Suzy Skrevet 24. september 2008 Forfatter #121 Del Skrevet 24. september 2008 Hei Supra! Jo han var her og kikket - og var veldig imponert over alt jeg har gjort og beliggenhet osv. Han lurte på hva jeg ville anslå sjøl og jeg sa i allefall 1,6 mill og det var han helt enig i - så får vi se når jeg får vurderinga. I morgen er det lønningsdag og takk gud for det. Nå er det heelt krise her Jeg er så LEI! Nå er førstelakkstrøk på plass og jeg sitter med litt mat. Straks ned for å ta andrestrøket og gjøre ferdig vinduskarmer og dørkarmer. DA kan jeg begynne med gulvet *gleder meg* Må få opp farten nå. Skal ha middag klar til halv fire også. Skal hjelep datteren å skrive jobbsøknad også skal vi på trening sammen i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 24. september 2008 #122 Del Skrevet 24. september 2008 Så flott at han sa seg enig da, det lover jo virkelig godt! Blir spennende å se hva han konkluderer med! Lønningsdag ja....... det er ikke før den 9.okt her i huset. Og jeg har tabbet meg skikkelig ut denne måneden og må begynne å være litt kreativ. Leit, igrunn. Høres kjempehyggelig ut å trene sammen med datteren din, det fikk meg til å ønske at min mor ikke bodde i Italia. Mor-og-datter-tid er "priceless". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 24. september 2008 Forfatter #123 Del Skrevet 24. september 2008 Vi prøver å trene sammen på onsdager - hun trenger mer trim og jeg syns det er hyggelig å være sammen med henne den tiden jeg kan. Jeg prøver å vri hodet sjøl. Har regninger for 7000 kr liggende klare og det betyr vel ca 3.000 kr igjen etter at alt er betalt. Skjønner ikke åssen vi skal få det til å gå rundt en hel måned på det.... :klø: Det går mye boksmat her i huset, for å si det slik. Nå må jeg komme meg ned og ta andre strøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 25. september 2008 Forfatter #124 Del Skrevet 25. september 2008 Good morning! Ganske våken nå. Har betalt en bunke regninger før frokost og må sette meg ned med telefonen og få delt opp et par andre så jeg ikke knekker nakken.... Sukk, jeg skal nok komme meg gjennom dette, men faderrullan så lei jeg er. Men det er bare å stramme livreima. Sørge for å kjøpe inn mye tæremat (frysevarer, hermetikk) og ikek bruke noe på meg selv. Nå skal jeg jeg legge økonomiske bekymringer litt til side og ganske snart dra til frisøren! Har ikke klippet meg siden i vår og det er på høy tid nå. Jeg ser ikke ut Skal stikke innom og kjøpe med meg noen pensler hjem med det samme, så kan jeg ta siste strøk på vinduskarmen og begynne å legge teppefliser i kjelleren min. Har litt igjen på de tre dørene der nede, men bør få det gjort i dag også, så kan jeg få lagt belegg i den andre halvdelen av rommet. Kanskje jeg burde kjøpe med lim til belegget med det samme...? Det blir skikkelig fint. Har pusset trinnene i tretrappa, malt med panelhvitt (så treverket syns gjennom,men det blir hvitlasert) og lakket oppå det igjen. Det ble så stilig! Resten av trappa skal bli helt hvit, så jeg må ha pensler til det også. Var på skikkelig kondstime i går kveld og det var herlig. I går var det hardt, men jeg tror jeg spiste meg litt for mett på torskecurry tidligere på ettermiddagen, så jeg fikk det igjen når kroppen måtte jobbe litt. Fikk tid til å dra til kjæresten etterpå og kose litt med ham også.. :rødme: Lurer på om det går an å bli mer forelska enn jeg er nå jeg. Jeg er helt lost. Det er herlig og uendelig rart på en gang. Hadde aldri trodd jeg skulle være så lykkelig bare litt over ett år etter at jeg var dypt ulykkelig. Åh.. litt mer kaffe rekker jeg vel om jeg henter det nå. Får kikke innom noen andre dagbøker så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 25. september 2008 #125 Del Skrevet 25. september 2008 Så flott at du er så utrolig lykkelig, Suzy! Jeg syns det er leit å høre at du var dypt ulykkelig, men kontrasten blir jo bare desto større. Jeg syns du fortjener å ha det slik, ;hug: Jeg sitter også og knuser tall for å finne ut hvordan dette skal gå.. Har ikke fått hentet oss inn etter at jeg "forsørget" samboeren mens han gikk på skole. Klart, han hadde jo studielån, men med huslån osv osv, så er jo det en dråpe i havet... Alle sparepenger forsvant, og alt kom på ettertid. Det begynte å bli bedre nå, helt til jeg tabbet meg ut og regnet HELT feil denne mnd. Det er litt frustrerende. Lykke til hos frisøren, kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 25. september 2008 Forfatter #126 Del Skrevet 25. september 2008 :hoppe: Jeg har fått ny verdivurdering på huset! 