Gå til innhold

Bjellene og narren


Harlekin

Anbefalte innlegg

Jeg kjente noe rart nå nettopp. Det var akkurat som en liten dytt nederst i magen, fra en med en miniatyrisk fot. Kun én gang. Men kan dette være fra babyen, da? Jeg har hørt at første gangen er mer som en sommerfugl som bakser med vingene, eller en "boblende" følelse. :unsure::vetikke: Er neimen ikke sikker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjente noe rart nå nettopp. Det var akkurat som en liten dytt nederst i magen, fra en med en miniatyrisk fot. Kun én gang. Men kan dette være fra babyen, da? Jeg har hørt at første gangen er mer som en sommerfugl som bakser med vingene, eller en "boblende" følelse. :unsure::vetikke: Er neimen ikke sikker jeg.

Åååå så herlig følelse!! Helt klart at det kan være babyen :)

Gleder meg selv til å oppleve de første livstegnene der en vakker dag :)

Ha en god helg!! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være babyen ja :jepp:

Jeg synes rett og slett det kjentes som en baby som sparka - kjente aldri noe til hverken fisker eller sommerfugler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være babyen ja :jepp:

Jeg synes rett og slett det kjentes som en baby som sparka - kjente aldri noe til hverken fisker eller sommerfugler.

:ler: Jeg tror jeg foretrekker baby foran fisk! :ler:

Det må være en helt sprø opplevelse å kjenne noen herje vilt inni der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Gratulerer med at alt så flott ut på UL, og små spark i magen! Så moro å lese!! Også ei lita jenta da gitt!! :hoppe:

Er så moro å følge utviklingen din, håper alt går kjempebra videre!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjente noe rart nå nettopp. Det var akkurat som en liten dytt nederst i magen, fra en med en miniatyrisk fot. Kun én gang. Men kan dette være fra babyen, da? Jeg har hørt at første gangen er mer som en sommerfugl som bakser med vingene, eller en "boblende" følelse. :unsure::vetikke: Er neimen ikke sikker jeg.

Høres ut som babyen ja! :babyjente: Husker godt de "boblene" fra da jeg gikk gravid selv... Så moro! Håper du er i fin form og at du riktig nyter dagene :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

:lete:

Hvordan går det med deg, Harlekin? Alt bra? Håper det! Tenker på deg vet du, og må jo innom for å se hvordan det står til.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har så mange tanker i hodet for tiden, at dere må unnskylde at det blir så lang tid mellom hvert innlegg her. Skulle nesten tro at det var da dagboken virkelig kom til nytte, men jeg er visst ikke så flink til å legge ord på følelsene mine. Generelt sett er jeg ikke så mye inne på KG, og er ikke like flink til å skrive i dagbøkene til dere andre KG-ere heller. Jeg håper dette bare er en periode (dog tydeligvis en ganske langvarig en), og vil komme sterkere tilbake når jeg er litt klarere i toppen.

Grovt sett kan jeg jo si at det er dette som hovedsaklig sliter på meg/oss for tiden:

* Mannen er arbeidsløs for tiden og har vansker med å skaffe seg en jobb i disse tider. Penger begynner snart å bli et problem, og mannen har endel gjeld pga. firmaet.

* Har det litt tungt selv på jobb for tiden, men samtidig er jeg sjeleglad jeg faktisk har en jobb. Kjenner flere som er permittert og sliter skikkelig.

* Tenker mye på barnet og, av alle ting, lurer av og til på om det var riktig avgjørelse å bli gravid (ja, jeg vet jeg er dum nå). Kommer vi til å klare å bli gode foreldre, så forskjellige som vi er? Kan vi fikse alt det praktiske og all "the red tape"? Ingen av oss er noe særlig flinke med å være voksne akkurat på det punktet ... Er jeg helt klar til å være bundet resten av livet?

Stort sett tror jeg vi har gjort det riktige (mannen er i hvert fall 150 % overbevist og gleder seg til å bli pappa, det er en stor trøst og lettelse og veldig kjekt å se!), men i litt mørke stunder sniker de dumme tankene seg innpå. Jeg har en tendens til å bli lett deprimert, og da er hele verden bare noe dritt.

Jeg lover å komme sterkere tilbake, og i bedre humør, senere! Nå drukner jeg litt i selvmedlidenhet, men innerst inne vet jeg hvor godt jeg har det, og at det kunne vært mye verre.

