Gjest Grafica Skrevet 19. januar 2009 #762 Skrevet 19. januar 2009 Om du har noen "krav" til hva slags kjoler de skal ha, tror jeg det er greit å hjelpe delvis til med finansieringen. Hvis du f.eks. vil ha de i like kjoler, i en spesiell farge eller noe annet.
Nótt Skrevet 20. januar 2009 #763 Skrevet 20. januar 2009 Jeg hadde ingen krav til hvordan kjole mine forlovere skulle ha, det eneste jeg ba om var at de ikke dukket opp i rosa - da lo de begge to godt, for det er ikke en farge de bruker mye noen av dem.
Gjest Grafica Skrevet 20. januar 2009 #764 Skrevet 20. januar 2009 Neinei, men noen vil gjerne ha forloverne i en viss farge eller at kjolen har en viss lengde og slikt. Jeg vil gjerne ha forloveren min i en kjole som til dels matcher meg, så jeg kommer til å betale ca halvparten for henne når den tida komer. Gitt at kjolen koster under 1000kr. Jeg kjenner henne godt nok til å vite at hun hadde uansett kjøpt ny kjole og brukt minst 500kr, så synes det er ganske grei ordning
Nótt Skrevet 20. januar 2009 #765 Skrevet 20. januar 2009 Det er jeg faktisk enig med deg i Grafica. Skal kjolene matche bruden bør man i hvertfall være med å spleise på kjolen.
Gjest kaffedama Skrevet 20. januar 2009 #766 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har aldri hørt om at man pleier å delfinansiere forloverkjoler, men nå er det lenge siden jeg gifta meg da... Enig i at det høres rimelig ut dersom man har spesielle "krav" til kjolen. Søstera var forlover for ei venninne som hadde ganske bestemte meninger, og det blei dyrt for søster...
Gjest imli Skrevet 20. januar 2009 #767 Skrevet 20. januar 2009 Min forlover fikk ha på seg hva hun ville Er ikke så nøye på sånt jeg. Men jeg synes kanskje man bør delfinansiere litt hvis man har spesielle krav til kjolen (som gjør at det blir dyrt...)
Gjest Grafica Skrevet 20. januar 2009 #768 Skrevet 20. januar 2009 Grunnen til at jeg har "krav", er fordi jeg skal ikke ha gulvlang kjole, og vil ikke at hun skal ha det heller, om det er forståelig Det jeg mente med å "matche", det var snakk om skjørtelengden.
Anamelona Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #769 Skrevet 20. januar 2009 Det var litt derfor jeg spurte ja. Om de skulle ha like kjoler og måtte kjøpe nye, så måtte jeg jo i det minste vært med å spleise - om ikke annet. det skulle jo bare mangle! Kan ikke kreve at folk skal kjøpe kjoler til 3-4000 bare fordi JEG synes de skal matche i DEN kjolen. Til og med hårrøttene mine sier at noe ikke stemmer der altså!!! Men hvis det er like vanlig som uvanlig å ikke matche totalt, så tror jeg heller at jeg går for det altså.. At de går i noe fint de har..de har jo kjoler begge to.. Alternativet kan jo være om de fikk (den gaven jeg snakket om) i form av en verdi på f.eks. 1000 kr, til frisør, ny kjole eller gave. Fritt valg. Ikke slå meg om jeg høres gnien ut her, jeg er fortsatt på myldrestadiet. men jeg tar meg selv i å synes at det forslaget der ikke er så dumt da... Tusen takk for gode innspill og liten debatt.
Anamelona Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #770 Skrevet 20. januar 2009 Nydelig gravide mage Og nå har jeg begynt å abonnere på bildeutleggelser!
pusilus Skrevet 20. januar 2009 #771 Skrevet 20. januar 2009 Og nå har jeg begynt å abonnere på bildeutleggelser! Har hatt slik akutt hjelp jeg også
spinnvil Skrevet 20. januar 2009 #772 Skrevet 20. januar 2009 jeg betalte ikke noe for min forlover, men jeg la heller ingen føringer for hva hun skulle ha på seg. Fikk blomsterdamen til å lage et armbånd med orkideer og noe grønt som matcha brystbukettene til mannfolkene. Kjempefin gravidmage du har! Syns det er rart å tenke på at du snart har ai lita ei i armene dine. Ikke lenge siden du var med på listene over prøvere... Tiden går så fort!
Anamelona Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #773 Skrevet 20. januar 2009 jeg betalte ikke noe for min forlover, men jeg la heller ingen føringer for hva hun skulle ha på seg. Fikk blomsterdamen til å lage et armbånd med orkideer og noe grønt som matcha brystbukettene til mannfolkene. Kjempefin gravidmage du har! Syns det er rart å tenke på at du snart har ei lita ei i armene dine. Ikke lenge siden du var med på listene over prøvere... Tiden går så fort! Innmari fort ja.. synes også at det ikke er så lenge siden jeg var i prøverforumet, men allikevel føles det som om jeg har vært gravid hele livet. :dåne: Merkelige greier! Nå er det snart et tilbakelagt kapittel og jeg blir stolt mamma. Bare en uke til Pappamelona kommer hjem, så da er det bare for Babymelona å gjøre seg klar til ankomst! Vi gleder oss veldig til å se henne, begge to. Jeg får litt inntrykk av at det er vanlig å ikke gi for mye til forlovere her.. Og det lover godt for en allerede halvveis voldtatt lommebok... En liten oppmerksomhet vanker det nok på de begge, men vi får se hvilken sum jeg ender opp på...
Mazilla Skrevet 20. januar 2009 #774 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har ingen planer om å spandere kjole på forloveren min. Hun skal i flere bryllup til sommeren, og være forlover i to av de, så hun får uansett brukt en kjole ved flere anledninger enn bare et bryllup. Vurderer å spandere frisør på henne, for hun har snakka om å få ordna sitt hår samtidig som meg på samme frisørsalong. Bortsett fra det blir det nok dårlig med sponsing fra min side..
Anamelona Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #775 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har ingen planer om å spandere kjole på forloveren min. Hun skal i flere bryllup til sommeren, og være forlover i to av de, så hun får uansett brukt en kjole ved flere anledninger enn bare et bryllup. Vurderer å spandere frisør på henne, for hun har snakka om å få ordna sitt hår samtidig som meg på samme frisørsalong. Bortsett fra det blir det nok dårlig med sponsing fra min side.. Ja.. Du sier noe.. men frisør er dyrt.. Hadde det bare vært én forlover, for da er det jo pakkepris.. Men det er jo to... Heller ganske mye mot sånn velg-hva-du-vil-ha greie... Litt sponsing til frisør, kjole eller gave etc... Kan ikke være slemt det vel??
Mazilla Skrevet 20. januar 2009 #776 Skrevet 20. januar 2009 Ikke slemt det! Tror egentlig ikke forlovere flest forventer å få noe som helst..
Anamelona Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #777 Skrevet 20. januar 2009 Ikke slemt det! Tror egentlig ikke forlovere flest forventer å få noe som helst.. Hehe.. Takk for innspill. Det gikk plutselig opp for meg at jeg må nesten få unna det viktigste når det gjelder bryllupet før Babymelona kommer. Har utsatt det litt for lenge! Trenger en avkrysningsliste. Får vel bruke permisjonstiden godt tenker jeg.. Ukene før hun kommer...
Gjest kaffedama Skrevet 21. januar 2009 #778 Skrevet 21. januar 2009 Når skal du gifte deg? Jeg er ikke helt med jeg...
Anamelona Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #779 Skrevet 21. januar 2009 Når skal du gifte deg? Jeg er ikke helt med jeg... Hehe.. Bryllupsdagboka mi her utgikk sakte men sikkert etterhvert som graviditeten har tatt plass! Bryllup blir det 27 juni - på dagen 4 mnd etter termin. Og da kjører vi like gjerne dåp samtidig! Krysser alt jeg har for at jeg nogenlunde ut i kantene til den dagen!
Gjest Grafica Skrevet 21. januar 2009 #780 Skrevet 21. januar 2009 Dåp og bryllup samme dagen, oi! Det kan bli hektisk det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå