AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #2361 Skrevet 23. september 2019 Er det noen her som har god erfaring med dr.Westvik angående sekundær neseoperasjon? Opererte nesen for to år siden hos dr.Mesic, og nesen er nå totalt ødelagt. Har fått påvist to deformeringer og kan ikke puste ordentlig lenger. Var hos Westvik for et par uker siden og fikk et så utrolig godt førsteinntrykk av han. Ble fortalt at nesen kan bygges opp igjen med ribbein. Høres veldig ekstremt ut og er veldig redd for at det skal gjøre vondt verre. Anonymkode: f2f9f...124
Gjest vohnah Skrevet 23. september 2019 #2362 Skrevet 23. september 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her som har god erfaring med dr.Westvik angående sekundær neseoperasjon? Opererte nesen for to år siden hos dr.Mesic, og nesen er nå totalt ødelagt. Har fått påvist to deformeringer og kan ikke puste ordentlig lenger. Var hos Westvik for et par uker siden og fikk et så utrolig godt førsteinntrykk av han. Ble fortalt at nesen kan bygges opp igjen med ribbein. Høres veldig ekstremt ut og er veldig redd for at det skal gjøre vondt verre. Anonymkode: f2f9f...124 Huff, hva slags deformeringer er det snakk om? Ribben er vanlig å bruke for å bygge opp nesen, og gjøres det riktig skal det ikke gjøre vondt verre. Men det kan jo forekomme komplikasjoner, som det gjør i all kirurgi. Har dessverre ingen erfaring med Westvik, annet enn at jeg har vært på et par konsultasjoner, men hold oss gjerne oppdatert Endret 23. september 2019 av vohnah
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #2363 Skrevet 23. september 2019 1 time siden, vohnah skrev: Huff, hva slags deformeringer er det snakk om? Ribben er vanlig å bruke for å bygge opp nesen, og gjøres det riktig skal det ikke gjøre vondt verre. Men det kan jo forekomme komplikasjoner, som det gjør i all kirurgi. Har dessverre ingen erfaring med Westvik, annet enn at jeg har vært på et par konsultasjoner, men hold oss gjerne oppdatert Har fått noe som kalles "inverted-V deformity" og "retracted columella". Kirurgen som opererte meg var alt for aggressiv og fjernet for mye av neseryggen og septum. I tillegg gjorde han nesetippen tynnere selv om jeg spesifikt sa at jeg var fornøyd med nesen min forfra. Westvik var veldig optimistisk på at det var mulig å bygge opp nesen og få den til å se relativt lik ut som min opprinnelige nese forfra, men med en "finere" neserygg. Følte at han virkelig brydde seg og skjønte hvor psykisk ødeleggende det er å gå igjennom en mislykka operasjon. Samtidig har jeg sykt trust issues med tanke på hvor traumatiserende den forrige operasjonen var Anonymkode: f2f9f...124
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #2364 Skrevet 24. september 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har fått noe som kalles "inverted-V deformity" og "retracted columella". Kirurgen som opererte meg var alt for aggressiv og fjernet for mye av neseryggen og septum. I tillegg gjorde han nesetippen tynnere selv om jeg spesifikt sa at jeg var fornøyd med nesen min forfra. Westvik var veldig optimistisk på at det var mulig å bygge opp nesen og få den til å se relativt lik ut som min opprinnelige nese forfra, men med en "finere" neserygg. Følte at han virkelig brydde seg og skjønte hvor psykisk ødeleggende det er å gå igjennom en mislykka operasjon. Samtidig har jeg sykt trust issues med tanke på hvor traumatiserende den forrige operasjonen var Anonymkode: f2f9f...124 Jeg kan varmt anbefale dr westvik . Han kan det han driver med , virkelig. Opererte hos han for 2 mnd Siden , perfekt symmetri , ingen smerter , fikk akkurat det jeg ba om. Anonymkode: a09bf...2b3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #2365 Skrevet 24. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan varmt anbefale dr westvik . Han kan det han driver med , virkelig. Opererte hos han for 2 mnd Siden , perfekt symmetri , ingen smerter , fikk akkurat det jeg ba om. Anonymkode: a09bf...2b3 Var det primær? For alt jeg vet er sekundære neseoperasjoner mye mer komplisert enn primære med tanke på at nesens struktur allerede er endret og at det som regel er mye mindre "byggesteiner" å jobbe med. Anonymkode: f2f9f...124
Gjest vohnah Skrevet 24. september 2019 #2366 Skrevet 24. september 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Har fått noe som kalles "inverted-V deformity" og "retracted columella". Kirurgen som opererte meg var alt for aggressiv og fjernet for mye av neseryggen og septum. I tillegg gjorde han nesetippen tynnere selv om jeg spesifikt sa at jeg var fornøyd med nesen min forfra. Westvik var veldig optimistisk på at det var mulig å bygge opp nesen og få den til å se relativt lik ut som min opprinnelige nese forfra, men med en "finere" neserygg. Følte at han virkelig brydde seg og skjønte hvor psykisk ødeleggende det er å gå igjennom en mislykka operasjon. Samtidig har jeg sykt trust issues med tanke på hvor traumatiserende den forrige operasjonen var Anonymkode: f2f9f...124 Så jævlig, føler sånn med deg. Mitt inntrykk er det samme som ditt, men sliter også med trust issues, blitt utrolig kritisk til alle kirurger og redd for at neste operasjon vil gjøre vondt verre. Vil jo at neste operasjon skal bli min siste og da er det viktig å finne en kirurg som vet hva han driver med. Det er en skikkelig vond prosess. Har du klagd til kirurgen som opererte deg, og har du søkt erstatning?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #2367 Skrevet 24. september 2019 5 timer siden, vohnah skrev: Så jævlig, føler sånn med deg. Mitt inntrykk er det samme som ditt, men sliter også med trust issues, blitt utrolig kritisk til alle kirurger og redd for at neste operasjon vil gjøre vondt verre. Vil jo at neste operasjon skal bli min siste og da er det viktig å finne en kirurg som vet hva han driver med. Det er en skikkelig vond prosess. Har du klagd til kirurgen som opererte deg, og har du søkt erstatning? Jeg har slitt så mye at det har ødelagt både mitt og familiens mitt sitt liv. Jeg måtte droppe ut av universitetet og endte opp på sykehus i flere uker på grunn av skadene jeg ble påført. Har det mye bedre idag, takket være en fantastisk familie, psykolog og fastlege, men sliter fortsatt med tanke på hva slags utfordring jeg har foran meg. Jeg fikk absolutt null(!!!) oppfølging etter operasjonen min, og ble behandlet så dårlig at det er kvalmende. Har kontaktet klinikken, og de mente at hvis det var gjort en feil så hadde jeg krav på en ny operasjon. MEN, jeg nekter å la Dr.Mesic røre nesen min igjen. Selv om han nok er en dyktig kirurg på andre områder innenfor plastikkirurgi, vet han virkelig ikke hva han driver med når deg gjelder neseplastikk, selv om han markedsfører seg som ekspert... Alt jeg likte ved min originale nese (som seg var tydelig klar på at jeg ville bevare), ble fjernet. I likhet med mange andre på nettet som har gått gjennom det samme, føler jeg meg ikke som meg selv lenger. Absoulutt alt har blitt verre etter jeg opererte, alt fra det funksjonelle til det estetiske. Dr.Westvik er den eneste jeg har møtt på som virkelig har fått meg til å føle at det er håp. Er bare så utrolig redd for hva som kan skje, og er derfor bortimot desperat etter å møte noen i akkurat samme situasjon som har fått en "happy ending". Anonymkode: f2f9f...124
