Gå til innhold

Anamelona og Melonbarna!


Anamelona

Anbefalte innlegg

Gjest Grafica

Du skulle sett meg nå dataen min gikk istykker midt under praktisk grafisk eksamen du... :sjenert: Da vanket det mange stygge ord på den! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skulle sett meg nå dataen min gikk istykker midt under praktisk grafisk eksamen du... :sjenert: Da vanket det mange stygge ord på den! :ler:

:ler: Ser for meg scenarioet som utspilte seg hos deg den dagen ja.. :ler: Typisk at disse teknologiske tingene på død og liv skal gjøre opprør akkurat når vi trenger dem! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

hei hei Anamelona !!

Titter bare innom. Har ikke lest hele dagboka di, men leser litt fra tid til annen.

Kjenner meg litt igjen i det du skriver om tlf samtalen med pappamelona.

Jeg kan jo ikke skylle på hormoner og sånnt, men er sånn en gang i blant at når drømme mannen ringer hjem fra sjøen er bare alt galt og jeg setter meg bare ned og gråter når jeg har lagt på. Er vel sånn mann reagerer av og til når mann konstant går og lengter... Er ikke så lett å sette ord på ting.

Det eneste man ønsker er at de skal komme hjem, og da hjelper ikke den tlf samtalen....

Og hvis man har en skikkelig dårlig dag blir alt galt. Hvorfor ringer han ikke, hvorfor kommer han ikke hjem, hvorfor må han ha den jobben, hvorfor kan ikke han bare være hjemme sånn som alle andre, hvorfor må jeg sitte her alene....

Men vi må tenke positivt, være glade for den kjempe flotte fritida mennene våre har sammen med oss. Hvor heldige vi er som kan ha mange mange dager sammen med de og bare kose oss. Sitte om formiddagen å drikke kaffi og små prate... Mens de som da har et vanlig arbeidsliv står ute og skraper bilen og stresser seg på arbeid...

Ble nesten litt rørt jeg når jeg leste at han hadde kjøpt bilsete til babymelona!!

Er ikke alltid så lett og være den som er borte heller, man kan føle seg ganske hjelpeløs når man sitter der og ikke kan gjøre noe !!

Ja ja, ble bare litt tanke deling fra meg til deg :blush:

enslig drømmer med mann borte vekk til enslig melon med mann borte vekk

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Joda, det ordnet seg heldigvis.. Til en viss grad. :sjenert:

Kan ikke fordra slike "døde" ting jeg ikke kan snakke vett til. :kjefte: Selv om jeg prøvde så godt jeg kunne å verbalt irettesett den! Vanket noen sære og ufine strofer til den stakkars printeren. :ler:

Vi har en kopimaskin på jobb som må tåle mye dritt fra sure damer som river og sliter seg i håret :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Joda, det ordnet seg heldigvis.. Til en viss grad. :sjenert:

Kan ikke fordra slike "døde" ting jeg ikke kan snakke vett til. :kjefte: Selv om jeg prøvde så godt jeg kunne å verbalt irettesett den! Vanket noen sære og ufine strofer til den stakkars printeren. :ler:

Høres ut som meg selv :fnise:

Ha en kjempefin helg !!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

hei hei Anamelona !!

Titter bare innom. Har ikke lest hele dagboka di, men leser litt fra tid til annen.

Kjenner meg litt igjen i det du skriver om tlf samtalen med pappamelona.

Jeg kan jo ikke skylle på hormoner og sånnt, men er sånn en gang i blant at når drømme mannen ringer hjem fra sjøen er bare alt galt og jeg setter meg bare ned og gråter når jeg har lagt på. Er vel sånn mann reagerer av og til når mann konstant går og lengter... Er ikke så lett å sette ord på ting.

Det eneste man ønsker er at de skal komme hjem, og da hjelper ikke den tlf samtalen....

Og hvis man har en skikkelig dårlig dag blir alt galt. Hvorfor ringer han ikke, hvorfor kommer han ikke hjem, hvorfor må han ha den jobben, hvorfor kan ikke han bare være hjemme sånn som alle andre, hvorfor må jeg sitte her alene....

Men vi må tenke positivt, være glade for den kjempe flotte fritida mennene våre har sammen med oss. Hvor heldige vi er som kan ha mange mange dager sammen med de og bare kose oss. Sitte om formiddagen å drikke kaffi og små prate... Mens de som da har et vanlig arbeidsliv står ute og skraper bilen og stresser seg på arbeid...

Ble nesten litt rørt jeg når jeg leste at han hadde kjøpt bilsete til babymelona!!

Er ikke alltid så lett og være den som er borte heller, man kan føle seg ganske hjelpeløs når man sitter der og ikke kan gjøre noe !!

Ja ja, ble bare litt tanke deling fra meg til deg :blush:

enslig drømmer med mann borte vekk til enslig melon med mann borte vekk

:klem1:

:hallo: og velkommen til Anamelonas lille verden!

