Gå til innhold

Harry mat

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Embla s

:o Troll godteri? Godteri som er gatekjøkkenmat som smaker gummi :o Det må da bli harry mat i n'te potens! Minst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan mat være harry??

Men, det må vel da være pølse i brød med sennep og ketchup i sånna buer? :ler:

(Ikke mobb kontantkort, brukerene, da! :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Hvordan kan mat være harry??

Men, det må vel da være pølse i brød med sennep og ketchup i sånna buer? :ler:

(Ikke mobb kontantkort, brukerene, da! :oops: )

Sitter forsåvidt i glasshus mht konnntantkort :wink:

Men MarianneE: Alt kan klassifiseres i harry/ikke harry!! :D (vi kan jo eks diskutere hvor harry det er å gruble over hvorvidt ulik mat er harry :wink: Da kommer i såfall jeg temmelig høyt opp på den harry listen)! :ler:

Er flykræsj pålegg kanskje også litt harry?! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(trodde ikke mat kunne være harry jeg :ler: )

Det trodde ikke jeg heller!! :o :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Aner ikke hva som er harry' date=' men jeg er temmelig sikker på at jeg liker det. :briller:[/quote']

:ler: Ikke sant :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terteskjell er ikke harry! (og det er nydelig - får det hver 1. julidag og ved andre store anledninger).

Taco er harry. Særlig når man serverer det på spesial-tacoservise som en har samlet på.

Taosnailæn (som mor uttaler det), er også harry.

Å gå på Peppes Pizza når man skal ut å spise, er litt harry (ups - håper ikke altfor mange blir sure nå, jf KG-treff).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Jeg er et harry menneske og liker masse harry mat. Grandiosa glir godt ned. Burger og chips også. Uten bernaise riktignok. Harry mat jeg helst bare spiser i nødsfall er spaghetti og lapskaus på boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gatekjøkkenmat i det hele tatt.

Pølser er definitivt harry (men godt :D )

Posemat er harry (det bruker jeg ofte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ramses det jo opp mye. Kan jeg få et eksempel eller to på hva som IKKE er harry da? Skjønner ikke helt, jeg. Har aldri forestilt meg mat som harry. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusproblemer står i kø; hva er harry føde og hvilken føde er elevert nok til at man bekjenner seg den. Fryktelig pinlig, egentlig. Og kjedsommelig opplagt. Alle rettroende vet da hva som er harry fôr og politisk korrekt fôr, og det er da vidunderlig å bekrefte seg selv gjennom slike kategoriseringer. Så det er det vi gjør. Og selvsagt sitter også jeg med mitt praktfulle sett av fordommer på området.

Synes egentlig at all halv-fabrikata og bearbeidet mat lett kan bli harry. Kjøttdeig, pølser, frysemiddager (frossen wok-blanding 'som fint kan tines i ovnen'- poenget som forsvant? Ja.), posemat og boksemat.

Biff er harry, gul bernaise-saus og fløtegratinerte poteter er harry Frp-mat. Selvfølgelig er ketchup harry. Rekesalat balanserer på kanten. Grillmat og har også en tendens til å være favorittsommermat hos de med lav kulturell kapital, selv om det er sjarmerende for andre også. Gatekjøkkenmat er harry og duger utelukkende på vei hjem i fylla og maks en gang i året. Men slike "kjøkken" gir seg ikke ut for å tjene til noe annet formål heller, hvilket er en sympatisk fordel med det meste og de fleste i kategorien "harry".

Dessuten er det blodharry med krydderblandinger som det står "Grillkrydder", "Tacokrydder", "Pizzakrydder" o.l. på. Hvor faen vokser pizzakrydderurten?

Når dette er sagt, må jeg også føye til at jeg er takknemlig for at vi har muligheten til slike luksusproblemer. Jada, her seifer vi med at si at vi har perspektivet i orden. Men hvis de enfoldige skal arve jorden, får man bare begynne å spise Grandiosa, antakelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne menyen er harry- spesielt hvis den blir servert på veikro:

Svinekoteletter i brun saus, surkål, kokte poteter.

Dessert:

Sviskegrøt med fløte.

Ps.- Synes det kommer an på omgivelsene og atmosfæren også jeg! :blunke: -Det hender vi bruker både ketchup, thousand island,taco og pommes frites her i huset.......ja, tilogmed bønner i tomatsaus og stekt egg,hehe........ :kul: .......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salater fra gatekjøkken med kinakål er harry og ikke minst vondt. Var en gang på en pizza-restaurant på landsbygda hvor vi fikk pizza med et 5 cm tykt lag med fersk kinakål. Holdt på å falle av stolen, har aldri vært borti lignende. Har også litt problemer med pizza med biff og bearnaise-saus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...