Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk et sterkt inntrykk av at på Nobel kan kirurgen kun gjøre de enkleste inngrepene, som å forminske en kul på neseryggen. Har man problemer med stor nesetipp, eller en veldig stor kul, så ville jeg ikke operert meg i Skandinavia. Det er fordi det er mye mer kompliserte inngrep, som krever en med mye erfaring på akkurat de inngrepene.

Jeg har en stor kul på neseryggen og en stor nesetipp, og kirurgen på Nobel var ærlig og sa at han ikke kunne gjøre så mye med tippen min bortsett fra å smalne den litt på sidene. Om jeg bare hadde fjernet kulen på neseryggen min hadde jeg endt opp med en nesetipp som hadde sett ENDA større ut, siden det da hadde blitt kjempekontrast mellom størrelsen på neseryggen og tippen.

Så tenk dere om hvis dere i tillegg har en stor overprosjektert(tippen sitter langt fra ansiktet) nesetipp.Anonymous poster hash: 7afe7...c52

Da ska nu Nobel ha for å være ærlig:) hvis man da ønsker mer forandring, drar man en annen plass. Regner dog med at de sa det for en grunn. Ordna den runde store tuppen og neseryggen! Ser allerede forskjell på den tuppen jeg før hata:)

Anonymous poster hash: 688d1...9c9

• 2 uker senere...
Skrevet

Da ska nu Nobel ha for å være ærlig:) hvis man da ønsker mer forandring, drar man en annen plass. Regner dog med at de sa det for en grunn. Ordna den runde store tuppen og neseryggen! Ser allerede forskjell på den tuppen jeg før hata:)

Anonymous poster hash: 688d1...9c9

Mitt inntrykk av han på Nobel er at han forklarte at han ikke kunne trylle og skape akkurat den nesa du ville ha. Men at han kunne gjøre det beste han kunne i forhold til hvordan nesa de så ut og hvilke forventninger man hadde.

Skrevet

Jeg er fornøyd med min nye nese. Men skulle ønske tippen kunne blitt enda mindre. Går det ann å klage på det? Noen her som er neseoperert som ikke ble fornøyd og fikk det fikset på i ettertid?

Er operert på Nobel clinic (teres Nobel)

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei! Jeg har bestilt time for konsultasjon hos dr Bugge i Bergen da jeg har hørt mye bra om ham, men sliter med å finne noen "ekte" uttalelser om hans operasjoner, utenom bryst. Er det noen som har erfaring med ham utover silikon eller fettfjerning?
Jeg skal operere nesetippen da jeg rett og slett synes nesa mi er for lang og rund...

På forhånd, takk!

Anonymous poster hash: 63a79...659
  • 3 uker senere...
Skrevet

Hei! Jeg har vært ufornøyd med nesen min leeenge. Høy neserygg med kul, stor nesetipp som også ''henger'' litt ned. Bestemte meg endelig for å få gjort noe med dette da det har plaget meg i en lang stund. Bestilte konsultasjonstime hos Morten Haug siden han har fått mange positive tilbakemeldinger.

Var veldig spent før konsultasjonstimen og gruet meg veldig, samtidig som jeg også gledet meg. Men da jeg gikk ut derifra igjen var jeg mer skuffet. Han ville kun fjerne den lille kulen på neseryggen og ikke noe annet. Da føler jeg nesetippen kommer til å se mye større og klumpete ut. Ville virkelig redusert nesetippen litt, men i følge han var det vanskelig. I tilegg kom operasjonen på 37000(!!!) kun for å fjerne en liten kul. Han har jo lang erfaring og vet nok hva han snakker om, men føler det er mye penger for kanskje ikke en så stor forskjell.

Men jeg lurte egentlig bare på om det er noen som har fått samme beskjed som meg, og derfor gjort det på en annen klinkk og blitt fornøyde? USA eller et annet sted her i Norge? Hadde satt veldig stor pris på svar, for nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.