1.750.000!!!!!!!!! Nå skal jeg til banken gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 25. september 2008 #127 Del Skrevet 25. september 2008 Wow! Det var jo helt strålende! Er ikke det 150.000,- mer enn du så for deg selv? Dette var knallbra! Bra jobbet Suzy, og lykke til i banken!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 25. september 2008 Forfatter #128 Del Skrevet 25. september 2008 Jovisst er det det. Jeg trodde kanskje 1,6 og ble utrolig gledelig overrasket nå. Jeg har gjort mye, men at det skulle betale seg såpass da gitt. Så fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. september 2008 Forfatter #129 Del Skrevet 26. september 2008 Fredag faktisk.. Du store så fort denne uka har gått. Nå skal jeg straks ned i kjelleren, rydde gulvet og åpne vinduet - og dra inn belegget. Puh.. det kan bli litt av en øvelse, men det skal nok gå om jeg vil det nok Har igjen ett strøk på to av dørene, må male vinduskarmer et strøk til og ta resten av trappa også, så jeg skal nok få fylt denne dagen med gjøremål også. Må forresten kjøpe lim til belegget, for det glemte jeg i går. Kjæresten får datteren på besøk i helga og jeg regner med at de har lyst til å tilbringe litt tid sammen bare de to, så jeg har vel strengt tatt hele ettermiddagen til rådighet i dag også. Datteren skal bort, så jeg blir hjemme alene i kveld. Kanskje jeg skulle leid meg en film...? Hm... :klø: Får de om jeg gidder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 26. september 2008 #130 Del Skrevet 26. september 2008 Høres ut som at du har en god arbeidsdag foran deg i dag og. Må føles utrolig godt da, at verdivurderingen stiger i takt med innsatsen du legger ned i huset. Leie film høres utrolig koselig ut, det er det alt for lenge siden jeg har gjort! Går en del på kino, men av og til er film best hjemme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. september 2008 Forfatter #131 Del Skrevet 26. september 2008 Nå har jeg spist grove vafler så jeg er helt stinn - ikke akkurat proteinmat, men ... Skal straks hoppe i dusjen, for mamma kommer halv tre for å dra på handletur. Jeg er rimelig fornøyd med egeninnsatsen, har fått inn belegget og lagt det ut på gulvet (men ikke skåret det til eller limt - jeg tror jeg må ha hjelp for rommet er så stort at jeg er redd for å gjøre noe feil. Har malt mellom alle trappetrinnene, vasket to maskiner med klær og vært hos kjæresten for å låse opp for bredåndsinnstallatør... ja og laget vafler selvfølgelig. Handlet lim til belegget og frossenfisk på tilbud. Joda, det ble litt det. Dusj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 27. september 2008 Forfatter #132 Del Skrevet 27. september 2008 God morgen. Nå sitter jeg med kaffe og venter på Popquiz (lørdagskosen min ) Skal ut på handletur etterpå, og forhåpentligvis se kjæresten min. Jeg har helt åpenbart blitt ekstremt bortskjemt, for jeg savnet ham helt forskrekkelig i går da jeg ikke så ham i det hele tatt.. Hjelpe meg Så.. hva skal dagen bringe? Hm... Har fremdeles masse maling igjen (andrestrøk både her og både der..), så det tror jeg bare jeg må gjøre noe med, men jeg burde vel strengt tatt trent litt også. Kanskje jeg bare utsetter treing til i morgen og går på 90 minutters langkjøring, så bruker jeg dagen i dag på kjeller og fiksing også. Ja, det tror jeg er smart. Det er kjellerstua jeg driver og fikser opp nå, men jeg skal lage et soverom til datteren der nede også. På det rommet står alt som har vært i kjellerstua lagret nå, og jeg må få flyttet alt ut igjen derfra slik at jeg kan begynne å male/pusse der... Det betyr vel også at jeg må rydde opp litt i sakene som står der også.Har blant annet ei køyeseng der inne som jeg tror skal bli demontert og lagt bort. Jeg har altfor mye ting! Flaut mye... Men jeg har masse ideer for kjellerstua og innredningen der. Skal få det fint og lunt og lekkert der nede altså. Det er gøy å pusse opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 28. september 2008 Forfatter #133 Del Skrevet 28. september 2008 Søndagssløv.... Datteren lager krem til gulrotkaka, som står i ovnen. Mamma kommer innom på kake ganske snart og kjæresten, datteren og jeg skal på kino i kveld. Datteren og jeg har vært kjempeflinke i dag og har ryddet en hel haug i kjelleren. Det liger et lass ved foten av trappa som skal kastes og vi har flyttet div ut av det som skal bli soverom. Jeg er så fornød med oss. Nå mangler det bare litt flikking og noen lister her og er, så er kjellerstua klar. Datteren gleder seg og det må jeg innrømme at jeg gjør også. Det vil bety at vi plutselig har dobbelt så mye hus som før og det gjør ganske stor forskjell det. I morgen skal jeg hente skummadrass og trekke om sovesofaen, så skal jeg skrufast bokhyller til hverandre og til div vegger, så de ikke ramler rundt omkring, fylle dem med bøker og tilslutt - forhåpentligvis - få innstallert en tv der nede. Åh jeg har så mye planer... Har vært litt tilbakeholden overfor kjæresten et par dager. Han har hatt datteren sin på besøk og jeg har syntes de skal ha mest mulig tid med hverandre denne helga, uten meg. Resultatet er uansett at jeg savner ham veldig nå og gleder meg til å ha ham i senga mi i natt. Det er sånn luksus å ha noen å krype inntil... :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 28. september 2008 #134 Del Skrevet 28. september 2008 Så flott at du og datteren din kan jobbe sammen om det rommet, det er virkelig en god ting. Jeg skulle ønske jeg kunne gjøre mer med min mor (hun flyttet til Italia for 3-4 år siden). Syns det er fint at du lar datteren til kjæresten "slippe til" når hun er på besøk til han. Jeg husker godt da min far møtte min stemor, det var veldig spesielt, men også veldig fint. Jeg fikk jo bare enda en mamma, og det har jeg satt veldig pris på. Skjønner at du savner han da, det beste som finnes er å ha noen å dele seng med! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 29. september 2008 Forfatter #135 Del Skrevet 29. september 2008 God mandag morgen. Her sitter jeg og er stand-in-sjef mens sjefen og de fleste kollegene er på kurs i Oslo. Hadde vært artig å være med, men det er et spørsmål om ressurser og vi har valgt å bruke dem på et annet kurs litt senere for alle. DET gleder jeg meg til. Jeg liker egentlig ikke så godt å være ansvarlig, for det innebærer så mye stress og styr, men det er greit av og til også. Blant annet får jeg litt mer lønn de dagene og det kommer jo godt med Datteren og jeg var knallflinke i går og kom langt på kjellerrom og på maling. Har litt pussing igjen, men det skal jeg nok få unna denne uka - håper jeg. Det kan nok hende jeg blir litt forsinket, for jeg har sagt ja til å la to jenter som datter'n kjenner overnatte i kjellerstua noen netter. Vel, vel... I kveld er det full rulle med sykkel igjen - gledgruer litt, for jeg har vondt i ryggen etter ei uke med håndverk (faen ta den hekken...), men kanskje det blir mye bedre av å slite litt på sykkel...? *håpefull* Får jobbe igjen - det mases fra alle kanter her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 29. september 2008 #136 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg tror du er en helt topp stand-in-sjef jeg. Flott at det går så bra med oppussing og greier, det lønner seg jo virkelig. Det har faktisk fått meg til å begynne å se etter smarte ting å gjøre i vår leilighet også. Takk for gode ord i boken min, det trengte jeg virkelig i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prinsæssa Skrevet 29. september 2008 #137 Del Skrevet 29. september 2008 Varierer litt det der med trening og vondter, men ofte kan det jo nettopp være sånn at blir man varm og kommer i gang, så "løser det seg opp" litt. Håper på det med ryggen din Og så ble jeg litt misunnelig på deg som har noen å krype inntil en søndag, det er nok det jeg savner mest i singeltilværelsen ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 29. september 2008 #138 Del Skrevet 29. september 2008 God mandag, Suzy. Uken min startet med en spinningtime, og jeg tenker alltid på deg i innspurten når vi svetter etter Abbas "Does your mother know". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 29. september 2008 Forfatter #139 Del Skrevet 29. september 2008 God mandag, Suzy. Uken min startet med en spinningtime, og jeg tenker alltid på deg i innspurten når vi svetter etter Abbas "Does your mother know". Utrolig kult! Jeg synger alltid høyt når jeg kjører den og oppfordrer spinnerne mine til det samme Veldig sjeldent noen gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 29. september 2008 Forfatter #140 Del Skrevet 29. september 2008 Varierer litt det der med trening og vondter, men ofte kan det jo nettopp være sånn at blir man varm og kommer i gang, så "løser det seg opp" litt. Håper på det med ryggen din Og så ble jeg litt misunnelig på deg som har noen å krype inntil en søndag, det er nok det jeg savner mest i singeltilværelsen ja... Jeg er umåtelig heldig som kan krype inntil kjæresten. Det føles så godt at jeg nesten blir litt engstelig. Syns jeg er ekstremt priviligert. Ryggen må vel ordne seg - min egen feil som skal styre og løfte og vase uten å be om hjelp fra noen *himler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå