Mercier Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #81 Del Skrevet 28. januar 2009 Åh, så trøtt nå! Sov bare seks timer i natt, og så vekket pus meg nesten 20 minutter før jeg egentlig måtte stå opp. Lengter etter en lur under pleddet på sofaen, før jeg skal til en venninne senere i kveld. Tror vesla også begynner å innføre mer rolige og aktive perioder - i dag har jeg kjent henne sparke i omtrent én time av gangen, før hun har tatt en pause. Jeg mistenker henne for å holde det gående om natten, da, så det er ikke rart hun sikkert er litt trøtt på dagtid. Prøver å kvikke meg litt opp med et energikick - eple og en yoghurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #82 Del Skrevet 29. januar 2009 Sitter og koser meg med jevne dult i magen. Jeg koser meg sånn med å kjenne liv der inne, det er en helt spesiell og fin følelse, og jeg skal sørge for å nyte det i hele svangerskapet. Er trøtt i dag også jeg... Sikkert sovet litt lite i natt etter jeg kom hjem ganske sent fra venninnetreff i går kveld. I dag skal jeg bare kose meg hjemme med samboer, og så skal jeg legge meg til et fornuftig tidspunkt i kveld. At det kun er to arbeidsdager igjen til vi reiser til Praha er både kult og litt skremmende - jeg har litt å gjøre før vi drar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meja Skrevet 30. januar 2009 #83 Del Skrevet 30. januar 2009 God tur til Praha og god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #84 Del Skrevet 30. januar 2009 Takk Meja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 30. januar 2009 #85 Del Skrevet 30. januar 2009 Så utrolig deilig med Praha-tur! God tur, og nyt hvert sekund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #86 Del Skrevet 1. februar 2009 Takk, Molo! Vi gleder oss, men det er så mye som skjer for tiden på jobb og med baby-forberedelser (iallefall mentalt), at jeg ikke helt tror det går opp meg at vi skal reise før vi sitter på flyplassen med en kopp kaffe og resten av uken fri!! 24 uker i går, og i dag er det februar allerede...her går det unna! Bare tolv uker igjen til permisjon, inkludert fridager! Jeg håper så inderlig at jeg er i god form når permisjonstiden kommer, for den skal nytes allerede før baby kommer også. Gleder meg til å sitte i grønn og spirende hage med en god bok og nyte tiden de siste ukene. Så gjenstår det å se om det blir realiteten. Har begynt å merke kynnerne skikkelig - merker at det kommer en fordi jeg blir litt tungpustet, og så strammer magen seg i noen sekunder. Det gjør absolutt ikke vondt, det føles bare rart. I tillegg har jeg gått opp i klesstørrelse, så da jeg var på HM i går og fant noen fine mamma-topper til kun 50 kroner per stykk, og i tillegg kom over et stilig stretchdenim-skjørt på en mammabutikk til 70% så slo jeg til på dét også. Nå er det rydding i klesskapet som står for tur - kan virkelig ikke utsette det lenger. Og det skal kastes med hard hånd - jeg trenger ikke alle klærne jeg har, og det er ikke nok plass i skapet, så noe må kastes/gis bort. Har kjøpt en stor "pose" med glidelås på ikea som sommerklær og klær jeg vil ha men som ikke passer pga. magen kan bo i til jeg har tilbake den normale størrelsen min. I dag lagde jeg forresten posjerte egg til lunsj - for første gang. Har alltid trodd at det var kjempevanskelig, men det var det jo slett ikke. Kjempegodt var det, på ristet rugbrød og med varme tomatbønner ved siden. Mmm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelina74 Skrevet 2. februar 2009 #87 Del Skrevet 2. februar 2009 Håper at dere får en fin tur til Praha Åsså må jeg jo gratulere med ei lita jente i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #88 Del Skrevet 2. februar 2009 Takk Evalina74! Nå har jeg lagt frem alt som skal med i kofferten av klær, ryddet kjøkkenet og funnet frem pass, fotoapparat og bekreftelse på termin (ikke at jeg tror noen vil ta meg for å være høygravid akkurat, men man vet jo aldri ), og nå skal jeg straks legge meg. I dag synes jeg plutselig at magen var