Gå til innhold

Anamelona og Melonbarna!


Anamelona

Anbefalte innlegg

Innom for oppdatering :vinke:

Er faktisk mer redd for at lillemannen skal bli syk jeg slik at han ikke kan i barnehagen :sjenert: For jeg trenger virkelig "fridagene" mine for tida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg betalte 600 for det samme minus puss! Var inne i max 7 minutter! Klarte ikke å holde meg da jeg skulle betale: "600? Hun pussa jo ikke engang jo!" :fnise: Men det er vel så dyrt det er å gå til tannlegen, da. Jeg må også tilbake senere for å ta røntgen...

Regner med du hygger deg med pappamelona og at vi ikke ser deg her inne på en stund. :ler:

Tannleger altså... :dåne: Hadde forstått det om det var privat, men .. :riste:

:lur: Jeg titter innom i ny og ne, men utdypende svar drøyer det nok litt med. Hehe. Har litt lite overskudd med formen min også så..

Jammen bra det er helg og jeg kan slappe av litt.

Innom for oppdatering :vinke:

Er faktisk mer redd for at lillemannen skal bli syk jeg slik at han ikke kan i barnehagen :sjenert: For jeg trenger virkelig "fridagene" mine for tida :)

:hallo:

Kjekt når folk kikker innom og legger igjen spor. :jepp:

Ja, jeg kan ikke se for meg å holde styr på en liten en i tillegg til hvordan ting er her nå. Vanvittig masse kynnere av typen som tar pusten fra meg.. De kommer og går utover heeele kvelden, og så fort jeg har fått igjen pusten etter den første, så er neste på vei. :roll: De er ikke vonde, så jeg frykter ingenting, men allikevel da!! Slitsomt!

------------------------------------------------------------------------

Idag har jeg vært til kontroll og fødselssamtale med jordmor på sykehuset, og Pappamelona var med. :) Vi målte også hjerterytmen, og der var det jammen liv!! Aldri har jeg kjent mer aktivitet der inne som da vi satt og målte aktiviteten. Pulsen varierte fra 128 til 186. :hakeslepp: VILT!! Pappamelona bare lo av meg der jeg satt! :fnise: Magen som spratt til alle kanter, jeg vred meg da Babymelona sparket i ribbeina, og så skulle jeg jo trykke på en knapp for hver bevegelse jeg merket! Ble TEMMELIG mye trykking. :roll:

Men jeg fikk iallefall bekreftet at det var heftig med liv der inne, babyen har det bra, og hodet er nesten festet. :jepp:

I tillegg mente jordmor at hun vil være mellom 3500-4000g når hun kommer!

Hun er nesten klar til å komme ut. :strix:

edit: 3500-4000g IKKE 2500-4000g. :fnise:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappamelona sover, så da får jeg sitte her litt.. :fnise: Stakkar murmeldyret mitt har ikke fått en god natts søvn på leeenge. :roll:

Siden tickeren min har gått og hengt seg litt, så kjører jeg på med ny ticker de siste ukene. En humoristisk en. Følte litt for det nå som jeg er syk, tung og gåen.. Ene øret har også tatt kvelden. :vetikke: Helt døv...

Men men.. Ny ticker med litt humor i hverdagen! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Jeg har hørt om flere som mister hørselen på ett øre i sammenheng med forkjølelse akkurat nå. Var hos legen i forgårs ang. døvt øre selv, men det var bare en stor ansamling av ørevoks :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om flere som mister hørselen på ett øre i sammenheng med forkjølelse akkurat nå. Var hos legen i forgårs ang. døvt øre selv, men det var bare en stor ansamling av ørevoks :fnise:

hehe.. :fnise: Tviler på det er ørevoks, for her klør det veldig slik at q-tipsen har renset godt...

En annen ting, som kanskje har påvirket døvheten, ( :roll: ) er at jeg satt og spylte meg rett inn i øret med dusjen igår. Leeenge.. Der jeg ikke kommer til med q-tips. Er du KLAR over hvor deilig det var?? :dåne:

Sikkert ikke sunt for trommehinna, for jeg ble jo enda tettere i øret etter dette, men guuud så herlig...