Skrevet

Hei! Jeg har vært ufornøyd med nesen min leeenge. Høy neserygg med kul, stor nesetipp som også ''henger'' litt ned. Bestemte meg endelig for å få gjort noe med dette da det har plaget meg i en lang stund. Bestilte konsultasjonstime hos Morten Haug siden han har fått mange positive tilbakemeldinger.

Var veldig spent før konsultasjonstimen og gruet meg veldig, samtidig som jeg også gledet meg. Men da jeg gikk ut derifra igjen var jeg mer skuffet. Han ville kun fjerne den lille kulen på neseryggen og ikke noe annet. Da føler jeg nesetippen kommer til å se mye større og klumpete ut. Ville virkelig redusert nesetippen litt, men i følge han var det vanskelig. I tilegg kom operasjonen på 37000(!!!) kun for å fjerne en liten kul. Han har jo lang erfaring og vet nok hva han snakker om, men føler det er mye penger for kanskje ikke en så stor forskjell.

Men jeg lurte egentlig bare på om det er noen som har fått samme beskjed som meg, og derfor gjort det på en annen klinkk og blitt fornøyde? USA eller et annet sted her i Norge? Hadde satt veldig stor pris på svar, for nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.

Jeg har hørt om mange som er misfornøyde etter operasjon med Morten Haug. Har også sett to resultater selv som slett ikke ble bra. Flinkere kirurger kan gjøre nesetippen mindre, men det gjør ikke han. Etter det jeg har forstått gjør han kun helt enkle operasjoner som å file ned humper på neseryggen. Jeg vet om ett tilfelle der han kun skulle file ned en lite hump på neseryggen. Pasienten ble fornøyd først, og skrev t.o.m. om dette på forumet her, men noen mnder etterpå kollapsa neseryggen hennes. Etter å ha vært på konsultasjoner hos både Morten Haug og Bjørn Tvedt bestemte jeg meg for å operere meg i utlandet. Opererte meg hos dr. Grigoryants i LA. Kosta 50 000kr. Har gått to mnd siden operasjonen nå. Ser liten forskjell så langt, men er vanlig at hevelsen sitter i lenge. Det jeg vil anbefale deg er å finne en kirurg som har masse før og etter bilder(kjempeviktig!!), og som har mange gode resultater på neser som ligner på din egen. Lykke til:)

Skrevet

Jeg har hørt om mange som er misfornøyde etter operasjon med Morten Haug. Har også sett to resultater selv som slett ikke ble bra. Flinkere kirurger kan gjøre nesetippen mindre, men det gjør ikke han. Etter det jeg har forstått gjør han kun helt enkle operasjoner som å file ned humper på neseryggen. Jeg vet om ett tilfelle der han kun skulle file ned en lite hump på neseryggen. Pasienten ble fornøyd først, og skrev t.o.m. om dette på forumet her, men noen mnder etterpå kollapsa neseryggen hennes. Etter å ha vært på konsultasjoner hos både Morten Haug og Bjørn Tvedt bestemte jeg meg for å operere meg i utlandet. Opererte meg hos dr. Grigoryants i LA. Kosta 50 000kr. Har gått to mnd siden operasjonen nå. Ser liten forskjell så langt, men er vanlig at hevelsen sitter i lenge. Det jeg vil anbefale deg er å finne en kirurg som har masse før og etter bilder(kjempeviktig!!), og som har mange gode resultater på neser som ligner på din egen. Lykke til:)

Tusen takk for ditt svar! Kan jeg spørre hva du gjorde med nesen din? Og hvor mye kom alt på til sammen med bo og reise?Det er neimen ikke enkelt det her. Vil så gjerne gjøre det om ikke alt for lenge, og neseoprasjon+opphold+reise i USA kommer til å bli dyyrt. Hvis nesen min blir akkurat slik jeg hadde tenkt er det jo selvfølgelig verdt det, men hva om jeg blir misfornøyd.. Vil heller ikke at så mange skal vite om det, men det blir jo litt vanskelig hvis jeg må til USA (Er bare 19 år og bor hjemme). Hvis flere har erfaringer fra Polen, Sverige eller andre steder i utlandet så gjerne del med meg:):)

