Gå til innhold

Sannheten om Suzy


Suzy

Anbefalte innlegg

Tirsdag og det føles som mandag for jeg hadde fri i går. Ganske forvirrende, men alldeles uthvilt og glad til sinns. :goodbye:

Hekken er helt klippet ned - nå er det bare den andre siden av huset igjen... :roll: Men jeg har fått ordnet meg med ferie neste uke og da skal jeg gjøre unna div oppussing og hagearbeid. Det blir utrolig godt. Har masse ferie til gode, men ikke penger til å gjøre noe annet enn å jobbe hjemme. Dessuten driver jeg og skal pusse opp kjelleren - vegger og tak er malt, men jeg må pusse og lakke trappa ned, pluss male kanter og opptrinn, og legge nye gulv. Når gulvet er lagt kan jeg rydde ut av det ekstra soverommet der nede og dermed få satt inn et nytt vindu i det rommet, slik at det kan brukes som soverom. Og når det er gjort kan jeg pusse opp rommet og datteren kan flytte inn der nede. Puh...

Rekker jo ikke alt dette på ei uke, men rekker i det minste å få ferdig hovedrommet og antagelig ryddet og tømt det andre rommet. Det er en utrolig god start i tilfelle - for da har jeg plutselig et rom der ungen kan sitte og se på film osv osv...

Turen i helga gikk fint. Var veldig koselig, men det var innmari langt å kjøre. Glad jeg hadde gårsdagen fri så jeg kunne ta meg inn.

I dag skal jeg til massøren min etter jobb. Gleder meg innmari! Det er alltid deilig og jeg blir sløv og sliten etterpå, men det holder vondtene unna.

Håper fler enn meg er i godt humør i dag. Jeg er uforklarlig blid igrunnen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjekt at du har en god dag Suzy! Høres ut som at du har mer enn nok å gjøre på hjemmeferien din! Det er kjekt å jobbe med hus&hjem syns jeg.. Er jo en kjempefin investering både verdimessig for huset sin del, og trivselsmessig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du har en god dag Suzy! Høres ut som at du har mer enn nok å gjøre på hjemmeferien din! Det er kjekt å jobbe med hus&hjem syns jeg.. Er jo en kjempefin investering både verdimessig for huset sin del, og trivselsmessig. :)

Enig! Jeg sukker og akker litt over det, men jeg liker egentlig veldig godt å pusse opp og forskjønne rundt meg. Jeg elsker å se på resultatet etterpå og virkelig se at jeg har gjort noe. Og som du sier så er det verdigskaping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt titt :vinke:

Må innom og hilse på i en koselig dagbok! Synes du er ei svært så effektiv dame, håper at du kanskje kan smitte meg litt. Jeg er hjemme på andre dagen med forkjølelse, men har store planer om å få gjort litt husarbeid og lest litt samtidig. Moro å se flere instruktører her inne, selv holder jeg meg i salen med aerobic, og er spent på hvordan det blir å ha time i morgen når hodet føles fullt av papp og isopor. Hadde vikar forrige uke på grunn av sen skoledag, så synes ikke jeg kan ha det denne uka også. Så jeg skal vel klare å jukse meg gjennom en time, det finnes jo heldigvis flere triks :)

Håper du har en fin dag, Suzy! Hilsen og :klem: fra :forkjola:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh lord, for en dag!

Sjukdom på jobben så jeg stresser som en gal for å være minst to personer på en gang (det er ikke lett, men jeg tror jeg ligger på ca en og en halv... ). Skal være veldig glad når denne dagen er over!

Skulle ha med datteren på trim i dag, men hun hoster så stygt at jeg tror vi må droppe det gitt. Får gå alene da, men det er ikke fullt så moro det - og hun trenger virkelig å begynne å røre på seg.

