Gå til innhold

Bjellene og narren


Harlekin

Anbefalte innlegg

Takk for hurrarop, jenter! Jeg har ropt endel hurra selv også :fnise: Det er kjekt når ting begynner å flaske seg, som det heter.

Jeg har tatt imot tilbudet om å gå én måned før oppsigelsestiden er ute. Det vil si at jeg har ca. en halv måned igjen på jobb, og jeg er 50 % sykemeldt til 20. april (ikke noe alvorlig, bare generell "slitenhet" på grunn av de siste månedene). Det er så rart å tenke på at jeg ikke har en jobb lenger. Har jo jobbet hel- eller deltid de siste ti-tolv årene. Rar følelse. Men det ordner seg sikkert, forhåpentligvis er jobbmarkedet og sånt bedre til neste år.

Blir godt med "fri" i hele mai! Da må vi ta oss sammen og babyshoppe (ikke handle babyer, altså, men til babyen! :ler: ). Vi er begge utsettere av natur, og begge hater vi å handle, uansett hva det er ... så vi har ikke kjøpt noe enda, med unntak av litt klær. Vi tenker å ta en liten tur på Babykos på lørdag og se hva de har. Om vi ikke kjøper så mye, så kan vi kanskje bestille/legge av, så kommer vi i hvert fall i gang.

Mamma og pappa er i Italia i påsken. Det var litt skummelt da jordskjelvet kom, men heldigvis hadde de ikke merket noe til det.

Fysisk sett begynner jeg å bli sliten og tung nå - og ennå er det (sannsynligvis) mer enn to måneder igjen! Akk - jeg som en gang var så spretten :sukk: Jaja, det er jo bare en periode i livet mitt. Jeg har begynt å få litt problemer med kroppsbildet mitt igjen, og det liker jeg ikke. Har faktisk fått "lyst" til å kaste opp mat igjen (jeg har ikke gjort det, altså), og det er en god stund siden jeg hadde denne typen problemer med mat og kropp. Heldigvis er jeg såpass fornuftig at jeg vet at det er en grunn til at jeg går opp i vekt (selv om jeg har gått opp mer enn jeg "burde"), så jeg klarer å skjerpe meg.

Uansett, god påske til dere som er innom! :kaklehone:

(hvorfor er det bare masse julesmileyer, og ingen påskesmileyer? Hæh??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest svanungen

God morgen, Harlekin!

Godt du klarer å fokusere positivt på at du får litt ekstra fri nå før permisjonen, er jo ikke stort annet å gjøre... Og mai er jo en super måned å ha ekstra fri, stort sett mye fint vær, og skikkelig vårstemning! :sol:

Veldig leit å lese at du begynner å få mer problemer med kroppsbildet igjen... Håper virkelig du klarer å holde fornuften i fokus, og heller snakke med lege/jordmor/psykolog før det går for langt. Er som du sier helt normalt å øke i vekt når man er gravid, og man legger på seg ulikt. Kroppen vil nok uansett forandre seg, dette er tross alt en stor utfordring. Håper du kan klare å slappe av, nyte tiden og se frem mot alle de store øyeblikkene som er på vei. Kroppen vil gå seg til, og den kan du fokusere på senere!

Håper du får en finfin onsdag, må kose deg og slappe godt av! Tenker på deg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, og takk for innlegg :klemmer: Da skriver jeg ett av mine sjeldne KG-innlegg :sjenert: Det er sikkert ikke så mange som er så interessert lenger, jeg forsvinner jo for et godt ord, men det kan jo være godt fint å skrive litt av og til for det!

En uke igjen på jobb nå! Eller, fire dager blir det. Så rart det er. Lurer litt på om jeg rekker å bli ferdig med opplæringen, men strengt tatt er det jo ikke mitt problem. Dumt at det blir ekstra stress for de gamle kollegene mine, men det går vel på et vis. Jeg må prøve å legge av meg den gamle lojaliteten for jobben, men det er søren ikke lett!

Mannen trakk en visdomsjeksel i går, og stakkars han, han ble så dårlig! Lå i sengen og skalv og hadde det så vondt da jeg kom hjem fra jobb i går :tristbla: Uff, jeg hater at folk jeg er glad i har det vondt!! Da er det nesten bedre å ha det vondt selv. Heldigvis er han på bedringens vei nå. Han har vært så flink :rødme: og båret masse tunge ting og snekret sammen møbler også, for vi var på Ikea i dag og kjøpte babyting! Nå begynner det å flaske seg her. Vogn og bilsete er bestilt (det skulle vel egentlig vært kommet nå, men jeg får gi butikken litt mer tid før jeg ringer og etterlyser), stellebord er kommet på plass, seng og kommode er innkjøpt men ikke satt sammen. I tillegg fikk vi verdens søteste babykurv med madrass og sengetøy av mamma! Foreldrene mine er verdens snilleste :) De betaler vognen, og lager/gir oss masse annet fint også. Håper mannen og jeg blir like gode foreldre som dem! Vi blir nok ikke rike med det første, men vi har jo noen år på oss.