Edit: Takk for at dere er innom boken min! :klem:

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :klem: Vil bare si deg at jeg også slet med mange av disse tankene ved begge mine graviditeter. Du vet, det er mange hormoner som spreller rundt... ;)

Og: finnes det egentlig et "riktig" tidspunkt å bli gravid på? Det tror ikke jeg. Det er alltid så mye "skal bare, måtte bare" at det alltid er NOE. Jeg ble først gravid uten å ha planlagt det, og så var nestemann planlagt. Men man tilpasser seg, og det går bra! Det er uansett lurt å forberede seg å få verden litt i hodet, tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, Sisu! :klem: Godt å høre at det ikke bare er meg. Jeg føler meg jo litt dum, for egentlig "burde" jeg vel ikke ha sånne tanker etter å ha klart den "kunsten" det er å bli gravid når man trenger hjelp. Føler meg litt utakknemlig, liksom, for jeg vet jo så godt hvordan det føles at månedene og årene går og "alle andre" blir gravid. Det kjennes som livet går forbi, og det er helt umulig å holde tritt.

Samtidig vet jeg, når jeg tenker rasjonelt (det blir en stund mellom hver gang jeg gjør det :ler: ), at jeg har det så mye bedre enn mange andre. Hvorfor skulle jeg klage, liksom? Men samtidig er det vel ikke sånn at det ikke er "lov" å ha det vanskelig, fordi andre har det verre. Da hadde nok mesteparten av Norge og den vestlige verden ikke hatt "lov". Bra det ikke er sånn! (selv om det setter ting i perspektiv)

Jeg fikk endel babytøy av mamma i dag, pluss et badekar og noen andre ting som jeg selv hadde brukt da jeg var liten. Det var (nesten) like fint fremdeles! I alle fall kan noe av det brukes. Rart å tenke på at jeg noensinne har vært så liten :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

God morgen, Harlekin!

Skjønner godt at det er mange tanker hos deg for tiden jeg. Arbeidssituasjonen til mannen er absolutt ikke hyggelig, håper virkelig det ordner seg for dere nå!

Ellers tror jeg, som Sisu skriver, at mye kan tilskrives kontoen for hormoner. Dessuten går dere en ny, ukjent og spennende tid i møte, klart det blir mye tanker av slikt! Både tvil og negative tanker vil komme, og tror det er helt normalt. Er jo store endringer på gang!

Tenker på dere, og krysser fingrene for at det ordner seg, spesielt med jobb til mannen og økonomisk!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er et sunnhetstegn jeg, at du har mange tanker rundt disse tingene. Om du ikke hadde hatt noen refleksjoner og usikkerheter hadde det vært bekymringsfullt synes jeg. Det er tross alt svære greier som bør tas alvorlig. Men jeg tviler ikke et sekund på at du finner ut av det underveis og at du finner mange ting å glede deg over :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed på jobben i dag om at firmaet skal nedbemanne :tristbla: Ingen vet hvem det gjelder eller hvor mange eller akkurat hva som vil skje og når det vil skje, men slikt er ikke akkurat egnet til å overbevise meg om at jeg har valgt rett mht å få barn nå! Synd jeg ikke kan se inn i fremtiden, men jeg hadde ingen anelse om at "tryggheten" vår skulle forandre seg såpass mye på så kort tid. Jeg er så lei av å bekymre meg hele tiden. Jeg er en bekymrer :sukk:

Takk for gode ord, Svanungen og Caya :klemmer: Det hjelper på å få litt oppmerksomhet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg føler med deg! Det må være en ekkel følelse å være usikker på om jobben din er trygg, særlig nå. Krysser fingrene for at alt går bra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Caya! :klemmer: Jeg skal prøve å ikke ta sorgene på forskudd, men det er så vanskelig å tvinge tankene mine over på noe annet. I stedet skal jeg prøve å tenke på alt det gode som finnes i livet mitt, og at det finnes mange andre som har det mye verre, og at det sannsynligvis kommer til å ordne seg på en eller annen måte. Hittil i livet har jo alt ordet seg, selv om det har sett svart ut.

"You just gotta have a little faith", hvem sa det? Passer bra, i hvert fall. Nå skal jeg legge meg og (forhåpentligvis) drømme gode drømmer!

:natti:

(hva er det forresten med den smileyen?! Ser ut som en slags muppet :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

God helg, Harlekin!

Huff, ikke moro å lese at jobben din skal nedbemanne... :klem: Dere har da hatt nok bekymringer nå? Er helt sikker på at det vil ordne seg, men kan jo være tøft underveis uansett.. Tenker på dere! Håper det ellers går bra med svangerskapet og at dere får en fin helg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...