Gå til innhold

Kaos

Knøttet

Anbefalte innlegg

Ullklær begynner å bli et must nå, ja.

Var å kjøpte en lue i merinoull til henne (se bilde på facebook), også har hun fått ullbody og strømpebukse i gave. Kjekt! Må nok kjøpe flere ullbodyer og strømpebukser til henne også utover nå.

Har nettopp fått dunposen hennes også. En brun Odenwalder dunpose fra Barnas Hus.

Så utrolig flink han er til å legge seg og sove på natta, da. Herlig! Merkes vel at han begynner å bli større. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også kjøpt inn ullbody, -longs (uten fot), -sokker, -lue og -votter på Cubus! Den ulla er det hvert fall garanetert at han tåler! :jepp:

I går bestilte jeg i tillegg en ullbody, -lue og -strømpebukse fra Tom og Trine i Sparkjøp-katalogen. Lurer på å bestille noe fra Nøstebarn etter hvert også, de har såååå deilige klær der!! Også er størrelsene veldig gode, - man kan bruke plaggene lenge!! :jepp: Men er ikke noe som haster akkurat DET da... Har så vi klarer oss i aller første omgang!!! ;)

(Meeeen.....skal ikke se bort i fra at en sykemeldt Monica PLUTSELIG har forvillet seg inn på nettsidene der og TILFELDIGVIS kommet borti "bestill"-knappen.....!!!!!) :ler:

Ja, du sier noe der- det er ull han iallfall ikke klør av! Skal jo kjøpe mer ull utover vinteren, og da tenker jeg å kjøpe Merino-ull, for den er visst veldig god og myk :jepp: Kjente forøvrig på den Merino-ullbodyen jeg kjøpte, og den var veeldig myk :)

SparKjøp ja, der sa du noe- kanskje jeg skal bestille derfra :) Må bare få høre hva du synes om de du får først ;)

:fnise: Fristende å kjøpe babyklær ja, jeg kjenner til den ;)

Ullklær begynner å bli et must nå, ja.

Var å kjøpte en lue i merinoull til henne (se bilde på facebook), også har hun fått ullbody og strømpebukse i gave. Kjekt! Må nok kjøpe flere ullbodyer og strømpebukser til henne også utover nå.

Har nettopp fått dunposen hennes også. En brun Odenwalder dunpose fra Barnas Hus.

Så utrolig flink han er til å legge seg og sove på natta, da. Herlig! Merkes vel at han begynner å bli større. :)

:jepp: Ullklær er kjekt, spesielt nå når det begynner å bli kaldere :) Så bildet på FB ja, kjempefin lue! Var den dyr? Er det noen kjedebutikker som har Joha-ull? :klø:

Dunpose blir nok kjempegodt til vinteren :Nikke: S har en pose fra mannen var liten og en slags dresspose han- blir kjekt når det blir kaldt :)

Jepp, han har vært kjempeflink de siste dagene- bare ikke i natt, men det kom vel av at han ikke spiste så godt før han la seg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en urolig natt her i natt, S var urolig og mannen fikk ikke sove mer enn 3-4 timer. Det var ikke pga S mannen ikke fikk sove altså, han har problemer med å sove av og til stakkar. S spiste så dårlig før vi la han i går, så han var nok urolig fordi han var sulten. Både mannen og jeg var grinete pga vi var dødstrøtte, så ble litt kjefting midt på natta, men heldigvis skværet vi opp i dag tidlig :) S har vært urolig i hele dag, tror kanskje det er pga han ikke har hatt noen ordentlig bæsjebleie før nå ikveld- at han ikke fikk ut noe stakkar :( Men det hørtes ut som det kom en ordentlig bæsjebleie nå, så håper han ikke sutrer så mye mer nå da :)

Mannen sluttet tidlig i dag, veldig herlig å få avlastning tidligere- og middag tidligere på kvelden :) I dag er jeg skikkelig godtesyk, har hevet i meg en Cola, en muffins, en pizzabolle og en stratos :sjenert: Må skjerpe meg litt, ja...

