Gå til innhold

Jeg elsker å drømme... men det kan bli litt mye innimellom...


Gir

Anbefalte innlegg

Gratulerer og velkommen til alle oss andre drømmere! Det er helt genialt med disse bryllupsdagbøkene for her er det folk som gidder og samtidig skjønner alt pratet om bryllup enten det dreier seg om ørsmå detaljer som valgt av konfetti som bordpynt, kjolevalg, musikkvalg, hvor mye man skal beregne av ditt og datt osv.

Har du forresten fått sløret ditt? Jeg bestilte derfra når jeg kjøpte mitt og jeg tror det blir bra når jeg får prøvd det sammen med kjolen. Ikke helt lett å vite hva man kjøper over nett noen ganger, men man taper ikke akkurat de store pengene ved å prøve en ting eller to på e-bay. Samme sløret hadde kostet meg en drøy tusenlapp i brudesalongen, så jeg tror det er god profitt i brudebutikker i Norge.

De kjolene du har siklet på er helt nydelige begge to. Ganske forskjellige, men helt smashing uansett. Hvis du får prøvd de før du kjøper den du velger er det en klar fordel. Jeg er en dame med former og jeg trodde jeg kledde en viss type kjoler (spesielt drapering i livet for å skjule litt mage), men i salongen viste det seg at jeg kunne fint styre unna brudekjoler med drapering i livet bare jeg fikk rette fasongen og korsettet. Og jeg trodde ikke jeg kunne ha stroppeløs med D-cup, men det kunne jeg visst. Og puppene mine velter ikke ut for det. Etter to tette ammeperioder og betydelig vektredusering så er de sikkert sugd tomme og kan bare rulles på plass allikevel.:)

Blir spennende å se hvilken kjole du faller på til slutt da. ;) Jeg har en egen bryllupseske jeg har lagt opp i ting til bryllupet vårt i et par år. Jeg handler litt underveis og det er gøy å se den bli fullere og fullere. Kan være at man plutselig kommer over noe man synes passer helt perfekt til bryllupet og da er det lurt å kjøpe det der og da og heller spare på det enn å vente å risikere at det blir utsolgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer og velkommen til alle oss andre drømmere! Det er helt genialt med disse bryllupsdagbøkene for her er det folk som gidder og samtidig skjønner alt pratet om bryllup enten det dreier seg om ørsmå detaljer som valgt av konfetti som bordpynt, kjolevalg, musikkvalg, hvor mye man skal beregne av ditt og datt osv.

Har du forresten fått sløret ditt? Jeg bestilte derfra når jeg kjøpte mitt og jeg tror det blir bra når jeg får prøvd det sammen med kjolen. Ikke helt lett å vite hva man kjøper over nett noen ganger, men man taper ikke akkurat de store pengene ved å prøve en ting eller to på e-bay. Samme sløret hadde kostet meg en drøy tusenlapp i brudesalongen, så jeg tror det er god profitt i brudebutikker i Norge.

De kjolene du har siklet på er helt nydelige begge to. Ganske forskjellige, men helt smashing uansett. Hvis du får prøvd de før du kjøper den du velger er det en klar fordel. Jeg er en dame med former og jeg trodde jeg kledde en viss type kjoler (spesielt drapering i livet for å skjule litt mage), men i salongen viste det seg at jeg kunne fint styre unna brudekjoler med drapering i livet bare jeg fikk rette fasongen og korsettet. Og jeg trodde ikke jeg kunne ha stroppeløs med D-cup, men det kunne jeg visst. Og puppene mine velter ikke ut for det. Etter to tette ammeperioder og betydelig vektredusering så er de sikkert sugd tomme og kan bare rulles på plass allikevel.:)

Blir spennende å se hvilken kjole du faller på til slutt da. ;) Jeg har en egen bryllupseske jeg har lagt opp i ting til bryllupet vårt i et par år. Jeg handler litt underveis og det er gøy å se den bli fullere og fullere. Kan være at man plutselig kommer over noe man synes passer helt perfekt til bryllupet og da er det lurt å kjøpe det der og da og heller spare på det enn å vente å risikere at det blir utsolgt.

Hei! Joda, har fått sløret, men det var veldig stivt og rart og veeeldig stort! Stod liksom rett ut fra hodet... Tror jeg skal gå for et som er litt mindre med litt mykere stoff kanskje :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nytt innlegg!