blitt så stor, men jeg tror heller det var vesla som midlertidig hadde lagt seg på skrå eller noe, slik at hun fylte hele plassen og jeg følte noen hadde stappet en basketball under genseren min. Kjente at hun flyttet litt på seg mens jeg satt og koste meg med en kopp kaffe, og nå er alt mye mer komfortabelt. Sparkene treffer i området rundt navlen, så jeg tror hun ligger med hodet ned og sparker oppover, slik jeg tror hun pleier å ligge. Har forresten begynt å få utovernavle, ser rart ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelina74 Skrevet 6. februar 2009 #89 Del Skrevet 6. februar 2009 Innom å vanner litt blomster mens du er borte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #90 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Hei! Takk for hjelpen, Evalina74! Vi har hatt en helt nydelig liten ferie, bare oss to. Kjempefint å vandre rundt i Prahas gater og bare kose oss. Ble minimalt med kirkesightseeing og museer - vi gikk på kafé, shoppet "litt" og spiste god mat. Det er utrolig billig i Praha for oss som kommer med norsk krone, så alt er ca 70% "rabatt" fra den prisen som står i tjekkiske kroner. Kjøpte en hel pose med klær på Benetton til tulla, på salg i tillegg til kronekursen. Masse fint til sommeren! Jeg har gledet meg sånn til å komme hjem og legge over bildene til PCen, kose meg med å se gjennom og sortere. Men...når vi kom til flyplassen her hjemme oppdaget vi at noen har vært i kofferten og stjålet kameraet mitt med linse, pluss en ekstra linse jeg hadde i kamerabagen. Jeg er så lei meg for at alle de fine bildene av oss på vår "siste uten-barn-ferie", er borte for alltid. I tillegg kommer det til å koste opp mot 7000 kroner for å erstatte det som er stjålet, og jeg er så forbanna og trist på samme tid at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Tenker på hva jeg skal gjøre om forsikringsselskapet sier nei til å erstatte det, da må jeg spare i flere måneder for å få råd til nytt kamera. Måtte rett og slett bare gråte på flyplassen da jeg oppdaget at det var borte. Hulket til mannen i Norwegian luken, og hulket til politiet og tuslet ut med skademelding og anmeldelses-skjema, rød i øynene og kjempelei meg. Jeg er jo så glad i kameraet mitt, og hadde brukt masse tid på å ta fine bilder, både av Praha og samboer og oss sammen. Nå sitter en eller annen j**el i Praha med "nytt" kamera med masse, masse bilder av smilende oss på. Jeg blir så sint!! Det er rett og slett ekkelt å tenke på at noen andre som ikke har noen som helst rett til det, skal se på våre feriebilder, og sikkert slette dem. Og vi har ikke fått sett dem engang, bare kjapt på den lille skjermen bak på kameraet for å være sikker på at lyset var fint og at de ikke var uklare. Huff nei... Kommer tilbake og skriver litt mer senere, når jeg er litt gladere. Endret 7. februar 2009 av Mercier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #91 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) OK, fremdeles ikke happy, men litt bedre. Det kunne jo vært verre, prøver jeg å tenke. Og så er det jo en lærepenge for livet, kommer aldri til å: - la minnekortet stå i kameraet under transport, skal legge det i lommeboken neste gang. - legge kameraet i kofferten. Det var fryktelig dumt gjort, men klokka var seks da vi pakket sammen i morges, og vi tenkte rett og slett ikke at det kunne skje noe slikt. - ta med mer enn én linse på ferie, iallefall ikke på korte ferier - stole på at flyselskapet og bagasjepersonellet "passer på" bagasjen... ..... Sånn. ..... Good news er at bekkenet har hatt veldig godt av masse spasering, og soving i hardere seng. Jeg har hatt godt av fri fra jobb, og god tid sammen med samboer. Vi trengte det etter en så langt travel vinter, og med en travel vår og sommer i møte er det så viktig å bare være oss sammen, blant annet uten tv (vel, omtrent uten iallefall, CNN og gay channel var de eneste kanalene vi fikk inn, så etter konstant repetisjon av Baracks "stimulus plan", og et realityshow om to homofile