AnonymBruker Skrevet 24. september 2019 #2368 Skrevet 24. september 2019 På 23.9.2019 den 23.33, vohnah skrev: Huff, hva slags deformeringer er det snakk om? Ribben er vanlig å bruke for å bygge opp nesen, og gjøres det riktig skal det ikke gjøre vondt verre. Men det kan jo forekomme komplikasjoner, som det gjør i all kirurgi. Har dessverre ingen erfaring med Westvik, annet enn at jeg har vært på et par konsultasjoner, men hold oss gjerne oppdatert Koster alle konsultasjonene penger? Eller har du vært på noen som har vært gratise? Anonymkode: 1663b...2c5
Gjest vohnah Skrevet 25. september 2019 #2369 Skrevet 25. september 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har slitt så mye at det har ødelagt både mitt og familiens mitt sitt liv. Jeg måtte droppe ut av universitetet og endte opp på sykehus i flere uker på grunn av skadene jeg ble påført. Har det mye bedre idag, takket være en fantastisk familie, psykolog og fastlege, men sliter fortsatt med tanke på hva slags utfordring jeg har foran meg. Jeg fikk absolutt null(!!!) oppfølging etter operasjonen min, og ble behandlet så dårlig at det er kvalmende. Har kontaktet klinikken, og de mente at hvis det var gjort en feil så hadde jeg krav på en ny operasjon. MEN, jeg nekter å la Dr.Mesic røre nesen min igjen. Selv om han nok er en dyktig kirurg på andre områder innenfor plastikkirurgi, vet han virkelig ikke hva han driver med når deg gjelder neseplastikk, selv om han markedsfører seg som ekspert... Alt jeg likte ved min originale nese (som seg var tydelig klar på at jeg ville bevare), ble fjernet. I likhet med mange andre på nettet som har gått gjennom det samme, føler jeg meg ikke som meg selv lenger. Absoulutt alt har blitt verre etter jeg opererte, alt fra det funksjonelle til det estetiske. Dr.Westvik er den eneste jeg har møtt på som virkelig har fått meg til å føle at det er håp. Er bare så utrolig redd for hva som kan skje, og er derfor bortimot desperat etter å møte noen i akkurat samme situasjon som har fått en "happy ending". Anonymkode: f2f9f...124 Sykehuset? Det er jo helt sykt. Jeg håper du i det minste ha fått erstatning for dette Jeg har også vært nødt til å gå til psykolog, føler sånn med deg. Jeg er glad du har hatt god støtte rundt deg! Det betyr jo alt etter en slik opplevelse. Herregud, jeg blir helt paff. Nei, for all del ikke la han operere deg på nytt - sykt at han i det hele tatt får lov til å fortsette å operere neser! Nesen min ble også tuklet mer med enn hva som ble avtalt på forhånd, selv om jeg presiserte hva som ikke skulle fikses på. Det er hardt å leve med, spesielt når resultatet er dårlig. Er selv nødt til å operere på nytt for å rette opp i de funksjonelle og kosmetiske skadene. Har du vært på konsultasjon hos flere kirurger? Ja, Westvik har gitt meg det samme håpet, men jeg er dessverre fortsatt kritisk, og jeg er usikker på om det er magefølelsen min som prøver å si meg noe eller om jeg er kritisk til alle kirurger fordi jeg har opplevd det jeg har opplevd. Men jeg lest at dette er veldig vanlig å føle etter en mislykket operasjon. Jeg kvier meg jo så sykt til å måtte operere på nytt og stoler ikke på noen..
Gjest vohnah Skrevet 25. september 2019 #2370 Skrevet 25. september 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Koster alle konsultasjonene penger? Eller har du vært på noen som har vært gratise? Anonymkode: 1663b...2c5 Jepp, for primær ligger det vanligvis på 500,-, for Second opinion ca 1000,-/1500,-. Tror ikke Norge har lov til å ha gratis konsultasjoner når det kommer til plastikkirurgi lenger. Utlandet er jeg usikker på, men de færreste har nok gratis konsultasjon.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2019 #2371 Skrevet 25. september 2019 39 minutter siden, vohnah skrev: Sykehuset? Det er jo helt sykt. Jeg håper du i det minste ha fått erstatning for dette Jeg har også vært nødt til å gå til psykolog, føler sånn med deg. Jeg er glad du har hatt god støtte rundt deg! Det betyr jo alt etter en slik opplevelse. Herregud, jeg blir helt paff. Nei, for all del ikke la han operere deg på nytt - sykt at han i det hele tatt får lov til å fortsette å operere neser! Nesen min ble også tuklet mer med enn hva som ble avtalt på forhånd, selv om jeg presiserte hva som ikke skulle fikses på. Det er hardt å leve med, spesielt når resultatet er dårlig. Er selv nødt til å operere på nytt for å rette opp i de funksjonelle og kosmetiske skadene. Har du vært på konsultasjon hos flere kirurger? Ja, Westvik har gitt meg det samme håpet, men jeg er dessverre fortsatt kritisk, og jeg er usikker på om det er magefølelsen min som prøver å si meg noe eller om jeg er kritisk til alle kirurger fordi jeg har opplevd det jeg har opplevd. Men jeg lest at dette er veldig vanlig å føle etter en mislykket operasjon. Jeg kvier meg jo så sykt til å måtte operere på nytt og stoler ikke på noen.. Kanskje viktig av meg å presisere at innleggelsen på sykehus var på grunn av den psykologiske reaksjonen. Nesen min ble ødelagt etter operasjonen, og trengte derfor mye hjelp med å takle det psykisk. Var altså ikke sånn at jeg fikk infeksjon eller noe sånt (ordla meg nok litt dårlig der). Har bare vært på konsultasjon hos Westvik fordi jeg ikke har kommet over noen andre som faktisk virker kompetente nok i forhold til tilfellet jeg er i. Anonymkode: f2f9f...124
idaaa92 Skrevet 25. september 2019 #2372 Skrevet 25. september 2019 (endret) 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje viktig av meg å presisere at innleggelsen på sykehus var på grunn av den psykologiske reaksjonen. Nesen min ble ødelagt etter operasjonen, og trengte derfor mye hjelp med å takle det psykisk. Var altså ikke sånn at jeg fikk infeksjon eller noe sånt (ordla meg nok litt dårlig der). Har bare vært på konsultasjon hos Westvik fordi jeg ikke har kommet over noen andre som faktisk virker kompetente nok i forhold til tilfellet jeg er i. Anonymkode: f2f9f...124 Har selv planer om å utføre en sekundær for å rette opp i skader fra en primær neseplastikk. Jeg har vært på konsultasjon hos Westvik og mange andre kirurger, både i Norge og utlandet. Jeg har også "trust issues" og det er skremmende å måtte gå gjennom denne prosessen enda en gang. Etter å ha sløst bort penger på flere konsultasjoner i Oslo, har jeg kommet frem til at Westvik er den mest kompetente i Oslo. Dette fordi hans vurdering er den som har samsvart mest med vurderingen fra de kirurgene i utlandet med internasjonal anerkjennelse. Vurderingen fra de andre norske kirurgene er som natt og dag sammenlignet med de vurderingene fra kirurgene jeg har oppsøkt i utlandet. En norsk kirurg sa til og med ja med forbehold om at jeg ikke klager på nye komplikasjoner enda en operasjon måtte medføre. Dette synes jeg er uprofesjonelt og uetisk. Hadde jeg ikke vært kritisk eller oppsøkt andre vurderinger, hadde jeg nok trodd dette var mitt eneste alternativ. Endret 25. september 2019 av idaaa92
AnonymBruker Skrevet 26. september 2019 #2373 Skrevet 26. september 2019 Vet ikke om dette blir for personlig, men er det noen her som planlegger å gjennomgå en sekundær/tertiær neseoperasjon som kunne tenkt seg å opprette en gruppe eller noe? Tenkte det kunne vært greit å ha noen å dele erfaringer med og ha noen å relatere til. Det har hvertfall vært et stort problem for meg; at jeg føler meg veldig alene om å gjennomgå denne prosessen. Anonymkode: f2f9f...124
