Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså på Nobel clinic i Oslo. Skal ta gratis konsultasjon ved å sende bilder på mail. Koster 1500 for konsultasjon i stavanger. så synes det var veldig dyrt. + har lest mye bra om nobel.

Skrevet

hva om man reiser langveis fra? jeg bor i stavanger, jeg kan jo ikke reise hjem med bandasje på nesa på flyet osv...

Hei,

Jeg tror ikke du kan fly samme dag som du har operert. Du kommer til å være dopa på medisiner og ha et trykk i nesen under gipsen samt sting midt i ansiktet. Det kan ikke være bra å gå opp og ned med fly da (ref trykk). Samt at jeg iallefall vesket rød-blank veske ut av neseborene etter min åpne operasjon og var max ulekker. Kanskje anderledes om du får lukket operasjon. Men hør med legen før du vurderer den løsningen!

Skrevet

Hei alle sammen,

Veldig interessant å lese om andres erfaringer! Jeg har gjort endel research i forkant av en etterlengtet og up coming nosejob..men det er det noen som har erfaring med Gorm Brettville eller Morten Kveim? Jeg har fullstendig utelukket Bunæs etter alt jeg har lest..skrekk og gru..men man kan jo aldri vite..Jeg har en lang nese/lav neserygg men en utstikkende bred nesetipp jeg ikke kan fordra..har veldig tykk hud så jeg håper den lar seg fikse på..drømmer om en søt nesetipp som harmonerer med resten av ansiktet! Sukk.. :)V

Hei,

Valgte du å operer hos noen av dem? Jeg vil gjerne høre hvordan nesen ble om du leser dette :)

Skrevet

Jeg har operert nesen, gjore så og si alt som kunne gjøres, og jeg ble nesten ikke blå i det heletatt. Kun 1 cm på øyelokket nærmest øyenkroken, lite synlig. Fikk litt gul hud under øynene, men dette var noe ingen la merke til med mindre det var kjempegodt lys. Ingen har merket noe! :) Regner med at en god concealer kan dekke det meste :)

Hvor opererte du? :)

Skrevet

Jeg har lest store deler av tråden, mente ikke at det ikke fantes info, bare at veldig mange skriver at de var fornøyd/ikke fornøyd uten å si hvor de har vært og hos hvem. Tror det hadde gjort ting litt lettere for folk som leter etter info.

Jeg bor for tiden i England og vurderer et par kirurger her, men jeg flytter snart hjem igjen, og lurer på Knut Kvinnesland på coloseum i Stavanger eller Morten Haug på nobel i Oslo. Det er spesielt vanskelig å finne info om K.K.

Hvis noen har noen synspunkter hadde det vært fint om de ville dele dem!

June

Hei,

Opererte du deg hos noen av dem? :)

• 2 uker senere...
Skrevet

hva om man reiser langveis fra? jeg bor i stavanger, jeg kan jo ikke reise hjem med bandasje på nesa på flyet osv...

Hei,

Hvorfor tar du ikke kontakt med Colosseumklinikken i stavanger? jeg opererte nesten der for litt over 1 åt siden og er veldig fornøyd. :D

Skrevet

uff det er mye man skal gjennom for skjønnhetens skyld... jeg prøvde selv å fikse nesen jeg. prøvde å skjære bortbittelitt på den ene tuppen, som er større enn den andre. det gikk elendig. måtte rense og gå med plaster i nesten en uke etterpå, for det sved sånn.. og etterpå var tuppen merkelig nok bare blitt større.. sukke. har ikke råd til å gå til noen kirurg.

Skrevet

uff det er mye man skal gjennom for skjønnhetens skyld... jeg prøvde selv å fikse nesen jeg. prøvde å skjære bortbittelitt på den ene tuppen, som er større enn den andre. det gikk elendig. måtte rense og gå med plaster i nesten en uke etterpå, for det sved sånn.. og etterpå var tuppen merkelig nok bare blitt større.. sukke. har ikke råd til å gå til noen kirurg.

Gjest LilleTusenfryd
Skrevet

Nå sitter jeg her nyoperert med blodige kompresser som bart under tampongene de har stappet inn i nesen.

Begynner å hovne opp skikkelig ser jeg. Til dere som har gjort dette; hvor mye blødde dere da? Jeg har skiftet ut 4 kompresser allerede som var helt gjennomtrukne av blod. Fått dotter i ørene siden det er så tett oppi der.

Skal ta ut tampongene selv på lørdag. Gleder meg til de er ute, men gruer meg til å gjøre det - for vet det kommer til å bli vanvittig ubehagelig. Så noen tidligere her hadde gjort det selv. Hvordan gikk det?

Gjest LilleTusenfryd
Skrevet

[quote name=Pernilla :)' timestamp='1341320349' post='11216149]

Masse lykke til. Jeg skal operere meg om litt over 1 mnd (etter ferien) så da kan jeg skrive hvordan det gikk :) Lykke til på konsultasjon i Kristiansand:)

Skrevet

Hvordan gikk operasjonen din?? :)

Hei,

Jeg har fortsatt ikke operert, da jeg fortsatt er veldig usikker på hvilke klinikk jeg skal velge. Må nok bare hoppe i det snart :)

Hvilke lege opererte deg? Håper du blir kjempefornøyd med din nye nese :)

Gjest LilleTusenfryd
Skrevet

Jeg opererte meg ved Sørlandsparken Spesialistsenter her i Kristiansand hos Dr. Thom Topstad. Utrolig hyggelig plass, og følte meg veldig hørt og ivaretatt av kirurgen. Vært på konsultasjon hos Nobel før og, men likte meg faktik bedre hos Sørlandsparken til tross for alle de gode tilbakemeldingene Nobel får her :)

Gjest AnonymN
Skrevet

Nå sitter jeg her nyoperert med blodige kompresser som bart under tampongene de har stappet inn i nesen.

Begynner å hovne opp skikkelig ser jeg. Til dere som har gjort dette; hvor mye blødde dere da? Jeg har skiftet ut 4 kompresser allerede som var helt gjennomtrukne av blod. Fått dotter i ørene siden det er så tett oppi der.

Skal ta ut tampongene selv på lørdag. Gleder meg til de er ute, men gruer meg til å gjøre det - for vet det kommer til å bli vanvittig ubehagelig. Så noen tidligere her hadde gjort det selv. Hvordan gikk det?

Hei!

Jeg hadde det også helt jævlig de første dagene. Men etterhvert så jeg at det var mest sår-væske med litt blod i, og ikke rent blod. Etterhvert størknet det som en skorpe, hvilket også var ubehagelig. Men veskingen gir seg. Men - blødde du så mye igjennom tampongene? Gikk det greit å ta de ut i går? Jeg fikk ikke tamponger i, men rør slik at det ikke ble helt potte tett. Var hos Haug på Nobel. Rørene var altfor små til at man fikk pustet ordentlig gjennom de, men er glad for at jeg slapp tampongene. Ikke minst at jeg slapp å ta ut noe som helst selv.

Formen min ble brått bedre da alt ble tatt av iallefall. Håper det er det samme for deg! :)

Gjest operert
Skrevet

Hei, i fjor tok jeg neseplastikk og legen brukte brusk fra det ene øret mitt for å bygge opp nesen.

Nesen ble ganske OK , men problemet er jo øret.

Det ser ikke ut og jeg må alltid passe på at det lange håret mitt dekker det. Jeg visste ikke at øret ville bli såpass ødelagt etter fjerning av brusk.

Brusken ble fjernet fra øreskålen og nå er øreskålen ganske flat (øreskålen i det uopererte øret er mye dypere, og dette er ganske merkbart, ørene har blitt asymmetriske pga det). I tillegg har jeg et veldig synlig arr plassert på forsiden av øret (i øreskålen) og dette er der enda 1 år etter operasjonen.