Gøy å ha litt kontakt med en annen i gressenke-situasjon! :jepp:

Ja, det er så herlig å bare kunne ligge og slappe av i senga til langt på dag de dagene jeg har fri, eller å bare kunne ta en langhelg på tur uten å planlegge for masse om jeg får en fredag eller mandag fri! fantastisk å leve sånn.

I begynnelsen synes jeg det var vanskelig at han var borte så lenge, men med tid og stunder har jeg begynt å sette pris på det å savne han, og å kjenne den herlige følelsen inni meg når han kommer hjem igjen! Det blir jo nesten som å være nyforelska - flere ganger i året! :rødme: Det er ikke alle som er så heldige, og jeg ville faktisk ikke byttet til meg en samboer med 8-16-jobb. :riste: Jeg føler meg altfor fornøyd med min livssituasjon!

Selv om enkelte dager kan gi meg litt bekymringer, som når jeg vet at det er skikkelig møkkavær og jeg ikke har hørt noe på et par døgn. Men jeg vet at det er han som kjører båten, og at han er kjempeflink med det han gjør. Så når han kjører båt i møkkavær så har han nok ikke tid å prate med meg. :sjenert: Og når en annen tar over er han jo sannsynligvis så utkjørt at han trenger søvnen han kan få! Jeg stoler på at han og de andre vet hva de driver med!!

Han ringte faktisk for et øyeblikk siden, :lur: , og det var herlig.. men stakkaren hørtes så trøtt ut at jeg måtte bare la han gå og legge seg.. :ler:

Hardt å være sjømann sikkert. :roll: Stakkar Pappamelonan min...

Han lurte bare på hvordan setet han bestilte var, for jeg hentet den på posten for en time siden! Han er jo skjønn også da... Flink å påta seg ansvaret for sikkerhetsutstyr til Babymelona, og å ringe meg og sjekke at ting var som det skulle! :rødme: Den var kjempefin, og jeg gleder meg veldig til å ta den i bruk!! :strix:

Tusen takk for tankedeling, enslig drømmer med mann borte vekk! Bare koselig å høre andres synspunkt når de er i samme situasjon!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en kopimaskin på jobb som må tåle mye dritt fra sure damer som river og sliter seg i håret :skratte:

:ler: Sånn er det med disse tingene som absolutt ikke vet å oppføre seg!

Bare pass på å ikke riv dere for mye i håret, det kan slite på hårtuppene og i røttene! :opplyser: Prøv heller å sparke og slå litt i apparatene! :ler:

Hei hei :smilbla:

Innom for å ønske deg en riktig god helg!

:klemmer:

Hei hei pleiepiken! :klem:

God helg tilbake til deg! Kos deg med tanken på bestått eksamen! Det må være en deilig bør å få vekk fra skuldrene altså!! :jepp:

:kose:

Høres ut som meg selv :fnise:

Ha en kjempefin helg !!! :kose:

Ja, vi kvinnfolk vi kvinnfolk! :roll:

Det er jo slikt vi har mannfolka våre til! Vi sier hva vi vil ha og hvordan vi vil ha det, og så skal de fikse det for oss! :fnise: Trodde det stod i grunnloven en plass jeg? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Bare innom og oppdaterer meg. Ha en fin helg!

Det er bra du har fått ny ticker, jeg pleier å følge med hos deg på hvor langt jeg har kommet... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom og oppdaterer meg. Ha en fin helg!

Det er bra du har fått ny ticker, jeg pleier å følge med hos deg på hvor langt jeg har kommet... :ler:

Likte ikke helt den nye jeg fikk meg igår.. Jeg så jo ikke babyen. :klø: Men nå funker favoritten min igjen! :strix: Det er så spennende å se når den skifter bilde hver annen uke. :jepp:

Koselig at andre også følger med og engasjerer seg, selv om det er til egen vinning! :fnise: Er jo ikke helt fritt for at jeg følger med på tickeren din heller! Blir spennende å se når det nærmer seg dagen! :jepp: For den sier jo eksakt når jeg skal titte innom og se hva som skjer! Ihvertfall se om du har rukket å oppdatere oss. :fnise:

:klemmer:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Anamelona, nå er det bare litt over en måned igjen! :dåne:

(jeg har en tendens til å bli veldig engasjert på andres vegne :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anamelona, nå er det bare litt over en måned igjen! :dåne:

(jeg har en tendens til å bli veldig engasjert på andres vegne :fnise: )

Ja.. :hakeslepp: bare 6 uker til termin, og bare tre uker til fødsel ikke regnes som "for tidlig" :dåne:

Gøy at Babymelonas utvikling engasjerer andre også.. Blir litt rørt av sånne kommentarer jeg. :rødme:

Hormonell?? Neh.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inom og ønsker GOD HELG :strix:

Skjønner ikke at du holder ut å ha mannen borte så lenge jeg altså. Holder på å gå på veggen bare samboer'n jobber overtid en kveld jeg :sjenert:

Men jeg kan forstå deg og det med å være nyforelska flere ganger i året altså, for det var jo veldig godt å møtes igjen etter at vi hadde vært fra hverandre en ukes tid pga flyttinga :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: litt for 34 uker :hoppe:

God helg!

