Gå til innhold

Bjellene og narren


Harlekin

Anbefalte innlegg

Gjest svanungen
:natti:

(hva er det forresten med den smileyen?! Ser ut som en slags muppet :fnise: )

Ja, hva er det med den? Synes den er litt "ekkel" jeg... Noe skummelt over den :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svanungen: Det er en ond smiley :fnise: Takk for oppmuntring!

God helg til deg også, Ahirwen!

Dette har vært en av de verste par dagene jeg har hatt på jobb. Fagforeningen har fått listen over "de berørte" (som det så fint heter), men driver og forhandler og sånt, så vi vet ingenting enda. Det er ganske uutholdelig. En ting vet jeg, og det er at hvis jeg er en av dem som må gå, så er jeg ikke akkurat inspirert å gå de siste tre månedene og gjøre mitt aller beste for bedriften. Fytterakkern, dette er bare helt forferdelig, egentlig. For selv om jeg ikke er blant de som må gå, er det likevel kolleger som må. Det er nesten like ille. For en drittid vi lever i :tristbla: Drømte at jeg ble oppsagt i natt. Vanligvis er det sånn at når jeg våkner etter en vond drøm, kan jeg trøste meg selv med at det bare var en drøm - men denne gangen kan det bli virkelighet.

Jeg skal prøve å glemme dette i helgen, så godt det lar seg gjøre :sukk:

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Så utrolig trist! :klem: Stakk i hjertet mitt da jeg leste dette..!

Jeg håper dere allikevel klarer å glede dere over babyen selv om situasjonen er som den er.

Det kommer til å løse seg, selv om man må åpne et par dører først!

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svanungen

:vinke:

Ååååå, nå ble jeg helt satt ut her! Så utrolig trist at du har mistet jobben! Hvor mange måtte gå? Ikke snakk om permitteringer først, kun rett i oppsigelser? Huff.. :kose:

Skjønner at det er utrolig tøft nå, spesielt i den situasjonen der er i. Men det kommer til å ordne seg!

Tenker på deg, Harlekin!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg Harlekin? Håper at det ikke er for tungt for deg nå. Jeg håper og tror at dere finner ut av det og at du kan glede deg over babyen som snart kommer selv det ikke går på skinner for dere for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Harlekin, så utrolig leit å lese at du har mistet jobben. Håper det går bra med deg, mannen, og den lille i magen, selv om tiden er tøff akkurat nå.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

:kose:

Tenker på dere! :klem:

Håper alt ordner seg så raskt som mulig, så dere slipper slike bekymringer...

:roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei! Det er jo utrolig leit... Nå ble jeg trist :tristbla:

Så utrolig trist! :klem: Stakk i hjertet mitt da jeg leste dette..!

Jeg håper dere allikevel klarer å glede dere over babyen selv om situasjonen er som den er.

Det kommer til å løse seg, selv om man må åpne et par dører først!

:blomst:

:vinke:

Ååååå, nå ble jeg helt satt ut her! Så utrolig trist at du har mistet jobben! Hvor mange måtte gå? Ikke snakk om permitteringer først, kun rett i oppsigelser? Huff.. :kose:

Skjønner at det er utrolig tøft nå, spesielt i den situasjonen der er i. Men det kommer til å ordne seg!

Tenker på deg, Harlekin!

:klem:

Uff så leit. :klem: Håper det ordner seg etterhvert...

Hvordan går det med deg Harlekin? Håper at det ikke er for tungt for deg nå. Jeg håper og tror at dere finner ut av det og at du kan glede deg over babyen som snart kommer selv det ikke går på skinner for dere for tiden.

Kjære Harlekin, så utrolig leit å lese at du har mistet jobben. Håper det går bra med deg, mannen, og den lille i magen, selv om tiden er tøff akkurat nå.

:klem:

:lete: Håper det går bra med dere, Harlekin...

:kose:

Tenker på dere! :klem:

Håper alt ordner seg så raskt som mulig, så dere slipper slike bekymringer...

:roser:

Tusen takk for at dere bryr dere :klemmer: Det er så godt å vite. Det går bedre med meg nå, nå som jeg har begynt å venne meg til tanken. Først var jeg bare sjokkert og fortvilet, nå er jeg lei meg, men mest sint! Det føles bedre å være sint enn fortvilet, i alle fall. Mer konstruktivt, liksom. Det jeg er mest sint for, er at de ikke tok hensyn til argumentene mine på drøftingsmøtet vi hadde. Både jeg og fagforeningsrepresentant på jobben mente at jeg hadde en god sak, ettersom mannen min er arbeidsløs og jeg snart skal ut i permisjon likevel (da vil de ha minimalt med utgifter på meg), i hvert fall til å få utsatt oppsigelsen til etter permisjonen, det ville omtrent ikke ha noe å si økonomisk for bedriften. Men det kunne de ikke ta hensyn til. Grrr. Sannsynligvis er dette slutten, jeg er nok oppsagt. Men jeg skal ikke gi meg så lett! Vi som er oppsagt skal ha møte med fagforeningen denne uken, og planlegge videre handling derfra. Godt å vite at jeg ikke er alene og har noen eksperter som kan ta saken! Veldig glad for å være med i fagforening nå.

Ellers er det nesten 1/3 av jobben som er oppsagt eller må bytte stilling, så det kommer til å bli en stor utfordring for de som blir igjen. Jeg er faktisk glad for at jeg slipper akkurat den omleggingen. Bedriften blir nok ikke som før på en god stund, og vi hadde et kjempegodt arbeidsmiljø! Dumme, dumme finanskrise :frustrert:

Akk ja. Det skal nok ordne seg til slutt. Jeg har i hvert fall lært utrolig mye gjennom denne jobben, som jeg er sikker på vil hjelpe meg når jeg skal finne en ny jobb. Det blir jo ikke helt med en gang (først skal vi jo ha baby! :) ), men til jul eller noe.

Takk igjen for at dere trøster meg! Dere er supre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så godt å lese at du er så utrolig tøff selv med denne motgangen! Fagforeningen støtter deg, og kanskje får du presset igjennom noe der. For en utrolig tøff dame du er, som håndterer dette sånn!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg har holdt meg unna alle graviditetsdagbøker siste måneden for å komme meg ovenpå, og nå gleder jeg meg glugg ihjel sammen med dere!!

Babyplanene våre er lagt på vent og det føles helt okei. Verste sorgen er over!

Så nå kommer jeg til å følge med i dagbøkene deres igjen :)

Triste nyheter da! Utrolig mange som mister jobber om dagen. Jeg mistet jo jobben i april i fjor og det var ikke kult :(

Men jeg ble jo bedt om å gå fordi jeg var syk. Det følger mange bekymringer med, men hadde jeg vært deg hadde jeg sykemeldt meg i morgen. Siden mannen din er arb.løs og du skal ha baby snart. Da kan de ikke ta fra deg fødselspengene!

Ha en fin kveld :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt å lese at du er så utrolig tøff selv med denne motgangen! Fagforeningen støtter deg, og kanskje får du presset igjennom noe der. For en utrolig tøff dame du er, som håndterer dette sånn!! :klem:

Tusen takk, Supra :klemmer: Jeg er ikke alltid så tøff, jeg har grått mange tårer gjennom dette her, og følt meg ganske så verdiløs. Jeg vet jo at jeg gjør en god jobb, og at vi er flere på jobben i samme situasjon, men likevel. Men jeg er sikker på at vi skal klare oss igjennom dette. Mannen tilbød seg å brenne ned kontoret, det hjalp! :fnise:

Dette skal jeg klare. Og jeg har jo KG til å lette følelsene mine, det hjelper! IRL må man jo ofte vise seg sterkere enn man er, og det kan være ganske vanskelig.

Hei :)

Jeg har holdt meg unna alle graviditetsdagbøker siste måneden for å komme meg ovenpå, og nå gleder jeg meg glugg ihjel sammen med dere!!

Babyplanene våre er lagt på vent og det føles helt okei. Verste sorgen er over!

Så nå kommer jeg til å følge med i dagbøkene deres igjen :)

Triste nyheter da! Utrolig mange som mister jobber om dagen. Jeg mistet jo jobben i april i fjor og det var ikke kult :(

Men jeg ble jo bedt om å gå fordi jeg var syk. Det følger mange bekymringer med, men hadde jeg vært deg hadde jeg sykemeldt meg i morgen. Siden mannen din er arb.løs og du skal ha baby snart. Da kan de ikke ta fra deg fødselspengene!

Ha en fin kveld :hug:

Det skjønner jeg godt, Lissi. Da jeg var ufrivillig barnløs var det utrolig vondt å lese om andres graviditeter og alt sånt baby-snakk, så det måtte jeg bare holde meg unna. Min bok er jo ikke en sånn klassisk graviditetsbok, jeg tror ikke jeg bare skriver om babyen. Men endel blir det jo uansett, så jeg skjønner deg godt, Lissi :klemmer:

Trist å høre at du har gått igjennom dette, du også. Du var jo også uten skyld i at du måtte gå (det var jo ikke din skyld at du ble syk). Men er det lov å si opp noen fordi de er syke? Jeg er litt lite bevandret i sånne juridiske regler :sjenert:

Denne uken har jeg ferie, heldigvis! Jeg har ikke vært sykemeldt i svangerskapet hittil, så jeg skal se det litt an. Jeg kommer heldigvis ikke til å miste noen penger, for oppsigelsestiden varer helt frem til permisjonen. Så økonomisk sett kommer det ikke til å ha så mye å si i år (bortsett fra hvis det blir krøll med NAV, håper ikke det). Det er verre med usikkerheten vi går inn i nå, spesielt økonomisk. Men vi skal klare det!!! (satte tre uttropstegn bak, så virker jeg kjempeselvsikker :ler: Prøve å lure meg selv litt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neida, men etter de uttrykket sin misnøye så var det ikke morsomt å være der lengre, så jeg krevde to mnd lønn først :)

Jeg var salgssjef og de forventet at jeg var med alt som skjedde etter jobb også, stander, messer, fester, kick off og samlinger osv, og dette klarte jeg ikke hver gang siden jeg da hadde umedisinert stoffskifteproblemer.

Men alt ordner seg for snille jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt det. Bra du krevde litt fra dem også!

Ja, men av og til å snille jenter være litt slemme også ... :sjarmor: Ellers får vi ikke det som vi vil.

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se deg, Sativa! Ja, jeg håper da det blir moro, ellers blir det jo ikke noe gøy :fnise: Men fullt forberedt på litt nattevåk og sånt, altså. Heldigvis er mannen et skikkelig nattmenneske (ordet "nattmenneske" blir aldri det samme etter at man har lest André Bjerke), så han kan ta sin tørn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...