tvillinger som ville bli store innen musikk, var det ikke rare tv-tittingen på oss. Det var også deilig å være borte fra PC og daglige gjøremål. Baby har vært kjempeaktiv på kveldene, så jeg har ligget og slappet av med hoppende mage - utrolig morsomt å kjenne og se at hun er energisk, og også både se og kjenne at hun blir sterkere og større hele tiden. Fikk litt kynnere av å gå så mye, men de var ikke vonde, og det var bare å stå stille et øyeblikk, eller gå litt saktere, så gikk de fort over. Og babytøy - vi har kjøpt så mye fint og søtt til vesla. Jeg skriver like gjerne inn alt her, så har jeg oversikt: Det under her fra Benetton baby: - mykt, rosa pledd - offwhite bomullskjole med ribbestrikkede ermer og en tilhørende bomulls"underbukse" i samme farge - skjønn høstjakke/kåpe i offwhite med lilla og lysegrå detaljer - knallrosa seleskjørt i fløyel - gråmønstret seleskjørt med knepping bak, med en liten rosa sløyfe foran, og en rosa kant nederst. - tynn hvit bomullsbukse med små lilla blomster - hvit bomullsshorts med rysjekant nederst og sløyfe i linningen - rød- og hvitrutete skjørt med to knapper foran og liten legg nederst - hvitprikket rød shorts med blondekant nederst i bena - blomstrete bomulls"underbukse" til å ha under kjoler - rød- og hvitrutete solhatt med brem, og med svettebånd inni - kortermet hvit body i str 68 med rosa mus - rosa og hvite sko med snøring og myk lærsåle Og på Marks & Spencer kjøpte vi: - syv-pakning med bodyer, hvite, og noen med litt mønster. - fempakning med smekker i forskjellig mønster I tillegg ble det skikkelig fine treleker, inkludert en pelikan som skal henge et sted hun kan se den, og som "flyr" med vingene når en trekker i en snor under magen på den. Og en mus som henger i en fjær og hopper opp og ned i flere minutter etter en trekker i den. Og til slutt en hund som kjører på hjul og slår på en tromme når hjulene går rundt og får armene til å gå opp og ned. Kjempesøt! Nå skal det bremses på babyklær-shoppingen, vi kommer til å ha en baby med stil i sommer, men hun trenger ikke mer sommerklær nå. Nå må vi få tak i fornuftige ting, som madrass til sengen, kommode til klærne og tingene hennes, gulpekluter osv. Endret 7. februar 2009 av Mercier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #92 Del Skrevet 8. februar 2009 Rolig dag. Har sett på tv, ryddet bort klær og kjørt noen maskiner med klær, pluss støvsuget og gjort litt annet småtteri. Føler meg ikke særlig klar for jobb i morgen, men det gjør jeg aldri etter noen dager fri, så jeg vet det blir OK bare jeg kommer meg dit og i gang. Uken etter neste skal "sjefen" min ha fri en uke, så da er det godt mulig jeg kjører hjemmekontor noen dager. Denne uken er det legekontroll også, lurer på hvor mye jeg veier nå, og så gleder jeg meg til å høre hjertelyden igjen. Jeg må ta nye blodprøver for å se om jeg har dannet antistoffer mot positivt blod, siden jeg er rhesus negativ og samboer uviss. Det er ikke før om syv uker, da er jeg 32 uker på vei. Synes tiden går fort jeg, nå er jeg 25 uker, og det er faktisk syv uker siden vi var på ultralyd og fikk se vidunderet vårt! Føles ikke lenge i det hele tatt! Tenk så fort det vil gå nå frem mot termin, nesten litt skummelt å tenke på. Når skal man begynne å mentalt forberede seg på fødsel? Eller er det en mer eller mindre ubevisst prosess som pågår hele tiden? Jeg vet bare at jeg ikke gruer meg noe særlig, ennå iallefall, og lurer på om det er fordi jeg faktisk ikke er redd i det hele tatt, eller fordi jeg ikke vet hva jeg har i vente? Sikkert litt av begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 8. februar 2009 #93 Del Skrevet 8. februar 2009 Så synd at kameraet og alle feriebilda er vekke. Utrulig kjedelig når sånt skjer! Tida går jammen fort - tenk at du 25 veker på vei allerede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 10. februar 2009 #94 Del Skrevet 10. februar 2009 Så utrolig å få frastjålet kameraet med alle feriebildene deres på!! Det går virkelig ikke an. Jeg vet