Gå til innhold

Kaos

Knøttet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bursdagsselskapet til S ble kjempefint, til tross for at hverken jeg eller mannen fikk lagd kake (mamma lagde kaken jeg skulle lage), men det ble nok kake, nok pølser og nabobarna kom innom og fikk både pølser og kake og den snille pappaen deres kom med gaver til S! Han fikk faktisk tre esker med Duplo, to små og én stor- det var utrolig snilt gjort, men ikke forventet! :overrasket:

S har kost seg med masse pakker, mye kake og masse oppmerksomhet. ;) Det ble min jobb å pakke opp, da han sa "mamma hjelpe åpne". :fnise: Blant annet fikk han slik båt han kan enten bade i eller ha sand i, han fikk verktøysbenk med masse verktøy, bøker,trappetroll og klær. Gavene fra oss fikk han på selve bursdagen sin, men han fikk en liten ryggsekk i dag, selv om den ikke var innpakket. Har lenge lett etter en ryggsekk til han, noe som har vist seg å være veldig vanskelig å finne, selv om alle barna i barnehagen har. :vetikke: Fikk et tips fra ei jeg jobber med om at en liten bruktbutikk har fine sekker som egentlig er et dyrt merke, men som de selger billig fordi hun har kjøpt opp en konkurs butikk. Så da fikk jeg tak i en liten blå ryggsekk med bie på, kjempeskjønn!

Det var en sliten, men fornøyd gutt som la seg i kveld, nå ligger han og sover så søtt ... :rødme:

På mandag skal jeg jobbe på en annen avdeling av barnehagen, som ligger noen hundre meter unna den andre delen. Blir spennende, siden jeg aldri har vært der før. :sjenert: Begynte å bli litt lei av en kollega nå, mens ped.lederen var der sammen med oss var hun grei, men nå når det bare har vært oss to ei uke så føler jeg hun har vært frekk mot meg ... Liksom belært meg litt i hva jeg kan og ikke kan gjøre, og rett og slett vært litt frekk. Det er greit nok at hun har jobbet der mye lengre enn meg, men hun er 7 år yngre enn meg, har ikke annen erfaring med barn enn barnehage ... Dessverre er jeg slik at jeg tar meg nær av slike ting, ikke alltid har mot til å slå tilbake om noen sier noe til meg og dessuten føler meg litt ... usikker i en slik jobbsituasjon fordi jeg ikke alltid vet hvordan de gjør det og dermed kanskje har en tendens til å spørre litt for mye. Jeg tør ikke satse på at det jeg gjør er riktig alltid, og når jeg da gjør feil og får høre det (ikke alvorlige feil) så minsker selvtilliten, jeg tar det til meg og alt blir feil ... :( Har hatt noen litt dårlige dager denne uka pga dette, hjelper jo ikke akkurat på selvtilliten ... :sjenert:

Noen jeg kjenner er nå gravid for 3.gang, og for 3.gang er det uplanlagt ... Føler at alle rundt meg er gravide, og at det aldri blir min tur ... Jeg tør nesten ikke ta opp temaet med mannen, er redd for å få høre at vi må vente litt, jeg har jo ikke jobb, mannen har ikke begynt å jobbe 100% og vet ikke helt når han begynner heller ... :sukk: Kan ikke han bare ta opp temaet da?! Si at nå kan vi begynne på #2? :sukk:

Nei, nå skal jeg prøve å slutte å syte ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hurra for flott bursdagsfeiring :) Koselig at naboene kom også.

Kjedelig med kollegaer som drar deg ned... Kjenner igjen det med å ta det innover seg og ikke helt vite hva man skal si tilbake, jeg er akkurat sånn jeg også. Kanskje hun er usikker selv, og er slem mot deg som en slags hersketeknikk?

Gratulerer med dagen!! :bursdag:

Skrevet

Hurra for flott bursdagsfeiring :) Koselig at naboene kom også.

Kjedelig med kollegaer som drar deg ned... Kjenner igjen det med å ta det innover seg og ikke helt vite hva man skal si tilbake, jeg er akkurat sånn jeg også. Kanskje hun er usikker selv, og er slem mot deg som en slags hersketeknikk?

