Gå til innhold

Sannheten om Suzy


Suzy

Anbefalte innlegg

Det er akkurat det med bufferen som er hovedproblemet. Får aldri lagt meg opp noe slik at jeg kan bruke av det om det dukker opp noe uforutsett.

Jeg har pushet ganske kraftig på at datteren skal få seg jobb. Faktisk er det en ganske god ide at hun må dekke mobilregninga sjøl, det kunne hun ha veldig godt av :)

Jeg liker jo treninga, så jeg kan helt klart ta på meg mere der. Tenker at jeg kan sette meg opp som villig vikar først og fremst, for det dukker stadig opp timer der noen er sjuke eller må være borte osv. Det hadde hjulpet å ha flere bein å stå på slik at jeg kunne steppe inn på flere typer timer (nå har jeg bare kunnskap om spinning), så derfor skal jeg ha yogakurs i dag.

Og du Supra... Takk for at du gidder høre på bekymringene mine :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kjedelig å alltid måtte snu på hver krone - kjenner den ja :Nikke:

Hadde du sjekket ut stipend for datteren din? For tjener du ikke for mye - kan det være god støtte å få der.

(Min minste får dekket inn deler av skolepenger og nok til busskort og telefon etc. gjennom stipendet - og det er gull verd)

- og jeg synes godt du kan høre med faren om han kan bidra. Det er jo ganske greit å sjekke hva han burde betale - og er han langt unna bude det være mulig å få ham til å øke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stipend har hun fått ja - men jeg tjener så bra jeg skjønner du at støtten vi får er på hele 4.900 kroner i halvåret. Det knapt så det dekker bøkene hun må ha....

Venninna mi, som har samboer som tjener fett, fikk 10.000 til datteren sin - fordi venninna mi er sjukepleier i 75 % stilling (og datteren er fra tidligere forhold). Stipendordningen er så urettferdig at det er til å grine av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjorde en periode når jeg absolutt trengte å snu den negative trenden, var å fokusere knallhardt på å bygge en buffer. Over to-tre, nesten fire måneder, så vurderte jeg ALT jeg kjøpte. Tenkte om jeg virkelig måtte ha det, eller ville ha det. Bufferen ble litt etter litt større, og jeg kunne hente meg inn igjen. Når jeg kom så langt var forbruket litt annerledes også, så det kom jo to gode ting ut av den "øvelsen".

Et annet alternativ kan være å refinansiere huslånet? Så kan man heller gjøre det ytterligere en gang når økonomien stabiliserer seg?

Jeg var også treig med å få meg jobb i den tiden jeg bodde hjemme. Jeg "måtte" jo ikke. Mamma fikset jo det meste for meg. Men så en dag sa hun rett ut at hun ikke hadde råd, at det ikke gikk. Så at selv om hun gjerne skulle betalt mobil, klær og alt jeg måtte ønske meg, så var det ikke gjennomførbart. Det forandret innstillingen min litt. Det var godt at hun sa det rett ut til meg, det var rett og slett ikke penger. Da var det også mye enklere å la være å spørre om å få noe senere. Forståelsen for situasjonen rundt meg ble så mye bedre. Jeg fikk meg forøvrig jobb i løpet av 1 ukes tid. Så ofte er det viljen, og ikke evnen, det står på der. :jepp:

Flott at du skal på kurs, flere ben å stå på gjør jo at tilbudene kommer oftere. Og trening er jo en pluss for kroppen også, bare pass på at det ikke blir for mye!

Og du, ingenting å takke for. Det er jobben vår og være medmennesker. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huslånet skal refinansieres faktisk - tirsdag skal jeg ha megler på besøk for å ta en verdigvurdering av huset slik at jeg forhåpentligvis kommer under 60 % på lånet og får bedre vilkår.

Jeg må nok ta en slik øvelse jeg og - kutte alt overflødig og bare medle fra til alle omkring meg at nå må jeg bare fokusere på å bygge meg opp noe å gå på.

Datteren vet allerede at det ikke er noe å gå på. Hun har betalt skolemateriell sjøl for å få det til å gå sammen - helt uten å klage - og virkelig gjort en innsats. Jeg må nok pushe henne enda hardere nå. Hun har ikke vondt av å yte litt mer. Hun får seg helt sikkert jobb - jeg må bare ligge litt på henne, for til nå har jeg forsøkt å få henne til å gjøre det helt sjøl, men det har ikke vært vilje nok selvfølgelig. Det er behagelig å få alt opp i hendene...

Og at man skal være et medmenneske er ikke noen garanti for at man er det likevel... så det så :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at megleren skal se på huset. Det kan jo gjøre ting betraktelig bedre!! Håper det går i boks, da er du jo ett skritt nærmere!

De månedene jeg hadde smalhans-prosjekt var virkelig tøffe, og jeg var rett og slett litt nedfor. Kunne aldri bli med på noe, og følte jeg falt utenfor alt som foregikk. Men når jeg endelig kom meg litt ovenpå var det verdt det. Ingenting er så godt som økonomisk trygghet.

Hun vil nok bare ha godt av å få seg en jobb, og å bidra enda mer. Da blir overgangen fra å bo hjemme, og til å skulle ta seg av absolutt alt selv, mye mindre. Slik opplevde i alle fall jeg det. Det var viktig for meg å innse at det ikke er noen selvfølge at man skal få alt. Og at det slett ikke er noen selvfølge at foreldre skal "fikse" alt. Det er en verdifull lærdom!

:klem:

Jeg liker deg. Du har så mye godt i deg.

:jepp:

Endret av Supramundane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du når

meg

fremdeles

av og til.

Et pust

i oppoverbakken

din,

saltsmaken på

overleppa mi,

iblant

et ekstraslag.

Iblant

et ekstraslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag formiddag!

Har sittet leeenge med kaffen og kost meg, men nå skal jeg ut og jobbe i hagen. Blir koselig, for nå tittet akkurat sola gjennom her :)

Stille lørdag i går. Datteren dro på konsert og kjæresten på golftur, så jeg sovnet på sofaen klokka sju (!) - yep... men klarte å holde meg oppe til halv elleve før jeg la meg. Kan ikke huske sist jeg var så trøtt - aner ikke hva det kom av, men lurer på om fredagsyogaen gjorde noe med meg. Støl i kroppen er jeg også, så nå blir det godt å komme seg ut i frisk luft og røre litt på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag! Ferie!

Sitter med kaffen, ikledd arbeidsklær og skal straks begynne å pusse og male kjellertrappa. Det er ikke direkte morsomtå ta seg ferie ei uke for å pusse opp, men det er høyst nødvendig og det kommer til å lette samvittighet og mye annet for meg betraktelig.

Hva skal gjøres?

Pusse trappetrinn

Lysne dem med panelhvitt

Lakke

Male dører - 2stk

Legge belegg på gulv

Legge teppefliser på gulv

Rydde ut av reserverom + skifte vindu

Vi får se hvor langt jeg kommer, men målet er å komme til vinduene også få hjelp av faren min til å skifte det.

Unner meg en liten sveip over KG nå, også er det til arbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW. Det må jeg si... Deg er det jammen tak i! Vi driver og planlegger litt oppussing til de periodene samboeren skal være hjemme.. Utrolig mye arbeid, men resultatet gjør det jo verdt det !

Ha en strålende dag - og ikke glem å ta pauser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha en fin oppussingsferie, Suzy. Det hørtes litt slitsomt ut, synes jeg. Flinka!

Det er jamen litt slitsomt også. Nå er jeg helt skutt!!

Jeg har kjørt ikke mindre enn fem lass på fyllinga i dag. Et med div ræl - mursteiner, betong, flisrester, hyller, treplater jeg ikke trenger, rester av et lekestativ... osv osv og fire med hekk. Fy i h... som jeg hater den hekken!

Men nå har jeg jammen tatt den skikkelig og nå skal jeg holde den slik. Da blir det ikke så mye neste gang.

Så har jeg fjernet gammel strietapet fra ei dør og hatt mine to vanlige sykkeltimer på rappen :trene: . Nå = :veslejenta: .

Men jeg skal ha klokka på halv sju i morgen og hive meg på trappepussing (ble fjerning av tapet fordi jeg ikke hadde sandpapir i dag :roll:). Klokka ti kommer megleren for å gi en verdivurdering av huset og jeg regner med at det har økt mellom 2- og 300.000 siden jeg kjøpte det. Krysser fingrene for det :nigo:

Puh... strengt tatt skal jeg ikke gjøre slikt, men nå tror jeg jammen det blir en tallerken med varm pasta og et glass rødvin. Ferieutskeielse? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du har fortjent TO tallerkner med pasta, men det blir kanskje litt mye. :)

Det er jo en kjempejobb å ha økt verdien såpass, håper megleren sier seg enig i det. Hvis ikke kan du jo få en "second opinion"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen!

Bright eyed and bushy tailed i dag :nigo: og har rukket å bli litt svett alt. Kom plutselig på at jeg kanskje burde rydde opp det verste rotet og støvsuge litt overalt - ikke fordi det gjør noe med verdien, men fordi det er litt hyggeligere.

Har vært ute og kjøpt sandpapir også, så nå tar jeg meg en liten kopp kaffe før jeg skal begynne for alvor.

Vurderer om jeg rekker både å trene og å gå på årsmøte i revyen og besøke kjæresten i dag - litt usikker på om det ikke blir masse stress av det, men samtidig så vil jeg se kjæresten, må på årsmøte og vil trene. Får kjenne på hvordan kroppen har det etter at jeg har ligget med rumpa i været og pusset/lakket en hel dag, tenker jeg.

Mmmh.. kaffe er skikkelig godt :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...