Gå til innhold

Mai-Juni 09


BitteLille

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer evil eve!

Jeg henger med, har bare vært så travel på jobb i det siste at det ikke har vært fristende å sitte foran pcen når jeg endelig kommer hjem.

Kvalmen har definitivt lagt seg, etter flere dager uten noen problemer nå. Det er utrolig deilig, merker stor forskjell på formen, når jeg ikke trenger å tenke på å spise hele tiden.

Jeg smetter innom i morgen etter UL, med en liten rapport. Er veldig spent da, har jo faktisk ikke vært hos legen for å få bekreftet graviditeten. Selv om jeg høyst sannsynlig har en liten baby der inne skal det bli godt å få delta litt i prosessen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer evil eve! :hoppe:

Her er formen noe bedre. Ikke så sliten, føler meg litt normal- selv om kvalmen henger der litt enda. Men det er levelig.

Magen krangler mest nå. Hard og ting tar tid. Føler meg oppblåst. Kan ikke huske jeg hadde slike problemer sist gang.. Håper det går over!!!!

Det er torsdag!!!!!! og i morgen reiser jeg med 2 venniner til fjells uten mann og barn (den ene loppa :fnise: ). Det blir godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smetter innom i morgen etter UL, med en liten rapport. Er veldig spent da, har jo faktisk ikke vært hos legen for å få bekreftet graviditeten. Selv om jeg høyst sannsynlig har en liten baby der inne skal det bli godt å få delta litt i prosessen. :ler:

Hvordan gikk det på UL? :):hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter :)

Hvordan går det med dere??

Jeg er tilbake nå, ikke noe bedre form, men ferdig med flyttinga og bedre tid til å sitte her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Tussta!! Håper formen din bedrer seg også!!! :kose:

Her er formen faktisk bra. Litt kvalm om jeg går lenge uten mat/drikke, og ellers litt trøtt og hard mage. Men stort sett i veldig fin form! Godt!!

Den 25 skal jeg til bake til legen og da får vi (Loppemannen skal være med) kanskje hørt hjertelyd!!!!! Ååååå jeg gleder meg, og MÅTTE tiden gå fort!!

Og så er jeg i 8. uke nå, 4 uker igjen til 12!!!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ferdig flytting Tussta! Gleeeder meg til vi skal flytte.

Hvordan går det med Que, har du snakket med legen idag?

Jeg er 13 uker imorgen og har blitt LITT større. Det synes ikke noe særlig, men jeg kan ikke bruke olabuksene mine lenger. Får dem på, men det er for trangt og ubehagelig.

Jeg så ei skikkelig høygravid dame idag og da kjente jeg at jeg lurer på hva jeg har begitt meg ut på :ler:

Er også noe plaget med løs mage (hvorfor i all verden!!), og har fått tre kviser på haka og to inni munnen (igjen: why?). Ellers fin form.

Begynner å føle veldig på at jeg må fortelle det til mamma, men det er lenge til jeg møter henne, og har mest lyst til å si face to face. hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ferdig flytting Tussta! Gleeeder meg til vi skal flytte.

Hvordan går det med Que, har du snakket med legen idag?

Jeg er 13 uker imorgen og har blitt LITT større. Det synes ikke noe særlig, men jeg kan ikke bruke olabuksene mine lenger. Får dem på, men det er for trangt og ubehagelig.

Jeg så ei skikkelig høygravid dame idag og da kjente jeg at jeg lurer på hva jeg har begitt meg ut på :ler:

Er også noe plaget med løs mage (hvorfor i all verden!!), og har fått tre kviser på haka og to inni munnen (igjen: why?). Ellers fin form.

Begynner å føle veldig på at jeg må fortelle det til mamma, men det er lenge til jeg møter henne, og har mest lyst til å si face to face. hmm...

Hei, føler med deg ang. å si det til mamma! Jeg og merker veldig på det, men jeg vil vente til jul :S Skjønner at det er vanskeligere for deg som er enda lengre på vei. Jeg er kun i 7ende uke nå. Hehe. Jeg også hadde skikkelig løs mage her om dagen, så det er helt normalt :) Også merker jeg kviser kan komme mer en "normalt" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på UL? :):hoppe:

Hei! Jeg var sikker på jeg hadde skrevet det her inne, men alt er altså i skjønneste orden. Det lå en liten baby på fem centimeter der inne og viftet med armer og sparket med bena. Alt så helt normalt ut, og hele opplevelsen var nesten litt surrealistisk for meg som aldri har opplevd dette før. Samboer var med og var også veldig fascinert av det som utfoldet seg på skjermen. :rødme:

Til dere som er kvalme, kan jeg si at når kvalmen først begynner å gi seg, er det helt deilig. Utrolig stor forskjell på å gå rundt og være uggen, til å føle seg ganske så frisk og rask. Har fremdeles noen kvalmebølger innimellom, men dette er ingenting i forhold til for et par uker siden.

Jeg krysser fingre og alt som kan krysses for at dette skal gå bra, for nå har jeg begynt å glede meg skikkelig. Det var penger vel brukt på den ultralyden; forsikringen om at barnet har det bra er det viktigste i hele verden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere har vært på ultralyd da Mercier. Deilig å vite at babyen lever og blomstrer.

Håper jeg får ultralyd i desember, hører at det er endel kø på Ullevål, og jeg var ganske sent ute med å søke. Men den tid den sorg.

Idag er jeg tretten uker og en dag. Hurra! Og det har virkelig begynt å gå opp for mannen, eller han har hvertfall begynt å snakke masse om det. Det er gøy, han er så skjønn og fin. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere jenter :goodbye:

Så fint at alt var bra på ul Mercier :klemmer:

Jeg skal på tirsdag så det blir spennende og litt skummelt synes jeg.

Formen min er forferdelig trett så jeg sover utrolig mye, men håper at det endrer seg. Bedre enn å være konstant kval iallefall.

Dere får ha en fin kveld jenter. Senga kaller :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er litt rar.. :fnise::fnise:

Med lille loppe ble jeg dårlig morgenen etter om dagen før hadde vært hard/stressende. Og nå.. jeg er kveldskvalm!! Hver kveld!! Ikke morgen kvalm.. :fnise::fnise:

Det er FREDAG! Og snart helg! Måtte denne arb.dagen flyyyy av sted! :hoppe:

God helg damer!! :)

Endret av LoppeLise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes vi fantastisk flotte gravide damer fortjener en terminliste - selvutregna for de fleste, men vi forandrer den fortløpende med UL terminene vi får :)

Her kommer den

Lillepus84 4mai

FangeLiv 14mai

Evelina74 15juni

Tussta 16juni

Loppelise 20juni

Quakka 21juni

Evil Eve 28juni

SkumGummi 30juni

Bittelille - mangler

Mercier - mangler

Og gratulerer og velkommen til Evil Eve og Lillepus

Endret av Tussta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Nå er jeg nesten ikke kvalm lenger, har egentlig vært i veldig god form hele tiden, litt kvalm innimellom, særlig når jeg satt på buss og bil. Men nå merker jeg ingenting nesten. Deilig, men føler nesten jeg ikke er gravid lenger for det meste føles helt "normalt". Skulle ønske man kunne kjenne den på en måte. Litt lyst til å gå til fastlegen igjen for å sjekke om hun kan høre hjertelyd.

Har dere forrsten hatt gyn. undersøkelse. Det har ikke jeg og er i uke 12 nå. Burde jeg det. Var hos legen for 3 uker siden. Skal jeg liksom egentlig ikke gå til legen mer før U.L.?

Eneste jeg går og tenker på om dagen er om alt er bra med den lille inni der, gleder meg såååå til ultralyd som vi skal ha på lille julaften. Veldig spent på kjønnet også.

Har forresten termin 27.mai

Endret av pinkybride
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercier kan jeg spørre hvor mye du måtte betale ca for U.L. undersøkelsen

?

Lurer også litt på hva dere andre spiser og ikke spiser. Er det noe dere spiser mer av nå som dere vet at dere er gravide og noe dere unngår?

Jeg prøver å få i meg mindre sukker, så drikker omtrent ikke brus lenger, men spiser ellers som vanlig syltetøy, en kake i ny og ne osv. Holder meg selvfølgelig også unna de mykostene osv som det står om på alt sånn infogreier.

Prøver å drikke mer melk. Og spiser litt spinat, blåbær osv for å få i meg litt jern.

Ellers har jeg stor apetitt for karbo merker jeg, og merker jeg har lyst på mye brød, ris osv.

Har hørt av noen på jobben at man ikke bør spise reker, annanas, jordbær og et par andre frukter fordi det kan skape allergi. Noen som har hørt om dette? Trodde kanskje det kun gjaldt når man ammet jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillepus84 4mai

FangeLiv 14mai

Mercier 26mai

PinkyBride 27mai

Evelina74 15juni

Tussta 16juni

Loppelise 20juni

Quakka 21juni

Evil Eve 28juni

SkumGummi 30juni

Bittelille - mangler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg nesten ikke kvalm lenger, har egentlig vært i veldig god form hele tiden, litt kvalm innimellom, særlig når jeg satt på buss og bil. Men nå merker jeg ingenting nesten. Deilig, men føler nesten jeg ikke er gravid lenger for det meste føles helt "normalt". Skulle ønske man kunne kjenne den på en måte. Litt lyst til å gå til fastlegen igjen for å sjekke om hun kan høre hjertelyd.

Har dere forrsten hatt gyn. undersøkelse. Det har ikke jeg og er i uke 12 nå. Burde jeg det. Var hos legen for 3 uker siden. Skal jeg liksom egentlig ikke gå til legen mer før U.L.?

Eneste jeg går og tenker på om dagen er om alt er bra med den lille inni der, gleder meg såååå til ultralyd som vi skal ha på lille julaften. Veldig spent på kjønnet også.

Har forresten termin 27.mai

Når jeg var hos fastlegen min sist, hadde jeg en gyn.undersøkelse. Det har jeg hatt i mine andre svangerskap også (vi har en liten loppe og jeg hadde en SA i sommer). Jeg kommer nok ikke til å gå til jordmor denne gangen, kun til fastlegen. Og neste time er 25.11. Da håper jeg og på å få høre hjertelyd!!!

Er så spent på papirene til UL jeg... Når fikk dere andre det/ hvor langt på vei?

Jeg kjenner meg så godt igjen i jakten på symptomer. Jeg er noe kvalm, og har fortsatt ømme bryster. Legger merketil at jeg sitter og kjenner etter.. :fnise::fnise:

Ellers så er jeg veldig glad i Cola. Men nå kjenner jeg en Cola avsky. Vil ikke ha. Så det får jeg bare være hoppende glad for :hoppe: . Vann smaker best. Jeg spiser det meste, ikke spekemat (spiser noe salami) og rare oster. Prøver å være flink til å spise mye frukt og grønnt. :) Jordbær og reker husker jeg man skulle være litt forsiktig med når man ammet i hvertfall. Så det spiser jeg fint om jeg har muligheten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...