Gå til innhold

Neseplastikk

Penny Lane

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror det er misforståelse her 🙂 For den kontoen jeg snakker om er i en lukket gruppe på messenger. Jeg mener ikke den åpne gruppen på Facebook. 

Anonymkode: 3ceb1...19b

Den messenger gruppen er ikke bedre. Hvis jeg husker riktig er det par stykker der som er aktive. Det er de som har laget gruppen. Eneste de gjør er å snakke negativt om folks neser og hva deres ideelle nese er. Også har du noen av dem som konstant skal dele bilder av seg selv for å få komplimenter. Du vil nok finne lite relevant informasjon der, jeg vil tørre å påstå  de fleste blir mer usikre på seg selv når dem blir med i gruppen. Sikkert fin gruppe om du ønsker å se operert ut, men vil du ivareta din etniske opprinnelse og fortsatt ha karakter, anbefaler jeg heller internasjonale grupper for å finne riktig kirurg.  Om en konstant trenger bekreftelse fra vilt fremmede på nettet har individet større utfordringer en det man vil innrømme. 

Det var dog noen medlemmer som var kunnskapsrike og svarte på spørsmål, men disse holder seg til tema og formålet med gruppen, mens en del av dem søker bare bekreftelse fra andre og sliter med komplekser rundt utseende.

Anonymkode: 809f9...679

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Den messenger gruppen er ikke bedre. Hvis jeg husker riktig er det par stykker der som er aktive. Det er de som har laget gruppen. Eneste de gjør er å snakke negativt om folks neser og hva deres ideelle nese er. Også har du noen av dem som konstant skal dele bilder av seg selv for å få komplimenter. Du vil nok finne lite relevant informasjon der, jeg vil tørre å påstå  de fleste blir mer usikre på seg selv når dem blir med i gruppen. Sikkert fin gruppe om du ønsker å se operert ut, men vil du ivareta din etniske opprinnelse og fortsatt ha karakter, anbefaler jeg heller internasjonale grupper for å finne riktig kirurg.  Om en konstant trenger bekreftelse fra vilt fremmede på nettet har individet større utfordringer en det man vil innrømme. 

Det var dog noen medlemmer som var kunnskapsrike og svarte på spørsmål, men disse holder seg til tema og formålet med gruppen, mens en del av dem søker bare bekreftelse fra andre og sliter med komplekser rundt utseende.

Det er ikke slik oppfatning jeg har av gruppen i det hele tatt. Dessuten så må man ha hatt eller søke etter revision for å bli medlem, så du kan ikke vite dette uten å ha søkt medlemsskap eller vært medlem i gruppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke slik oppfatning jeg har av gruppen i det hele tatt. Dessuten så må man ha hatt eller søke etter revision for å bli medlem, så du kan ikke vite dette uten å ha søkt medlemsskap eller vært medlem i gruppen. 

Jeg forstår ikke hva du prater om. Hvem som helst kan bli medlem av facebook gruppen og messenger chatten. Det er flere hundre medlemmer, mange av dem er norske. Det finnes veldig mange revisjon grupper, det kan hende du blander den jeg referer til. Den jeg er medlem i har over 80 norske, og mange av dem har allerede operert hos dyktige kirurger i utlandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg forstår ikke hva du prater om. Hvem som helst kan bli medlem av facebook gruppen og messenger chatten. Det er flere hundre medlemmer, mange av dem er norske. Det finnes veldig mange revisjon grupper, det kan hende du blander den jeg referer til. Den jeg er medlem i har over 80 norske, og mange av dem har allerede operert hos dyktige kirurger i utlandet. 

Ok, da snakker vi garantert ikke om samme gruppe 🙂👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei folkens, har nylig operert hos Kenneth Chiu. Kommer til å holde dere oppdatert med resultat osv👍

Mine tanker om konsultasjonen:

- Chiu virket som han ikke var økonomisk motivert, og at om jeg opererer var likegyldig for ham

- Jeg synes det virket som at han forsto hva jeg var ute etter

- Det er lett å snakke med ham

- Han var ærlig og sa han ikke kunne love noe, MEN sa han nærmest kunne garantere meg en forbedring

- Han virket veldig selvsikker, som også kunne oppfattes cocky noen ganger

- Han virket som han likte veldig godt at jeg personlig hadde et veldig realistisk syn på resultatet

- Jeg begynte å tvile etter hvert, og da tok han meg inn igjen for en ny konsultasjon (gratis) for å snakke. Etter den konsultasjonen ble jeg mer sikker på at det er noe jeg vil gjennomføre

