Gå til innhold

Foreldremøte

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mine unger hadde aldri egne utesko i gymen når de gikk med joggesko til daglig, hvorfor i all verden skal de det? Krever virkelig gymlæreren dette?

Noe annet er når de blir eldre og ikke bruker joggesko til daglig - da trenger de selvsagt joggesko til utegym.

Ja, gymlæreren "krever" (har et sterkt ønske om) at de har egne fulldempende løpesko til utegymmen.

De løper veldig mye, og mesteparten av løpingen foregår på asfalt og bane, lite i skog og mark (på grunn av skolens beliggenhet). Gymlærer ønsker å unngå skader på knær, rygg og hofter på grunn av hardt underlag.

Men dette er da ikke det som er viktigst, og jeg angrer på at jeg førte opp gymskoene som en av de tingene som koster. De ble tatt med for å illustrere et poeng!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlige London for som denne diskusjonen har dradd seg bort fra TS spørsmål. :fnise:

Klassekontakten gjorde en feil; enkelt og greit. Mange distrè foreldre. Mange prinsippryttere av foreldre. Noen foreldre med dårlig økonomi. Noen foreldre med ondt i viljen. Hvem som er hvem er ikke lett å si på forhånd; men bare ved å lese her i denne tråden - får en jo en pekepinn på at det jeg sier stemmer. ;)

Skrevet
Hovedpoenget er likevel at moren som beskrives hadde i utgangspunktet ingenting med å legge ut penger for noen som aldri har samtykket til denne utgiften. Og at det var utrolig utidig å henge ut disse forelderne på et foreldremøte.

:enig::tommelopp::Nikke:

En som har sett hva Ts prøver å si!

Skrevet

.... fortalte forran alle foreldrene, og lærerne, at den gaven lærerne fikk til sommeren var ikke betalt av alle elevene (20kr pr elev). Hun gjorde et stort nummer av at alle elevene hadde fått lov å signere kortene, men ikke alle hadde som sagt betalt og at hun hadde måtte legge ut av egen lomme. Videre fortsatte hun å ramse opp navnene på de det gjalt. 2 av de 6 som ikke hadde betalt var der.

Når jeg har hatt ansvaret for slike ting har jeg gikk god tidsfrist slik at etternølerne skal få en sjanse de også. Det er fort gjort å glemme. Dersom noen har manglet har jeg tatt en telefon og dersom det fortsatt ikke har vært respons, har jeg brukt den summen jeg har mottatt.

eg syns dette var ubehagelig på vegne av de det gjalt. Jeg mener hun burde tatt det opp med foreldrene som var der på tomannshånd, ikke "drite" dem ut forann alle de andre!

:sengekos: Læreren skulle i allefall ikke vært til stede og hørt på. Det er også utilgivelig å henge ut de foreldrene som ikke har betalt foran både lærer og andre foreldre. Moren tabbet seg ordentlig ut, og det ble nok pinlig for alle i rommet.

Skrevet

Da jeg gikk på barne- og ungdomsskole husker jeg at jeg gav en lang f. i om læreren fikk noen gave eller ikke. Vi så gaven idet den ble overrakt, og hadde ingen som helst interesse for den. Da vi gikk ut av barneskolen overrakte hver elev en rose hver til læreren (vi skulle bytte lærer, og hun vi hadde hatt hadde hatt oss i sju år!). Pengene som ble brukt til rosen kom fra klassekontoen, der vi hadde penger fra diskotek vi hadde arrangert for de andre elevene, eller fra juleavslutninga, da foreldre kunne velge hvor mye de ville betale for kaker o.l. Da vi gikk ut av videregående var det ikke lengre foreldre og klassekontakter og tull inne i bildet, og dermed samlet klassen selv inn x antall kr, og kjøpte en gave til læreren. Den var useriøs, men definitivt noe han vil huske...

Og...til topic:

Hovedpoenget er likevel at moren som beskrives hadde i utgangspunktet ingenting med å legge ut penger for noen som aldri har samtykket til denne utgiften. Og at det var utrolig utidig å henge ut disse forelderne på et foreldremøte.
:klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...