Ellers er det to måneder til termin! Hjeeeelp! Dette går alt for fort, nesten. Men bare nesten. Jeg gleder meg til ikke å være gravid lenger, det begynner å bli tungt nå. Jeg har elefantlegger og pølsefingre, må tisse hvis jeg beveger meg mer enn 5 meter (ok, satt litt på spissen :fnise: ), øm både her og der, og i det hele tatt. Men det er verdt det, da! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Harlekin! Må jo innom å se hvordan du har det! Jeg skulle jo vært elefant selv nå :ler: Istedet satser jeg på bikinishape og squashtimer annahver dag :ler:

Ting ble ikke helt som planlagt, men har det bedre og bedre for hver dag nå!

Gleder meg å følge med deg videre her når nurket kommer ut av hiet sitt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lissi! Takk for at du titter innom :klemmer: Jeg har skjønt at du har vært igjennom et aldri så lite helvete :tristbla: Jeg har tittet i boken din i blant, men jeg har aldri følt at jeg har hatt noe fornuftig å si, og derfor har jeg latt være å si noe. Jeg er ikke så flink å sette ord på ting, egentlig. Følte meg også litt "dum" som snakket så mye om å være sammen selv om man krangler mye og er forskjellige, og så endte det sånn med dere to. Godt å høre at det går litt fremover med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lissi! Takk for at du titter innom :klemmer: Jeg har skjønt at du har vært igjennom et aldri så lite helvete :tristbla: Jeg har tittet i boken din i blant, men jeg har aldri følt at jeg har hatt noe fornuftig å si, og derfor har jeg latt være å si noe. Jeg er ikke så flink å sette ord på ting, egentlig. Følte meg også litt "dum" som snakket så mye om å være sammen selv om man krangler mye og er forskjellige, og så endte det sånn med dere to. Godt å høre at det går litt fremover med deg :)

Hei Harlekin! Du skal jo absolutt ikke føle deg dum, klart man skal kjempe for et forhold selv om forskjellene er der! MEN det er ikke bare den ene som skal kjempe og det er jo en vesentlig forskjell ;)

Ja det har vært et helvete! Men jeg føler det går rimelig greit nå! Begge husene er solgt og jeg får kjøpe meg drømmekåken nå! Om 4 uker er jeg flyttet og bor midt i sentrum av det lille stedet jeg bor på, og det blir helt toppers!!

Dessuten er det sommer og sol, og jeg er singel og glad snart!

Vil få flere sjanser til både mann og barn, ikke gått ut på dato enda :ler:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Harlekin! Jeg synes det er veldig fint å få høre hvordan det går med deg! To måneder er jo ingenting! Det er jo ikke lenge siden vi danset eggmodningsdans for deg :danser: Tiden går fort. Tenk at du er mamma snart!

Så koselig at dere har vært å handlet babyting :babyjente: Det må være gøy å få sånne ting på plass. Jeg kjenner at jeg gleder meg til den tid kommer for meg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

God morgen!

Godt å høre at det går bra med deg, selv om du her hoven og ting er vesentlig tyngre. Bare to måneder igjen! Tenk hvor fort de første 7 mnd har gått! Som Caya skriver, er jo ikke lenge siden vi danset eggmodningsdansen! :danser:

Håper du får noen fine uker fremover, selv om kroppen begynner å merke "kjøret". Sender avsted noen koselige tanker!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Harlekin!! :duskedame:

To måneder igjen da!! Herregud så spennende! :)

Ikke ha dårlig samvittighet for KG-pauser, jeg syns bare det er fint at du finner veien tilbake hit igjen :jepp::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det går bedre med deg, Lissi! Nei, kjære vene, gått ut på dato?? Det er jo mange, mange år til det :fnise:

Helt enig, Caya, Svanungen og Supra, tiden går kjempefort! Nesten for fort til tider ... jeg både gruer og gleder meg. Mannen bare gleder seg :fnise: Problemet mitt er alt jeg leser for mye på nett og bøker og sånt, så jeg får med meg så mye info om alt mulig rart. Dessuten er jeg en bekymrer av natur, selv om typen har hatt en positiv innflytelse på meg på den måten.

Nå har jeg faktisk begynt på permisjonen min, på en måte. Den egentlige permisjonen begynner i begynnelsen av juni, men ettersom jeg er blitt nedbemannet :tristbla:, fikk jeg gå en måned før oppsigelsestiden løp ut. Så da er jeg hjemmeværende husfru fra nå av og en tid fremover! Det har jeg aldri vært før, så jeg er litt spent på om jeg kommer til å forgå av kjedsomhet, i allefall før babyen kommer. Men det er mye å ordne hjemme, så litt arbeid skal jeg da få gjort!