På operasjonsdagen:

- Teamet var helt nydelig, veldig flinke og rutinerte. Hyggelige alle sammen

- Da jeg våknet var det en sykepleier (?) og Stine fra skranken som kom. Ikke Chiu. Jeg skulle ønske det var Chiu som kom og gjerne kunne snakket med meg om hvordan det gikk osv, da det var dette som ble sagt ble gjort på den ene videoen deres på nettsiden med Nora som forteller om sin erfaring

Hva jeg synes hittil:

- Healing prosessen er helt jævlig. Har de største blåmerkene på øynene og var skikkelig hoven på dag 2/3

- Nå er jeg på dag 4 PO, det verste er egentlig å kjede seg og bare vente i spenning på å se resultatet

- Når jeg ser på meg i speilet nå (med gipsen) er jeg litt bekymret for at nesa mi står litt for høyt opp, altså typ grisenese, som jeg sa veldig klart og tydelig at jeg ville unngå. Men jeg hadde en veldig lang nese fra før, og i profil synes jeg det ser greit ut nå. Selvfølgelig blir det annerledes å se uten gipsen, og jeg er i tillegg klar over at man sikkert generelt blir litt satt ut siden man bare rett og slett ser annerledes ut enn det man er vant til

- Har av en eller annen grunn blitt skikkelig vond i magen, trodde først det kom av de sterke smertestillende, men nå har jeg sluttet å ta de, og har ennå vondt i magen noen dager

- Følte de første dagene at jeg hadde feber og var syk. Har utrolig mye snørr og slim, som naturligvis ikke går ut av nesa og i stedet ned i halsen, som er veldig ekkelt og irriterende

- Man får veldig vondt i ryggen av å ikke kunne sove liggende

Anonymkode: 4bcb3...44a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.6.2023 den 15.59):

Hei folkens, har nylig operert hos Kenneth Chiu. Kommer til å holde dere oppdatert med resultat osv👍

Mine tanker om konsultasjonen:

- Chiu virket som han ikke var økonomisk motivert, og at om jeg opererer var likegyldig for ham

- Jeg synes det virket som at han forsto hva jeg var ute etter

- Det er lett å snakke med ham

- Han var ærlig og sa han ikke kunne love noe, MEN sa han nærmest kunne garantere meg en forbedring

- Han virket veldig selvsikker, som også kunne oppfattes cocky noen ganger

- Han virket som han likte veldig godt at jeg personlig hadde et veldig realistisk syn på resultatet

- Jeg begynte å tvile etter hvert, og da tok han meg inn igjen for en ny konsultasjon (gratis) for å snakke. Etter den konsultasjonen ble jeg mer sikker på at det er noe jeg vil gjennomføre

På operasjonsdagen:

- Teamet var helt nydelig, veldig flinke og rutinerte. Hyggelige alle sammen

- Da jeg våknet var det en sykepleier (?) og Stine fra skranken som kom. Ikke Chiu. Jeg skulle ønske det var Chiu som kom og gjerne kunne snakket med meg om hvordan det gikk osv, da det var dette som ble sagt ble gjort på den ene videoen deres på nettsiden med Nora som forteller om sin erfaring

Hva jeg synes hittil:

- Healing prosessen er helt jævlig. Har de største blåmerkene på øynene og var skikkelig hoven på dag 2/3

- Nå er jeg på dag 4 PO, det verste er egentlig å kjede seg og bare vente i spenning på å se resultatet

- Når jeg ser på meg i speilet nå (med gipsen) er jeg litt bekymret for at nesa mi står litt for høyt opp, altså typ grisenese, som jeg sa veldig klart og tydelig at jeg ville unngå. Men jeg hadde en veldig lang nese fra før, og i profil synes jeg det ser greit ut nå. Selvfølgelig blir det annerledes å se uten gipsen, og jeg er i tillegg klar over at man sikkert generelt blir litt satt ut siden man bare rett og slett ser annerledes ut enn det man er vant til

- Har av en eller annen grunn blitt skikkelig vond i magen, trodde først det kom av de sterke smertestillende, men nå har jeg sluttet å ta de, og har ennå vondt i magen noen dager

- Følte de første dagene at jeg hadde feber og var syk. Har utrolig mye snørr og slim, som naturligvis ikke går ut av nesa og i stedet ned i halsen, som er veldig ekkelt og irriterende

- Man får veldig vondt i ryggen av å ikke kunne sove liggende

Hei! 
Er veldig nysgjerrig på hvordan det går med deg? Håper du kan oppdatere her inne. Jeg har vurdert neseoperasjon i 15 år... og har nå endelig tatt steget og bestilt meg konsultasjon hos Kenneth Chiu. Han virker veldig rolig, ærlig og dyktig. Men er veldig nervøs og redd for en eventuell operasjon, er så redd jeg kommer til å angre, men samtidig så hater jeg at jeg ikke har gjort noe med nesen min tidligere... 