Gratulerer med dagen!! :bursdag:

:Nikke: Hadde en kjempefin bursdagsfeiring! Og så greit med slike koselige naboer! :)

Det er godt mulig det er derfor hun er slik, eller så er det som mannen sier at hun ikke er det med vilje? :vetikke: Han syntes iallfall jeg burde si det til henne, men altså ... det greier jeg ikke. :riste:

Takk! Så koselig at du fikk det med deg. ;)

Skrevet

Dagen i dag begynte bra, med pakker på senga og en blid S. Men mannen er så opptatt med jobben for tida, han har noen greier som skal være ferdig til i morgen, så jeg har knapt sett han i dag ... Har plagdes veldig med allergi i dag, kløe i øynene og masse nysing, slitsomt! Da jeg kom hjem fra tur med S, mamma og pappa så var jeg så sliten og helt tom for energi at jeg bare måtte legge meg på sofaen ei stund. Hadde en diskusjon med mannen også, fordi jeg synes at bursdagen min har blitt en helt vanlig dag de siste årene, har knapt merket at jeg har hatt bursdag ... Da vrir mannen det til at jeg har hatt en drittdag og er skuffet, det var jo ikke det jeg sa! :roll: Jeg synes han kanskje kunne markere dagen litt mer, og selv om jeg er voksen så er det vel lov til at en bursdag er litt viktig, eller? Det grunner kanskje i at jeg ikke synes jeg ser han så mye for tida, han gir meg ikke så mye oppmerksomhet, jeg er babysyk men tør ikke ta opp temaet med han i frykt for å bli skuffet over at det blir nei nå også ++ ... :vetikke:

Jaja, snart bilder av S sin bursdag på bloggen! ;)

Skrevet (endret)

dobbelpost ...

Endret av Knøttet
Skrevet

Bursdagen min har for det meste blitt forbigått i stillhet sidan tja...sidan eg var 10 ca. Har bursdag rett før juleeksamenstider, og da har det aldri passa å feire... Har hendt me har spist ein litt betre middag, men kan ikkje hugse sist eg hadde bursdagskake. Trur det er vanleg at bursdager blir mindre markert ettersom ein vert vaksen. Far min måtte kjøpe eigen kake på bursdagen sin ;)

Skrevet

Jeg feirer heller ikke dagen ne serlig. Kanskje en bedre middag eller spise ute. Har egentlig ikke alltid fått gave av mannen heller. Men i år var det gave og roser. Så tror nok det varierer, litt hva man legger det opp til i familen sin :)

Skrevet

Koselig at mannen din hr fått seg jobb :biggrin:

Får håpe ting begynner å gå bedre og at det snart blir prøving igjen.

:klem:

Skrevet

Bursdagen min har for det meste blitt forbigått i stillhet sidan tja...sidan eg var 10 ca. Har bursdag rett før juleeksamenstider, og da har det aldri passa å feire... Har hendt me har spist ein litt betre middag, men kan ikkje hugse sist eg hadde bursdagskake. Trur det er vanleg at bursdager blir mindre markert ettersom ein vert vaksen. Far min måtte kjøpe eigen kake på bursdagen sin ;)

Ja, det er sikkert vanlig ... dessverre. Men jeg vil ikke at det skal være slik! *sta*

:fnise:

Jeg feirer heller ikke dagen ne serlig. Kanskje en bedre middag eller spise ute. Har egentlig ikke alltid fått gave av mannen heller. Men i år var det gave og roser. Så tror nok det varierer, litt hva man legger det opp til i familen sin :)

Hos oss blir det jo mange dager på rad: først S sin bursdag, så min og så bryllupsdag ... Så det går kanskje an å kombinere litt? :vetikke:

Koselig at mannen din hr fått seg jobb :biggrin:

Får håpe ting begynner å gå bedre og at det snart blir prøving igjen.

:Nikke: Bare han blir fast ansatt nå, så blir det supert! :biggrin:

Skrevet

Da har vi hatt kjempekoselig besøk av pappa i en hel uke, dessverre fikk vi ikke gjort halvparten av det vi planla å gjøre siden både mannen og jeg måtte jobbe ... Men pappa kommer jo på besøk senere igjen også han! :) Tror iallfall han har storkost seg her, og han syntes vi hadde fått det fint.

Nå har S ferie, noe vi planla veldig dårlig siden mannen har fått ny jobb og jeg har tatt på meg jobbing ut neste uke ... Typisk! :roll: Heldigvis har vi snille besteforeldre som stiller opp, så det ordner seg. :)

Blir deilig å få tre uker ferie for meg også nå, selv om jeg ikke har jobbet lengre enn siden mai så kjenner jeg at jeg er sliten. Det er veldig uvant å jobbe på avdeling med store barn. De er frekke, snakker tilbake til deg og så blir det noe helt annet enn disse små som man må passe på veldig mye, jeg vet liksom ikke hvor mye jeg skal blande meg i leken, samtidig som jeg er redd for å være for passiv ... :sjenert: Skal jeg jobbe fast et sted tror jeg at jeg helst vil jobbe med småttiser ...