virkelig ikke hva jeg hadde gjort, hadde blitt så fortvila, så jeg skjønner godt snufsingen din på flyplassen til diverse instanser Vi får satse på at det ordner seg greit med forsikringen, også får du tenke på at dere snart har et helt nytt og vakkert motiv å forevige, sikkert mange ganger om dagen, i mange, mange år fremover Det hørtes iallfall ut som om dere hadde en fin tur til Praha, selv om det ble en kjip avslutning på turen. Også så mye shopping da Tipper at det blir en flott og moteriktig frøken dere får med alt det tøyet Det er jo så morsomt med handling til de små, det er jo så mye fint i butikkene. Her blir mye danske barneklær bestilt over nettet, hun blir jo halvt dansk, så det er unnskyldningen Er usikker på hvor mye man egentlig trenger, og planen er egentlig å bare handle det mest nødvendige før hun kommer til verden, men jeg er jammen meg usikker på om vi klarer å overholde det helt Fødsel, ja. Foreløpig tenker jeg veldig lite på det, synes det er så uendelig lenge til, selv om jeg har vanskelig for å forstå at jeg om noen dager er halvveis Hvor blir tiden egentlig av? Inntil videre er jeg faktisk mest spent på fødselen (mulig jeg er litt naiv ja ), også synes jeg gleden over det å skulle få møte henne overskygger det he****** jeg skal igjennom før hun er der. Men som sagt, dette sier jeg nå, mulig jeg svetter litt mer over det i mai/juni, når det virkelig begynner å nærme seg... Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #95 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Takk for koselig besøk, Mirabella76 og Molo! Jeg har vært hos legen i dag, på vanlig svanerskapskontroll. Alt ser fint ut, så jeg er fornøyd med det. Gikk hjem og jobbet de siste timene, veldig kjekt å kunne sitte foran PCen her, når jeg likevel ikke hadde noen møter, men bare kunne sitte med e-posten og få gjort det jeg trengte. Skal bake boller i dag, tror jeg, har så lyst på noe godt, og nybakte, luftige boller med en dæsj syltetøy eller en osteskive høres godt ut. Middag i dag blir enkelt - hjemmekomponert gryterett bestående av brunet kjøttdeig, tomater på boks, kidneybønner, mais på boks og godt krydder. Den tar vi ris til. Er veldig godt, og så lager det seg selv når en bare får alt oppi gryta. Kan til og med slenge risen oppi gryta til slutt, dersom en er skikkelig middagslat, slik som jeg er i dag... ;-) Endret 11. februar 2009 av Mercier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 13. februar 2009 #96 Del Skrevet 13. februar 2009 Åh, så leit med kameraet ditt og alle bildene! Vet du, jeg opplevde noe lignende på ferietur til Praha for noen år siden jeg også, hadde tatt 500 bilder i løpet av ferien som vips, var borte. Det er en kjipt følelse, både fordi man er så glad i bildene sine (har en følelse av at du og jeg har samme forhold til bilder), men også fordi det er ekkelt at noen andre skal sitte og se på bildene våre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #97 Del Skrevet 14. februar 2009 Takk for kamera-sympati. Jeg ser meg om etter et nytt kamera allerede jeg, og tror jeg har funnet et som er bra og ikke koster skjorta. Kameraet jeg hadde skulle jeg jo ha som et læringskamera, og ikke kjøpe nytt før jeg var klar for noe mer avansert. Det ser forresten ut som om det ordner seg med nytt kamera ganske kjapt, heldigvis, for jeg fikk overraskende utbetalt bonus i går, så nesten dobbel lønning inn på konto var ikke noe jeg ble lei meg for akkurat.. Fy så kaldt det er! Varmepumpa jobber som en helt, og jeg har satt på en ovn i stua i tillegg, fordi varmepumpa må ta pause litt oftere og av-ise (kunne ikke skrive avise, det så så rart ut, selv om det sikkert er riktig?) seg når det er så kaldt. Vi har forresten hatt overnattingsgjest her i natt. Nok en gang har noen folk borti gata reist fra katten sin, og overlatt henne til lut og kaldt vann til de er tilbake, sikkert søndag kveld. De setter ut en bitteliten skål med tørrfôr til henne, har jeg sett (var borte for å se om noen var hjemme sist helg, da hadde hun omtrent skrapt hull i verandavinduet vårt for i ren desperasjon for mat og varme (vi slapp henne selvfølgelig inn, det er ikke den stakkars katten sin feil), men det fôret deles jo sikkert på av alle nabolagets katter, så det hjelper ikke mye. Da samboer kom og la seg i går, tok han med seg vår katt inn på soverommet, så han fikk sove i sengen vår, og så lot han den andre katten ligge i stua. "Vi kan jo ikke kaste henne ut, det er 10 minus ute jo, sa han". Enig i det. Jeg blir mildt sagt fly forbanna, og skal bort og ha meg en prat med disse folkene så snart de er tilbake fra hytta. Det går bare ikke an... Og så kommer jeg til det jeg egentlig skulle inn her for å skrive - at jeg er 26 uker i dag!! Av en eller annen grunn føles 26 uker som en milepæl, selv om det jo bare er enda en uke på 20-tallet. Men det som er litt gøy er at denne uken åpner babyen øynene sine, så hun kan studere sin lille verden litt nøyere. Hun er en aktiv trimmer iallefall, har hatt show i magen i flere dager nå. Veldig koselig for mammaen og pappaen som får med seg det hele fra utsiden. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #98 Del Skrevet 15. februar 2009 Åh, deilige muffins nettopp tatt ut av ovnen. I kjøleskapet står en tykk sjokoladeglasur og stivner litt ekstra før jeg skal dekorere dem med glasuen med sprøyteflaske, så de blir skikkelig fine. Elsker å lage mat jeg, både frokost, lunsj, middag og baking. Desserter er jeg kanskje minst vant til å lage, da jeg ikke har vokst opp i et hjem der noe søtt etter maten var "obligatorisk" og jeg derfor ikke kommer på å lage det, rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #99 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Mandag igjen! Hvor blir ukene av? Jeg ser stort frem til at snø og slaps forsvinner, forhåpentligvis er det ikke lenge til, og til tørt gress og muligheter for noen minutter i solkroken i hagen med en varm kopp kaffe. Denne uken går for det meste bort i jobbmøter og reising, og så er det jammen helg igjen! Lurer på om jeg skal bake en stor porsjon boller til søndag og invitere noen venner siden det er fastelaven. Vesla har holdt baluba i magen i helgen, nesten så jeg ikke fikk sove i går slik hun lå og hoppet der inne. Hele magen endrer fasong når hun snur på seg, og i går fikk samboer også se en av saltoene hennes. Han ble helt satt ut! Ellers går jeg og har veeeldig lyst til å friske opp i stua. Dette står på ønskelisten: - male alle veggene i eggehvit - sette opp hvite vinduskarmer i stedet for de brune vi har nå - nye gardiner, enten hvite og lekre eller noen med friske blomster eller annet vårlig mønster - nye trekk til pynteputer (kjøpe stoff og sy selv? Jeg har jo så mange puter, at jeg trenger ikke mer "innmat". Kan vel ikke være vanskelig...?) - vaske vinduer når det ikke lenger er fare for snø (litt stort prosjekt fordi noen må klatre opp i stige for å ta de største vinduene i stua på utsiden) Endret 16. februar 2009 av Mercier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 16. februar 2009 #100 Del Skrevet 16. februar 2009 Ja, tiden går utrolig fort, det er jeg helt enig i. På mange måter både skremmende og godt Jeg er også litt der hvor du er, jeg savner våren Jeg liker jo i utgangspunktet vinteren godt, men akkurat i år ser jeg så utrolig frem til å nettopp kunne ta en kopp kaffe i en lun krok på terrassen i ny-huset vårt Også bringer denne våren så mye spennende med seg, både når det gjelder alt som har med hus å gjøre, og at tiden frem til vi får møte den lille kommer nærmere. Så våren må gjerne komme snart ja (må bare fortrenge at det ligger en meter snø utenfor vinduet her, det må være snørekord her i år, jeg har ikke opplevd makan ) Så koselig med fastelavnsfeiring (takk for påminnelsen!) og baluba i magen Tydelig at det er ei aktiv lita jente der inne ja Og de vårprosjekt-planene dine hørtes herlig ut Var det sånn at dere leier, eller har dere kjøpt eget? Ha en fin dag, Mercier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå