Gå til innhold

Jeg elsker å drømme... men det kan bli litt mye innimellom...


Gir

Anbefalte innlegg

Jepp, sånn er det. Jeg drømmer og planlegger og opplever at folk rundt meg kan bli litt lei. Derfor...

Tada!!! Bryllupsdagbok, sånn at jeg kan plage folk her inne i stedet :)

Endret av Gir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er ting jeg har drømt meg fram til så langt (jeg ble forresten forlovet 29. februar, etter at jeg fridde, hihi):

- Budsjett, ca 80.000kr

- Gjester, ca 100 (eller litt mindre)

- Kirke, min hjemkirke

- Prest, en god venn av begge

- Lokale, en fin herregård rett ved kirken som tilbyr bryllupsfester med litt mindre høytidelig vri enn navnet "herregård" tilsier.

Vi ønsker oss:

- Flest mulig gjester

- Mye moro

- En fin seremoni, men med humor og lett tone

- En dag som ikke glir inn i evigheten som en av mange helt like bryllupsdager, men som folk vil huske for de gode minnene.

Jeg ønsker meg:

- Denne kjolen (tror jeg da, har ikke prøvd enda), men kjøpt billig i New York eller på e-bay

- At han plukker ut brudebukketten

Så hvis noen har gode tips om hvordan man gjør bryllupsdagen høytidelig og vakker, men samtidig humoristisk og morsom, fyr løs!

Og vi har bestemt oss for 1 eneste ting:

Vi vil ha etterpåfest med alle vennene våre på tomta vi sparer til å få råd til å sette et hus på! Kleskode skal være grilldress, og vi skal (selvfølgelig) servere grillmat, øl og vin. Hihi! Morro! :ler:

Jepp, da er jeg i gang. Hvis noen vil legge inn en hilsen er det veldig koselig. Hvis ikke får jeg bare snakke til intet da. Er i hvert fall en måte å få luftet litt ideer på, når de dukker opp :)

Å ja, dato har vi bestemt: 7. august 2010

Endret av Gir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir, du mååå fortelle meg om du får tak i kjolen og da fra hvor. Vil ha!! :rødme: Så moro med bryllupsdagbok forresten, gleder meg til det en gang blir min tur til å planlegge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir, du mååå fortelle meg om du får tak i kjolen og da fra hvor. Vil ha!! :rødme: Så moro med bryllupsdagbok forresten, gleder meg til det en gang blir min tur til å planlegge :)

Ja, ikke sant den er fin? Jeg har funnet den på ebay en gang, men nå finner jeg selvfølgelig ikke tilbake til linken. Men den skal koste ca 300 dollar i USA, og jeg skal mest sannsynlig til New York innen et år, så da har jeg sjansen. Får ringe alle brudebutikker i hele NY og be dem holde av en i størrelsen min til jeg kommer :)

Jeg har funnet en annen lekker også, denne :rødme: Og så er hun modellen så pen! Det går an å ha litt ekstra kilo på og likevel være smellvakker :) Jeg er selv 180 høy og str 42/44 i kjole, så tror disse fasongene passer bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, akkurat den venuskjolen så jeg også på, great minds think alike :-D Var faktisk meg du "stjal" Chrystelle Lynette fra :eeeh: Du er så innmari heldig så får muligheten til å kjøpe kjole i USA, blir nok kopi på meg når den tiden kommer. Så snart han får fingern'n ut og frir :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg lette etter 2010 bruder og fant :)

Høres ut som om du er (veldig) godt igang syntes jeg :jepp:

Nydelige kjoler forresten...!

Hilsen Aja, muligens 11.09.10 brud :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med forestående bryllup :-D Nydelige kjoler du har sett deg ut, likte spesielt nr. 2 faktisk :)

To år går nok fortere enn du aner, da jeg begynte å skrive her var det 2 år igjen til mitt bryllup, og nå er det snart bare 10 mnd!! :)

Lykke til med planleggingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siripiri

:vinke:

Velkommen inn til oss :)

Her er det bar å drømme i vei, vi er nok helt sikkert flere her ja :)

Forresten gratulerer med forestående bryllup :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei allihopa! Takk for hilsninger i boka mi! Spennende med ny dagbok.

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra en uke på fjellet med kjærsten. Deilig det, eneste ferien vi fikk tatt i år, og da er det deilig med masse frisk fjelluft!

Og så to OL-gull på en dag når jeg kommer hjem! :hoppe:

Ikke skjedd så mye på planleggingsfronten i ferien, vi har bare luftet mer eller mindre teite ideer for hverandre :ler:

Strever med å få tak i de som holder lokalet vi ønsker oss, slik at vi kan få en kontrakt og en bekreftet booking. Lokalet er ikke helt klart enda, foreløpig kun en tom stall, så det er litt usikkert. Kanskje jeg rett og slett booker et annet lokale også, bare for å være helt sikker.... Eller stresser jeg for mye? Lokaler her oppe på bygda pleier å være booket 1,5 år på forhånd for sommersesongen, så innen februar bør lokalet være i boks og kontrakten skrevet under.

Nå skal vi ut i sola og grille og feire OL gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er en drømmer...ju hævv kømm tu the raight pleis :ler:

:velkommen:

hehe, ja, jeg har skjønt det :) bra det, så kan de som gidder se alle innfallene jeg får i stedet for at jeg plager alle andre rundt meg i to år :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, akkurat den venuskjolen så jeg også på, great minds think alike :-D Var faktisk meg du "stjal" Chrystelle Lynette fra :eeeh: Du er så innmari heldig så får muligheten til å kjøpe kjole i USA, blir nok kopi på meg når den tiden kommer. Så snart han får fingern'n ut og frir :fnise:

Vi har nok veldig lik smak ja :jepp: Tar gjerne imot flere tips også jeg, så kan jeg sende deg når jeg finner noe fint? Tror jeg ender opp med å prøve kjolen i Norge og så "bestille" den fra ei venninne i New York. Mange amerikanske butikker som ikke sender utenfor USA, så da får det bli via henne. Eller kanskje jeg tar sjansen på å bestille fra Kina? Billig det også, men USA er faktisk nesten like billig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Gir. :vinke:

Kjempehyggelig med flere 2010-bruder. :)

Du er da kommet litt lenger i planlegginga enn meg, jeg er litt treg...

Kjempefine kjoler du har funnet, E-bay er :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei, og takk til alle som ønsker meg velkommen :)

Jeg har funnet enda en ny kjole forresten. Fant den for lenge siden men hadde nesten glemt den.

Hva synes dere om denne kjolen? Tenker hardt på om jeg skal prøve å få sydd meg den etter mål, for jeg vet at jeg kler halterneck :hoppe: Men foreløpig bare drømming :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siripiri
Hei hei, og takk til alle som ønsker meg velkommen :)

Jeg har funnet enda en ny kjole forresten. Fant den for lenge siden men hadde nesten glemt den.

Hva synes dere om denne kjolen? Tenker hardt på om jeg skal prøve å få sydd meg den etter mål, for jeg vet at jeg kler halterneck :hoppe: Men foreløpig bare drømming :)

:vinke:

Den kjolen var veldig fin! :jepp:

Hvorfor ikke prøve? Bestiller du fra Usa eller noe slikt, er det jo ikke dyrt i det helle tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Den kjolen var veldig fin! :jepp:

Hvorfor ikke prøve? Bestiller du fra Usa eller noe slikt, er det jo ikke dyrt i det helle tatt!

Hehe, jeg er tidlig ute med det meste, men prøving av kjoler venter jeg med til det er ca et år igjen. Da har jeg et helt år til å kikke og glede meg + stramme opp rompe og mageregionen som har hatt en litt for koselig vår og sommer :fnise:

Noen andre som skal prøve kjoler før det er et år igjen?

Dette kan jeg tillate meg å gjøre allerede i løpet av noen mnd fra nå:

- Kjøpe inn papir til invitasjoner etc (skal gjøre det i København tror jeg, skal dit 3 ganger i løpet av de neste ukene og må jo ha noe å finne på i timene mellom og etter møter...)

- Starte å designe invitasjoner etc (jeg har jobbet som grafiker, så må freshe opp photoshop og indesign igjen)

- Kjøpe kaketopp. Jeg vet hvilken: denne passer perfekt til oss to. Jeg, konkurransemenneske på min hals, og han, som ikke tar det så nøye hvem som kommer først til toppen bare alle er glade :jepp:!

- Kjøpe sko. Jeg vil ha røde pumps og det er ofte på tilbud på høsten. Juhuu!

- Booke lokale

- Booke kirken

Høres det ut som en OK plan? Så får jeg gjort noe, men ikke for mye liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen var kjempe nydelig :jepp:

Jeg syns planen din høres helt grei ut jeg :Nikke: Jeg var på en kjoleprøving ca 1,5år før bryllupsdatoen, men det er nok ikke siste prøvingen jeg er på.. :) Jeg har nemlig samme planen som deg med å stramme opp litt her og der :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen var kjempe nydelig :jepp:

Jeg syns planen din høres helt grei ut jeg :Nikke: Jeg var på en kjoleprøving ca 1,5år før bryllupsdatoen, men det er nok ikke siste prøvingen jeg er på.. :) Jeg har nemlig samme planen som deg med å stramme opp litt her og der :lur:

Knall, da er vi to :) Fint å ha et mål å rette seg mot i hvert fall. Hvor langt har du kommet i planleggingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genial kaketopp! :hoho:

Måtte skrive en hilsen, fordi jeg ELSKER virkelig ryggen på Chrystellekjolen! My gådd! Hvis jeg noensinne gifter meg vil jeg ha en liknende rygg, er glad i de som viser litt rygg ;) Den siste kjolen den var også utrolig bedårende, og jeg tror boobsa dine vil bli smashing i den :erter:

Det er godt å se andre planleggingsfriker der ute... Det var ikke helt sunt for meg å finne KG for å si det sånn, med tanke på at jeg bare er 20 og vet allerede hvordan jeg vil at bryllupsplanleggingen skal være, utdrikningslag, bryllupet, bryllupsreise, prøvingen, graviditeten, fødselen, de første månedene, dåpen... Så, hmm... Me obsessed? Noooo... Bare elsker å planlegge selv om det er flere år til ...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...