idaaa92 Skrevet 26. september 2019 #2374 Skrevet 26. september 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om dette blir for personlig, men er det noen her som planlegger å gjennomgå en sekundær/tertiær neseoperasjon som kunne tenkt seg å opprette en gruppe eller noe? Tenkte det kunne vært greit å ha noen å dele erfaringer med og ha noen å relatere til. Det har hvertfall vært et stort problem for meg; at jeg føler meg veldig alene om å gjennomgå denne prosessen. Anonymkode: f2f9f...124 Ja, gjerne det! Jeg kan opprette en gruppe. Får ikke lagt deg, da du tar i bruk anonym-brukeren. Kan du sende meg en PM, så kan jeg legge til deg og andre som kunne tenkt seg å joine☺️ Viktig at vi deler erfaringer med hverandre og tipser etc. Jeg skal gjennomføre en sekundær i desember om alt går som planlagt. Endret 26. september 2019 av idaaa92
Gjest Nabokjerringa Skrevet 3. oktober 2019 #2375 Skrevet 3. oktober 2019 (endret) Jeg opererte hos Kenneth Chiu for straks 3 måneder siden. Fjernet kul på neseryggen samt gjorde neseryggen smalere, gjorde også tippen mindre/smalere og at den ikke blir dratt ned som en heksenese når jeg smiler. Vet det tar opp til et år før man ordentlig ser resultatet, men jeg synes nesetippen er så rund og stor fortsatt at det stresser meg. Hvor lang tid tar det normalt før nesetippen blir mer definert igjen? Min ser ut som en potet! Endret 3. oktober 2019 av Nabokjerringa Skrivefeil
idaaa92 Skrevet 3. oktober 2019 #2376 Skrevet 3. oktober 2019 16 minutter siden, Nabokjerringa skrev: Jeg opererte hos Kenneth Chiu for straks 3 måneder siden. Fjernet kul på neseryggen samt gjorde neseryggen smalere, gjorde også tippen mindre/smalere og at den ikke blir dratt ned som en heksenese når jeg smiler. Vet det tar opp til et år før man ordentlig ser resultatet, men jeg synes nesetippen er så rund og stor fortsatt at det stresser meg. Hvor lang tid tar det normalt før nesetippen blir mer definert igjen? Min ser ut som en potet! Tippen er den delen av nesen som holder lengst på hevelsen, så gi det litt tid. Har du tykk eller tynn hud? Med tykk hud er det vanskeligere å få en definert tipp og det tar 12-18 mnd før hevelsen forsvinner. Tålmodighet er nøkkelen. Du vil se at nesen endrer seg til det bedre for hver dag:) 1
Scarlettes Skrevet 10. oktober 2019 #2377 Skrevet 10. oktober 2019 Hei dere. Jeg har planer om å bestille meg konsultasjon nå til neseoperasjon (og en hakeforminskning). Jeg bestilte time hos Bunæs, men ser nå etter dette at jeg vil vurdere noen andre. Har dere tips? Ønsker å holde meg innenfor Oslo og Bærum, om det finnes dyktige her. Fornebuklinikken?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #2378 Skrevet 10. oktober 2019 30 minutter siden, Scarlettes skrev: Hei dere. Jeg har planer om å bestille meg konsultasjon nå til neseoperasjon (og en hakeforminskning). Jeg bestilte time hos Bunæs, men ser nå etter dette at jeg vil vurdere noen andre. Har dere tips? Ønsker å holde meg innenfor Oslo og Bærum, om det finnes dyktige her. Fornebuklinikken? Det du lurer på står jo i tråden, les de to siste sidene... Anonymkode: b534d...7d5
Scarlettes Skrevet 10. oktober 2019 #2379 Skrevet 10. oktober 2019 På 24.9.2019 den 8.05, AnonymBruker skrev: Jeg kan varmt anbefale dr westvik . Han kan det han driver med , virkelig. Opererte hos han for 2 mnd Siden , perfekt symmetri , ingen smerter , fikk akkurat det jeg ba om. Anonymkode: a09bf...2b3 Kan jeg spørre hva det kostet? Jeg skal til han på konsultasjon.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #2380 Skrevet 11. oktober 2019 På 10.10.2019 den 18.20, Scarlettes skrev: Kan jeg spørre hva det kostet? Jeg skal til han på konsultasjon. For meg kostet det 50 000. Prisen kommer helt an på hva som skal gjøres . Jeg endret absolutt hele nesen . Lykke til , Tormod er helt fantastisk flink . Anonymkode: a09bf...2b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå