Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 4.8.2019 den 21.38, AnonymBruker skrev:

Min største grunn for å ikke operere er at man må gå rundt med tamponger i nesa og blå rundt øya i en uke etterpå. Hvordan i alle dager skal man komme seg hjem etter operasjonen + på etterkontroll uten at 100+ mennesker står å stirrer deg ned pga tampongen og at du ser helt forslått ut i ansiktet, når man ikke har noen til å kjøre seg?

Har dere noen gang sett en person som nettopp har tatt neseoperasjon på gata?

Anonymkode: 54141...4a2

Jeg hadde tampongene i 24 timer før jeg tok de ut! Tok taxi hjem etter operasjonen, men tok t-banen resten av gangene, brydde meg ikke om at jeg så helt gæren ut, men folk stirret overraskende lite! Tenker at resultatet er så sykt verdt å føle seg stygg i en ukes tid! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om alt går etter planen skal jeg ha en neseplastikk om 1.5 uker, Når det gjelder forberedelse til operasjon ser jeg at det er ulike anbefalinger om man bør/ ikke bør ta vitamin c tilskudd før operasjonen. Noen leger anbefaler en ekstra dose cvitamin 1.2 uker før operasjon, andre mener det skal unngåes.Har noen av dere fått råd av kirurgene /klinikk ang vitamintilskudd før en neseplastikk?

Skrevet
1 time siden, Absolutly 62 skrev:

Om alt går etter planen skal jeg ha en neseplastikk om 1.5 uker, Når det gjelder forberedelse til operasjon ser jeg at det er ulike anbefalinger om man bør/ ikke bør ta vitamin c tilskudd før operasjonen. Noen leger anbefaler en ekstra dose cvitamin 1.2 uker før operasjon, andre mener det skal unngåes.Har noen av dere fått råd av kirurgene /klinikk ang vitamintilskudd før en neseplastikk?

Har ikke noe hørt noe om det. Uansett hva som rådes tilsier dette da at det har en ubetydelig effekt. 

Anonymkode: 52ace...bc5

Gjest Brunette89
Skrevet
9 timer siden, Absolutly 62 skrev:

Jeg fikk ingen beskjed om dette , men har lest at k vitamin ikke er anbefalt før operasjon , vet ikke hvorfor 🤪

Skrevet
15 minutter siden, Brunette89 skrev:

Jeg fikk ingen beskjed om dette , men har lest at k vitamin ikke er anbefalt før operasjon , vet ikke hvorfor 🤪

ang vitamin K, leste nå at noen ganger anbefalt, visst det er fare for ekstra blødning under oprasjon , MEN vitamin K kan på andre siden øke faren for blodpropp. Ja, det er mulig det har en ubetydelig effekt. Men leser en god del om pre og post kirurgi ettersom jeg er litt opptatt av emnet nå ;O),Men takk for svar.

Gjest Brunette89
Skrevet
42 minutter siden, Absolutly 62 skrev:

ang vitamin K, leste nå at noen ganger anbefalt, visst det er fare for ekstra blødning under oprasjon , MEN vitamin K kan på andre siden øke faren for blodpropp. Ja, det er mulig det har en ubetydelig effekt. Men leser en god del om pre og post kirurgi ettersom jeg er litt opptatt av emnet nå ;O),Men takk for svar.

Man kan aldri lese nok tenker jeg 😂 har selv saumfart norske og internasjonale sider / kirurger og deres meninger .... gir en viss trygghet ;) men selvfølgelig , finner man en ordentlig flink kirurg man føler seg  trygg på så er det den aller beste følelsen . Jeg er hittil utrolig fornøyd med mitt valg av sted / kirurg ❤️ 

Gjest Brunette89
Skrevet
På 22.5.2019 den 14.18, AnonymBruker skrev:

Gjør meg vondt at du har det sånn! Jeg håper det med pustingen er noe som etterhvert går over, mulig du er mye hoven der inne enda? Hos meg var jeg hoven i flere mnd, og nå er jeg hoven fordi jeg har betente nesemuslinger :( Det som hjelper meg er å dryppe økologisk rose hip seed oil inn i nesen noen ganger om dagen, det gjør det mindre betent. Vet ikke hva problemet med pustingen din er, men kanskje det kan hjelpe deg?

Jeg var forresten nettopp på en konsultasjon hos Dr. Westvik på Cosmo Clinic, og hadde jeg visst at det er slik en konsultasjon skal foregå hadde jeg aldri dratt til Akademikliniken! Herregud så mye informasjon om nesen min jeg sitter igjen med - jeg har endelig fått ordentlige svar på hva feilene med nesen min er etter operasjon og hva som kan gjøres for å rette opp i det. Han var utrolig hyggelig og kunnskapsrik, og svarte godt på alle de spørsmålene jeg kom med. Bare atmosfæren i klinikken er en helt annen. Jeg føler han har gitt meg et helt nytt håp i denne ellers håpløse situasjonen. Westvik gjorde en mer grundig undersøkelse av meg og pratet mer med meg enn hva Tvedt har gjort gjennom hele prosessen.. Det sier litt.