Hvis noen andre har erfaringer de vil dele fra Kenneth Chiu og Asteta Clinic blir jeg veldig glad for svar :) 

Anonymkode: d5ed3...84a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hei! 
Er veldig nysgjerrig på hvordan det går med deg? Håper du kan oppdatere her inne. Jeg har vurdert neseoperasjon i 15 år... og har nå endelig tatt steget og bestilt meg konsultasjon hos Kenneth Chiu. Han virker veldig rolig, ærlig og dyktig. Men er veldig nervøs og redd for en eventuell operasjon, er så redd jeg kommer til å angre, men samtidig så hater jeg at jeg ikke har gjort noe med nesen min tidligere... 

Hvis noen andre har erfaringer de vil dele fra Kenneth Chiu og Asteta Clinic blir jeg veldig glad for svar :) 

Hei! Skal holde deg oppdatert! Skal ta av gipsen om 2 dager, så er skikkelig spent! Kan jo selvfølgelig ikke si noe om det helt ennå, men sånn som det ser ut nå er jeg bekymret for at han gjorde tuppen på nesen min altfor vinklet oppover, som jeg tydelig sa jeg ikke ville. Har sett mange andre si at nesetippen faller etterhvert, så håper det skjer med meg og. Men som sagt har jeg jo ikke sett uten gips så får vente og se.

Jeg hadde en veldig stor nese, med en hump. Så ut som en mannlig nese. Det jeg ba om var å fjerne humpen, og gjøre sånn at nesa ikke faller så mye ned når jeg smiler. Men jeg sa klart og tydelig at jeg ikke ville ha grisenese, som jeg føler jeg har fått litt nå. Men det er kanskje for tidlig å si 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! Skal holde deg oppdatert! Skal ta av gipsen om 2 dager, så er skikkelig spent! Kan jo selvfølgelig ikke si noe om det helt ennå, men sånn som det ser ut nå er jeg bekymret for at han gjorde tuppen på nesen min altfor vinklet oppover, som jeg tydelig sa jeg ikke ville. Har sett mange andre si at nesetippen faller etterhvert, så håper det skjer med meg og. Men som sagt har jeg jo ikke sett uten gips så får vente og se.

Jeg hadde en veldig stor nese, med en hump. Så ut som en mannlig nese. Det jeg ba om var å fjerne humpen, og gjøre sånn at nesa ikke faller så mye ned når jeg smiler. Men jeg sa klart og tydelig at jeg ikke ville ha grisenese, som jeg føler jeg har fått litt nå. Men det er kanskje for tidlig å si 

Jeg har bestilt konsultasjon hos Chiu, så veldig spent på hvordan det går videre med deg!! Har selv en stor nese som jeg ønsker å gjøre smalere, samt å fjerne en liten hump. 

Anonymkode: 825dd...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

gjøre sånn at nesa ikke faller så mye ned når jeg smiler. Men jeg sa klart og tydelig at jeg ikke ville ha grisenese, som jeg føler jeg har fått litt nå. Men det er kanskje for tidlig å si 

Sånn er nesa mi også, hater det.. men redd for operasjon av samme grunn du skriver. Er fornøyd med fasong og neserygg bare den var en størrelse mindre og ikke falt ned når jeg smiler, noen som vet om det går an å bevare sin egen fasong bare gjøre tuppen mindre? Ikke spissere men samme fasong bare "krympet"

Anonymkode: a57e8...794

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.6.2023 den 21.30):

Det blir spennende! Håper du blir fornøyd og at alt går bra. Jeg har vært på konsultasjon hos Chiu og har bestilt operasjon selv... Er veldig spent. Nå er det bare å forberede seg på et lite helvete noen dager fremover skjønner jeg... 

Er nysgjerrig på hvor blå/hoven du er etter du har tatt gipsen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!
Jeg har bestilt neseoperasjon på Asteta hos Chiu. Kan jeg spørre hvor mye andre har betalt for sin neseoperasjon nå nylig? Prisene har økt så sykt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei!
Jeg har bestilt neseoperasjon på Asteta hos Chiu. Kan jeg spørre hvor mye andre har betalt for sin neseoperasjon nå nylig? Prisene har økt så sykt... 

Jeg betalte 75 000 i 2021.

