Gå til innhold

På tide å bytte psykolog?


Gjest milkyway

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_nettie_*

Det er bevist at de med høyest IQ får mest utbytte av å gå til psykolog. Det sier seg jo egentlig selv. Den som tenker best og tar til seg informasjon og klarer å bearbeide dette får mest utbytte egentlig av alt.

Psykologen oppsummerer forde han vil sørge for at dere begge har forstått riktig og oppsummerer for å få oversikt. At du blir dårlig av det.. Hvorfor tror du at du gjør det???? Forde det er jo de vonde tingene du skal jobbe med og utav deg. Det gjør nødventigvis vondt. Men på sikt vil det hjelpe.

Det er jo ikke sånn at psykologer, leger osv. har svaret på hvilke medisiner vi skal bruke. Du må være med å forme hvilke medisiner du skal ha. Psykologen prøver seg frem utifra hva du har fortalt og hvordan psykologen vurderer deg.

Bi virkningene er det sjeldent at noen gir deg for da ville jo ingen brukt medisiner. Her må man selv ta ansvar som med alt annet i livet. Psykologen er kun ditt verktøy ikke et oraket.

Virker som du ikke forstår hvorfor du går til psykolog og hva det innebærer å blir frisk. Mye prøving og feiling. Men mest av alt er det din egen innsats og evne til å suge til deg det psykologen sier og omforme det til praksiss. Finner som sagt ikke noe tryllemiddel. Og ja vekst og healing gjør jælka vondt.

Virker som du vil klare dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...
Gjest milkyway

oj denne tråden hadde jeg helt glemt. Tok en prat med psykiater/psykolog hva enn han er, og sa slutt å tull vekk tida mi, ikke ripp opp i gamle vonde ting mer enn nødvendig, og jeg synes du overbruker ordet "Interessant" litt mye. Han satte stor pris på at jeg var så ærlig, og jeg føler meg mye lettere etter jeg sa klart ifra. Har hatt en time hos han etter det (neste er den 4 nov) og han hadde forbedret seg grundig!

Så det var en lykkelig slutt på noe som blåste seg opp til å bli et stort problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...