Gå til innhold

Bjellene og narren


Harlekin

Anbefalte innlegg

Jeg savner deg også her inne .. :klem: Håper du har det bra, og at dere får en fantastisk fin dag i morgen, og en fin tid resten av julen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
Gjest svanungen

Godt nytt år, Harlekin!

Håper det går bra med deg, og at du har hatt en fin jule- og nyttårsfeiring!

Savner deg her :lete:

Sender varme tanker!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, hei!! Så koselig å se deg :klem: Fint du føler deg bedre! Kos deg!

Hei Harlekin - håper du har det bra! Savner deg her inne! :klem:

:lete:

Hvordan går det med deg, Harlekin? Alt bra? Savner deg her inne!!

Vil bare få ønske deg en super helg, og en helt fantastisk jul!!!

:klemmer:

:nisse: God jul! :gave:

Jeg savner deg også her inne .. :klem: Håper du har det bra, og at dere får en fantastisk fin dag i morgen, og en fin tid resten av julen!

:klem:

Håper du har hatt en fin julekveld.

:klemmer:

Godt nytt år, Harlekin!

Håper det går bra med deg, og at du har hatt en fin jule- og nyttårsfeiring!

Savner deg her :lete:

Sender varme tanker!

:klem:

Godt nytt år!

TUSEN TAKK, Supramundane, Sisu, svanungen (neimen, her har det skjedd noe!), Myrthel og Imli! Jeg er helt rørt over at dere fortsett husker meg, jeg :sjenert: Jeg har jo ikke vært her inne på evigheter.

Håper dere alle har hatt en flott jul og et like flott nyttår! Det har i hvert fall jeg. Mannen og jeg var hos foreldrene mine på julaften, og det var kjempekoselig - nesten som å være barn igjen. Nesten like mye spenning og styr rundt pakkeåpningen, i alle fall :fnise:

På nyttårsaften var vi hjemme hos oss selv, og søsteren min og mannen hennes kom på besøk. Hun hadde med seg alkoholfri vin og champagne, samt god mat, så det ble en kjempefin nyttårsaften, om enn noe rolig. Men det er jo godt det også! De ville naboene våre under sørget for nok feststemning, de :skaal:

Har hatt en veldig rolig uke på jobb - kjedelig, for å si det rett ut! Greit nok at jeg ikke skal stresse, men jeg kunne likesågodt ha vært hjemme. Men neste uke er det forhåpentligvis fullt kjør igjen!

-------

Ellers er jeg nå i uke 15 av svangerskapet, og inne i den såkalt "gode perioden" som det andre trimesteret kalles. Jeg har vært på UL i uke 12, og alt så bra ut da. De sjekket nakkefolden og tok blodprøve pga. mannens kromosomfeil, men barnet ser heldigvis friskt ut. Nå venter jeg bare på ordinær UL i uke 18 (21. januar). Hele svangerskapet har jeg ikke vært redd for SA eller MA, men nå har jeg begynt å bekymre meg litt likevel. Ikke for SA, for jeg har ikke sett en dråpe blod, men MA, som heldigvis er sjeldnere. Jeg har vel egentlig ikke noen spesiell grunn til å være bekymret, men kanskje det går opp for meg at det er en levende baby inni der, etter at vi fikk se den bevege seg på UL i uke 12. Føler liksom at vi hadde mistet mye mer om vi hadde mistet nå. Men jeg tror det egentlig ikke. Synes liksom magen vokser så sakte! Nå ser jeg bare tykk ut :ler: Snart må jeg kjøpe mammabukser, det begynner å bli veldig få bukser jeg faktisk kan ha på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre fra deg! Så gøy at alt går bra med den lille :) Det er en spennende tid du går inn i nå! Håper 2009 blir et supert år for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du har hatt det koselig i jul og nyttårstiden :klem:

15 uker allerede ja :jepp: Tiden går fort synes jeg !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

Så godt å se at det går bra hos dere, Harlekin!

Er formen bra?

Helt utrolig at det har gått 15 uker! Og bare 3 uker til ny UL... Spennende!

Fikk streng beskjed om at andungen ikke passet lenger... Og siden ingen ville høre på mine protester (konsekvent kalte de meg svanungen/svaneungen), så var det vel egentlig bare en ting å gjøre... :sjenert: Men men, trives som svanungen jeg, og føler jo da at jeg har komme et aldri så lite steg på veien!

Ha en strålende helg videre!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre at svangerskapet ditt går bra, Harlekin! Det må være helt utrolig å bære at liv inne i seg på den måten!

Vi er som du ser veldig glade for å se deg igjen her inne. Du er savnet, når du er borte. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da er det offisielt: Jeg er blitt en hysterisk førstegangs gravid dame. Jeg har vært syk av en kraftig forkjølelse de siste dagene, og hostet så mye at jeg virkelig kjente det i magen. Vanligvis er jeg er rolig, rasjonell person (bank i bordet), men nå fikk jeg det for meg at det kanskje kunne skade babyen. Legg til at jeg ennå ikke har kjent liv og at jeg synes magen ikke vokste "som den skulle", så får du en lettere paranoid Harlekin. Så jeg dro på legevakten! Følte meg som verdens mest hysteriske, tullete person, noe sykepleier helt tydelig var enig i (hun så på meg, smilte overbærende og ristet på hodet). Legen var litt mer taktfull og sa at det er bare bra å være forsiktig, og at ingen kan vite alt første gangen. Enden på visen var i alle fall at jeg fikk se barnet på ultralyd, og hjertet banket og babyen beveget seg. Så alt i orden! Legen skrev på dataen sin: "mor beroliget". Jepp, mor var beroliget, men også meget ille rød i kinnene :flau:

