Gå til innhold

Mai-Juni 09


BitteLille

Anbefalte innlegg

I dag skulle jeg gjerne ha ligget på sofaen, under ett pledd, følt meg litt syk og litt synd på meg selv, drukket kakao med krem (helst en kaffe mocca) og sett Sex og singelliv filmen. Den har vi nemlig kjøpt og ikke sett..

Jeg vil ha en synes synd på meg selv dag :ler::ler:

Uff. nå ble jeg kvalm... :skratte:

Må nok vente til kl 16 ja.. så er det bhg, matlaging, stell + + så vi kan vel si jeg treffer sofaen kl 19:10. Da er det synd på meg da :ler:

Endret av LoppeLise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tussta: hvordan er det med deg? Gratulerer med 6 uker i dag :klemmer:

Håper at dere får kost dere ikveld. Må bare gjøre det nå når dere kan.

Takk :klemmer:

Som du ser over, så var det en veldig hyggelig kveld, men dårlig film :)

Skal nok mer til for å ødelegge stemningen :)

Fikk dere hygga dere litt igår? :)

Nå MÅ jeg pakke, enten jeg orker eller ei! :spy:

Endret av Tussta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg gjerne ha ligget på sofaen, under ett pledd, følt meg litt syk og litt synd på meg selv, drukket kakao med krem (helst en kaffe mocca) og sett Sex og singelliv filmen. Den har vi nemlig kjøt og ikke sett..

Jeg vil ha en synes synd på meg selv dag :ler::ler:

Uff. nå ble jeg kvalm... :skratte:

Må nok vente til kl 16 ja.. så er det bhg, matlaging, stell + + så vi kan vel si jeg treffer sofaen kl 19:10. Da er det synd på meg da :ler:

Signerer på denne jeg også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LoppeLise og Tussta.

Må bar e si at jeg la meg etter at jeg hadde vært i barnehagen med mini og sov til klokka var langt på dag. Men det er jammen vær til det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LoppeLise og Tussta.

Må bar e si at jeg la meg etter at jeg hadde vært i barnehagen med mini og sov til klokka var langt på dag. Men det er jammen vær til det også :)

Hørtes deilig ut!!!!

Man trenger en dag til seg selv i blant :)

Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det må jeg si hørtes godt ut :)

Da var en eske pakket og tid for kg pause ;)

Hoho, sambo kommer hjem om to timer, han kommer til å få hakeslepp når han ser hvor lite som er gjort :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen!!

Jammen som dere har chattet her på en dag da. Også har det dukket opp noen nye fjes også. Så koselig.

Jeg bor i Perth Mercier. Har bodd her permanent i litt over to år nå og før det bodde jeg her i 18 måneder mens jeg studerte. Møtte jo selvsagt en kjekk australiener og måtte flytte tilbake hit etter et år hjemme i Norge :) Trives veldig godt men det er jo selvsagt litt langt vekk fra familie og venner. Får foreldrene mine og nevøen min på 15 på besøk til jul. Gleder meg kjempemye til det.

Hvor i Australia er det du planlegger å flytte da? Smart å være hjemme når dere har familieforøkelse da. Her er det jo inga fødselspermisjon. Jeg har ikke en eneste dag betalt. Synes det er helt utrolig. Men en av mine betingelser før vi startet å prøve var at vi skal ha råd til at jeg skal være hjemme 10 til 12 måneder med buben. Mange her går tilbake til jobb etter 3 måneder men det er ikke aktuelt.

Ellers har jeg ikke hatt en så veldig bra dag i dag. Oppdaget at jeg spottet litt i morges og ble veldig nervøs. Var sikker på at løpet var kjørt og ventet bare på at blødningen skulle komme. Dro til lege i lunsjen, fikk time hos en privat lege som jeg ikke har vært til før. Hun virket ikke som hun brydde seg i det hele tatt. Da jeg sa at jeg var 5+1 i dag så spurte hun om jeg var 5 måneder på vei!! Håper virkelig jeg ikke ser ut som jeg er 5 måneder på vei da. Har nå litt oppblåst mage men det må jo være måte på :ler: Hun sa at litt spotting var ikke unormalt og så lenge jeg ikke har kramper så burde jeg ikke være redd. Tok blodprøve som jeg får resultatene på fredag og skal da ta en ny en for å se om hcg nivåene stiger. Hun henviste meg også til en ultralyd men jeg vet ikke helt vitsen med det så tidlig da. Hjertet begynner jo ikke å slå for i denne uken fra hva jeg har lest. Alle her tar forresten tidlig ultralyd rundt uke 7-8 for å høre hjertelyd og måle størrelse på fosteret for å fastsette termin. Var inne på et australsk forum nå og der var det ei som hadde tatt ultralyd i dag på 5+4 og hørt hjerte. Synes det er utrolig at det går ann. Legen sa også att jeg måtte holde meg i ro. Trodde ikke det hadde noen betydning jeg. Ville til og med sykemelde meg men her er det jo ikke noe sykepenger samt at det er veeldig travelt på jobb så det er ikke aktuelt.

