Gå til innhold

Bjellene og narren


Harlekin

Anbefalte innlegg

Gjest svanungen

God morgen, Harlekin!

Tusen takk for koselige kommentarer i boka mi :)

Hvordan har møtet med fagforeninga gått? Var det denne uken?

Finanskrisen er visst ikke til å spøke med nei... :sukk: Selv har jeg til nå bare merket de "positive" sidene personlig, med rentenedgang etc. Men ser jo at det er betydelig tøffere for veldig mange andre, og dersom dette fortsetter spørs det nok om det ikke blir endringer i denne bedriften også. Jeg tror (og håper) at jeg sitter trygt relativt lenge (eneste på huset innen mitt fagområde), men man vet jo aldri...

Vit at det er mange som tenker på dere, og som krysser fingrene for at det går i orden! Håper du klarer å senke skuldrene litt nå, og se frem mot permisjon og en ny verdensborger. :gravid:

Håper du får en bra fredag, og en super helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, Fisk og Svanungen - ha en flott helg dere også!

Fagforeningsmøtet var veldig bra - vi fikk pizza, sjokolade og brus (litt trøst må til), og snakket ut om endel ting som selvfølgelig plagde oss. Vi fikk ikke vite så mye om hva som kommer til å skje videre, for det vet jo ingen. Men de av oss som vil ha forhandlingsmøte (og det vil jeg) skulle ta kontakt med advokaten og forklare saken vår, så ville ha ta det videre. Jeg sendte en e-post, og han ser på sakene våre nå. Så får vi se!

Jeg trodde jeg satt trygt jeg også (unntatt med tanke på ansennitet), men det viste seg at vi muligens skulle slutte med kunden jeg har særansvar for (eneste med mitt felt på huset jeg også), så det var ikke vektet særlig tungt. Så nå skal jeg lære opp en person som skal ha ansvar for kunden i de månedene som gjenstår. Veldig festlig! :kjefte:

Men du sitter helt sikkert trygt, Svanungen! :klemmer: Så flink som du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en e-post fra advokaten, og han mener jeg kan ha en sak, han! Så da skal vi ha forhandlingsmøte, og så ser vi hva som skjer derfra. Litt skummelt med advokater inne i bildet, men trygt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, jeg har ikke lyst til å gå på jobb i morgen ... har hatt vinterferie sist uke, men nå er det snart (blå)mandag. Blærk.

Edit: Men jeg har i hvert fall den søteste mannen på jord! :rødme: Han ligger på sengen og snorker litegranne. Heldige meg.

Edit igjen: Og så har jeg sjokoladekake med sølvkuler som søsteren min har laget. Herlig!

Livet er ikke bare grått, altså ... men av og til må man minne seg selv på det.

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er :sol: !! Så deilig! Alt blir mindre grått med en gang ...

Fikk bekreftelse fra NAV om at de hadde mottatt søknaden min om permisjon, men "trussel" om at dersom de ikke har mottatt inntektsopplysninger fra arbeidsgiver innen en måned, kan søknaden bli avslått ... Typisk :glare: Her sender man inn i god tid, etter at arbeidsgiver har påpekt hvor viktig det er å sende innen tre måneder før permisjon, og så klarer de ikke å sende inn i god tid selv ... jaja. De har jo mye å stri med om dagen! Jeg får minne dem på det i morgen. Som sagt, det er :sol:!

Edit: Takk skal du ha, Sisu! Jeg tror til og med det er sant ...

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Harlekin!

Godt å se at det er en advokat inne i bildet nå, jeg tror det er viktig at man står opp for sine egne rettigheter og prøver i alle fall. Rett skal være rett, mener nå jeg!

Hvordan går det med svangerskapet forresten? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Harlekin!

Godt å se at det er en advokat inne i bildet nå, jeg tror det er viktig at man står opp for sine egne rettigheter og prøver i alle fall. Rett skal være rett, mener nå jeg!

Hvordan går det med svangerskapet forresten? :klem:

Hei Supra! Kjekt å "se" deg :klemmer: Går det bra med bryllupsplanleggingen? Det føles godt med advokaten inne i bildet, ja. Jeg har jo ikke peiling på lover og rettigheter og sånt der.

Det går fint med svangerskapet! Veslejenta sparker og rører på seg rett som det er, hver dag. Jeg tror hun har det helt fint - hun blir i hvert fall ikke stresset! Det må være et sunnhetstegn ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sativa

Æsj, så kjipt å måtte styre med jobbstress og sånn nå.... Du har vel nok å tenke på fra før, med liten bebis på vei og alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupsplanleggingen går så-som-så. Men vi er veldig enige, og orker ikke stresse enda. Har fått kjøpt ringer nå - bilde ligger i boka mi! Det var så utroooolig romantisk å prøve ringer med han, herlige mannen. :rødme:

Veldig godt å høre at den lille ikke lar seg påvirke av tingenes tilstand, så lenge hun har det bra, så går resten bra også - det trenger bare litt tid! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

God morgen, Harlekin!

Bare innom for å ønske deg en kjempefin fredag! :strix: Håper dere klarer å kose dere litt innimellom, det trengs!

Blir spennende å se hvordan det går med fagforening og advokat!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Ville bare stikke innom å ønske deg en god helg! :blomst:

Er imponert for at du tar opp saken med jobben - jeg tror jeg hadde gitt f*** og sett frem til permisjonen! (ta i betraktning at jeg aldri har hatt en fulltidsjobb siden jeg har vært student lenge..hehe)

Skal dere ha 3D-ultralyd etterhvert, eller?

Du må gi lillejenta mange gode klapp på magen fra meg! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest svanungen

:lete:

Hvordan går det, Harlekin? Med svangerskap, lille jenta, jobb til deg og mannen, og dere to ellers? Tenker på dere vettu!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei dere :goodbye: Jeg har hatt en aldri så liten KG-pause. Av og til blir jeg litt lei av dataen, og da må jeg holde meg unna en stund for at det skal bli gøy igjen. Men jeg er "alive and kicking"!

Jeg er fremdeles oppsagt (ikke overraskende, ikke så ofte man går tilbake på sånt). Jeg har hatt forhandlingsmøte med advokater og sjefen på jobben, og de har tilbudt meg å gå en måned før oppsigelsestiden er over og likevel få lønn for hele oppsigelsestiden. Jeg følger meg egentlig ganske ferdig med jobben, for å si det sånn, så jeg tror nok jeg kommer til å ta imot tilbudet. Da vil jeg få en måned til å slappe av og ordne alt før babyen kommer, så sånn sett virker det fristende ... i så fall jobber jeg ut april måned, så det er ikke lenge igjen! Jeg er i tillegg 50 % sykemeldt i to-tre uker til, så det blir ikke så mye tid på jobb, og den tiden som er igjen blir ganske stressende med opplæring og mye jobb. Ironisk at vi har såpass mye å gjøre, når en tredjedel av arbeidsstokken er oppsagt på grunn av dårlig forecast for 2009 ... jeg skal vedde på at de har feilberegnet! :glare: Til pass ... men stakkars kollegene mine som sliter vettet av seg :frown:

Ellers har mannen min fått seg jobb! :hoppe: Han begynte for to uker siden, og selv om det er slitsomt, virker det som han trives. Han har ikke fått lønn enda, så vi har litt stram økonomi for tiden, men det ordner seg nok snart. Jeg får jo lønn for to måneder til, feriepenger og skattepenger (får igjen ganske mye, ser det ut til! :danser: ). Alt i alt ser ting litt lysere ut nå!

Jeg er 28 uker på vei nå, og veslejenta i magen ser ut til å bli en skikkelig natteravn, akkurat som faren! Hun er aktiv om kvelden, natten og tidlig på morgene, og er ellers mye i ro om dagen. Det er veldig kjekt å kjenne henne dure rundt der inne, og veldig rart også! I dag var jeg og mamma og kjøpte litt klær, det var mye oooing og ahhing da. Ellers må vi ta utstyrskjøpet litt tettere på termin, pga. den økonomiske situasjonen vår. Men får jeg "fri" i hele mai, skal vi nok klare å komme i mål, selv om jeg sikkert er stor som et hus til den tid ... :dåne: Allerede nå føler jeg meg som en (liten) elefant :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre fra deg igjen og høre at det sår bra til med den lille jenta :) Kan tenke meg det er rart å kjenne en liten person inni magen.

Jeg tror nok jeg også hadde tatt det tilbudet om å gå tidlig. Det er jo sikkert deilig med en måned med ro før alt blir snudd opp ned. Kjempebra at mannen har fått seg jobb! Da er det jo en bekymring mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at han har fått seg jobb!! Det gjør jo ting utrolig mye bedre med en gang. Deilig å se at det går fremover og at det vil løse seg etterhvert! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

:duskedame: Hurra for jobb til mannen! :duskedame:

Så godt når noen ting ordner seg, og man kan senke skuldrene litt!

Tror også jeg hadde takket ja til tilbudet om å gå en måned før tida, men få betalt ut oppsigelsestiden. Som du sier, man er gjerne ganske ferdig med jobben uansett, og det kan bare være godt å få den siste mnd hjemme og få slappet av litt.

Godt å høre at det går bra med svangerskapet, og at lillejenta lager litt liv! Må være en utrolig følelse å kjenne henne romstere rundt der inne, og så inderlig fantastisk!

Håper den positive trenden fortsetter, det fortjener dere! Jobb for deg er nok kanskje litt mye å håpe på nå før permisjonen, men det ordner seg nok etter permisjonen skal du se! Nå skal du bare forsøke å NYTE ukene og månedene som kommer, slappe av og få en super start på mammarollen!

Tenker på deg!

:klem:

Edit: Og ønsker deg en kjempefin påske! :kaklehone:

Endret av svanungen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...