Det går veldig bra på jobben til mannen, selv om det er mye å sette seg inn i og mye å gjøre så tilpasser han seg fort. Det er midlertidig gjennom Adecco, men de tenker på fast ansettelse i løpet av august, om de er like fornøyd med han som de er nå. :hoppe:

Synes det er lenge å vente med å avgjøre noe angående prøving til august jeg, men jeg bør vel bare smøre meg i tålmodighet og endelig virker det litt nærmere iallfall! :)

Skrevet

Trur fort du kjem inn i rytmen på storavdeling også. Er alltid slikt i ny jobb at ein ikkje heilt veit korleis det funker og slikt. Trur at der eg jobber så tok det ca. eit år før eg følte at eg faktisk begynte å få taket på det. Var så mykje nytt, og ingen plasser å finne ut av ting på anna enn å spørre andre. Så eg trur det kun er erfaringa det går på, og at du sikkert kjem til å like deg minst like godt på storavdelinga. Er berre at det er trygt det som ein kjenner i frå før.

Så bra at det går mot potensiell fast ansettelse :)

Skrevet

Trur fort du kjem inn i rytmen på storavdeling også. Er alltid slikt i ny jobb at ein ikkje heilt veit korleis det funker og slikt. Trur at der eg jobber så tok det ca. eit år før eg følte at eg faktisk begynte å få taket på det. Var så mykje nytt, og ingen plasser å finne ut av ting på anna enn å spørre andre. Så eg trur det kun er erfaringa det går på, og at du sikkert kjem til å like deg minst like godt på storavdelinga. Er berre at det er trygt det som ein kjenner i frå før.

Så bra at det går mot potensiell fast ansettelse :)

Jeg håper det, men etter å jobbet der i en uke er jeg ikke like trygg som jeg var etter å jobbet på småbarnsavdeling en uke. Men det blir kanskje annerledes siden vi er mye mer samlet hele barnehagen og siden barna er mye eldre ... :vetikke: Føler meg mye tryggere enn første dagen iallfall, da føltes alt som et eneste stort kaos! :forvirret: Tror jeg skal se på hva de andre ansatte gjør, og gjøre som de ... Og spørre, så klart, så jeg ikke gjør de verste tabbene ... ;)

:Nikke: Håper, håper, håper mannen får fast ansettelse! Det ser jo slik ut, men man vet aldri ... *krysser fingrene* Det føles veldig lenge å vente helt til august før vi vet noe ...

Skrevet

Så bra at det virker så positivt med tanke på jobb for mannen!

Å jobbe med større barn er nok litt andre utfordringer, og da tar det sikkert litt tid å komme inn i det. Men håper kommende uke går enklere for deg :)

:klemmer:

Skrevet

Var sikkert enklere å komme inn i rutinene med småbarn siden de er på alder med S. Du greier sikkert brasene med de større barna også, bare du får trening.

Kan tenke meg det blir godt med ferie. Det er jo slitsomt å begynne i ny jobb, så ikke så rart at du er sliten.

Får håpe det går veien for mannen din nå :biggrin:

:hug:

Skrevet

Så bra at det virker så positivt med tanke på jobb for mannen!

Å jobbe med større barn er nok litt andre utfordringer, og da tar det sikkert litt tid å komme inn i det. Men håper kommende uke går enklere for deg :)

:Nikke: Håper, håper det blir fast!

Ja, det er helt annerledes med større barn! Mye mer drama, slåssing og de er frekke ... :overrasket: Det er mye enklere nå enn det var forrige uke, men det er fortsatt uvant og jeg er litt usikker på en del ting ...

Var sikkert enklere å komme inn i rutinene med småbarn siden de er på alder med S. Du greier sikkert brasene med de større barna også, bare du får trening.

Kan tenke meg det blir godt med ferie. Det er jo slitsomt å begynne i ny jobb, så ikke så rart at du er sliten.

Får håpe det går veien for mannen din nå :biggrin:

:hug:

Ja, mye enklere når jeg har litt peiling på barn i S sin alder! Følte jeg gled rett inn i den gjengen, men de eldre barna er litt vanskeligere ...