Jeg skjemmes, og tør ikke sette opp håret mitt eller la andre se øret mitt.

Jeg har spurt flere plastiske kirurger, og de mente at vi ikke kunne gjøre noe med arret , og når det gjelder den asymmetrien mellom ørene, så må jeg bare leve med det.

Men, det kan hende at kirurgene her i Norge ikke har så mye erfaring akkurat med dette, for i utlandet lar det seg fikse, så jeg må nok dra til utlandet.

Har noen av dere tatt neseplastikk med brusk fra øre?

Jeg vil gjerne høre deres erfaringer.

Gjest LilleTusenfryd
Skrevet

Hei!

Jeg hadde det også helt jævlig de første dagene. Men etterhvert så jeg at det var mest sår-væske med litt blod i, og ikke rent blod. Etterhvert størknet det som en skorpe, hvilket også var ubehagelig. Men veskingen gir seg. Men - blødde du så mye igjennom tampongene? Gikk det greit å ta de ut i går? Jeg fikk ikke tamponger i, men rør slik at det ikke ble helt potte tett. Var hos Haug på Nobel. Rørene var altfor små til at man fikk pustet ordentlig gjennom de, men er glad for at jeg slapp tampongene. Ikke minst at jeg slapp å ta ut noe som helst selv.

Formen min ble brått bedre da alt ble tatt av iallefall. Håper det er det samme for deg! :)

Det gikk helt greit å ta ut tampongene. Venstre nesebor gikk helt OK, høyre hadde jeg litt mer "problemer" med. Å ta de ut i seg selv var jo piece of cake, men måtte jobbe litt med meg selv bare - for det høyre var satans ubehagelig.. :)

Jeg føler meg myye bedre nå. Var KULE rund i ansiktet på dag 2 og 3, men det går sakte men sikkert ned. Er imidlertid helt blå på overleppen (inni det som ikke synes), gul ved kjevebena og kjempegul under øynene.

Ellers er jeg jo så og si helt tett i nesa av blod/gørr/hvadetennnåer. Tør ikke pelle eller snyte meg for mye heller, selv om jeg må innrømme jeg har prøvd å få ut noen av de blodklumpene. Det verste jeg vet i denne verden er å kjenne jeg er tett i nesa.. Fikk du det bort av seg selv eller hvordan ble du åpen i neseborene igjen?

Gjest LilleTusenfryd
Skrevet

Må bare meddele at gipsen er fjernet og stingene er tatt. Resultatet ble bedre enn jeg noen gang kunne ventet. Blåmerkene er borte allerede og hevelsen minimal. Jeg er bare superfornøyd! Man skulle kanskje tro jeg kun hadde hatt et lite inngrep når jeg beskriver det over, men jeg har fikset nesetippen, rettet en steinskev neseskillevegg og meislet ned en hump på neseryggen.

Angrer bittert på at jeg i flere år har fulgt med i denne tråden og hørt skrekkhistorier, uheldige pasienter som har hatt ubehagelige opplevelser med leger, ja alt. For fy så mange bekymringer jeg har hatt og helt for og i mot i flere år - men dette her gikk virkelig som smurt og jeg hadde gladelig gjort det igjen for så flott resultat. Og det er kun 8,5 dag siden inngrepet.. :)

Gjest sarah88
Skrevet

lille tusenfryd hvilken kirurg gikk du til? var selv på en konsultasjon men følte at kirurgen ikke hørte på meg...

Gjest LilleTusenfryd
Skrevet

Jeg gikk til Tom Thopstad ved Sørlandsparken Spesialistsenter. En fantastisk hyggelig og ikke minst dyktig kirurg. Følte meg svært godt ivaretatt både før, under og etter operasjonen. :)

Skrevet

Skal ta ut stingene i morgen? gjør det vondt? håper på svar!

Gjest sarah88
Skrevet

åh så bra! kan du legge ut før- og etter bilder? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...