Dette får meg også til å tenke på hvor forskrudd Akademiklinikken egentlig er, hvor de går ut og rundt i media og claimer at de er Skandinavias beste klinikk? Det må jo være en eller annen måte å sette en stopper for hvordan de behandler pasienter! Det burde jo ikke være lov. Har nesten lyst til å gå ut i media med dette her når jeg leser om så mange som har opplevd det samme. Men vet ikke om jeg tør å vise ansiktet mitt, heller..

Anonymkode: 203d1...f8b

Helt enig med deg ang dr Westvik , jeg opererte nesen hos han , trodde aldri jeg kunne føle meg så trygg og ivaretatt hele veien ! For en fantastisk kirurg !!!! 

Skrevet

Vet noen hvor lenge etter neseoperasjon man burde vente med alkohol ? Finner absolutt ingen info om dette på nett å glemte spørre kirurgen 🥴

Anonymkode: a09bf...2b3

Skrevet

Heii dere!

Kommer med en oppdatering nå, er jo en god stund siden jeg var her inne:)

Nesen er fortsatt nummen på tuppen, og er mindre stiv nå. Er veldig veldig fornøyd med resultatet! Arret vises ikke lengre heller, så er som sagt veldig fornøyd:)

Skrevet
På 7.8.2019 den 18.11, Spoonejentaa skrev:

Jeg hadde tampongene i 24 timer før jeg tok de ut! Tok taxi hjem etter operasjonen, men tok t-banen resten av gangene, brydde meg ikke om at jeg så helt gæren ut, men folk stirret overraskende lite! Tenker at resultatet er så sykt verdt å føle seg stygg i en ukes tid! 

Så du tok ut tampongene og bandasje selv? Du måtte ikke tilbake igjen uka etter for å fjerne de eller for at han skulle se på de?

Skrevet

Dere som har operert nesa hvor mange cm stikker nesetippen deres ut i lufta nå? Hvis dere måler ifra midt mellom neseborene

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du tok ut tampongene og bandasje selv? Du måtte ikke tilbake igjen uka etter for å fjerne de eller for at han skulle se på de?

Nei, jeg dro tilbake dagen etter operasjonen og da tok de ut tampongene. Dro tilbake 6 dager senere og da tok de av gipsen og tok ut stingene som var på utsiden :) resten av stingene har gått i oppløsning av seg selv!

Skrevet

Operasjon kl 1030. NÅ kjenner jeg på at jeg er nervøs. operasjon har vært utsatt  tidligere i år pga sykdom, nå er jeg på vei , plutselig gruer jeg meg for alt 😏,  det skal utføres både senking av neserygg og korrigering av nesetipp.kommer tilbake her når jeg er hjemme igjen,☺️,

Skrevet
48 minutter siden, Absolutly 62 skrev:

Operasjon kl 1030. NÅ kjenner jeg på at jeg er nervøs. operasjon har vært utsatt  tidligere i år pga sykdom, nå er jeg på vei , plutselig gruer jeg meg for alt 😏,  det skal utføres både senking av neserygg og korrigering av nesetipp.kommer tilbake her når jeg er hjemme igjen,☺️,

Hvor skal du operere deg? Lykke til!!😊

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor skal du operere deg? Lykke til!!😊

Aleris Nestun. er ferdig ...og ,,tar smaertesttillende og har fått en diger blåveis.....tampnger gips og plaster i halve ansiktet,,,nå pute og pute og pute og satser på å sove sittende

Skrevet

Nå skal jeg snart opp til sykepleier å ta ut de digre tampongene i nesen, men nå må  jeg oftere og oftere holde igjen nysing,kjenner det presser på🤧.,,noen tips for å unngå å nyse ?😎

Skrevet

Jeg opererte nesen for 3 uker siden , men er fortsatt veldig tett i nesen . Har litt hevelser spesielt ved tippen , men dette burde vel ikke være grunnen . Det åpner seg litt av og til , men blir fort tett igjen . Har noen erfaring med dette ? 

Skrevet (endret)
På 28.8.2019 den 20.08, AnonymBruker skrev:

Jeg opererte nesen for 3 uker siden , men er fortsatt veldig tett i nesen . Har litt hevelser spesielt ved tippen , men dette burde vel ikke være grunnen . Det åpner seg litt av og til , men blir fort tett igjen . Har noen erfaring med dette ? 

-

Endret av Totiki
  • 3 uker senere...
Skrevet
På 26.8.2019 den 10.13, Absolutly 62 skrev:

Nå skal jeg snart opp til sykepleier å ta ut de digre tampongene i nesen, men nå må  jeg oftere og oftere holde igjen nysing,kjenner det presser på🤧.,,noen tips for å unngå å nyse ?😎

Hvordan går det? Er du fornøyd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...