Anonymkode: 8570b...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg betalte 75 000 i 2021.

Anonymkode: 8570b...3b8

Syk pris, anerkjent klinikk i Latvia spesialist på nese koster 19.000

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Syk pris, anerkjent klinikk i Latvia spesialist på nese koster 19.000

Jeg må ut med 87 000 kr!!!  Andre som har betalt så mye? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Jeg opererte hos Kenneth Chiu nylig og vil dele min opplevelse. Har skrevet et par tidligere innlegg, men tror jeg skrev det ene anonymt, så er kanskje litt forvirrende… Jaja..

Long story short:

Jeg hadde en veldig stor nese, med en hump. Nesetippen bøyde seg nedover da jeg smilte og litt i hvile. I tillegg var nesa veldig bred. 

Det vi ble enig om var å gjøre den noe smalere, gjøre nesetippen mindre samt løfte den litt og fjerne humpen. Jeg ville ha et veldig naturlig resultat og fortsatt se ut som meg. 

Nå er det snart 3 dager siden jeg tok av gipsen, og jeg vil si han fikk til alt vi ble enig om. Så langt er jeg veldig fornøyd, men jeg er utrolig hoven! Det tar ca. 6 mnd-1 år (eller mer) før man ser det endelige resultatet, så jeg er jo selvfølgelig i et veldig tidlig stadium nå og vet egentlig ikke hvordan sluttresultatet blir. Men - so far so good. 

Jeg kommer til å legge inn oppdateringer her etter hvert som månedene passerer 😊

Jeg betalte 82 000 kr for septo-rhinoplasty. 

Jeg synes han er grei å ha en samtale med, veldig ærlig, direkte, realistisk og fremstår lite økonomisk motivert. Han og teamet virket godt forberedt på operasjonsdagen, og da jeg var der for å fjerne gipsen var han veldig hyggelig og forklarte ting bra. 

En ting jeg må si som jeg synes er et red flag - på legelisten, her i forum og i plastikkirurgi gruppe på facebook virker det som at han har litt for gode omtaler… Altså, folk som pusher litt for hardt for ham. Litt for lange, velformulerte innlegg. Mennesker på facebook som virkelig «reklamerer» for ham. Skal ikke komme med noe konspirasjonsteori, meeeen jeg synes det virket litt shady. Men jeg valgte ham likevel, og det er jeg fortsatt fornøyd med. 

Jeg tror det hjelper mye å sende melding til folk som har vært hos ham (eller en annen kirurg hvis man vurderer det) og faktisk høre med dem hva de synes. Jeg stiller gjerne opp hvis noen er interessert, vet ikke helt om man kan sende melding her i kvinneguiden privat? Hvis man kan er det bare å kjøre på altså 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 6/30/2023 at 1:50 PM, AnonymBruker said:

Det blir spennende! Håper du blir fornøyd og at alt går bra. Jeg har vært på konsultasjon hos Chiu og har bestilt operasjon selv... Er veldig spent. Nå er det bare å forberede seg på et lite helvete noen dager fremover skjønner jeg... 

Er nysgjerrig på hvor blå/hoven du er etter du har tatt gipsen? 

Spent på hvordan det går med deg, håper det går bra! Etter jeg tok av gipsen er jeg ikke så veldig blå lenger, men nesa er definitivt veldig hoven. Skal tilbake dit til uka så han skal se på det 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
gemini2002 skrev (3 timer siden):

Spent på hvordan det går med deg, håper det går bra! Etter jeg tok av gipsen er jeg ikke så veldig blå lenger, men nesa er definitivt veldig hoven. Skal tilbake dit til uka så han skal se på det 😊 

Blir spennende å få oppdateringer! Hvor lang ventetid er det på operasjon hos chiu? (hvis det er) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Blir spennende å få oppdateringer! Hvor lang ventetid er det på operasjon hos chiu? (hvis det er) 

Jeg hadde konsultasjon i sent april og hadde operasjon ca. 2 mnd senere. Men det var mitt valg å ikke ha operasjonen før sommer, så litt usikker. Men da sa hun i skranken at «nå begynner det å bli ganske fullt», men det var kanskje pga det fylles opp i sommer, vet ikke helt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
anonym 998 skrev (På 17.6.2023 den 17.57):

Har gjort alt det du beskriver, inkludert fjernet hump. Hadde en bred nese og tipp, alt er blitt smalere nå. 

Mulig å sende priv melding og se bilde? De aller fleste før/etter bilder jeg er ser neser med hump, eller neser som ikke ligner min i det hele tatt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...