Tussta Skrevet 17. november 2008 #141 Del Skrevet 17. november 2008 God morgen/formiddag! UL på volvat koster ca 1000kr for de som ikke er medlemer! Jeg tenkte å drøye den til uke 14selv, for før det tar de innvendig ultralyd! Har vært med på det før, (ikke i forbindelse med graviditet) og syntes det var ordentlig ubehagelig, så er redd det ødelegger litt av gleden ved å se barnet sitt for første gang! Men nå kan det hende jeg obestemmer meg! Jeg hadde ett lite uhell her igår hvor jeg lå og sov på soffan, mens min franske bulldog lå og sov på armlenet bak meg. Plutselig så våknet jeg av at noe slo meg i magen, og det var selvfølgelig hunden min som skulle prøve å hoppe ned men som feilberegnet og traff magen min med alle sine 12kilo. Jeg tenkte at det sikkert går kjempe fint, og at babyen er godt beskyttet der inne, men igår kveld ble jeg veldig øm på det stedet hun hadde truffet, og idag tidlig hadde jeg fått ett blått merke! Heldigvis har jeg ikke vondt annet enn øm, ikke noen kramper eller noe! Men jeg er jo selvsagt litt redd for at babyen kan ha blitt skadet! 12kilo er ett ganske kraftig slag! Men skal uansett til kontroll hos legen imorgen, så får høre hva han sier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 17. november 2008 #142 Del Skrevet 17. november 2008 God morgen/formiddag! UL på volvat koster ca 1000kr for de som ikke er medlemer! Jeg tenkte å drøye den til uke 14selv, for før det tar de innvendig ultralyd! Har vært med på det før, (ikke i forbindelse med graviditet) og syntes det var ordentlig ubehagelig, så er redd det ødelegger litt av gleden ved å se barnet sitt for første gang! Men nå kan det hende jeg obestemmer meg! Jeg hadde ett lite uhell her igår hvor jeg lå og sov på soffan, mens min franske bulldog lå og sov på armlenet bak meg. Plutselig så våknet jeg av at noe slo meg i magen, og det var selvfølgelig hunden min som skulle prøve å hoppe ned men som feilberegnet og traff magen min med alle sine 12kilo. Jeg tenkte at det sikkert går kjempe fint, og at babyen er godt beskyttet der inne, men igår kveld ble jeg veldig øm på det stedet hun hadde truffet, og idag tidlig hadde jeg fått ett blått merke! Heldigvis har jeg ikke vondt annet enn øm, ikke noen kramper eller noe! Men jeg er jo selvsagt litt redd for at babyen kan ha blitt skadet! 12kilo er ett ganske kraftig slag! Men skal uansett til kontroll hos legen imorgen, så får høre hva han sier! Det har sikkert gått bra Babyen er godt beskyttet vettu! Men seriøst? Gjør de det innvendig??? Det har jeg aldri hørt om før :S Jeg tenkte å bestille på Volvat i uke 12? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoppeLise Skrevet 17. november 2008 #143 Del Skrevet 17. november 2008 Ble fristet jeg nå!! I uke 14 hørtes jo greit ut. Den ordinære timer er ikke før 16 jan og det er sååå lenge å vente til synes jeg. Ser legen automatisk etter "skavanker" da? Og får man beskjed om de skulle finne noe? Hørt om en lege som sjekker "sine gravide" i en viss uke for å se på noe i nakken på fosteret. Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussta Skrevet 17. november 2008 #144 Del Skrevet 17. november 2008 Ja, jeg håper og tror alt har gått bra! Kjenner ingen smerter av noe slag, så da regner jeg med det! Men nevner det for legen imorgen sånn at jeg har det på det rene Ja SkumGummi, før uke 14 gjør de det innvendig, hvertfall det de sa til meg på volvat! Nå mener ikke jeg å skremme noen ved å si at det var ubehagelig, det skal nevnes at jeg var hos en lite hyggelig lege og at jeg var veldig ung! Jeg måtte dit for å sjekke noe anngående blæra og da måtte de ta innvendig ul. Evelina har jo vært på tidlig ultralyd og ut ifra hennes dagbok var dette en fantastisk opplevelse, så kanskje du burde høre med henne! Det du tenker på LoppeLise er sikkert nakkefolden? Såvidt jeg vet så er nakkefolden en veskeannsamling under huden i nakken som fosteret får ved downs. Hvis ultralyd viser en nakkefold på over 2mm så taes det fostervannsprøve. Den beste tiden å undersøke dette er mellom uke 11-13. Dette er noe jeg bare har luket med meg fra forskjellige kilder og alldeles ikke noe å legge medisink vekt på for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 17. november 2008 #145 Del Skrevet 17. november 2008 Ja, jeg håper og tror alt har gått bra! Kjenner ingen smerter av noe slag, så da regner jeg med det! Men nevner det for