Så jeg har gått rundt i hele dag og ventet på smertene eller blødningene. Får håpe at det bare var en liten skrømt. Har litt stikning i høyre side, veldig lik menssmerter, men jeg har trodd at det er livmora som vider seg ut og har hatt dette i ganske mange dager. Har dere tilsvarende ?

Nå ble det mye letting av hjerte her altså. Håper dere andre har hatt en bedre dag en meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Quakka!!

Det var trist å høre at du har hatt en dårlig dag!

Jeg tror ikke spotting er så farlig, men man skal jo alltid sjekke det så det var helt riktig av deg å dra til legen!

Jeg går også rundt og har masse mensmurring, og synes det er veldig ekkelt.

Men etter hva jeg har lest her inne og andre forum, så er det også noe som er helt normalt.

Når det kommer til leger, så skulle jeg ønske at leger hadde litt mer forståelse for at dette er det største som skjer oss i løpet av livet, og selv om de er vant med svangerskap og kanskje har 2 eller 3gravide kvinner innom pr dag så betyr ikke det at de kan bagatellisere våre tanker og problemer.

Som kanskje ikke er så farlige i teorien, men som er veldig farlig for oss!

Jeg har hatt kontakt med MANGE leger og jordmødre pga jobben min, jeg er jo frisør og ønsker ikke å ha kontakt med kjemiske stoffer under svangerskapet.

Mange hysjer dette veldig ned, fordi det er ikke forsket så mye på og derfor er det ikke så mange som vet så mye om det.

Men jeg tror at det er en risiko der, og selv om det er en minimal risiko så er det en risiko jeg ikke ønsker å ta.

Jeg forventer ikke at folk skal være enige med meg, men jeg forventer at folk skal respektere det. Hvertfall leger!!

Men det er det altså ikke alle som gjør!

Jeg tror vi bare må gjøre opp vår egen mening, og ikke høre på alt og alle!

Gjøre det man tror er best for en selv og babyen imagen.

Jeg krysser alle finge og tær for deg og babyen!

Det går nok bra :)

Bare slapp av og tenk på den hyggelige tiden du har foran deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Igår fant jeg ut at jeg er gravid :D Selvregna termin er 30. juni.

Hadde sist mens 20. september, og eggeløsning rundt 3. september, og positivt test i går 20. oktober siden mensen ikke kom den 19.

Tjoho...

Flere unge gravide her?? Jeg er 19 og godt gift påbegynt mitt andre år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer SkumGummi :blomst:

Det er jo så strålende med flere gravide damer i klubben! :)

Jada, jeg kan vel rekke opp armen som ung gravid!

Hvertfall ifølge noen! Jeg er 21, og synes det er en helt riktig tid å få barn på hvis man har funnet mannen man vil dele livet med!

Føler meg ikke som noen ung mor idet hele tatt.

Men det er vel veldig individuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aplaus for deg :) Helt enig med deg. Så lenge man har funnet mannen man vil dele dette med syns jeg ingenting står i veien for å få barn tidlig. Jeg blir 20 før barnet blir født, og da har vi nesten vært gift i to år :)

Finnes det noen "møteplasser" for unge gravide? Føler meg litt "ensom" også er jeg førstgangsfødende noe som gjør det veldig spennende alt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du møteplass på nettet? Som et forum?

Jeg har ikke lagt merke til noen, men du skal ikke se bort ifra at du finner noen tråder her inne med unge gravide?

Ellers kan du jo kontakte helsestasjonen der du bor, bor du i en stor by så arrangeres det vel kanskje noe i forbindelse med unge gravide og unge mødre!

Ellers er det jo de vanlige tilbudene med møter og kurs i forbindelse med svangerskap og fødsel.

Du trenger nok ikke føle deg alene! Uansett alder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til deg SkumGummi! :velkommen:

Huff, må innrømme at det høres litt tøft ut for deg Quakka, ingen fødselspenger, langt fra familie og annet system med helsevesenet osv. Men du er jo vant til å være i det landet da, så det er nok ikke så "ille" som jeg forestiller meg. Og du har jo din kjære der, og han er den viktigste.