Skrevet

Tusen takk for ditt svar! Kan jeg spørre hva du gjorde med nesen din? Og hvor mye kom alt på til sammen med bo og reise?Det er neimen ikke enkelt det her. Vil så gjerne gjøre det om ikke alt for lenge, og neseoprasjon+opphold+reise i USA kommer til å bli dyyrt. Hvis nesen min blir akkurat slik jeg hadde tenkt er det jo selvfølgelig verdt det, men hva om jeg blir misfornøyd.. Vil heller ikke at så mange skal vite om det, men det blir jo litt vanskelig hvis jeg må til USA (Er bare 19 år og bor hjemme). Hvis flere har erfaringer fra Polen, Sverige eller andre steder i utlandet så gjerne del med meg:) :)

billett til LA kostet 6500, hotell 6500, mat, taxi o.l. 3000(??), operasjon 50 000, så ca 66 000kr totalt. I utgangspunktet ville jeg file litt ned på neseryggen, men dr. Grigoryants mente den var fin som den var. Han knuste beina på siden av nesa slik at nesa ble tynnere, skar bort litt nederst på neseborene slik at de ble mindre og gjorde nesetippen mindre. Han gjorde også nesetippen mer symmetrisk (det sa de norske legene at de ikke kunne gjøre noe med). Han bruker også lukket metode, noe jeg syntes var bra. Jeg bestemte meg for dr. G etter å ha lest om tidligere pasienter på nettet, og etter å ha sett ca. 160 før og etter bilder (ligger på nettsiden hans). Så langt er jeg ikke fornøyd med resultatet, men håper jeg ser større forskjell når hevelsen går ned. Hvis jeg ikke er fornøyd når det har gått ett år kommer jeg sannsynligvis til å be legen operere på nytt.

Jeg ble veldig dårlig etter operasjonen. Så svak at jeg ble sliten av å løfte på dyna. Gikk knapt ut av hotellrommet de 5 første dagene. Sov svært lite. Veldig mye ubehag med tørr munn siden nesa var tett. Legen sa jeg måtte vente 8 dager på å fly hjem, det var lurt.

Jo mer jeg har lest om neseplastikk jo mer skjønner jeg hvor mye som kan gå galt. Jeg er utrolig glad jeg valgte en dyktig kirurg. Jeg vil ikke anbefale noen å operere nesen hos uten å ha sett mange bra før og etter bilder fra kirurgen! Neseplastikk er en av de aller vanskeligste kosmetiske operasjonene sies det. Dr. G opererer forresten over 700 neser i året (3 pasienter pr dag, 5 ganger i uken), tenk på den erfaringen i forhold til norske leger.

Skrevet

billett til LA kostet 6500, hotell 6500, mat, taxi o.l. 3000(??), operasjon 50 000, så ca 66 000kr totalt. I utgangspunktet ville jeg file litt ned på neseryggen, men dr. Grigoryants mente den var fin som den var. Han knuste beina på siden av nesa slik at nesa ble tynnere, skar bort litt nederst på neseborene slik at de ble mindre og gjorde nesetippen mindre. Han gjorde også nesetippen mer symmetrisk (det sa de norske legene at de ikke kunne gjøre noe med). Han bruker også lukket metode, noe jeg syntes var bra. Jeg bestemte meg for dr. G etter å ha lest om tidligere pasienter på nettet, og etter å ha sett ca. 160 før og etter bilder (ligger på nettsiden hans). Så langt er jeg ikke fornøyd med resultatet, men håper jeg ser større forskjell når hevelsen går ned. Hvis jeg ikke er fornøyd når det har gått ett år kommer jeg sannsynligvis til å be legen operere på nytt.

Jeg ble veldig dårlig etter operasjonen. Så svak at jeg ble sliten av å løfte på dyna. Gikk knapt ut av hotellrommet de 5 første dagene. Sov svært lite. Veldig mye ubehag med tørr munn siden nesa var tett. Legen sa jeg måtte vente 8 dager på å fly hjem, det var lurt.