legen imorgen sånn at jeg har det på det rene Ja SkumGummi, før uke 14 gjør de det innvendig, hvertfall det de sa til meg på volvat! Nå mener ikke jeg å skremme noen ved å si at det var ubehagelig, det skal nevnes at jeg var hos en lite hyggelig lege og at jeg var veldig ung! Jeg måtte dit for å sjekke noe anngående blæra og da måtte de ta innvendig ul. Evelina har jo vært på tidlig ultralyd og ut ifra hennes dagbok var dette en fantastisk opplevelse, så kanskje du burde høre med henne! Det du tenker på LoppeLise er sikkert nakkefolden? Såvidt jeg vet så er nakkefolden en veskeannsamling under huden i nakken som fosteret får ved downs. Hvis ultralyd viser en nakkefold på over 2mm så taes det fostervannsprøve. Den beste tiden å undersøke dette er mellom uke 11-13. Dette er noe jeg bare har luket med meg fra forskjellige kilder og alldeles ikke noe å legge medisink vekt på for å si det sånn Jaok, fordi jeg ringte Volvat nå og bestilte time. Og da sa de at det var invendig ultralyd og at det ikke bruker å være ubehagelig. Så vi skal til 17. desember :D:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 17. november 2008 #146 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg var på innvendig UL og det var ikke noe problem i det hele tatt. Hverken ubehagelig eller rart. Det går nok helt fint skal du se. Du får jo se den lille, og det er en fantastisk opplevelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FangeLiv Skrevet 18. november 2008 #147 Del Skrevet 18. november 2008 I dag har jeg fortalt nyheten til mamma og pappa På tide siden jeg er 15 uker nå, men det passet veldig bra nå. De er kjempeglade og det er jeg også. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 18. november 2008 #148 Del Skrevet 18. november 2008 I dag har jeg fortalt nyheten til mamma og pappa På tide siden jeg er 15 uker nå, men det passet veldig bra nå. De er kjempeglade og det er jeg også. :rødme: SÅ hyggelig Gleder meg til å fortelle det til familien jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoppeLise Skrevet 19. november 2008 #149 Del Skrevet 19. november 2008 I dag har jeg fortalt nyheten til mamma og pappa På tide siden jeg er 15 uker nå, men det passet veldig bra nå. De er kjempeglade og det er jeg også. :rødme: Så hyggelig! Ikke noe er bedre enn det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussta Skrevet 19. november 2008 #150 Del Skrevet 19. november 2008 I dag har jeg fortalt nyheten til mamma og pappa På tide siden jeg er 15 uker nå, men det passet veldig bra nå. De er kjempeglade og det er jeg også. :rødme: Herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinkybride Skrevet 20. november 2008 #151 Del Skrevet 20. november 2008 Lurer bare på en ting: hvorfor skal dere på tidligere UL hvis det ikke er noen medisinsk grunn for det. Er det bare for å se barnet osv? Vet ikke om jeg ville utsatt barnet for mer UL enn nødvendig egentlig. Selv om det sies at UL er ufarlig er det forskning som viser at det kan påvirke fosteret likevel. Tenker det er en grunn til at man har satt ordinær UL til uke 17-19. Selv skal jeg vente til da....er jo litt spennende å ha noe å se frem til også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 20. november 2008 #152 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Vi var på en tidlig ultralyd fordi jeg rett og slett var engstelig for at noe kunne være galt, selv om det ikke var noen rasjonell grunn til det, egentlig. Vi kjenner personer som har opplevd triste ting, type scenario som de fleste tenker "det skjer ikke meg", men som skjedde nettopp dem. Derfor var virkeligheten av at noe veldig galt faktisk kunne gå uoppdaget til ordinær ultralyd ikke noe morsom å leve med. At vi fikk se barnet, og få se at alt var bra og at vi ikke trengte å bekymre oss for noe, gjorde at vi ble mye roligere. Jeg stresset umiddelbart ned, og jeg tror også at babyen har det bedre dersom jeg er avslappet og glad i stedet for anspent og engstelig. Skal på ordinær UL lille julaften, og gleder meg utrolig mye til å få se lille nurket igjen. Endret 20. november 2008 av Mercier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FangeLiv Skrevet 20. november 2008 #153 Del Skrevet 20. november 2008 Lurer bare på en ting: hvorfor skal dere på tidligere UL hvis det ikke er noen medisinsk grunn for det. Er det bare for å se barnet osv? Vet ikke om jeg ville utsatt barnet for mer UL enn nødvendig egentlig. Selv om det sies at UL er ufarlig er det forskning som viser at det kan påvirke fosteret likevel. Tenker det er en grunn til at man har satt ordinær UL til uke 17-19. Selv skal jeg vente til da....er jo litt spennende å ha noe å se frem til også. Jeg lurer litt på det samme. Har selv valgt å ikke ta noe tidlig ultralyd selv om jeg har hatt veldig lyst. Men nå er det bare 2 uker igjen til ordinær, og det er så spennende at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Men som Mercier påpeker er det vel verre og gå og tro at noe er galt og stresse med det, enn å ta flere ultralyder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoppeLise Skrevet 24. november 2008 #154 Del Skrevet 24. november 2008 Hvordan er formen deres? Føler meg i storform jeg! Nesten ingen symptomer.. og synes nesten det er litt skummelt? Går inn i 12. uke nå, så det er vel ikke noe unormalt.. Flere som begynner å "komme til seg selv"? Og ang ekstra UL, jeg har veldig lyst. Men det blir nok ikke noe av. Klarte fint å vente til den ordinære med lille loppe. Så jeg skal nok klare det denne gangen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 24. november 2008 #155 Del Skrevet 24. november 2008 Hvordan er formen deres? Føler meg i storform jeg! Nesten ingen symptomer.. og synes nesten det er litt skummelt? Går inn i 12. uke nå, så det er vel ikke noe unormalt.. Flere som begynner å "komme til seg selv"? Og ang ekstra UL, jeg har veldig lyst. Men det blir nok ikke noe av. Klarte fint å vente til den ordinære med lille loppe. Så jeg skal nok klare det denne gangen også. Formen her er ikke bra :S Skal til legen nå for å få sykemelding for kvalme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoppeLise Skrevet 24. november 2008 #156 Del Skrevet 24. november 2008 Formen her er ikke bra :S Skal til legen nå for å få sykemelding for kvalme. Uff da.. Men godt du får en sykmelding så du lettere kan ta vare på deg selv. God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoppeLise Skrevet 25. november 2008 #157 Del Skrevet 25. november 2008 Da har jeg vært på kontroll og legen og sambo mente de hørte hjertelyden 2 ganger!! Jeg er jo ikke riktig i 12. uke enda så det var litt for tidlig egentlig. Men det føles bra! Og at symptomene mer og mindre var borte, var helt normalt. Så dette går den veien det skal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 25. november 2008 #158 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg er litt usikker nå... :S Fordi jeg har bestilt tidlig ultralyd på Volvat 17. desember. Da er jeg 13 + 3. Også leste jeg litt på nettet også var det flere som var litt skeptiske til Volvat, men positive til Majorstuenklinikken. Derfor ringte jeg Majorstuenklinikken og fikk en time 17. desember. Men nå er jeg usikker igjen... Om Volvat eller Majorstuenklinikken er best? Noen som har erfaringer med noen av dem? Fordi nå har jeg to ultralydtimer på samme dag på forskjellige klinikker Må avbestille en av dem På Volvat sa dem at de tok innvendig ultralyd, mens på Majorstuenklinikken sa de at de tok begge deler, både utvendig og innvendig. (Er det ikke litt rart å ta innvendig ultralyd når man er i uke 14???) Prismessig koster de begge like mye, så det har ikke så mye å si, 1200 kroner. Håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoppeLise Skrevet 25. november 2008 #159 Del Skrevet 25. november 2008 Uff.. nå er jeg kanskje slem. Men denne har jeg hørt positivt om. Billigere også (800.- inkl. film og bilder tror jeg). Men lenger å reise da. De viser visst fosteret på en stor flatskjerm, og det er lagt opp til at man kan ta med f.eks bestemødre. http://www.ultralydklinikken.no/index.php Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 25. november 2008 #160 Del Skrevet 25. november 2008 Uff.. nå er jeg kanskje slem. Men denne har jeg hørt positivt om. Billigere også (800.- inkl. film og bilder tror jeg). Men lenger å reise da. De viser visst fosteret på en stor flatskjerm, og det er lagt opp til at man kan ta med f.eks bestemødre. http://www.ultralydklinikken.no/index.php Hehe, kan neste ikke bestille flere timer nå Og som du sier er det litt lengre å reise. Og det passer litt dårlig for oss uten bil, og når vi må tilbake eller komme oss fra jobb og skole. :S Men så veldig allright ut der da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå