Gå til innhold

Mai-Juni 09


BitteLille

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Tussta og gjengen her er jeg tilbake :goodbye:

Koselig at du savnet meg, Tussta :klemmer:

Den her pc`n har tulla litt. Men jeg trodde jo at den framdeles ikke var iorden med tanke på at jeg får opp ei veldig oversikt over hvert innlegg i emnet. Vanvittig irriterende. Men leste at det var visst andre også som hadde det sånn. Har dere????

Gratulerer til Skumgummi!!! :rope:

KJekt med flere gravide her :jepp:

Kan det stemme at du tryller på "valg" knappen og at du kan justere det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått legetime tirs 28.10. Så det blir spennende og godt! :hoppe:

Jeg har også første legetime den datoen. Gleder meg veldig. Da må vi snakkes på kvelden den dagen og utveksle hvordan vi opplevde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og gratulere til alle nye i klubben!

Jeg er fortsatt her jeg. Spotter fortsatt litt men har enda ikke blødd så jeg er fortsatt positiv. I morgen får jeg resultat av første blodprøve og skal ta en ny. Har også tidlig UL på onsdag neste uke som vil bekrefte om det fortsatt er en liten bub dere inne. Går selvsagt og føler etter hele tiden men prøver å berolige megselv med at alt er ok.

Er veldig trøtt for tiden. Når jeg kommer hjem fra jobb i 6-7 tiden så siger jeg sammen på sofaen og der blir jeg. Stakkar sambo har måtte lage mat nesten hver dag denne uken. Heldigvis er det helg snart og da blir det mye soving på meg.

Takk for gode ord Tussta. Helt enig med Mercier om at det nok ikke finnes bedre land enn Australia å oppdra barn i. Kommer nok til å savne "ho mor" veldig når babyen kommer da. Foreldrene mine er pensjonister så jeg håper de kommer på besøk og blir en stund når babyen er født. Ellers planlegger vi juletur til Norge hvis alt går etter planen. Da blir det nok til at jeg og buben blir litt lengre kan jeg tenke meg siden jeg har permisjon.

Nå er det leggetid for meg her. Er så trøtt. Håper dere får en fin Fredag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulere Lillepus84! Må si jeg er litt misunnelig på deg som allerede er 13 uker. Har du fortalt det til venner og familie nå da? Her driver sambo å maser. Han har så fryktelig lyst å si det til sin familie og til et vennepar vi henger ganske mye sammen med. Har sagt at dersom vi hører hjerte slå på onsdag når vi skal på tidlig UL så skal han få lov til å fortelle det neste helg.

Veldig stillle her inne for tiden. Ligger alle over doskåla eller? Selv har jeg det ikke så aller verst. Blir litt kvalm innimellom men det går som regel ganske fort over. Jeg har aldri vært bilsyk før nå men bli jeg dårlig med en gang jeg setter meg inn i bilen. Skal på to møter med jobb i neste uke som jeg må kjøre en time hver vei. Får prøve å holde maska så godt jeg kan og passe på å ha kald drikke med meg. Det virker som det hjelper litt på kvalmen min. Og saft is :)

Håper dere alle har en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

Jeg har vært missing in action noen dager, har vært ute og reist med jobben.

Alt fint her, har ikke noen tegn som skal tilsi noe annet iallefall. Kvalmen har avtatt, men kommer fremdeles i bølger, jeg merker det særlig i helgene når søvnrytmen kommer ut av rutine. I ukedagene går det som regel fint.

I dag skal vi kose oss hjemme, jeg skal bake bær-muffins nå, og så vil jeg sette meg ned med papirene til visum-søknad til Australia og få en oversikt over hva vi trenger å samle av dokumentasjon før den kan leveres. Og så vil jeg finne frem noen album og kose meg med mens jeg spiser nybakte muffins og drikker en kopp te. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så trøtt, sliten, hard i magen og kvalm.. En litt hard mandag dette.. :sukk:

Får trøste meg med at det er symptomer på noe bra!!!!

Blir spennende med legetimen i morgen! Gleder meg til den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så trøtt, sliten, hard i magen og kvalm.. En litt hard mandag dette.. :sukk:

Får trøste meg med at det er symptomer på noe bra!!!!

Blir spennende med legetimen i morgen! Gleder meg til den :)

Jeg har legetime i dag, gleder meg veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt en time til ultralyd på torsdag. Det koster noen kroner, men det tror jeg det er verdt. Vil så gjerne vite at alt er OK, og når jeg er kommet så langt som neste uke 11 vil det være mulig å se noen små armer og ben der inne også. Håper alt er i orden!

En fin dag til dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt en time til ultralyd på torsdag. Det koster noen kroner, men det tror jeg det er verdt. Vil så gjerne vite at alt er OK, og når jeg er kommet så langt som neste uke 11 vil det være mulig å se noen små armer og ben der inne også. Håper alt er i orden!

En fin dag til dere! :)

Det hørtes koselig ut :) Vi også tenkte å gjøre det rundt uke 12. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på kontroll :hoppe:

Terminen som er satt er 20 Juni.

Heldigvis er formen noe bedre i dag også :)

Noen som har bestillt UL på egenhånd i Oslo området?

Hva koster det? Noe sted å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kontroll :hoppe:

Terminen som er satt er 20 Juni.

Heldigvis er formen noe bedre i dag også :)

Noen som har bestillt UL på egenhånd i Oslo området?

Hva koster det? Noe sted å anbefale?

Det lurer jeg også på :) Jeg vil ta ultralyd i ca uke 12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg også hos legen for første gang :hoppe:

Godt å høre det gikk fint for deg LoppeLise. Angående privat ultralyd, så var jeg hos dr. Andresen på Aleris i Fredrik Stangs gate før jeg ble gravid. Han var veldig flink og hyggelig. Jeg hadde tidlig ultralydtime der lenge, men avbestilte den pga at jeg ikke hadde noen komplikasjoner. Så vet ikke pris, men vil anbefale ham uansett.

Fikk ikke svar med en gang på hcg-nivå idag, så jeg er enda ikke 100% sikker på at jeg faktisk er gravid. (Vet jo at jeg er det, men med de få symtomene jeg har begynner man jo å lure.) Men ellers alt bra, skal innom imorgen tidlig og teste blodsukkeret på fastende mage.

Det var en for lite på jobb på legekontoret, så det var skikkelig stressa stemning der. Og fastlegen min har det alltid veldig travelt (er sånn urolig type), så sitter igjen med litt stressa følelse jeg også.

Fikk ikke vite noe som jeg ikke kunne fra før, men det er jo bare bra, betyr at jeg har holdt meg oppdatert.

Men fikk unna det som er viktigst for meg, nemlig å sende søknad om fødeplass på Ullevål og be dem innkalle meg til ultralyd.

Legen mener jeg har termin 11. mai og at jeg er 12 uker og tre dager på vei nå. Jeg tror selv jeg er akkurat 12 uker idag og har termin 14.

Tror jeg skal kontakte helsestasjon sånn at jeg får en jordmor å forholde meg til. Aner ikke hvilken helsestasjon som er nærmest her, så jeg får vel søke på nav?

Nå må jeg komme meg tilbake på jobb, er bare en tur hjemom for å spise og surfe litt.

Ha en god ettermiddag alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra, nå har de testet min urinprøve og den viser positiv graviditet. Så da er siste rest av tvil borte hos meg. Og nå begynner jeg virkelig å glede meg.

Hvordan er det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt er i orden Loppelise og Fangeliv!

Selv har jeg og sambo vært på tidlig UL i dag. Fikk rekvisisjon fra legen forrige mandag da jeg blødde litt og selv om jeg har sluttet nå ville jeg få bekreftet at alt var i orden. OG DET VAR DET!!! Er en liten bob der inne med 115 hjerteslag i minuttet. En VELDIG liten en dog, bare 4 mm. Helt utrolig at det er mulig å se den med utvendig UL. Vet jo at dette ikke er noe garanti men føles mer virkelig nå. Så til helgen skal vi fortelle et vennepar og sambo mor og mormor når vi møter dem. Gleder meg!

Ellers hadde jeg en veldig kvalm dag i går mens i dag har jeg ingen symptomer i det hele tatt. Merkelige greier dette. Jaja, får vell bare nyte det mens jeg kan. Kommer vell tilbake snart regner jeg med.

Håper alle dere andre har det bra :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt er i orden Loppelise og Fangeliv!

Selv har jeg og sambo vært på tidlig UL i dag. Fikk rekvisisjon fra legen forrige mandag da jeg blødde litt og selv om jeg har sluttet nå ville jeg få bekreftet at alt var i orden. OG DET VAR DET!!! Er en liten bob der inne med 115 hjerteslag i minuttet. En VELDIG liten en dog, bare 4 mm. Helt utrolig at det er mulig å se den med utvendig UL. Vet jo at dette ikke er noe garanti men føles mer virkelig nå. Så til helgen skal vi fortelle et vennepar og sambo mor og mormor når vi møter dem. Gleder meg!

Ellers hadde jeg en veldig kvalm dag i går mens i dag har jeg ingen symptomer i det hele tatt. Merkelige greier dette. Jaja, får vell bare nyte det mens jeg kan. Kommer vell tilbake snart regner jeg med.

Håper alle dere andre har det bra :blomst:

Godt å høre at alt sto bra til, det høres SÅ kos ut å være på ultralyd, vi tenkte å dra til ultralyd rundt uke 12 for å se at alt sto bra til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg :)

Var hos legen på mandag og fikk endelig bekreftelse på graviditet.. :P

Var greit å få det bekrefta, selvom jeg hadde tatt tre tester selv.. :sjenert:

Skal tilbake 17 november på en ny test :rødme:

Har termin i følge meg selv den 28 juni, og ifølge legen og denne tickern 26 juni.. Så på fredag er jeg 6 uker på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...