Jeg hadde også noe spotting tidlig (tror det var rundt 5. uke) og ble bekymret. Men alt er bra :)

Ønsker dere veldig lykke til, og håper du slipper bekymringer.

Idag fortalte jeg nyheten til en venninne. Vi er masse sammen, og jeg har nesten følt at jeg har løyet endel til henne fordi jeg ikke har fortalt det. Var kjempegøy å dele det, og ga meg lyst til å fortelle det til alle! Er jo bare litt over en uke til 12 uker har gått, og NÅ føler jeg at jeg selv tror på at dette skjer! Venninna ble hvertfall superglad og vi prata masse masse.

Ønsker alle dere en god kveld.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere! Og gratulerer til nykommere! :)

Dersom vi er så heldige og faktisk får en baby i mai neste år, er planen vår å bli i Norge gjennom sommeren for å flikke litt utvendig på huset og hagen, og så i august flytte til Australia. Min samboer er fra Brisbane, og for meg er det mitt andre hjem. Australia er langt borte fra Norge, ja, men for oss er det det beste landet å leve i. Aldri har jeg vært så lykkelig som da jeg bodde der, og aldri har jeg hatt slik 'hjem'lengsel som etter jeg flyttet tilbake til Norge. "It's just not the same".

Så jo, det blir kjipt å flytte fra familie og de vennene vi har her, men vi vinner så utrolig mye på å gjøre det. For barn er det helt eventyrlig, med skikkelige, trygge men spennende lekeplasser over alt, og et deilig klima som betyr at de kan løpe fritt rundt i shorts og t-skjorte (eller kjole? ;) ) omtrent hele året.

Ellers er tilstanden bra, og kvalmen tror jeg jammen er på vei bort. Den er ikke tilstede hele tiden, og det er jeg glad for. Så lenge det strekker og stikker i magen (som milde menssmerter) er jeg ikke bekymret for at akkurat dét symptomet begynner å gi seg. :) Men nå begynner jeg å bli veldig utålmodig, og har lyst til å bestille en time til UL, selv om jeg ikke har hatt første legetimen enda. Jeg tror jammen jeg skal fremskynde den legetimen også; nå er den rett rundt uke 12, og det er så lenge å vente synes jeg.

Har dere vært hos legen enda? Hvis ikke, når har dere fått time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg nesten til å flytte nå. Hørtes herlig ut!! :ler::ler:

Det er bare det at alle de farligste dyrene, vesnene, krypene, innsektene er på den "øya".. "it's the most dagerious" :ler::ler:

Jeg vil veldig gjerne reise dit en gang!!!

Ang legetime, håper jeg at jeg får en dato i løpet av dagen. Hadde vært godt å ha den å se frem i mot! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen frøkner!! :)

Nydelig vær idag :happy:

Håper alle har muligheten til å nyte den!!!

Evelina, hva holder du på med om dagene siden du ikke har tid til oss ;) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen frøkner!! :)

Nydelig vær idag :happy:

Håper alle har muligheten til å nyte den!!!

Evelina, hva holder du på med om dagene siden du ikke har tid til oss ;) ?

Ja HELT nydelig, jeg skal på Aerobic i dag, og deretter skal jeg feire burdag til ei venninne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått legetime tirs 28.10. Så det blir spennende og godt! :hoppe:

Denne damen er på jobben og ser ut på det fine været.

Men etter på skal jeg møte en venninde og spise sushi!!!! NAM :sikle:

Så da skal jeg kjenne litt på været også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tussta og gjengen her er jeg tilbake :goodbye:

Koselig at du savnet meg, Tussta :klemmer:

Den her pc`n har tulla litt. Men jeg trodde jo at den framdeles ikke var iorden med tanke på at jeg får opp ei veldig oversikt over hvert innlegg i emnet. Vanvittig irriterende. Men leste at det var visst andre også som hadde det sånn. Har dere????

Gratulerer til Skumgummi!!! :rope:

KJekt med flere gravide her :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei Evelina! :goodbye:

Jeg har ikke hatt noe tull med kg idag!

Men har hatt litt problemer tidligere om dagene!

Godt å ha deg tilbake hvertfall :klemmer:

Hvordan er formen?

LoppeLise, så gøy med legetime, vi gleder oss til å høre hvordan det går med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...