Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2003 #41 Skrevet 9. juni 2003 Luksusproblemer står i kø; hva er harry føde og hvilken føde er elevert nok til at man bekjenner seg den. Fryktelig pinlig, egentlig. Og kjedsommelig opplagt. Alle rettroende vet da hva som er harry fôr og politisk korrekt fôr, og det er da vidunderlig å bekrefte seg selv gjennom slike kategoriseringer. Så det er det vi gjør. Og selvsagt sitter også jeg med mitt praktfulle sett av fordommer på området. Synes egentlig at all halv-fabrikata og bearbeidet mat lett kan bli harry. Kjøttdeig, pølser, frysemiddager (frossen wok-blanding 'som fint kan tines i ovnen'- poenget som forsvant? Ja.), posemat og boksemat. Biff er harry, gul bernaise-saus og fløtegratinerte poteter er harry Frp-mat. Selvfølgelig er ketchup harry. Rekesalat balanserer på kanten. Grillmat og har også en tendens til å være favorittsommermat hos de med lav kulturell kapital, selv om det er sjarmerende for andre også. Gatekjøkkenmat er harry og duger utelukkende på vei hjem i fylla og maks en gang i året. Men slike "kjøkken" gir seg ikke ut for å tjene til noe annet formål heller, hvilket er en sympatisk fordel med det meste og de fleste i kategorien "harry". Dessuten er det blodharry med krydderblandinger som det står "Grillkrydder", "Tacokrydder", "Pizzakrydder" o.l. på. Hvor faen vokser pizzakrydderurten? Når dette er sagt, må jeg også føye til at jeg er takknemlig for at vi har muligheten til slike luksusproblemer. Jada, her seifer vi med at si at vi har perspektivet i orden. Men hvis de enfoldige skal arve jorden, får man bare begynne å spise Grandiosa, antakelig. MillaQ???
Sandman Skrevet 9. juni 2003 #42 Skrevet 9. juni 2003 Generelt vil jeg si at folk som nekter(slike finnes) å gå på mer eksostiske restauranter, og ikke noengang vil prøve nye spennende og fremmede matretter, er harry. For disse er "By the Way", en "restaurant"... Forøvrig...ikke noe galt med By the Way som lunsjsted, en travel "ute-og-farter-arbeidsdag"...
Ylvalin Skrevet 9. juni 2003 #43 Skrevet 9. juni 2003 Spaghetti á la capri! Hovedpersonen i "Budbringeren" spiste det rett fra boxen som han åpnet med en lang kniv!
Ignite Skrevet 9. juni 2003 #44 Skrevet 9. juni 2003 Kom på en harry ting som jeg har opplevd flere enn ett steder i byen jeg kommer fra: Café au lait & betjening som drysser på med kanel som om det var den selvfølgeligste ting i verden! Kanel har lite på café au lait å gjøre, og ihvertfall ikke uten at det er forhåndsklarert med kunden. Dersom man skal ta med drinker, kommer man for øvrig ikke utenom Pina Kolada (skrives sikkert ikke slik).
Gjest Starya Skrevet 9. juni 2003 #45 Skrevet 9. juni 2003 Er ikke seibiff litt harry? Og fiskeboller i karrisaus? Nei, nå må du rulle inn! :evil: Seibiff er ikke harry -laget på den ordentlige måten. Og det kommer fra en som ikke har noe imot å innrømme at hun fråtser i harry mat. Skjønt, litt harry er det vel om man bruker de ferdigfrossne firkanta "biffene" man får kjøpt i frysern. Men ikke når det er fra fersk filet. Mener nå jeg, assa.
Lula Skrevet 9. juni 2003 #46 Skrevet 9. juni 2003 Det finnes mye harry mat ;-) Dette er det jeg kommer på i farten: -Toro Bearnaise -Grandiosa -Marinert grillribbe (eg. alt ferdig marinert dårlig kjøtt i plastpakning) -Champignon fra boks (har INGENTING med sopp å gjøre) -Posepotetmos -Biffsnadder -Thousand Island og andre "ferdigdressinger" ....veldig vanskelig dette her. Egentlig synes jeg at all posemat og mat som er dårlig eller feil tilberedt er harry! Forøvrig er all mat som er skikkelig tillaget med friske råvarer IKKE harry. Uansett hva det er for slags rett!!!!
:-) anna Skrevet 9. juni 2003 #47 Skrevet 9. juni 2003 Nesten ALL veikromat... sånt som blir servert med opphakka kinakål og en dæsj thousand island vedsiden av som "pynt". Også rifla "påmmfri" med masse grillkrydder og smak av frityrolje som ikke har vært skifta på lange tider. (og merkelig nok er det standard-tilbehør til de fleste sånne veikro-retter.) Usj...
Salt Skrevet 9. juni 2003 #48 Skrevet 9. juni 2003 Pølser er kjempeharry! Og så er det harry å spise potetchips rett fra posen...