Jo mer jeg har lest om neseplastikk jo mer skjønner jeg hvor mye som kan gå galt. Jeg er utrolig glad jeg valgte en dyktig kirurg. Jeg vil ikke anbefale noen å operere nesen hos uten å ha sett mange bra før og etter bilder fra kirurgen! Neseplastikk er en av de aller vanskeligste kosmetiske operasjonene sies det. Dr. G opererer forresten over 700 neser i året (3 pasienter pr dag, 5 ganger i uken), tenk på den erfaringen i forhold til norske leger.

Ja, det sies jo at det tar litt over et år før all hevelse er borte, så vi får krysse fingrene for at du blir fornøyd etterhvert. Var på hjemmesiden hans nå, og sier bare woow over før-etter bildene. Hvis jeg kan få en nese like fin som noen av dems er pengene totalt verdt det.

Uff, dagene etter operasjonen din virket forferdelige. Det er det som hadde vært deilig med å ta den her i Norge. Da kan man liksom være hjemme, og føler det hjelper en del.

Føler det å ta en neseoperasjon er et litt sjansespill, ihvertfall her i Norge, så tror jeg må tenke nøye gjennom dette og søke masse rundt. Vurderer nå veldig Dr. V!!

Skrevet

Ja, det sies jo at det tar litt over et år før all hevelse er borte, så vi får krysse fingrene for at du blir fornøyd etterhvert. Var på hjemmesiden hans nå, og sier bare woow over før-etter bildene. Hvis jeg kan få en nese like fin som noen av dems er pengene totalt verdt det.

Uff, dagene etter operasjonen din virket forferdelige. Det er det som hadde vært deilig med å ta den her i Norge. Da kan man liksom være hjemme, og føler det hjelper en del.

Føler det å ta en neseoperasjon er et litt sjansespill, ihvertfall her i Norge, så tror jeg må tenke nøye gjennom dette og søke masse rundt. Vurderer nå veldig Dr. V!!

Mente å skrive Dr. G (Grigoryants) :) Tusen takk for svarene forresten!!

Skrevet

Jeg har også inntrykk av at kirurgene i Norge/Skandinavia klarer seg fint på de enkleste inngrepe, som å fjerne en hump på neseryggen eller lignende, mens de som oftest feiler på mer kompliserte operasjoner. Godt betalt tar de seg også. Jeg skal dra til utlandet, ettersom nesa mi er "feil" på alle måter. Jeg vil ikke bare ha filt ned nesebeinet, jeg vil ha en ny nese. Ikke bokstavelig, jeg vet jo at man må jobbe med det man har, men når man ser på f.eks stjerner i USAs før og etter-bilder, ser man jo stor forskjell - selv om sluttresultatet ser fint og naturlig ut (i de fleste tilfeller, teller ikke med disse som har tatt ti neseoperasjoner fordi de har sett seg blind på eget ansikt).

Så, noen som vet om en god kirurg i utlandet? Revive i Polen, har noen erfaring derfra? Budapestklinikken? Ellers er jeg åpen for det meste :)

Anonymous poster hash: 5b724...db7
  • 3 uker senere...
Skrevet

Kan du si noe mer om hvorfor du er misfornøyd? Er det formen eller bare hevelsen/dvs at størrelsen ikke har forandret seg, som plager deg?

Anonymous poster hash: 20670...560

Skrevet

hm, litt begge deler. jeg synes neseborene fortsatt er for store. jeg synes det er vanskelig å avgjøre om tippen er mindre enn før, men jeg regner med at den vil krympe en del i løpet av de neste mndene. jeg ser forskjell på bredden på nesa, den er blitt litt tynnere. idag synes jeg den ser bedre ut enn før operasjonen, men forandringen er liten. håper den krymper endel:)

• 3 uker senere...
Skrevet

hm, litt begge deler. jeg synes neseborene fortsatt er for store. jeg synes det er vanskelig å avgjøre om tippen er mindre enn før, men jeg regner med at den vil krympe en del i løpet av de neste mndene. jeg ser forskjell på bredden på nesa, den er blitt litt tynnere. idag synes jeg den ser bedre ut enn før operasjonen, men forandringen er liten. håper den krymper endel:)

Hvor lang tid tok det før du fikk time med Dr. G? Rundt 3-4 mnd eller?

