Gå til innhold

Sannheten om Suzy


Suzy

Anbefalte innlegg

Gjest O-Ren Ishii

Jeg synes det høres ut som rikelig med kaffemat! :)

I tillegg er jeg imponert over hvor effektiv du er. Men jeg kjenner til dette med at man må nedprioritere sosialisering, for jeg også setter nesten alltid trening høyest. Vennene mine forstår det nå, selv om de synes jeg er litt rar som gjør det slik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da tror jeg du har full kontroll på serveringen Suzy!

Er igrunn misunnelig på alle som skal få kose seg med de deilige kakene dine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som rikelig med kaffemat! :)

I tillegg er jeg imponert over hvor effektiv du er. Men jeg kjenner til dette med at man må nedprioritere sosialisering, for jeg også setter nesten alltid trening høyest. Vennene mine forstår det nå, selv om de synes jeg er litt rar som gjør det slik. :)

Tror jeg har bestemt meg for at det skal holde ja.

Trening er viktig for meg. Kunne sikkert brukt enda mer tid på det om jeg faktisk hadde den tiden, for jeg syns det gir så mye igjen.

Egentlig er det litt ironisk, for jeg trente nesten ikke for bare ti år siden og nå har jeg det ikke godt om jeg ikke bruker tid på å være fysisk aktiv...

Supra: du får stikke innom og få en kakebit :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei! Her er det full kostholdskontroll! :ler:

Hvordan gikk det i banken? Eller var det i dag du skulle dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det i banken? Eller var det i dag du skulle dit?

Det var i dag, men så ringte de fra banken og måtte utsette for bankmannen min hadde blitt sjuk, så da blir det fredag morgen istedet. jeg syns egentlig det er skikkelig skummelt å gå i banken, men jeg er da stor jente og bør klare sånt sjøl - dessuten har ting helt klart endret seg fra den gangen da jeg måtte komem med lua i hånda og tigge om å få låne 300.000....

Jeg blir like overrasket hver gang jeg blir behandlet som en verdifull kunde fortsatt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. så lenge man betaler for seg er man jo en verdifull kunde! Renter er noe dritt. Jeg fatter ikke at i løpet av tiden det tar oss å betale ned huslånet har vi betalt banken flere millioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Billa :)

Og god morgen KG. I dag var det nesten umulig å komme seg ut av senga enda jeg la meg ganske tidlig i går.

Fikk ei flis under neglen da jeg hentet ved for et par dager siden og fingeren er tykk og stiv i dag... Burde jo ha fått den ut, men får bare ikke tak i den fordi den er kilt bak neglen. Usj! Redd for betennelse, men det går vel over av seg sjøl - gjør gjerne det slike ting.

Det ble ikke noen instruering i går, for bare ei møtte opp på time - men da fikk jeg henne med på saltime istedet og begge ble svette og slitne, he, he!

Fikk skåret grønnsaker og ryddet litt - sagde til ei ny hylle i et gammelt skap jeg har på kjøkkenet blant annet. Måtte bare bruke det jeg hadde i huset, så hylla er usannsynlig tjukk, men det får nå bare gå. Den knekker ikke i allefall :fnise:

Stakk innom kjæresten en liten tur også, men var sulten og sliten, så jeg ble ikke så lenge.

I dag har jeg tenkt å bruke hele ettermiddagen og kvelden hjemme.

Skal rydde, vaske, bake og koke så det meste er på stell, for i morgen rekker jeg ikke å gjøre noe og jeg har lyst til å slippe å stå opp klokka sju lørdag for å rekke alt... Kjørte vekk glass og hermetikkbokser i går - og en haug aviser.

Litt usikker på hvordan jeg skal organisere alt, men har lurt på å ta inn en liten benk fra verandaen og bruke den som ekstra sitteplass ved spisestuebordet.... Hmmm.... :klø:

Det er ikke så veldig stor plass hjemme hos meg, så jeg må belage meg på å rydde mest mulig slik at det virker luftigere - og organisere så alle kan sitte nedpå.

Pussig nok så gleder jeg meg veldig til selskapet - sjøl om det er mye stress :nigo:

Apropos banken - jeg så på Luksusfellen i går og kjenner jeg blir helt trist innvendig. Jeg som blir helt oppgitt over meg sjøl fordi jeg sliter og er blakk - og ikke skjønner hvordan andre har råd til alt. Vel... det er åpenbart ikke sikkert de har det.

Jeg som blir stresset og fortvilt når ei regning en gang i blant går til inkasso - for det skjer for meg det - vel, jeg har da ikke mistet all kontroll åpenbart. Det er sikkert fælt men det hjelper å se at andre har det mye verre enn meg.

Ååhhh... :Gjesp:

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som møtte opp på timen? :overrasket: Er det lite folk som trener på senteret ditt? Må møte opp i god tid bare for å få plass på gruppetimer der jeg trener. Irriterer meg av og til over mye folk, men kjedelig om timer blir avlyst pga for lite folk og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også Luksusfellen .. og blir veldig trist over at noen må ha det slik. Mye av det er deres egen feil, og dette med å ikke ta noe som helst ansvar for egen situasjon vil man på et eller annet tidspunkt brenne seg på. Men jeg kjenner den følelsen der man er helt overveldet av alle de økonomiske problemene, og skyver de foran seg. Jeg har også gått i kredittkortfella tidligere, men ikke i samme grad som disse her.... Noen ganger har man faktisk ikke noe valg..