Kjøpte "Foreldre & barn" nå, skal kose meg med senere :) Tror kanskje det er mer rettet mot de som har eldre barn, men... Det andre magasinet fra samme utgiver, BAM, som er mer rettet mot spedbarn- kan man kjøpe det i butikken eller må man abonnere? Jeg ble oppringt ang. det abonnementet tidligere, av en skikkelig masete dame :roll: , men jeg vil ikke abonnere på slike blader fordi jeg vet jeg ikke kommer til å få lest alle bladene, dessuten vil jeg ikke binde meg i 2 år. Hmfr, hater selgermas! :kjefte:

Kjøpte meg sko i vår og nå har de allerede hull i sålen og utslitt inni på ene siden, gikk innom butikken men ekspeditøren sa bare det var slitasje. Vel, joda klart det er det- men har man ingen rettigheter når de bare er 1/2 år gamle? Jeg mener, sko skal vel vare lengre enn som så? Jeg har ikke brukt de så lenge, siden jeg fikk så opphovne ben i juni. Greit nok at jeg er flink til å slite sko altså, men det var litt kort varighet på de, eller er jeg helt urimelig her? For øvrig har jeg ikke kvitteringen, så jeg kommer nok ikke så langt med den saken uansett... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at S stort sett er flink til å sove. Er slitsomt når man ikke får nok søvn.

Men slitsomt å måtte krangle i han mat...

Godt du får litt avlastning da. Skjønner godt det er slitsomt å ha familien langt unna. Vi har heldigvis foreldrene våre i nærheten og veldig koselig å se hvordan de koser seg sammen med lillegutt :strix:

Ha en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er S. når han er kranglete når han spiser...? Lurer på om H. begynner å få rare vaner også.

Irriterende når det er så dårlig kvalitet på ting. Men som du sier er det lite å gjøre når du ikke har kvittering...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du sier noe der- det er ull han iallfall ikke klør av! Skal jo kjøpe mer ull utover vinteren, og da tenker jeg å kjøpe Merino-ull, for den er visst veldig god og myk :jepp: Kjente forøvrig på den Merino-ullbodyen jeg kjøpte, og den var veeldig myk :)

SparKjøp ja, der sa du noe- kanskje jeg skal bestille derfra :) Må bare få høre hva du synes om de du får først ;)

:fnise: Fristende å kjøpe babyklær ja, jeg kjenner til den ;)

Skal melde fra ang Tom og Trine-ulla fra SparKjøp når jeg får det! :jepp:

Ulla de har på Cubus, den skal alle barn tåle pga bomullen som er innerst. Men andre ull-plagg, der de har ull rett på huden, er nok varmere. Problemet er bare at det er det ikke alle som tåler.. Så pass på å få prøvd ut ull rett på huden til S, før du går til investering av masse ulltøy som du ikke får brukt, HVIS det viser seg at han har ull-allergi!

Kjøpte "Foreldre & barn" nå, skal kose meg med senere :) Tror kanskje det er mer rettet mot de som har eldre barn, men... Det andre magasinet fra samme utgiver, BAM, som er mer rettet mot spedbarn- kan man kjøpe det i butikken eller må man abonnere?

Kjøpte meg sko i vår og nå har de allerede hull i sålen og utslitt inni på ene siden, gikk innom butikken men ekspeditøren sa bare det var slitasje. Vel, joda klart det er det- men har man ingen rettigheter når de bare er 1/2 år gamle?

Har ei venninne som fikk en datter i mai i fjor, og hun har kjøpt (eller abonnert?) Foreldre og Barn omtrent siden fødselen. Hun er kjempefornøyd med det, og da er det tydeligvis for små barn også! :jepp: Hun sa bl.a at det var så greit med de reklamene som var inni der også, de var jo veldig rettet mot barna og var faktisk nyttige ting. Så hun anbefalte det på det varmeste!