• 2 uker senere...
Gjest kassycat
Skrevet (endret)

Hei. Jeg vurderer neseoperasjon. Jeg har en grei og ganske bra nese, men jeg er ganske sikker på at den kan bli en god del bedre. Jeg trenger hjelp til å sette ord på hva som trengs.Trenger jeg noe på neseryggen? Ser på en måte ut som at hvis tuppen fikses, så blir alt bra. Og det er vel litt billigere? Tynnere, mer feminin tupp, som ikke etterlater et slik hakk som er veldig synlig på bildene.. Noen som har hatt nese som ligner min og fikset det her?

PfGe9lf.jpgXjCs6mz.jpg

Edit: Ser at man også kan fikse med restylane (http://www.siljeaustnes.com/2013/06/28/restylane-nese-mini-nosejob/), men de er jo bare for søkket og blir vel dyrt i lengden..

Endret av kassycat
Skrevet

Jeg ville ikke operert overhodet om jeg var deg. Nesa di ser perfekt ut i mine øyne. Pen og liten, men samtidig har den et lite særtrekk som ikke trekker ned utseende men som likevel setter et preg.

Ville aldri i livet ha betalt flerfoldige tusen og risikert alt man gjør med en operasjon for å endre noe, om jeg hadde hatt nesa di. Da ville jeg vært drithappy og superfornøyd.

Anonymous poster hash: 20ca8...4a6
Skrevet

Hei. Jeg vurderer neseoperasjon. Jeg har en grei og ganske bra nese, men jeg er ganske sikker på at den kan bli en god del bedre. Jeg trenger hjelp til å sette ord på hva som trengs.Trenger jeg noe på neseryggen? Ser på en måte ut som at hvis tuppen fikses, så blir alt bra. Og det er vel litt billigere? Tynnere, mer feminin tupp, som ikke etterlater et slik hakk som er veldig synlig på bildene.. Noen som har hatt nese som ligner min og fikset det her?

PfGe9lf.jpgXjCs6mz.jpg

Edit: Ser at man også kan fikse med restylane (http://www.siljeaustnes.com/2013/06/28/restylane-nese-mini-nosejob/), men de er jo bare for søkket og blir vel dyrt i lengden..

Du har jo rett og fin nese! :)

• 4 uker senere...
Skrevet

YES. Endelig! Snart kan jeg begynne å leve og slutte å tenke på nesen min som et hinder for meg. Jeg har satt opp time for neseoperasjon! Åh! Jeg er så glad. Jeg tenker på nesen min HVERT eneste sekund når jeg er ute i offentligheten. Nå kan jeg endelig slutte å tenke på dette og faktisk LEVE livet mitt.

Anonymous poster hash: ab325...a2d
  • Liker 1
Skrevet

Hei!

Jeg er har lest gjennom hele forumet og funnet ganske lite informasjon om flinke kirurger på Vestlandet. Bor selv litt utenfor Stavanger, og har ikke lyst å reise til Oslo for å operere nesen min. Har snakket litt med Stefan Emmes (Plastikkirurgisk Institutt i Bergen) og skal på konsultasjon hos han snart. Har også lest at noen har operert nesa hos en som heter Knut Kvinnesland (i Stavanger), men tror ikke han opererer lenger. Jeg har ikke klart å funnet ut hvor han jobber, eller om han i det hele tatt jobber lenger. Er det noen som kan anbefale eller gi meg navn på noen flere dyktige plastikkirurger på Vestlandet?

Blir kjempe takknemlig for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...