Jeg kommer fra et hjem med veldig lite penger. Mine foreldre har begge en relativt dårlig utdannelse, og de ble skilt da jeg var 9. Jeg er derfor vant til å egentlig ikke få noen ting jeg ønsker meg. Men jeg har alltid hatt det jeg ha. Forbruket mitt er derfor ganske nøkternt, men av og til har ikke lønnen strukket til, uansett hvor mye man forsøker.

.. jeg har det i alle fall ikke slik at jeg mister huset og ikke tør å åpne posten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som møtte opp på timen? :overrasket: Er det lite folk som trener på senteret ditt? Må møte opp i god tid bare for å få plass på gruppetimer der jeg trener. Irriterer meg av og til over mye folk, men kjedelig om timer blir avlyst pga for lite folk og.

Det er et ganske lite senter og akkurat i går var det håndballkamp og fotballkamp i by'n - begge engasjerer veldig mange - pluss at det er høstferie på skolen, så det var nok bare en kompinasjon av uheldige omstendigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ikke på Luksusfellen, nettopp fordi jeg synes synd på sånne folk. Jeg tror ikke de egentlig er dumme, bare litt for opptatt av nuet til å se langtidsvirkningene. Jeg har en såkalt "ordnet økonomi", selv om jeg ikke har god råd: Regninger betales når de skal (pluss/minus et par dager), kan telle på en hånd når jeg har fått purring, ingen inkassoer. Har Mastercard, men har aldri brukt det og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Så sånn sett går det greit for meg. Men mannen har en helt annen økonomistyring enn meg, så sånn sett bekymrer jeg meg for ham og hvordan det vil påvirke meg! :fnise:

Lykke til meg selskapet, Suzy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Go' mårrån!

På'n tidlig i dag - er i rute med avisen og har vært i banken alt. Bankmannen min var veldig imponert over verdistigningen på huset mitt og bakte gjerne inn både studie og billån i boliglånet, så nå får jeg alt inn på ett trekk hver måned. Hurra!

Renta mi var veldig gunstig fra før, så det blir neppe noe særlig lavere der, men det betyr at ting blir litt mer ordnet. Jeg må ha det enklest mulig og trekke rett fra konto, så jeg ikke rekker å bruke mer enn jeg har. Er man litt økonomisk dum, så må man oppføre seg deretter. Nå gjenstår det egentlig bare å be strømselskapet om månedlige trekk, for da holder jeg lettere orden på det også.

Har i allefall bestemt meg for å ikke bruke noe penger på klær ut året. Skal rydde opp i alle ting jeg har og selge unna sånt jeg ikke nødvendigvis trenger, så får jeg både orden i hus og litt ekstra penger. Og jeg skal ta på meg alle ekstravakter på treningssenteret som dukker opp - da får jeg trening og jeg tjener litt ekstra. Så får det jeg klarer å legge til side gå til oppussing og kun det. Jeg syns det er en bra plan.

Fikk ryddet, flyttet om på bord og stoler, laget mat og bakt to kaker i går kveld og er veldig fornøyd med meg selv. Fikk god hjelp av datteren, så da gikk det mye fortere enn det ellers ville gjort. Snill pike ;)

Har planer om å rekke å bake brownies i kveld etter at vi kommer hjem fra Oslo, også vaske over bad og støvsuge (og skvette litt grønnsåpevann her og der) på lørdag morgen, mens maten varmes. Dette skal gå bra!

Har ikke funnet ut hva jeg skal ha på meg, men det får jeg bare ta på sparket, tror jeg. Har da sikkert et eller annet som duger i skapet :fnise:

Nå får jeg samle meg sammen til morgenmøte. Har vært på jobb siden klokka sju, så jeg syns det er langt på dag alt. :kaffekopp: smaker godt i allefall :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du fikk bakt lånene sammen, jo bedre oversikt man får, jo enklere er det. Skjønner godt han var imponert over verdistigningen, du har jo gjort en kjempejobb!

Lykke til med selskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest O-Ren Ishii

:hoppe: for lån, sparing, flytting på bord & stoler, rydding, baking, trening, vasking, støvsuging, grønnsaåevannskvetting og ekstravakter.

Puuuh, du er jaggu effektiv. Ble nesten litt sliten her jeg nå.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah morgen...

Så masse trivelige jenter som har vært innom her! :hug: Tusen takk!

Har dratt fram mat fra fryseren og forsøker å finne ut hva som bør gjøres her. Bakte brownies i går kveld og de ble helt mislykket, så jeg må ut og handle så jeg får bakt noen nye. Irritert!!! :kjefte:

Måtte vel ut en tur uansett for å handle noe frukt, men jeg liker feilslåtte planer.

Har lovt datteren å la henne ligge til halv elleve i dag imot at hun vasker badet :fnise: Det begynner å nerme seg og det er bra, for jeg kom plutselig på at sølvtøyet antagelig trenger en liten puss før det kan settes på bordet... Det er en bra jobb for fjortisen ;)

Nå rekker jeg akkurat en kaffekopp før jeg skal gå løs på husvasking (les: støvsuging og grønnsåpeskvetting). Regner med at kjæresten stikker innom på formiddagen og klemmer litt på meg midt i styret :rødme:

Får få ut fingeren nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...