Det har ikke skjedd stort i det siste, men vi er i siste runde med å vurdere aktuelle lokaler, for nå er det "bare" 1 1/2 år igjen... Det er lenge, men fy f så fort året vi har vært forlovet har gått!

Og så har jeg funnet en kjole jeg vurderer å bestille, meninger, ytringer om denne? Jeg har timeglassfigur med liten midje så tror denne vil passe? Og 180 høy med tanker om å gå i flate sko... Siden den har snøring bak har man litt slingringsmonn også, for jeg er på vei ned i vekt, men man kan aldri vite :gjeiper: Her er den i hvert fall, hele 188 dollar koster den: http://cgi.ebay.com/09-Wedding-Formal-Brid...bayphotohosting

Vurderer å kjøpe en Spanx stram inn bukse før jeg måler meg, men det er vel egentlig ingen vits, iom. at den kan snøres et par str opp og ned uansett? Hva tror dere?

Og så har vi sett på ark til invitasjoner

Fine?

Tilbakemeldinger, pleeease! Jeg lover å bli flinkere til å skrive her!

En ting til: Vi skal til Praha i Februar for å feire 1 år som forlovet :rødme: Gleder meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering!!!

Vi har nå booket lokale og kirke til 7. august 2010 :rødme:

Litt usikker på lokalet, Hellerud Gård, men når drømmelokalet vårt ikke svarer på henvendelser booker vi der for sikkerhets skyld. Og kirken fortalte oss at mange allerede har booket for sommeren 2010, så det var bare å slå til hvis vi skulle velge dato selv. Så da er det i boks!

Jeg sikler fremdeles på kjolen jeg har funnet på eBay, men klarer ikke bestemme meg. Tror ikke det blir auksjon på den heller, så det må bli buy now prisen. Og jeg sikler på et korsett på ebay, men det havner på over 200kr, og da blir tollprisen, duste tollprisen, på toppen... Men kanskje kanskje.

Skal, skal ikke? Kan jeg bestille kjole så tidlig?

Er det noen der ute som har lyst til å ha en mening? Hæ? Hehe :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hallo!

Bare innom å hilser på de andre sensommer 2010 brudene :)

Spennende med kanskjekjolekjøp da, den var veldig fin hvert fall :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå har jeg hatt første runde i brudesalong med 100% åpent sinn i forhold til hva jeg ville prøve. Og med lillesøster / forlover som trofaste tiskuere.

Og overraskende nok likte jeg tre kjoler som alle var helt annerledes enn jeg hadde trodd jeg skulle like. De var ikke enkle, men hadde ganske mye detaljer på. Skjørtet var halv-stort, enda jeg trodde jeg ville ha helt smalt. Og jeg var str 40/42, selv om jeg selv trodde jeg var større :) Men jeg følte meg i hvert fall veldig vakker :rødme:

Kjolene jeg likte best er absolutt ikke like vakre på bildet på nettet som i virkeligheten, men her er de i hvert fall:

http://www.venusbridal.com/detail.php?did=487

http://www.bestbridalprices.com/venus-wedd...06-p-24264.html

http://www.luccabride.com/slideshow/?page=21&id=12

Er ikke ferdig med å prøve enda, men har oppsummert med følgende. Kjolen skal:

- Ha mellomstort skjørt som strammer i livet og over hoftene

- Ha en del detaljer i overdelen

- Gjerne ha slep, men ikke helt nødvendig

- Ha innebygget korsett og underskjørt, for da kan jeg bare investere i en fin truse og that`s it :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg gifter meg jo på samme dag som deg, så ekstra gøy å følge med på planleggingen din da:) Så morsomt at du har prøvd kjoler! Jeg har kjempe lyst, men har ikke våget - fordi jeg er redd de i salongen skal synes jeg er altfor tidlig ute. Var i allefall det vi opplevde da jeg var med en venninne 1 1/2 år før hennes bryllup, de rett og slett fnyste. Utrolig kjedelig opplevelse. Hvordan var det med deg? Noe sted å anbefale? Den siste kjolen så forresten utrolig flott ut!! :) Tror nok det er greit å prøve ja, tror jeg har en tendens til å like kjoler som egentlig ikke kler meg når jeg ser på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg gifter meg jo på samme dag som deg, så ekstra gøy å følge med på planleggingen din da:) Så morsomt at du har prøvd kjoler! Jeg har kjempe lyst, men har ikke våget - fordi jeg er redd de i salongen skal synes jeg er altfor tidlig ute. Var i allefall det vi opplevde da jeg var med en venninne 1 1/2 år før hennes bryllup, de rett og slett fnyste. Utrolig kjedelig opplevelse. Hvordan var det med deg? Noe sted å anbefale? Den siste kjolen så forresten utrolig flott ut!! :) Tror nok det er greit å prøve ja, tror jeg har en tendens til å like kjoler som egentlig ikke kler meg når jeg ser på nettet.