Huff. Men vi er nå beroliget, da. Inntil videre ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jeg skjønner deg godt jeg! Jeg hadde nok også heller dratt en gang for mye enn for lite til legevakten med en liten en i magen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da er det offisielt: Jeg er blitt en hysterisk førstegangs gravid dame. Jeg har vært syk av en kraftig forkjølelse de siste dagene, og hostet så mye at jeg virkelig kjente det i magen. Vanligvis er jeg er rolig, rasjonell person (bank i bordet), men nå fikk jeg det for meg at det kanskje kunne skade babyen. Legg til at jeg ennå ikke har kjent liv og at jeg synes magen ikke vokste "som den skulle", så får du en lettere paranoid Harlekin. Så jeg dro på legevakten! Følte meg som verdens mest hysteriske, tullete person, noe sykepleier helt tydelig var enig i (hun så på meg, smilte overbærende og ristet på hodet). Legen var litt mer taktfull og sa at det er bare bra å være forsiktig, og at ingen kan vite alt første gangen. Enden på visen var i alle fall at jeg fikk se barnet på ultralyd, og hjertet banket og babyen beveget seg. Så alt i orden! Legen skrev på dataen sin: "mor beroliget". Jepp, mor var beroliget, men også meget ille rød i kinnene :flau:

Huff. Men vi er nå beroliget, da. Inntil videre ...

Bare bra at du sjekker Harlekin. Unner ingen å gå to mnd med et dødt barn i magen :(

Ikke bry deg om folk syns du er hysterisk!! Er bare å sjekke når du føler at du trenger det :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det var litt sjarmerende, jeg. At man har en veldig omsorg for barnet sitt er da ikke noe nytt, selv om det ikke er født! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte, jenter :klem: Da er jeg ikke teit, altså. Følte meg rimelig dum, men både pengene og den lille ydmykelsen var verdt det. Nå er både jeg og samboer roligere – og det kan jo bare være av det gode!

Jeg hadde faktisk opplevelsen din litt i tankene, Lissi. Tenkte på hvor forferdelig det må ha vært for deg :troest: Jeg har skjønt at det går litt bedre med deg nå. Håper du slipper en ny pillekur!

Jeg leste en morsom bok i dag, Prosjekt Baby het den. Jeg kjente meg så godt igjen, den handler om en jente/kvinne som vil bli gravid. Graviditeten lar vente på seg, og boken handler om alt hun og mannen går igjennom for å få et resultat i Prosjekt Baby! Lett ispedd mange morsomheter fra livet ellers. Unner ingen å være ufrivillig barnløs, det er rett og slett forferdelig. Og jeg er en av de "heldige av de uheldige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Harlekin. Skjønner godt du har det i tankene og det skal man ha. Men prøv å nyt litt også og ikke vær vettskremt hele tiden :)

Jeg er oppe og går igjen! Trøsten om at samboer er klar og at vi er veldig fruktbare er god å ha :)

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fisk73

:klemmer:

Er på jobb jeg.... Så, jeg får bare stikke innom med en :klem: og trøste deg med at jeg sikkert kommer til å bli like "hysterisk" selv om jeg noen gang kommer til å bli gravid.

Nå, :hoppe: for 15 uker!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen

God morgen, Harlekin!

Godt å høre at alt er bra med både mor og barn! Er nok ganske så normalt å være litt ekstra forsiktig/bekymret i den situasjonen du er, og sånn er det bare. Håper du er kvitt forkjølelsen, og at du får noen fine uker videre!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ganske hektisk helg er over, i hvert fall var den hektisk etter min standard. Fire avtaler/middager/selskap i løpet av tre dager - phew! Jeg begynner visst å bli gammel. Det hender titt som ofte at jeg bare tenker: Gleder meg til jeg kan :søvn: Huff og huff.

Heldigvis har jeg endelig fått gjort huset presentabelt igjen (sist helg lå jeg bare i sengen og var syk, og jeg gjør stort sett ikke husarbeid i ukedagene, det er så slitsomt ...), og julen er tatt bort. Litt trist også, men det må gjøres! Juletreet står forøvrig fremdeles i en bøtte med vann på altanen, til vi får fjernet det helg. Nå blir det godt å komme hjem etter jobb i morgen til et rent og pent hus!

Så var styreleder her og "vennlig" informerte oss om at vi bor ulovlig i leiligheten (!), fordi vi ikke var til stede da branntilsynet var på besøk i desember! Jeg kan jammen ikke huske at vi har fått noen lapp om det, men det har vi nok sikkert likevel, for "offisielt utseende" lapper har en tendens til å forsvinne her i huset :fnise: Samboer lurte på om vi skulle flytte til et land der vi ikke ble passet på som småunger hele tiden ... Hm. Jaja, vi får ringe i morgen og avtale et nytt besøk, ellers blir det vel baluba!

Angående :babysmokk: , så sier foreldrene mine sier jeg kan komme å se på barnetingene de har beholdt fra jeg var liten, og bruke det jeg vil til den kommende generasjon! Vi har jo ikke så mange penger, så jo mindre vi trenger å kjøpe, jo bedre er det. Blant annet hadde de visst et lite badekar i plast! Perfekt, for vi har så liten plass på badet at det nok ikke blir plass til stellebord med "innebygget" badekar. Jeg gleder meg å se på disse tingene, det blir kjempekoselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...