:Nikke: Gleder meg til ferie, og til å ha tid med S! Og ikke minst kjærestetur til Trondheim! :biggrin:

Skrevet

Nå har vi fått tilbake S etter at han har vært hos farmor og farfar siden søndag. Savnet han faktisk nesten med en eneste gang vi dro derfra, det var noe som manglet i huset ... :hjerte: Men, det var deilig å kunne sette seg ned etter jobb i går uten å måtte løpe etter han, og deilig å våkne av vekkerklokka for engangsskyld. ;) Var å hentet han i ettermiddag, det var en strålende blid gutt som løp mot oss, og som ga oss masse klemmer. :rødme: Tror han har storkost seg, vært mye ute og lekt med hunden deres, fått god mat og selvfølgelig blitt skjemt litt bort. ;)

Skal visst en tur til Oslo med svigermor, mamma, svigertante og muligens svigerinne! :hoppe: Blir gøy! :biggrin:

3 dager til ferie! :hoppe: :hoppe:

Skrevet

Det er så herlig å telle ned til ferie :) Hvor lenge skal du ha fri?

Barnefri... Det vil jeg også ha :fnise: Så jeg kan sove lenge en morgen...

Jentetur til Oslo blir sikkert moro :hoppe:

Skrevet

Det er så herlig å telle ned til ferie :) Hvor lenge skal du ha fri?

Barnefri... Det vil jeg også ha :fnise: Så jeg kan sove lenge en morgen...

Jentetur til Oslo blir sikkert moro :hoppe:

Jeg har fri på ubestemt tid, siden jeg er vikar ... ;) Eller, det vil si at jeg vet hva jeg skal gjøre de neste fredagene i veldig lang tid fremover (etter ferien) i det minste, da skal jeg jobbe, men noe mer vet jeg ikke. Så jeg håper det blir mer jobbing på meg, men jeg har hørt at august er en stille måned, noe som passer meg fint siden S skal ha en uke ferie fra barnehagen i august også. Ordner seg vel, blir det krise får jeg ta han med på jobb- tror han ville stortrives, verre med meg som får en ekstra unge å ta meg av ...

Barnefri er kjekt! :biggrin: Men man savner de små veldig fort, da ... :sjenert:

:Nikke: gleder meg til jentetur til Oslo! :biggrin:

Skrevet

Nå er jeg rimelig lei av at mannen jobber, jobber, jobber, gjør ting i huset- med bilen osv, jobber, jobber og så og si aldri har tid til meg eller legger seg samtidig som meg. Det føles som jeg må booke han i lang tid i forveien bare for å få litt tid i armkroken hans en kveld, og romantikk- hva er vel det? Det er jo mange grunner til det: det er mye å vedlikeholde med hus og bil, mannen har ny jobb og må sette seg inn i den, vi jobber begge to, og det er slitsomt å ha småbarn. Håper bare ikke det blir slik som dette i lange tider ...

I morgen får vi iallfall litt tid sammen, mannen har fått toppbilletter til premieren på en revy i en naboby her, det blir gøy! :biggrin:

Nå tenkte jeg å dusje, og så lage smoothie etterpå, og så snakket mamma om å lage sjokoladekake ... :sikle: Nesten litt synd, jeg har vært relativt sunn i det siste og valgt eplejuice av sydtyrolepler (NAM!) i stedet for Cola ...

Skrevet

Endelig ferie! :danse::hoppe::bolledeig:

Dagen i dag gikk tregt, siden det var siste dagen før ferien, men det hjalp på at jeg fikk gå én time før jeg skulle pga alle barna i barnehagen ble hentet tidlig. ;)

I morgen får vi besøk, da skal vi vise henne rundt i området, kose oss med vin på kvelden og bare slappe av- utenom at vi må løpe etter S på dagtid, så klart. ;) Til uka tenkte jeg å finne på morsomme ting med S, gå på stranda, ta turen til byen og gå i parken og lignende ting, vi får se hva jeg finner på. Blir deilig å ha ferie med S! :biggrin:

I går var mannen og jeg på premiere med "litt av en mann", gjennom jobben til mannen. Var kjempebra, anbefales absolutt! :tommelsmil: Ble sittende litt sammen med jobbgjengen hans etterpå, virker som koselige folk. :jepp: Vet ikke noe mer om fast jobb, men det virker positivt ... *krysser fingrene*.

Om ei uke skal vi til Trondheim! :hoppe: Gleder meg veldig! :biggrin: Blir nok hektisk, mange folk å møte, men blir veldig koselig, og ikke minst deilig å ha en ferie sammen. :hjerte: Kommer til å savne S som en gal, da ... :sjenert:

Mannen jobber fortsatt mye, og vi legger oss "aldri" samtidig, men jeg fikk iallfall en times tid sammen med han i sted. Nå er han ute i annekset og jobber igjen- noe han sa skulle ta kort tid, men han har vel vært der en time nå ... :roll:

Babysyyyyyk ... :sukk::babysmokk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...