Jeg sa bare som sant var, at jeg skal gifte meg neste sommer, men at jeg ønsker å ta meg god tid fordi jeg vanligvis er ekstremt kresen på klær. I tillegg er jeg høy, så det er veldig ofte ikke noen klær tilgjengelig i min str, så jeg ønsker å prøve det som er i flere salonger. Ingen som fnyste av meg i det hele tatt :) Gikk helt fint :)

Bare å prøve det! Ingenting å være redd for. og det er ikke såååå lenge igjen da, kun 1 år og 4 mnd sånn omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å sette i gang den virkelige sparingen. Derfor har vi satt opp budsjett! Hva tror dere, har jeg glemt noe? Syns vi sparer på alt, men likevel ender vi opp på mye mer enn vi hadde tenkt...

Brud

Brudekjole : 5000 (kjøpes fra USA / ebay)

Tilbehør (låne slør og smykker, kjøpe sko): 500

Brudebukett + 3 bryst-blomst: 2000

Frisør + sminke: 1000

Negler: 800

Korsett, undertøy etc: 0 (inkl i kjolen, kjøper kanskje en fin neglisje jeg kan bruke på kvelden)

Spray tan: 300 (kan mulig kuttes hvis mye sol den sommeren)

Brudgom

Smoking/sjakett inkl tilbehør (brudgom + forlover): 3000

Sko (allerede kjøpt): 400

Frisør / barberer: 500

Fest

Bil (låne av bekjent): 0

Blomster kirke (kubbelys og noen enkle blomster): 200

Fest

Pynting lokale (blomster, lys etc): 2000

Mat og drikke (inkl. leie, 50 middag +20 kaffe): 51770

Nattmat, kaker, snacks: 1000

Ekstra alkohol (2 bonger kaffegjester = 150*20): 3000

Bryllupskake (kollega lager): 1000

DJ / band: 0 (medbragt musikk)

Fotograf: 15000 (må inkl hele dagen + rettighet til bildene)

Annet

Kirkeprogram, bordkort, meny, invitasjon: 250 (allerede kjøpt)

Porto invitasjoner: 350

Gifteringer: 8000

Takkekort (inkl i fotograf + lage selv): 500

Porto takkekort: 350

Prest + kirke: 0

Brudesuite (fint rom med brudepakke): 1500

Sum u/ bryllupsreise: 98420

Jeg sier bare :hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp:

Så mye når vi sparer på ALT?!?!?! Herregud, her skal det spares...

Noen som har noen tips på hvordan jeg kan spare inn? Kuvertprisen + prisen på alkohol får jeg ikke gjort noe med, og er blant de rimeligste vi fant i vårt område faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det bare er et lite tips, men vi har mange ganger fått tilsendt takkekort via foreldrene våre, man sparer jo litt på å sende takkekort som skal til samme familie til èn av de (som deler ut videre)

Ellers har vi ca like store utgifter, minus mat da...

Bra vi har god tid til å spare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det bare er et lite tips, men vi har mange ganger fått tilsendt takkekort via foreldrene våre, man sparer jo litt på å sende takkekort som skal til samme familie til èn av de (som deler ut videre)

Ellers har vi ca like store utgifter, minus mat da...

Bra vi har god tid til å spare ;)

Ja, men hvor mye monner det egentlig? Hundrelapp? Takkekortene er jo en bitteliten post :)

Ja det er nok bare å sette i gang med sparetiltak. Bra vi skal bygge hus da, ikke noe særlig utgifter der :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, titter bare en liten tur innom :) Greit med litt små bryllupsbøker. Skulle bare si at kjole nr. 3 var nydelig :) Også er det rart at man ofte skifter mening når man prøver kjoler, jeg likte helt andre en jeg trodde. Lykke til med videre planlegging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...