Gjest Máire Skrevet 9. juni 2003 #49 Skrevet 9. juni 2003 Synes det virker litt speisa å kalle mat harry, men skal jeg ramse opp noe, så må det bli : Pølser i brød med sprøstekt løk og rekesalag = usj! Grændis = yukk! Thousand island dressing = booooring Kinakål = smakløst og særdeles lite fantasifullt Kebab = kvasimat som er best etter en drink eller 10 (shawarma rules!) Servelatpølsepålegg = say no more Veikromat druknet i brun saus med litt vassen "salat" Billig fiskegrateng til kr 18,90. Kaviar (på tube) Skal innrømme at jeg liker pølser og grillmat da. Om det er harry eller ei, godt er det uansett Mens man snakker om harry : Harry oppførsel mens man skal spise, er noe jeg også vil kommentere : - Slippe ut luft mens man spiser, enten det er ene eller andre veien, er harry - Folk på en veikro i kø som bare MÅ snike og dytte deg ned i et forsøk på å komme først til dessertbordbuffeten - Gamle damer i grilldress som spiser poteter, surkål og saus med en eller annen ubestemmelig kjøtt-type og som SØLER sausen og det renner nedover haka..... DET er ekkelt! Det må da gå an å tørke av seg når man er på et offentlig sted og inntar et måltid ? Tenke litt på de rundt seg og ? Isj! (ja, jeg har store fordommer og er en sær person når det kommer til mat og menneskers bad manners....)
Gjest Embla s Skrevet 9. juni 2003 #50 Skrevet 9. juni 2003 Hvordan definerer vi begrepet harry mat? Mat som en gang var ny og eksotisk som nå har blitt allemannseie? Mat som er altfor "opplagt å like" og dermed tilgjengelig "for alle"? Mat uten raffinemang og insats (halvfabrikata, etc)? Hva med harry vin?! Vin fra Australia er nå, ifølge ekspertene harry!! (tror jeg skal ta meg litt biffsnadder med bærnne' nå)
Gjest gjesta Skrevet 9. juni 2003 #51 Skrevet 9. juni 2003 Jeg syntes at de som sier Grandiosa er harry er harry. Og hvis de er harry så er jo ikke Grandis harry og da sier de ikke lenger at det er harry og da er jo heller ikke de som sier at Grandis er harry harry for da sier jo ikke de at det er harry lenger. Eller noe sånt..
Gjest Embla s Skrevet 9. juni 2003 #52 Skrevet 9. juni 2003 Jeg syntes at de som sier Grandiosa er harry er harry. Og hvis de er harry så er jo ikke Grandis harry og da sier de ikke lenger at det er harry og da er jo heller ikke de som sier at Grandis er harry harry for da sier jo ikke de at det er harry lenger. Eller noe sånt.. Bra!! Angående kinakål: Jeg syns det er harry å kalle kinakål harry. Dette er en sterkt undervurdert ingrediens!!
Gjest Jamila Skrevet 9. juni 2003 #53 Skrevet 9. juni 2003 Veikro-mat har nok utspilt sin rolle og havnet på "harrylisten"- men jeg har mye større problemer med de som tilbereder Stangekylling fordi det er moderne enn de som lager pose-bernaise fordi de syns det er godt. Matjåleri er det nok av.
Gjest Jamila Skrevet 9. juni 2003 #54 Skrevet 9. juni 2003 Og helt enig med Embla S: kinakål er en undervurdert ingrediens!
Gjest Embla s Skrevet 9. juni 2003 #55 Skrevet 9. juni 2003 ... og helt enig med Jamila: Matjåleri er det nok av Kanskje det er harry å nekte seg noe (være seg mat eller annet) fordi det er definert som harry?! Hm...
Gjest gjesta Skrevet 9. juni 2003 #56 Skrevet 9. juni 2003 Jepp. Derfor kan vi spise akkurat hva vi vil, uten at det gjør oss harry. (stakkars Harry forresten, prinsen altså. En rosa G-streng falt ut av sakene når han ryddet plass for å la seg intervjue .)
Gjest Embla s Skrevet 9. juni 2003 #57 Skrevet 9. juni 2003 (stakkars Harry forresten' date=' prinsen altså. En rosa G-streng falt ut av sakene når han ryddet plass for å la seg intervjue .)[/quote'] :o Tuller du? Hvordan da "falt ut av sakene"? Var det manne g- streng (altså hans egen i motsetning til kjæresten sin)? Sa han noe?
Gjest gjesta Skrevet 9. juni 2003 #58 Skrevet 9. juni 2003 Dette er helt sant altså, de sa det på P4 i dag. På nyhetene faktisk. Det var en dametruse. OG, de sa også at det som VIRKELIG gjorde det pinlig for stakkars prinsen var at intervjueren var en MEGET tiltrekkende dame. Lurer på om Harry er harry?..Eller om dama til Harry er harry? Isåfall...Er jo Harry sammen med harry.... (tror jeg har fått i meg for mye E-stoffer, sikkert all posematen jeg har spist i helgen...)
Gjest Embla s Skrevet 9. juni 2003 #59 Skrevet 9. juni 2003 det som VIRKELIG gjorde det pinlig for stakkars prinsen var at intervjueren var en MEGET tiltrekkende dame. Så hvis det hadde vært en skikkelig BURUGLE hadde det ikke gjort så mye? særlig! (tror jeg har fått i meg for mye E-stoffer' date=' sikkert all posematen jeg har spist i helgen...)[/quote'] Huff da! Du får kompensere med litt skikkelig kinakål m/thousand island
Gjest gjesta Skrevet 9. juni 2003 #60 Skrevet 9. juni 2003 Jepp, jeg trenger mengder. (avogtil tar jeg pittelittegranne thousand island på Grandiosaen. Ikke si det til noen, for jeg tror det er megakjempesyktmye harry.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå