Gå til innhold

Malamas nye liv

Malama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjekt med "spor".

I kveld vil junior sove, på meg.

Men som jeg sa til Linn3c tidligere i dag. Greit!

Ja, det er slitsomt, at han våkner og begynner å grine når jeg legger ham i vogna. Han sovner seg greit igjen på fanget mitt, og der sover han. Så da sitter jeg her da, med en gutt sovende på fanget.

Men det er jo myyyyyyyyyye lettere med en som krever å være på fanget mitt, enn en som skriker selv om jeg holder, bærer, bysser, synger, koser, ammer, bytter bleie, bærer, bysser og synger...

Så da sitter jeg her med babyen på fanget da.

Alene hjemme i kveld, mannen kommer nok ikke hjem på noen timer enda, de har innflyttningsfest på jobb. Han sier han kommer senest på 10-toget, så det skal ikke bli veeeeeldig sent da.

Jeg burde egentlig ryddet litt her, siden min bror kommer til byen i kveld, og kommer til oss i morgen tidelig. Men, nja, med en sovende gutt på fanget... så er det lettere å sitte her. Jeg KUNNE jo prøvd å putte ham i sjalet igjen da, men egentlig så føler jeg meg sliten, så det er mer fristende å bare sitte her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malama svinser omkring og smårydder og styrer med bleievask (henge til tørk, legge sammen etc) med Harald hengende på magen i sjal. Det er jo litt koselig da. Han har sovna der, og har det nok bra han.

Og snart kommer nok tante og onkel på besøk til ham. Ikke at han skjønner det, men DE gleder seg i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med baby i sjal på magen :hjerte:

Ja, kjempekoseleg! Det har eg også no. Sit her og gyngar, så ho ikkje skal våkna... Kvar gong eg sluttar å gynga, begynnar ho å vri seg, som om ho våknar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg satser på det.

I gårkveld skrek han igjen, ganske utrøstelig, men i det minste ikke i tre timer da, bare en liten halvtime, så en pause på noen timer, og så begynte det igjen, men da tok vi rett og slett kvelden (sendte gjestene tilbake til hotellet, og sa at spillet får vi fullføre i dag. Dette er grunnen til at det er greit å ha gjester som ikke sover her...) og han roet seg etterhvert greit på soverommet. Men takket være at vi la oss en time tideligere enn vanlig, så rotet han opp ammetidene i natt da, så istedet for en amming mellom 2 og 3 og en ny i 6-7-tiden, og morgen i 9-tiden, så hadde vi en amming mellom 1 og 2 og en ny rundt 4 før det ble morgen klokka 8... Jaja, han sovna i alle fall greit etter ammingene (dvs, etter den klokka 4 så våkna han da jeg la ham i vogga, og begynte å hikke (hvilket han normalt sett gjør når han er kald, særlig lett blir han kald på føttene, men seriøst, med ullsokker inni pysjen, strikka ullteppe rundt seg under dyna nedi vogga med lammeskinn i, så skal han da ikke fryse?) så da ble det ny amming (for amming stopper hikkingen, pluss at han sovner igjen) og da lot jeg ham bare ligge der i senga vår.

Kjekt med besøk da, de kommer nok snart tilbake, når de er ferdige å sove og spise frokost på hotellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så deilig at han sov i sjalet, kos å ha han sovende inntil deg mens du rydder :hjertesmil:

Bra at ikke besøket skulel sove over. Sånn er det med små og de sjønner nok de og :)

Litt greit de stikker innom i dag også da. Han en herlig dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nettopp slike situasjoner er årsaken til at vi har sagt at besøk er velkommen, men sove andre steder disse første ukene. Det har gått veldig fint det.

Og siden de ikke starter på returen før i 2-3-tida i dag, så rekker de komme innom i dag også ja. Kaskje på tide å sende guttene mine på badet, lillegutt ligger i pysj og sover på pappa'n sin som heller ikke har gjennomført morgenstellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at besøket overnatter andre steder i begynnelsen :jepp:

Kan tenke meg det er en stolt tante og onkel. Her har det omtrent vært konkurranse mellom familiemedlemmene om hvem lillegutt roer seg mest hos :ler: Greit for meg, siden den suverene vinneren er puppen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dagen i dag har vært bedre, vi hadde en skikkelig "skrikekveld" i går vi også.

Har du fortsatt å holde deg unna melkeprodukter, eller ga det ingen særlig effekt hos deg? Her virker det ikke som det hjelper noe å holde seg unna, men jeg klarer ikke helt å forsøke igjen heller, i frykt for å gjøre vondt verre :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder meg egentlig unna melk, men vet ikke om det hjelper, så jeg sa "jada, det er greit" når mannen ville lage vafler på lørdag. Vet ikke jeg, om det har noen sammenheng... tørr liskom ikke HELT prøve det ut, det tok flere dager etter jeg hadde sluttet å drikke melk før han ble rolig, men vi hadde ikke mye problemer med ham i går. Litt småsutring og gråt var det jo, men det hører jo til når man har en baby.

Men helt unna melkeprodukter har jeg ikke holdt meg, jeg har jo spist brødet mitt med soft på, og det inneholder skummelt melk så jeg akkurat nå. Sannelig om jeg vet. Jeg aner ikke.

Men nå sover han i sjalet på magen min igjen. Ikke perfekt knytt. Første forsøk ble for løst, så da ble han hengende og slenge. Andre forsøk er strammere, men han sitter litt for høyt oppe da, så hodet hans er for langt oppe. Menmen, det får bare være, han er der jo, og han sover, og jeg får armene fri, fikk i meg mat, satt på vaskemaskina...

Jeg MÅÅÅ få litt orden på dette med klesvasken, få litt rutiner på plass, guttungen er snart 4 uker nå, og jeg må komme igang igjen. Det blir liksom ei maskin daglig, men somregel bleier (ja, jeg vet, man trenger ikke vaske bleier daglig, men denne guttungen her har fortsatt såpass stort bleieforbruk at det føles like greit å vaske dem nesten daglig likevel) og det går hardt utover tilgangen på andre klær... Jeg må få til å få vasket noe annet. Det krever at jeg tar meg sammen, HUSKER å sette på ei maskin til, når jeg henger opp den forrige (i stedet for å la det ligge i maskina til kvelden når mannen ser det og henger opp bleiene til tørk...)

Får vel utarbeide jobbelister igjen. Ikke så innholdsrike og lange (med mindre jeg skal skrive opp "amme, bytte bleie, amme..." :ler: ) men liste over hva jeg må huske, og gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :)

Nå har Harald fått flaske for første gang. Han fikk min melk altså, som jeg pumpet ut for noen timer siden. Jeg ville prøve pumpa, og dessuten se om han tok flaske, og la pappa'n få kosen med å mate også. (også har jeg sendt mail til melkebank-ansvarlig for å høre om å gi melk til dem, derfor var det interessant å prøve ut pumping)

Han drakk mer enn jeg hadde trodd han ville gjøre, utfra at han ikke pleier tømme en pupp ved amming, og det jeg gjorde var at jeg ammet ham, så pumpet jeg ut det som var igjen, pluss at jeg tømte den andre. Ja, pumper tømmer jo ikke like godt som amming da, og TOMT var det jo ikke, men sånn nesten. Men han drakk opp hele flaska han! Og gikk litt på puppen etterpå, men da var han ikke sulten, det var bare et forsøk på å roe ham fordi han skreik sånn.

For jada, i kveld har vi skrikegutt igjen. Eneste trøsta mi er at det neppe er noe jeg har spist, for han spiste jo "den samme melka" tidligere i dag, før jeg pumpet den ut. Han sutret da også, og ville ikke sove, man han skreik ikke (annet enn om jeg satt stille...)

Men nå er han i sjalet igjen, og der roer han seg faktsik veldig fint, så vi får slappet litt av, alle tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og heldigvis roet han seg fint på magen til pappa'n (uten sjal) etterhvert, og sover søtt der nå. Deilig med en sånn go'gutt som sover på pappa'n sin, de koser seg begge to tenker jeg. Skjønn gutt vi har, bare litt slitsom innimellom, men slikt hører jo med da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens "arbeidsliste":

:Nikke: Starte skylling av bleievask

:Nikke: Vaske bleier

Henge opp bleier

Legge sammen gårsdagens klesvask

Starte vaskemaskina på nytt

:Nikke: Spise frokost

Spise lunsj

Spise en gang til om mannen jobber lenge

Drikke ammete x3

Hente posten

Gå trilletur

Vaske opp

Handle

Tror jeg skal si meg fornøyd med dette jeg, innimellom amming og bleieskift og kos med lillegutt :)

Harald er forøvrig 4 uker i dag. Tenk, i fire uker har denne lille gutten vært her hos oss. Det føles som om han har vært her "for alltid", men samtidig som så kort at jeg ikke kan skjønne at det er hele fire uker!

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, er det virkelig fire uker siden han ble født!! Synes liksom det er "nettopp" at du kom hjem fra sykehuset...

Flink du er som drikker amme-te enda du ikke liker det. Skal se du venner deg til det og begynner å like det etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...