! Hehe.. Vet hva som kan gå galt før et arrangement/event o.l.! (og hva som går bra, heldigvis!)

Men tror nok jeg skal klare å holde meg unna fenomenet med Bridezilla! Har sagt til mannen at han må si i fra hvis ting tar av, og det er han flink til i andre sammenhenger.

---

Må fortelle en litt artig historie fra i går kveld.

For en tid tilbake solgte 'mannen' bilen sin, og vi bestemte oss for å kun ha en bil istedenfor to slik det har vært de siste årene. (det var også fordi vi trengte pengene vi fikk for bilen).

Nå i det siste har da mannen snakket VELDIG mye om å kjøpe bil igjen.. *sukk* Og det hjelper ikke at min pappa ringer og sier at hvis det var slik at min fremtidige mann ønsket å kjøpe bil så kunne vi låne av pappa... Vi har ikke allverdens av penger i måneden, og det her dreier seg om biler i prisklassen 15.000-20.000kr - og derfor gunstigere å låne via pappa enn banken.

MEN! Så begynte mitt hode å kverne rundt dette.. Og så for meg 1500-2000kr i noen måneder fremover som gikk til pappa. Og da gikk det opp for meg at da var det ikke noe penger til sparing til bryllup.........

Og ble DRITSUR! (skikkelig bitter der altså..hehe) Akkurat da syntes jeg pappa var helt urimelig, makan til kjøpepress liksom! Og typen var ikke noe bedre som snakket bare mer og mer om denne bilen som han da ville ha.

Ødelegge bryllupsplanleggingen liksom! HALLO!! *ler* Men så gikk det opp for meg at det kommer inn noe bonus og greier på lønna på nyåret, så da var det egentlig litt enklere å betale ned denne bilen.. Det hele beror seg nok på at jeg er i PMS-uka mi nå, for tror ikke jeg hadde reagert slik ellers! Hehe.. Er veldig sjelden sur!

Men allikevel: litt skuffet over at han ikke hørte på meg da jeg snakket om bryllupspenger og sånt.. (er nok litt PMS'en som slår til her også, men bryllupet er jo en av hovedsakene oppi hodet mitt for tiden!).

Men da 'mannen' skulle ringe til selgeren av bilen i dag, så var bilen solgt! Vet ikke om jeg ble skuffa eller lettet! Hehe.. Men det blir nok uansett en bil i løpet av høsten, for vi har innsett at en cabriolet er ikke noen bil man drar på langtur i! Ihvertfall ikke med 2 katter og en hund! *ler*

Long story, men måtte bare få det ut! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forlovet oss julaften 2004. Så da har vi vært forlovet i ca 6 år før vi gifter oss. Det er laaang tid.. :sjenert:

Vi skal gifte oss i Roma. Har ikke satt en dato enda, men det blir muligens i mai/juni. Vet ikke noe dato enda pga at man kan ikke bestill før neste år.

Kan ikke si at jeg har planlagt så mye enda..men noen ideer har jeg selvsagt. Vi skal ha fest for familie og venner når vi kommer tilbake.

Jeg er ikke noe tradisjonell brud, og skal ikke ha mye av det "typiske" ved bryllup.Ettersom det kan være veldig varmt i Roma når vi skal dit, skal jeg ikke ha en stor kjole og de som skal være med trenger ikke komme i svart dress med slips. Jeg skal ha en knekort kjole (står melllom 2 på maggie sottero), og sambo skal ha på lyse klær og ei fin lys skjorte. Barna skal ha på fine lette, luftige klær :) Her tenker jeg praktisk og komfort :ler:

Jeg har funnet fargen jeg vil ha på festen etterpå og funnet masse rart egentlig :) Jeg har så lyst å vise fram alt jeg skal ha til venner og familie, men det skal jo være en overraskelse å da. Men det er så mye fint der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får forresten også spørsmålet "da blir det vel bryllup neste sommer da?" hele tiden. Det er nesten litt flaut å si at det blir bryllup i 2010 - virker som om enkelte tar det mindre "seriøst" fordi det er så lenge til..

Jo takk, det spørsmålet har vi også fått noen ganger nå, det er flaut og litt ekkelt og det er kjipt at de ikke tar ting seriøst selv om det er i 2010..

Men som jeg sa til sambo i går, siden vi var kommet så langt i planleggingen så kan vi jo bare gifte oss neste år :ler: men da får han ikke caben sin :ler: da var det uaktuellt.. :ler:

Vi skal nok ha 3 retters, føler det blir litt mye ''styr'' med 70 mennesker som går att og frem. (spesiellt for oss med brudekjole) Dessuten så må man passe på at alle sitter når det er taler på gang osv... Men på en annen side så er det greit at folk kan velge litt selv hva de vil spise og mengde... hvordan er det med pris da? blir det billigere, dyrere?

Dyrere? Billigere, har ingen anelse, har spurt i en annen tråd, fikk ikke noe særlig responds på det med kostnadene. MEN jeg vet at et koldtbord ligger i mine trakter på rundt 180-250 pr gjest og DET er ikke ille. Jeg hadde fra før av regnet ut ca 1500 pr gjest inkl mat og drikke.. kanskje litt høyt? :ler:

Må fortelle en litt artig historie fra i går kveld.

For en tid tilbake solgte 'mannen' bilen sin, og vi bestemte oss for å kun ha en bil istedenfor to slik det har vært de siste årene. (det var også fordi vi trengte pengene vi fikk for bilen).

Nå i det siste har da mannen snakket VELDIG mye om å kjøpe bil igjen.. *sukk* Og det hjelper ikke at min pappa ringer og sier at hvis det var slik at min fremtidige mann ønsket å kjøpe bil så kunne vi låne av pappa... Vi har ikke allverdens av penger i måneden, og det her dreier seg om biler i prisklassen 15.000-20.000kr - og derfor gunstigere å låne via pappa enn banken.

MEN! Så begynte mitt hode å kverne rundt dette.. Og så for meg 1500-2000kr i noen måneder fremover som gikk til pappa. Og da gikk det opp for meg at da var det ikke noe penger til sparing til bryllup.........

Og ble DRITSUR! (skikkelig bitter der altså..hehe) Akkurat da syntes jeg pappa var helt urimelig, makan til kjøpepress liksom! Og typen var ikke noe bedre som snakket bare mer og mer om denne bilen som han da ville ha.

Ødelegge bryllupsplanleggingen liksom! HALLO!! *ler* Men så gikk det opp for meg at det kommer inn noe bonus og greier på lønna på nyåret, så da var det egentlig litt enklere å betale ned denne bilen.. Det hele beror seg nok på at jeg er i PMS-uka mi nå, for tror ikke jeg hadde reagert slik ellers! Hehe.. Er veldig sjelden sur!

Men allikevel: litt skuffet over at han ikke hørte på meg da jeg snakket om bryllupspenger og sånt.. (er nok litt PMS'en som slår til her også, men bryllupet er jo en av hovedsakene oppi hodet mitt for tiden!).

Men da 'mannen' skulle ringe til selgeren av bilen i dag, så var bilen solgt! Vet ikke om jeg ble skuffa eller lettet! Hehe.. Men det blir nok uansett en bil i løpet av høsten, for vi har innsett at en cabriolet er ikke noen bil man drar på langtur i! Ihvertfall ikke med 2 katter og en hund! *ler*

Long story, men måtte bare få det ut! ;)

Jeg skal også gi beskjed om du får bridezilla tendenser, men da må du gi beskjed til meg også :ler:

Jeg hadde også reagert på samme måte som deg. Det er sjeldent jeg blir sur, er som regel godt humør alltid, men på slike ting, når det gjelder penger og litt sånn "impulskjøp" blir jeg litt arg.

Håper det ordner seg for dere med bil og ja, cab med hund og katt er nok ikke noe særlig :ler:

Vi forlovet oss julaften 2004. Så da har vi vært forlovet i ca 6 år før vi gifter oss. Det er laaang tid.. :sjenert:

Vi skal gifte oss i Roma. Har ikke satt en dato enda, men det blir muligens i mai/juni. Vet ikke noe dato enda pga at man kan ikke bestill før neste år.

Kan ikke si at jeg har planlagt så mye enda..men noen ideer har jeg selvsagt. Vi skal ha fest for familie og venner når vi kommer tilbake.

Jeg er ikke noe tradisjonell brud, og skal ikke ha mye av det "typiske" ved bryllup.Ettersom det kan være veldig varmt i Roma når vi skal dit, skal jeg ikke ha en stor kjole og de som skal være med trenger ikke komme i svart dress med slips. Jeg skal ha en knekort kjole (står melllom 2 på maggie sottero), og sambo skal ha på lyse klær og ei fin lys skjorte. Barna skal ha på fine lette, luftige klær :) Her tenker jeg praktisk og komfort :ler:

Jeg har funnet fargen jeg vil ha på festen etterpå og funnet masse rart egentlig :) Jeg har så lyst å vise fram alt jeg skal ha til venner og familie, men det skal jo være en overraskelse å da. Men det er så mye fint der ute :)

Høres utrolig romantisk ut å gifte seg i Roma!

Du får gi beskjed når dere har funnet dato så skal jeg legge deg til på lista..

Er det noe grunn til at dere valgte Roma som plass for brullupet, annet enn at det er mega super romantisk der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 2010 brud her også :o)

Jeg tenker veldig mye alene, da min "halvpart" veldig gjerne vil gifte seg men tror dette ordner seg av seg selv :ler::ler:

Lurer litt på om jeg skal bli med på den troa :skratte:

Nei da. Jeg synes dette er litt morsomt å tenke på.

Jeg spurte også min mor ang koldtbord, men fikk til svar at det passet seg ikke.

Så vi tar nok en 3 retters. Koldtbord er billigere enn en 3 rettes, så økonomisk sparer man nok masse der om man går for det.

Men det dyreste er nok drikken/ drikkevarene. Så skal man spare inn på noe, bør man ha et lokale hvor man kan ordne dette selv (om jeg har forstått dette rett). En 3 rettes har jeg sett til 500 og det er vel greit. Men da er jo dette uten drikke og med drikke smeller man nok fort på 800 pr. pers... :dåne:

Og med ca 70 gjester- 56000 kr... Dette vil nok fort koste 100000..

Mye penger for en dag.... :sjenert:

Så da må den jo bli perfekt!!!!!!!! Så sleng med en 5 rettes og champis til alle :ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får legge inn en post når endelig dato er bestemt slik jeg får lagt deg til på listen.

Må være helt forferdelig å sitte i USA å trippe mens du egentlig ville ha vært hjemme å planlagt bryllup.. hihi.. skal dere gifte dere i Norge?

ja det er ikke bare lett. jeg hadde valgt å gå ett år på skole her i USA, før vi traff hverandre og før vi forlovet oss. så akkurat nå skulle jeg gjerne vært hjemme... men kommer hjem til jul og har over en måned ferie så da kan vi få bestillt kirke og lokale. ja vi skal gifte oss i Norge på sørlandet. gleder meg skikkelig.

blir jo en del planlegging via skype da... han deltar faktisk ganske aktivt i planlegginga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En 2010 brud her også :o)

Jeg tenker veldig mye alene, da min "halvpart" veldig gjerne vil gifte seg men tror dette ordner seg av seg selv :ler::ler:

Lurer litt på om jeg skal bli med på den troa :skratte:

Nei da. Jeg synes dette er litt morsomt å tenke på.

Jeg spurte også min mor ang koldtbord, men fikk til svar at det passet seg ikke.

Så vi tar nok en 3 retters. Koldtbord er billigere enn en 3 rettes, så økonomisk sparer man nok masse der om man går for det.

Men det dyreste er nok drikken/ drikkevarene. Så skal man spare inn på noe, bør man ha et lokale hvor man kan ordne dette selv (om jeg har forstått dette rett). En 3 rettes har jeg sett til 500 og det er vel greit. Men da er jo dette uten drikke og med drikke smeller man nok fort på 800 pr. pers... :dåne:

Og med ca 70 gjester- 56000 kr... Dette vil nok fort koste 100000..

Mye penger for en dag.... :sjenert:

Så da må den jo bli perfekt!!!!!!!! Så sleng med en 5 rettes og champis til alle :ler::ler::ler:

Det koster å ha stor bryllup, det skal være sikkert og visst! :ler: :ler:

Har dere satt noe dato?

ja det er ikke bare lett. jeg hadde valgt å gå ett år på skole her i USA, før vi traff hverandre og før vi forlovet oss. så akkurat nå skulle jeg gjerne vært hjemme... men kommer hjem til jul og har over en måned ferie så da kan vi få bestillt kirke og lokale. ja vi skal gifte oss i Norge på sørlandet. gleder meg skikkelig.

blir jo en del planlegging via skype da... han deltar faktisk ganske aktivt i planlegginga :)

Det blir nok veldig kjekt å komme tilbake til Norge for en hel mnd!