Søsteren min sin kattepus fikk kattunger i natt :) Tre søte nøster! Hun er så flink og beskyttende mor, og tenk at alt er instinkt. Hun har aldri lest, sett eller lært noe som helst, likevel kan hun det. Jeg ble helt oppspilt, tenk hvor oppspilt jeg blir når jeg selv skal få! Heldigvis bare én, det holder det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Like greit at det kommer bare en av gangen ja, tenker jeg. Tror jeg hadde fått panikk hvis jeg fikk tvillinger - for ikke å snakke om trillinger!!

Håper du får kost deg masse i permisjonstiden. Noen ganger kan det jo være utrolig deilig å være husmor også. Du kan jo rett og slett gjøre absolutt hva du vil - når du vil! Og med det deilige været vi har hatt så kan det være en veldig god ting! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sativa

Åh.. tenk for en fin tid du har i vente nå, den beste tiden jeg har hatt i hele mitt liv var da datteren min var baby / bitteliten. Herlig periode.

Gleder meg på dine vegne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit at det kommer bare en av gangen ja, tenker jeg. Tror jeg hadde fått panikk hvis jeg fikk tvillinger - for ikke å snakke om trillinger!!

Håper du får kost deg masse i permisjonstiden. Noen ganger kan det jo være utrolig deilig å være husmor også. Du kan jo rett og slett gjøre absolutt hva du vil - når du vil! Og med det deilige været vi har hatt så kan det være en veldig god ting! :klem:

Hei Supra! :vinke:

I dag regnet det :tristbla: Men det kan ikke være godvær bestandig! Da setter vi ikke pris på det når det faktisk er fint vær. Det der "ordtaket" passer på alle sider av livet det, egentlig!

Åh.. tenk for en fin tid du har i vente nå, den beste tiden jeg har hatt i hele mitt liv var da datteren min var baby / bitteliten. Herlig periode.

Gleder meg på dine vegne :)

Takk Sativa :klemmer: Det gjør så godt å høre. Jeg gruer meg på en måte litt også, for det er så ukjent og fremmed alt sammen! Men klarer andre det, klarer jeg det. Og så er vi jo to, det hjelper på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest svanungen

God morgen!

Som du selv skriver, klarer andre foreldrerollen, så klarer dere det også! Kommer til å gå kjempebra, det er jeg sikker på! Og så får du bare forsøke å nyte den forlengede permisjonstiden din, pusle i heimen og kose deg så godt du kan! Ikke dumt med litt ekstra fri på denne årstiden synes jeg :)

Håper alt går bra med deg videre, og at du får en finfin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Svanungen :klemmer:

Ja, da er jeg snart inne i "permisjonsuke" 1, og svangerskapsuke 34. Gjett hvor aktiv jeg har vært den siste uken?? Riktig ... ikke aktiv i det hele tatt. Jeg er en latsekk :sjenert: Jeg har ryddet bokhyllen og datapulten, støvsugd litt og vansket litt, og det var det!! Dagene bare flyr av gårde, uten av jeg skjønner noenting.

Det som skal bli barnerom ser foreløpig ut som et roterom/støvete kontor. Det er ikke noen krise om vi ikke blir ferdig med det før barnet kommer, for i begynnelsen skal hun sove på soverommet vårt, men det hadde vært kjekt å ha det fint og pent, pluss et sted å ha alle tingene hennes. Så jeg håper vi klarer det!

Vi har de meste store tingene i hus, vogn, bilstol, stellebord, sprinkelseng og sovekurv, pluss endel annet. Så det er ikke så veldig mye som gjenstår å skaffe seg, annet enn plass til alle tingene! Vi har nok en litt liten leilighet, men vi har ikke sjans å skaffe oss noe nytt nå. Mannen må først rydde opp i de økonomiske problemene etter firmaet sitt før vi vil kunne få noe nytt lån, så inntil videre må vi bli der vi er.

I morgen tenkte jeg jeg skulle handle litt, drikke kaffe med en venninne, og så skal vi i bursdagsselskap til mannens bror etter det. Det blir kjekt å ha litt å gjøre, ikke bare daffe rundt i huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har faktisk begynt å snakke om barn nummer to før barn nummer én er ute!! Han sa at neste gang har han lyst til å prøve litt selv først før vi eventuelt tar nye IVF-runder. Det er jo ikke umulig for oss å bli gravide på egenhånd, sier legene, selv om det er ganske vanskelig å få til. Nå begynte jeg nesten å glede meg til en ny prøverunde ... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det høres ut som at svangerskapet ditt ikke har hatt "hormonelle konsekvenser" for han som har skremt han vekk fra et nytt ett da. :ler: så artig!! :D

Dagene flyr utrolig fort, jeg vet akkurat hva du mener! Man står opp, og plutselig er det middagstid, og så skal man legge seg. Helt sprøtt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...