Jeg ble massert så jeg er støl i dag, og derfor har jeg virkelig behov for å bli varmet opp igjen skikkelig. Skulle ha fokusert enda mer på mage/rygg-trening også. Syns ikke det jeg gjør nå fungerer godt nok. Jeg vil ha flatere mage, men da må jeg bare gjøre en bedre innsats da...

Nei nå må jeg bare kaste meg på neste oppdrag *puster*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag - nye muligheter.

Klarte faktisk å dra meg på trening i går. Veldig morsom time KRØNSJ. Fart og futt - ble skikkelig svett etterpå i allefall og jeg tror det går endel på mage rygg, for vi står og sparker/slår mye av timen og da trengs det stabilisering for å ikke tippe over :fnise:

I dag skal jeg få låne bilen til mamma (som har tilhengerfeste) og kjøre et lass med søppel på fyllinga, slik at jeg kan få lastet opp all kvisten jeg har klippet ned. Det er en evig karusell av ting å gjøre gitt.... :roll:

Kranglet, eller snarere diskuterte med datteren i går. Jeg vet ikke om jeg er urimelig eller hva, men jeg blir av og til så oppgitt over henne. Hun er ofte spydig og frekk mot kjæresten min, og dette har vi snakket mye om. Bakgrunnen er selvsagt den tidligere samboren min som var en drittsekk mot henne og hennes redsel for at jeg skal blit "tatt fra henne" igjen.

Vi har snakket om det og hun er enig i at kjæresten min ikke er slik i det hele tatt, men heller en trivelig fyr som gjør meg glad og som er initiator for hyggelige ting for oss begge.

Hennes forklaring er at hun har søkt å teste ham for å se hvor grensa hans går og hun syns kjæresten min finner seg i for mye. Jeg har påpekt at om han hadde trampet i bakken og satt henne på plass tidligere, så hadde hun helt sikkert reagert negativt på det og ment han var dum av den grunn. Dette var hun enig i når jeg sa det. Kjæresten min har sagt fra nå og hun har på egt initiativ bedt om unnskylding til ham for oppførselen sin, men hun signaliserer fredeles på negativt vis overfor ham og det gjør at jeg blir stresset og irritert - og litt lei.

Vi snakket om overnatting og hvor mye tid han og jeg tilbringer sammen og hun ville at jeg skulle be henne om lov til å ha ham som overnattingsgjest. Jeg sa at jeg ikke kom til å spørre henne om lov - for det er jeg som er den voksne av oss og jeg har rett til å avgjøre slike ting sjøl, men at jeg er åpen for å diskutere det/varsle henne i større grad. Jeg sa også at jeg ikke har noe problem med å respektere henne og trekke hennes mening om ting inn i større grad, men da må hun yte mer i hjemmet også. Skal hun behandles som en voksen må hun yte mer som en voksen og finne seg i at jeg legger større krav på henne.

Jeg sa at jeg ikke finner meg i å skulle sitte klar for henne når hun måtte ønske det (for hun er selvsagt borte og ute nesten hele tiden og ønsker lite restriksjoner på det, det er jeg som skal være tilstede når hun har lyst til å tilbringe tid med meg), men vil at vi skal tilpasse oss til hverandre. Vi må rett og slett finne felles tid og hun må hjelpe meg mer.

Vi ble enige tilslutt, men jeg føler meg slem når jeg sier jeg vil være sammen med kjæresten min og at hun må gjøre mer... :sukk:

Jeg vil også ha et liv....

Nå må jeg skrive litt. Har masse på blokka i dag også, fortsatt sjukdom på jobben nemlig.

Først litt mer :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan da overhodet ikke kategoriseres som slemt!

Mine foreldre ble skilt da jeg var ni år, noe min mor tok initiativet til. Min far ble utrolig deprimert, og vi så han alt for liten, omtrent tredjehver helg. Oppi alt dette opplevde jeg at mamma møtte en ny mann. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle takle dette. Jeg syns det var utrolig leit at hun skulle få noen å være med, mens pappa satt der helt alene. I tillegg hadde hun liksom ikke så mye tid til meg lengre, følte jeg da. Men i ettertiden kan jeg jo se at hun hadde jo tid til meg, men det var bare ikke slik at hun slapp alt hun hadde i hendene når jeg ropte lengre - noe jeg hadde vært vant til fra tidligere. Nå kom ikke jeg og den nye kjæresten hennes særlig godt over ens, men det var det mange grunner til. Jeg følte at han bare ødela for oss. Nå var jeg aldri frekk eller slang med leppa mot han, jeg bare ignorerte han. Det var som om han ikke eksisterte. Nå var jeg jo 13-14 år når dette skjedde, så det begrunner nok litt av oppførslen min, men etterhvert måtte jeg innse at mamma var en egen person, og at ikke HELE livet hennes dreide seg rundt meg og min bror, men at hun faktisk hadde ting hun ville gjøre og ting hun ønsket seg. Det var merkelig, fordi jeg hadde jo gjennom hele livet opplevd at den eneste "funksjonen" hennes var å være mamma.

Vet ikke hva jeg prøver å si, annet enn at alle barn før eller siden må få oppleve at foreldre ikke bare er foreldre. At livene deres faktisk dreier seg om noe mer enn oss. Slik jeg leser deg Suzy har du forklart dette på en veldig ordentlig og god måte. Og jeg er helt enig, skal man bli behandlet som en voksen så må man oppføre seg og bidra deretter.

Du skal faktisk få en stjerne i margen av meg for dette!

Ha en strålende dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rødme: Tusen takk jenter og særlig takk til deg Supra - det der var veldig godt å høre. Jeg føler meg så slem som på ett vis avviser henne, men faktum er jo at vi har en hel del tid sammen og det er igrunnen bare sånn at jeg ikke slipper alt og alltid er der for henne nå. Hun er jo snart 17 år og da er det vel også bare naturlig at vi bruker mye tid fra hverandre, tenker jeg...

Takk :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll:

Øff.. nå har jeg latt meg provosere av en eller annen bruker med et helt forkvalklet syn på svangerskap og fødsler... Jeg lar meg av og til provosere voldsomt av dumme utsagt som strengt tatt ikke har noe særlig med meg selv å gjøre... Tåpelig! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredagsmorgen folkens!

Litt bekymret start på dagen i dag. Eksen betaler meg bidrag, som han har trekk på den 15. hver måned og denne måneden var det såpass trangt for meg at jeg virkelig har regnet med pengene. Men tirsdagen gikk, onsdagen gikk og da det ble torsdag så meldte jeg ham og lurte på om han kunne sjekke om alt var ok. Det var det ikke - så han sendte pengene på nytt i går og nå sitter jeg nå her med tilnærmet null på konto og er litt fortvila, rett og slett.

Ja, det er dumt å operer med sånne marginer.

Ja, det er åpenbart at jeg må stramme inn mer på det jeg bruker penger på, men akkurat nå bryr jeg meg bare om jeg får pengene inn i dag eller ikke :trist:

(Faen ta å være alene med alt igjen og måtte leve helt på tålegrensa og bekymre meg for penger konstant! Jeg trodde jeg var ferdig med det, men nå er det like ille som det var forrige gang jeg var enslig. FAEN!!! :kjefte: )

Men jeg er glad det er fredag.

I kveld skal jeg på yogakurs - det blir spennende, men jeg tror det kan være morsomt. Håper jeg kan lære såpass at jeg kanskje kan få begynne å instruere det på senteret mitt. Det hadde vært gøy!

Etterpå har jeg bedt kjæresten på hjemmelaget pizza. Har bedt ham og datteren om å leie film, så kan jeg bake ut pizzaenog sette den klar før jeg drar på kurs og de kan steke den mens jeg dusjer etter kurset - også kan vi bare sige ned i sofaen hele gjengen etterpå :fnise:

Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noe greit når man sliter sånn med penger. Jeg har hatt en god del år med bekymringer over økonomien. Det sliter veldig, og henger over deg hele tiden. Er dette forbigående for deg, eller er det noe du vet du må stri med fremover?

:klem:

Mener jeg leste i en dagbok her at du skal gifte deg? Eller er jeg helt ute på jordet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er

alltid

september

når jeg er

her

Nyutsprunget hjerte

overopphetet hjerne

og

fremdeles

litt gylden

i huden

av

sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe greit når man sliter sånn med penger. Jeg har hatt en god del år med bekymringer over økonomien. Det sliter veldig, og henger over deg hele tiden. Er dette forbigående for deg, eller er det noe du vet du må stri med fremover?

:klem:

Mener jeg leste i en dagbok her at du skal gifte deg? Eller er jeg helt ute på jordet nå?

Tror du er på et annet jorde enn meg.... Har ingen gifteplaner nei. He, he, sjøl om datteren mener jeg skal så hun får ha på seg pen kjole :fnise:

Det er nok en situasjon som jeg må regne med at vedvarer. Jeg har huslån og tenåring, og bare en inntekt, så jeg må rett og slett regne med å leve stramt. Det som gjør meg sliten er at jeg har hatt det mer romslig en periode - mens jeg var samboer - og nå er det tilbake til å ha det stritt igjen.

Jeg tenker på det hele tiden. Føler på alle situasjoner og kvier meg for å delta på ting fordi jeg er så redd for at det skal dukke opp spørsmål om penger.

Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Prinsæssa

Hurra for fredag!

:hoppe:

Kos dere masse med hjemmelaget pizza - og nyt tiden du har med kjæreste og datter. Og lever inn en Lottokupong til i morgen - man vet aldri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan det der føles. Det var veldig mange ganger jeg måtte takke nei til å bli med steder, fordi jeg ikke kunne klare å finne ut på kronen hvor mye det ville koste meg.... Det var bokstavelig talt sånn at jeg måtte vite om det kostet 100kr eller 150kr. Forskjellen ville kunne gi meg en smell. Det var helt forferdelig. Til tider var det mye triksing med kredittkort og alternativ mat... Det blir en ond sirkel som man får vondt for å komme seg ut av..

Har du overtidsmuligheter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er igrunnen litt der nå ja - er det 100 eller er det 200 - jeg må vite akkurat ;)

Har ikke så mye overtidmulighet, men har jo jobben på treningssenteret i tillegg til vanlig jobb, så jeg kan alltids ta på meg mer der. Dessuten betaler bare barnefar en ganske liten sum i bidra nå, så jeg kan spørre ham om han kan være så snill å sette opp den summen litt, evt om han for eksempel kan ta seg av mobilutgifter til frøkna. Det vil hjelpe det.

Trenger ikke handle meg noe klær på en stund og jeg kan alltids ta en sverigetur og hamstre opp mat så jeg har. Det skal nok gå, men jeg kjenner jeg er litt deppa :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han betaler for lite så kan du jo få trygdekontoret til å regne over det og finne ut hva han egentlig skal betale? I tillegg kan kanskje datteren din bidra litt? Da jeg var på hennes alder måtte jeg dekke mobil osv selv, fordi mamma var i samme situasjon som deg (om enn ikke noe verre). Det hadde jeg overhodet ikke noe vondt av, faktisk så har jeg akkurat det å takke for at jeg er så "økonomisk" av meg i dag. Jeg lærte meg å håndtere pengene mine, og at alt koster. Bare en tanke..

Hvis du har overskudd til det så ville jeg tatt på noe ekstra fra treningssenteret i alle fall. Slik at du kanskje greier å hente deg inn litt? Det jeg slet mest med var å aldri få til å bygge meg opp en buffer, fordi jeg måtte bruke av den hele tiden.. Hvis du tar noen ekstra timer får du kanskje litt mer å gå på?

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...