BAM må man vel abonnere på, ja, men som imli sier; sammen med Foreldre og Barn. Eller kanskje det går an å kun abonnere på BAM også....? :vetikke: I forrige "Gravid" var det en blankett der man kunne melde seg til å abonnere enten ett år eller to år på BAM + Foreldre og Barn. Syns prisen var veldig god også, husker ikke helt hvor mye det var, men husker jeg tenkte at det var da egentlig billig. Tror jeg kommer til å melde meg inn der og få de bladene! :jepp:

Et sånt sko-problem fikk jeg i fjor også! :ler: Hadde ENDELIG funnet meg et par svarte sko med en liten hæl på, som jeg klarte å gå i uten at jeg så dritafull ut.. :fnise: Brukte de litt, men langt fra hver dag. Var til de dagene jeg ville se litt mer "ordentlig" ut, uten at jeg var stivpyntet, liksom. Men så en dag knakk hele plast-dingsen som satt oppi den ene hælen. Jeg gikk rett til butikken, men det var ikke snakk om noe reklamasjonsrett... "Sånn skjer med sko-hæler", fikk jeg bare beskjed om, og gikk skuffet ut igjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De BAM-bladene må man abbonere på... Jeg får dem sammen med Foreldre & Barn :)

Typisk... Jaja :)

Skal melde fra ang Tom og Trine-ulla fra SparKjøp når jeg får det! :jepp:

Ulla de har på Cubus, den skal alle barn tåle pga bomullen som er innerst. Men andre ull-plagg, der de har ull rett på huden, er nok varmere. Problemet er bare at det er det ikke alle som tåler.. Så pass på å få prøvd ut ull rett på huden til S, før du går til investering av masse ulltøy som du ikke får brukt, HVIS det viser seg at han har ull-allergi!

Har ei venninne som fikk en datter i mai i fjor, og hun har kjøpt (eller abonnert?) Foreldre og Barn omtrent siden fødselen. Hun er kjempefornøyd med det, og da er det tydeligvis for små barn også! :jepp: Hun sa bl.a at det var så greit med de reklamene som var inni der også, de var jo veldig rettet mot barna og var faktisk nyttige ting. Så hun anbefalte det på det varmeste!

BAM må man vel abonnere på, ja, men som imli sier; sammen med Foreldre og Barn. Eller kanskje det går an å kun abonnere på BAM også....? :vetikke: I forrige "Gravid" var det en blankett der man kunne melde seg til å abonnere enten ett år eller to år på BAM + Foreldre og Barn. Syns prisen var veldig god også, husker ikke helt hvor mye det var, men husker jeg tenkte at det var da egentlig billig. Tror jeg kommer til å melde meg inn der og få de bladene! :jepp:

Et sånt sko-problem fikk jeg i fjor også! :ler: Hadde ENDELIG funnet meg et par svarte sko med en liten hæl på, som jeg klarte å gå i uten at jeg så dritafull ut.. :fnise: Brukte de litt, men langt fra hver dag. Var til de dagene jeg ville se litt mer "ordentlig" ut, uten at jeg var stivpyntet, liksom. Men så en dag knakk hele plast-dingsen som satt oppi den ene hælen. Jeg gikk rett til butikken, men det var ikke snakk om noe reklamasjonsrett... "Sånn skjer med sko-hæler", fikk jeg bare beskjed om, og gikk skuffet ut igjen.....

Har heldigvis ikke gått helt amokk med ullinnkjøpene mine enda, så jeg får nok testet ut ren ull før jeg kjøper en haug med ullklær ja :)

Vurderte en liten stund å abonnerere, men jeg er så elendig på å lese blader- de blir bare lagt bort og så glemmer jeg av de og da er det bortkastet. Dessuten vil jeg ikke binde meg til å abonnere i to år, spesielt ikke hvis jeg ikke vet om jeg liker bladet... Tenkte å kjøpe noen utgaver av det i butikken, så får jeg heller abonnere om jeg finner ut at jeg liker det veldig godt :) Er mest interessert i BAM, men men...

Åj, det var jo verre enn mitt skoproblem da! Huff, hadde blitt sint på hun ekspeditøren jeg- det er ikke vanlig at hælen faller av! Men har man ikke kvittering er det jo ikke så mye å gjøre, men hadde jeg hatt skulle jeg klagd til noen om jeg var deg... Irriterende! For øvrig får du jo fikset hælen hos en skomaker om du gidder, det gjorde jeg etter at jeg brakk hælen min når jeg var på fylla en gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at S stort sett er flink til å sove. Er slitsomt når man ikke får nok søvn.

Men slitsomt å måtte krangle i han mat...

Godt du får litt avlastning da. Skjønner godt det er slitsomt å ha familien langt unna. Vi har heldigvis foreldrene våre i nærheten og veldig koselig å se hvordan de koser seg sammen med lillegutt :strix:

Ha en fin kveld :klemmer:

Ja, og jeg fungerer ekstremt dårlig uten søvn.. Fikk jo migrene en gang, håper bare jeg ikke får det igjen... Matkranglingen er veldig slitsom, spesielt når jeg er sliten fra før *sukk*

Vurderer nesten å flytte, hadde vært så herlig å hatt familie rundt seg... Men det blir ikke med det første, om det noengang blir. Må være herlig å ha besteforeldrene til babyen rundt seg ja :jepp:

Natta! :klem:

Hvordan er S. når han er kranglete når han spiser...? Lurer på om H. begynner å få rare vaner også.

Irriterende når det er så dårlig kvalitet på ting. Men som du sier er det lite å gjøre når du ikke har kvittering...

:klem:

Hmm... Han spiser i tre til fem minutter, så slipper han taket og vræææler og spenner hele kroppen. Noen ganger får jeg roet han ved å stryke på han og snakke rolig til han eller lufte han litt og hvis han bare har spist på ene siden så gir jeg han andre og da spiser han en stund der før han krangler igjen, og andre ganger hjelper ingenting :( Håper ikke H har lagt til seg samme dårlige uvane!

Ja... Irritert på meg selv som ikke tok vare på kvitteringen også- det der er ikke vanlig slitasje på sko, selv om jeg er flink til å slite sko! :kjefte:

:klemmer:

Den kosta 110 kr.

Aner ikke om noen kjedebutikker har det merket. Kanskje barnas hus har?

Håper dere får en bedre natt. :klemmer:

Det er jo ikke dyrt! Tror jeg skal være litt på utkikk :)

Natten var mye bedre, S var så snill så :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har mannen hatt fri :biggrin: Så i dag har vi vært i byen og hentet ramme til bryllupsdagsgaven hans (ble kjempefint, og mannen var kjempefornøyd :biggrin: ) handlet, vært innom jobben min og bare dillet i byen. S sov hele tiden vi var ute, lille soveengelen :hjerte:

S har vært i kjempegodt humør i dag, smilt, snakket og prøvd å le. Vi tror iallfall han prøver å le for det høres slik ut. Han er en liten sleiping, for når vi steller han om natta skal man ikke snakke så mye til han for da våkner han vistnok mer, men det er jo umulig når han ligger på stellebordet og smiler! :hjerter_rundt:

Han sov frem til seks (tror jeg det var, litt distré) i natt, så da er vi tilbake til "normalen", håper det varer! :biggrin:

I morgen blir det barseltreff og så skal jeg møte Flickan etterpå :)

Vasket ullklærne til S i dag, tror jeg aldri har vasket ullklær før jeg,var til og med litt usikker på hva som var ullprogram på vaskemaskina :sjenert: Huff, jeg er ikke noen superhusmor akkurat! :fnise: De nyvaskede ullklærne luktet faktisk frisørsalong! :overrasket: Umulig å beskrive, men de luktet som sjamponert/behandlet hår :fnise: Det var en positiv lukt altså, de luktet kjempegodt :biggrin: Elsker lukten av nyvaskede klær og sengetøy :)

Nei, nå må jeg hoppe til sengs :goodbye::sove: :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: 3 mnd! :hoppe:

Høres ut som H. "krangler" på samme måte ja.. Har kommet de siste dagene, og skjer bare på kvelden. Han spiser en stund, så spenner han seg i en bue, slipper puppen og skriker. Men får han smokken blir han rolig, og så kan vi fortsette ammingen etter et minutt eller noe. Men ofte gjentar han han skrikingen. Skjønner ikke hvorfor han er sånn jeg :klø: Kanskje han er sulten, og så går det ikke fort nok? Eller sulten og trøtt samtidig, og derfor gretten? Hvem vet :fnise:

Så bra t S. sov godt i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, så mange nye smileyer! Hvorfor har de navn etter brukere?

:pasha::romeo: :slår: :scorpis::bolledeig::jolie::nigo::trampe::kari::vimse:

Morsomme, og jeg er barnslig... :tunge1::fnise:

Det er visst som takk for at de er moderatorer. De får jo ikke noe lønn eller annen kompensasjon. Synes mange av de nye er kuuule jeg og. :strix: og :scorpis: er favorittene.. :ler:

Endret av flickan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn krangling under amming driver T også med til tider. Veldig irriterende! Det er visst mange som gjør det, av det jeg leser rundt om på forumet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 3 måneder! :hoppe:

Høres slitsomt ut med den amminga når han styrer sånn ja, men hvis det er mange som sliter med det samme får vi håpe du får noen gode tips.

Her ligger han også på stellebordet på natta og er storsjarmør, ikke lett å skulle være helt stille tilbake nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Må le av ull-vaskinga di! :ler: Hihi.. Men så er jeg veldig vant til å vaske ull da, vi har skapene fulle av ullklær som blir brukt nesten året rundt. Samboeren bruker det vanvittig mye (longs, trøye og sokker), både på jobb (snekker) og på jakt (selvfølgelig!), og jeg bruker ikke noe annet enn ullsokker fra oktober til april, omtrent. I tillegg til at jeg har jobbet de to siste vintrene i barnehage, og har da vært avhengig av ull inn mot kroppen da vi har vært ute.

:hoppe: for S som var tre måneder i går! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn krangling under amming driver T også med til tider. Veldig irriterende! Det er visst mange som gjør det, av det jeg leser rundt om på forumet...

Veldig irriterende :Nikke: Men greit å høre at jeg ikke er alene om problemet da

Hurra for 3 måneder! :hoppe:

Høres slitsomt ut med den amminga når han styrer sånn ja, men hvis det er mange som sliter med det samme får vi håpe du får noen gode tips.

Her ligger han også på stellebordet på natta og er storsjarmør, ikke lett å skulle være helt stille tilbake nei ;)

Veldig slitsomt, spesielt når jeg er sliten fra før eller har litt dårlig tid :(

:fnise: De babyene vet visst hva som skal til for å få vilja si ;)

:fnise: Må le av ull-vaskinga di! :ler: Hihi.. Men så er jeg veldig vant til å vaske ull da, vi har skapene fulle av ullklær som blir brukt nesten året rundt. Samboeren bruker det vanvittig mye (longs, trøye og sokker), både på jobb (snekker) og på jakt (selvfølgelig!), og jeg bruker ikke noe annet enn ullsokker fra oktober til april, omtrent. I tillegg til at jeg har jobbet de to siste vintrene i barnehage, og har da vært avhengig av ull inn mot kroppen da vi har vært ute.

:hoppe: for S som var tre måneder i går! :hoppe:

:sjenert::fnise: Bruker veldig lite ull her i huset, eller jeg bruker vel ikke noe annet enn ullsokker om vinteren... Ull klør, vil ikke bruke noe som klør... Egentlig burde jeg nok bruke ull, det er jo kjempesmart i forhold til å holde på varmen :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...