Dumme meg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Det finnes sånne ørespyledingser. En gummigreie med en ball nederst og et "rør" rett opp som man spyler lunkent (litt varmere enn kroppstemperatur) opp i øret (nedenfra). (Altså snur øret ned mens man spyler.) Det funker bra mot tette ører synes jeg.

Håper du hører mer snart.

Morsom ticker! :fnise:

Edit: bedre forklaring på ørespylingsgreia

Endret av kaffedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grafica

Joda, det kan nok være ørevoks, for q-tips dytter voksen lenger inn.. Øregangen er mye lenger enn du tror! Jeg har fått STRENG beskjed fra fastlegen min om å ikke dytte rundt inni øret med q-tips, det er rett og slett ikke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes sånne ørespyledingser. En gummigreie med en ball nederst og et "rør" rett opp som man spyler lunkent (litt varmere enn kroppstemperatur) opp i øret (nedenfra). (Altså snur øret ned mens man spyler.) Det funker bra mot tette ører synes jeg.

Håper du hører mer snart.

Morsom ticker! :fnise:

Edit: bedre forklaring på ørespylingsgreia

Takk! :jepp: Skal undersøkes litt det der....

Kan jo alltids høre med legen om det fortsatt er tett når jeg skal dit på kontroll på torsdag da. :)

Hehe.. Ja, er den ikke artig? Skulle brukt den før, og fått med meg litt flere "gullkorn" :fnise:

Joda, det kan nok være ørevoks, for q-tips dytter voksen lenger inn.. Øregangen er mye lenger enn du tror! Jeg har fått STRENG beskjed fra fastlegen min om å ikke dytte rundt inni øret med q-tips, det er rett og slett ikke bra!

Men det er så deeeeilig!!! :dåne:

Joda, du er inne på noe når du sier at q-tipsen kan dytte voks lenger inn. Du har nok rett i det. Men slik som jeg skylte igår burde alt vært borte for lengst. :ler: Uansett; om det er i forbindelse med all snytingen min, eller om det er noe annet, så kan jeg høre med legen på torsdag om det ikke har gått over til da!

Takk jenter! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin denne mnd jeg! :dåne:

Kanskje er jeg så heldig at jeg får se Babymelona før utgangen av denne måneden! :rødme:

Jeg har jo satt av natt til 28 februar til å dra på sykehuset og føde så... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Termin denne måneden!? :dåne:

Ikkje lenge til du får møtte :babyjente: nå. :nigo:

Nå har du forresten "min" ticker. :lur: Den brukte eg første gongen, og det blir nok den neste gong også. (Men kanskje den blå, eventuelt den rosa varianten? :klø: ) Utrulig mange gullkorn. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Termin denne måneden!? :dåne:

Ikkje lenge til du får møtte :babyjente: nå. :nigo:

Nå har du forresten "min" ticker. :lur: Den brukte eg første gongen, og det blir nok den neste gong også. (Men kanskje den blå, eventuelt den rosa varianten? :klø: ) Utrulig mange gullkorn. :fnise:

Nei, det er jammen ikke lenge til hun er her med meg. Idag har vi sortert ut siste rest av alle klærne vi har fått. Jenta, som igrunn ikke "eksisterer" enda, har faktisk MYE mer klær enn meg og Pappamelona tilsammen allerede! :dåne: Og jeg har kjøpt kun ett eneste plagg. :roll: Jaja, da har vi iallefall nok å velge i!!

Du skal få ta over tickeren igjen når jeg er ferdig med den. Om noen uker... Har vi en deal? Så sier jeg bare takk for lånet. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er barnerommet så godt som ryddig! :jepp: Vi har fått ut siste rest av kontorting, papirer og annet rusk som bare har ligget i skuffer og skap i årevis! :roll: Greit å bli kvitt det! Nå er det vel 50-60kg med papp, papir, dilldall, gamle cd'er og annet fjortisstull jeg har dratt rundt på opp igjennom årene ( :fnise: ) som vi skal kjøre på dynga!

Nå mangler kun senga + pluss litt bilder og smådetaljer for at rommet er klappet og klart til ei lita jente! Det BØR virkelig være ei jente altså! :bond:

Ikveld, eller imorgen, skal vi på Skeidar eller noe sånt og kjøpe et gulvteppe, for det er litt kaldt der inne. Men vi har ikke planer om å la henne ligge der inne før til sommeren, tidligst. Jeg vil ha henne ved senga mi den første tiden! :rødme: Så senga står klar til bruk inne hos oss! Det ser litt tomt ut på rommet, for til tross for kommoder, skuffer og hyller, så er det et ganske så stort rom egentlig. Vogn, lekematter, møbler, vippestol, badebalje og mye annet står jo der inne nå, og det ser jo ganske "åpent" ut der inne! :vetikke:

Det hjelper nok når vi får senga inn der. Da ser det vel litt mer ut som det bor en liten en der!

Men foreløpig så vil vi ha henne inne hos oss, hvertfall til vi slipper å kjøpe en ekstra ovn til å varme opp hver eneste dag! :sjenert: Da sparer vi strøm, og vi får ha henne rett ved oss når hun våkner.

Nå er det kun utstyret samt alle klærne som skal være der inne! Stell og skift skal foregå i husets varmeste rom; badet. Det er vel mest humant for henne, stakkar..

Da er det vel bare for oss å fikse de siste små detaljene mens vi venter. Pappamelona forbereder, snekrer og rydder som bare det! Han er så flink! :hjerter_rundt: Og oppmuntrer meg med godord som "Kula" "Tjukka" osv. :ler: han har én mnd igjen hvor han får lov å bruke de ordene, så han får bruke de mens han kan. Hehe.. :lur:

Bare noen få dager igjen til permisjon nå. Håper egentlig jeg får MINST en uke forberedning før hun bestemmer seg for å komme ut, men jeg blir bare mer og mer klar for at hun skal komme ut nå altså! :jepp:

Sukk, nå må jeg løfte på meg igjen. Beina har sovnet......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende at det ikke er lenge til dere får hilse på Babymelona. Kjenner at jeg er ganske så misunneliga kkurat nå, men håper at det blir vår tur etterhvert. (beklagervar ikke meningen å virke sur). :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig spennende at det ikke er lenge til dere får hilse på Babymelona. Kjenner at jeg er ganske så misunneliga akkurat nå, men håper at det blir vår tur etterhvert. (beklagervar ikke meningen å virke sur). :klem:

Dette tolket jeg IKKE som om du var sur da. :kose: Så langt der ifra! Og hadde det virket sånn så hadde jeg ikke tatt meg spesielt nær av det.

Hjelpe meg, det er jo helt utrolig det du nettopp har vært gjennom. En ting er jo å miste, men det du skulle gå gjennom..; huffameg! Jeg får helt vondt inni meg.

Heldigvis er det slik at noe sånt tærer på kropp og sinn, MEN det er fullt mulig at det klaffer igjen! Før eller siden. Og jeg gleder meg til å lese om at dere har fått ny positiv test! :jepp: Og for å finne noe positivt i det som har skjedd; du får sikkert masse oppfølging ved din neste graviditet i form av flere ultralyder, kontroller osv. Blir ikke det bra da?

Tenker masse på deg om dagen. Vanvittig hvordan jeg kan leve meg inn i andres liv - folk jeg ikke aner hvordan er, men det sitter jo et helt normalt menneske på andre siden av dataen, og det gjelder jo for alle dagbøker her. Din dagbok får en hormonell gravid til å kjenne tårespreng for tiden! :cry: Men jeg kjenner iallfall at jeg unner deg, og andre her som har vært gjennom tøffe tider, at det klaffer snart og at det er en mening med ting som skjer!!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tolket jeg IKKE som om du var sur da. :kose: Så langt der ifra! Og hadde det virket sånn så hadde jeg ikke tatt meg spesielt nær av det.

Hjelpe meg, det er jo helt utrolig det du nettopp har vært gjennom. En ting er jo å miste, men det du skulle gå gjennom..; huffameg! Jeg får helt vondt inni meg.

Heldigvis er det slik at noe sånt tærer på kropp og sinn, MEN det er fullt mulig at det klaffer igjen! Før eller siden. Og jeg gleder meg til å lese om at dere har fått ny positiv test! :jepp: Og for å finne noe positivt i det som har skjedd; du får sikkert masse oppfølging ved din neste graviditet i form av flere ultralyder, kontroller osv. Blir ikke det bra da?

Tenker masse på deg om dagen. Vanvittig hvordan jeg kan leve meg inn i andres liv - folk jeg ikke aner hvordan er, men det sitter jo et helt normalt menneske på andre siden av dataen, og det gjelder jo for alle dagbøker her. Din dagbok får en hormonell gravid til å kjenne tårespreng for tiden! :cry: Men jeg kjenner iallfall at jeg unner deg, og andre her som har vært gjennom tøffe tider, at det klaffer snart og at det er en mening med ting som skjer!!!

:klemmer:

Takk Anamelona. Som du sier - det er utrolig hvordan man klarer å leve seg inn i andres liv.

Jeg håper jeg får mer oppfølging neste gang. Planen er å ringe legen min i morge og prøve å få en time i løpet av uken. Jeg trenger å prate med legen kjenner jeg. Vil vite hvordan vi skal gå frem neste gang vi får en positiv test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Anamelona. Som du sier - det er utrolig hvordan man klarer å leve seg inn i andres liv.

Jeg håper jeg får mer oppfølging neste gang. Planen er å ringe legen min i morge og prøve å få en time i løpet av uken. Jeg trenger å prate med legen kjenner jeg. Vil vite hvordan vi skal gå frem neste gang vi får en positiv test.

En legesamtale kommer alltid godt med i slike stunder. Du nevnte jo selv at du ikke var helt "i vater" da du var på sykehuset og pratet med lege! Det kan være godt med en samtale nå som den verste stormen har stilnet, og ting har fått synke til. Håper du får time raskt!

Jeg vil tro du får beskjed om å kontakte lege umiddelbart etter neste positive test for sjekk og hyppig oppfølging! :jepp:

Jeg krysser alt jeg kan for at den dagen ikke er altfor langt unna!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest kaffedama
Pappamelona forbereder, snekrer og rydder som bare det! Han er så flink! :hjerter_rundt: Og oppmuntrer meg med godord som "Kula" "Tjukka" osv. :ler: han har én mnd igjen hvor han får lov å bruke de ordene, så han får bruke de mens han kan. Hehe.. :lur:

:fnise:

Koselig å lese at rommet er klart. Og lurt å ha den lille rett ved siden av i starten. :Nikke:

Å, det blir koselig å hilse på nurkene våre!!! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Koselig å lese at rommet er klart. Og lurt å ha den lille rett ved siden av i starten. :Nikke:

Å, det blir koselig å hilse på nurkene våre!!! :hjerter:

Pappamelona er en sak for seg selv ja.. :fnise:

Ja, føler det er best, selv om barnerommet er vegg i vegg med vårt rom. Så er det jo koselig å ligge og høre på smålydene, og pusten. :rødme:

Ja, nå gleder jeg meg virkelig til å se Babymelona. Og så du da, som har en fastsatt dag! :dåne: Bare 2 uker til!!! Litt misunnelig, men på samme tid har jeg jo ikke lyst å ta keisersnitt med mindre omstendighetene sier så.. .Vinninga opp i spinninga heter det vel. :ler:

Jeg får heller satse på at det blir datoen jeg har fastsatt: 28 februar! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår pakket jeg også fødebagen så det meste er klart om noe skulle skje. (På oppfordring fra ansvarsfull Pappamelona. :) ) Et par gensere, noen ammeinnlegg, tøfler, håndkle, daffebukser, tannbørste, shampo, tannkrem osv... Pluss Babymelonas hentedress, body(er) votter, lue og sokker! :rødme:

Det jeg ikke har fått pakket, står på en liste jeg har hengt på kjøleskapet så Pappamelona bare kan raske med seg! :lur:

Kan jo ikke pakke fotoapparat, mobil, sminke og slikt heeelt enda da... Hvordan skal jeg overleve da?? :sjenert:

Litt greit å ha bagen klar iallefall! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...