Sørlandsbryllup høres veldig romantisk ut! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir: For en nydelig dato dere har valgt:)

Han som valgte dato :-) Grunn: Lett å huske 7 8 10

Vi også skal gifte oss i en liten kirke på østlandet. Håper det ikke er den samme da, siden vi har samme dato! Eller forresten, da kan vi jo spleise på pynten da, og trekke lodd om hvem som er førs og sist? Eller hva med en omgang stein, saks, papir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN
Jeg skal også gi beskjed om du får bridezilla tendenser, men da må du gi beskjed til meg også :ler:

Jeg hadde også reagert på samme måte som deg. Det er sjeldent jeg blir sur, er som regel godt humør alltid, men på slike ting, når det gjelder penger og litt sånn "impulskjøp" blir jeg litt arg.

Håper det ordner seg for dere med bil og ja, cab med hund og katt er nok ikke noe særlig :ler:

Skal gi beskjed til deg også om jeg aner tendenser! Hihi! :fy_fy:

Nå har det ordna seg med bil da. Hehe.. Jeg ga etter for jeg så hvor bra det faktisk kan være å ha stor bil, så nå har vi kjøpt amerikaner! :overrasket: Og den kommende mannen i huset samt pappa er fornøyd. Hehe..

Men tror vi kommer til å få god bruk for den etterhvert! Og det skal ihvertfall ikke stå på plassen i den bilen! :)

---

Nå har jeg opprettet bryllupsdagbok her inne! :bryllup: Kommer nok til å slenge ut en del av mine ideer der etterhvert, og har lagt ut en allerede! *glise*

Skal legge til linken til dagboken i signaturen her. :)

Satt forresten å tenkte over dette med lokale, mat osv her om dagen. Hvis det for eksempel er 1000kr i kuvertpris der leien er med i prisen, og med 70 gjester vil det si 70.000kr!! :hakeslepp: Og så kommer antrekk til både mannen og meg, brudepiker og -svenner osv osv.

Tror det skal drøftes ordentlig det med lokale, mat osv. før vi bestemmer oss gitt! :ler:

Ser dere har diskutert litt om koldtbord eller treretters. Tenkte også på catering, lokale inkl kokker og servitører eller å gjøre alt selv.

Synes det er så vanskelig å velge.. For med treretters med enten catering eller lokale inkl kokker osv er jo veldig enkelt da! Og da slipper man å bry seg om den delen i løpet av kvelden. Hvis man skal gjøre alt selv, må man jo finne personer som har lyst til å tjene noen penger på å servere, lage mat osv - og da går jo det opp i opp?

Koldtbord har alltid vært en suksess i familien min, men vi har lyst på biff (indrefilet) og annen snasen mat! :)

Kommer dere til å gi gjestene valgmulighet når det gjelder middagen? Slik at på innbydelsen så står det 2-3 forskjellige valg? Slik som for eks. elgkjøtt, indrefilet av okse og kylling?

Kommer alltid med en tonn av spørsmål merker jeg! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Camilla_*

Hei :) Vi skal gifte oss i 2010 har ikke funnet dato enda ,vet ikkje om vi vil ha juni eller august .

Det vi har bestemt er hvor vi vil ha det , og det blir Danmark, nå er sambo der fra , så litt derfor da..min drøm har altid vert eit eventyrslott og att vi kan ha feiringen over flere dager , nå ser det ut som jeg kansje kan oppnå denne drømmen :jepp: ikkje er det så dyrt heller , tenkte at gjestene kunne overnatte på dette slotte og betale 1000 kr for hele helgen ,det er vel ikkje for mye ? nå blir det jo litt da når de norske gjestene skal betale reise og , men da får dei jo mat og drikke hele helgen ..hva synes dere?

er så glad jeg har lang tid på meg til planlegging , trenger det virkelig kan jeg merke..hehe.

her er en link til mit drømme slott

Link

Inlägget redigerat, jag ser att du lagt in rätt link i nästa inlägg så jag lade in det här i stället för texten.

/Furstina (mod)

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...