Jaaa.. 34 uker!!! :strix:

Går innmari fort dette her.. Ikke har jeg kjent skikkelig på kroppen at "jeg skal bli mamma" heller! :klø: men det kommer nok! Gleder meg bare sånn til å se henne, og regner med at jeg kommer til å kjenne det da! Føler på meg at det blir skikkelig mye følelser når hun kommer ut og jeg får se det nydelige lille ansiktet hennes! :rødme:

God helg til deg også vennen! :klemmer:

Inom og ønsker GOD HELG :strix:

Skjønner ikke at du holder ut å ha mannen borte så lenge jeg altså. Holder på å gå på veggen bare samboer'n jobber overtid en kveld jeg :sjenert:

Men jeg kan forstå deg og det med å være nyforelska flere ganger i året altså, for det var jo veldig godt å møtes igjen etter at vi hadde vært fra hverandre en ukes tid pga flyttinga :rødme:

Ja, ikke sant?? Det er noe med det å se de igjen etter en tid fra hverandre! :rødme:

I begynnelsen var det som sagt vanskelig. Ærlig talt var det verdens undergang! Mye fordi vi hadde bodd sammen i 2,5 år og studert sammen. Dvs bodd oppå hverandre og sovet sammen nesten hver dag siden vi flyttet sammen. Overgangen var stor da han begynte å jobbe og være borte i 6 UKER(!) om gangen! :dåne: Skjønner ikke hvordan jeg klarte meg! Det resulterte i sammenbrudd, grining og angst hver gang det nærmet seg avreise! For 6 uker er innmari lenge altså!! Håpløst.. :riste:

Nå er det bare 3 uker, og overgangen fra 6 til 3 uker får jo disse turene til å virke som ingenting! :ler: Akkurat passelig til å begynne å savne han skikkelig før han plutselig står i døra igjen! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er fornøyd med å ha det sånn! :) 3 uker er høres myyye bedre ut enn 6 da! :dåne:

Så kjapt den bilstolen kom! Bestilte han den ikke nettopp her om dagen..? :klø:

God helg, tjukkebolla! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at du er fornøyd med å ha det sånn! :) 3 uker er høres myyye bedre ut enn 6 da! :dåne:

Så kjapt den bilstolen kom! Bestilte han den ikke nettopp her om dagen..? :klø:

God helg, tjukkebolla! :klemmer:

Hehe.. Du er jo så god atte! :ler:

Til og med Pappamelona får kalle meg tjukka, bolla, feita, kula osv nå. :fnise: Men jeg har presisert at fra han er det KUN moro mens jeg er gravid! Hvis han prøver seg etter det.. :slår:

Joda, den ble bestilt for 2-3 dager siden! Ganske kjapp levering! :strix: Nå står den og pynter på Babymelonas rom! :rødme: Blir herlig å få se Babymelona i den om noen uker altså!!! Hun kommer til å passe som hånd i hanske i stolen iført den nye, flotte, rosa hentedressen jeg har kjøpt! :hjerter_rundt:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hentedress? Skjønner godt at du gleder deg til å møte Babymelona ansikt til ansikt! :rødme: Jeg synes egentlig det er ganske uvirkelig å tenke på at det faktisk bor et lite menneske inni deg (og andre gravide)! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hentedress? Skjønner godt at du gleder deg til å møte Babymelona ansikt til ansikt! :rødme: Jeg synes egentlig det er ganske uvirkelig å tenke på at det faktisk bor et lite menneske inni deg (og andre gravide)! :dåne:

Hentedress er en sånn enkel, men varm liten dress for helt nyfødte. Ikke for varm, og ikke for kald. I fleece.. Skal ha en body/ sparkebukse eller noe inni, og fleece-dressen utapå. Hun skal jo fra sykehuset og ut i bilen bare så... Og jeg tror at stolte Pappamelona ikke lar henne komme inn i kald bil uansett. :lur:

Ikke noe hokus-pokus i ordet hentedress egentlig. :ler:

Fikk en veldig matchende lue med i den kassa med klær jeg fikk igår. :rødme: Hun kommer til å bli så søøøt!!! Og så kommer hun nok til å bruke de herlig små vottene vi har fått av mamma også.. Bittebittesmå hvite fleecevotter uten tommel på!

Gjett hvem som kommer til å sjarmere mamman sin i sine bittesmå klær da! *smelt*

Ja, det er ganske rart å ha et menneske på over 40cm i lengde inni magen... Jeg føler henne jo veldig mye, både i spark, hikking og romstrering. Men klarer liksom ikke helt å forestille meg at det faktisk er et lite menneske som snart er klar til å komme ut! :klø: Det blir sånn passe sprøtt å få se henne første gang og tenke på at hun har ligget og vokst i magen min i 9 mnd. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har talt riktig nå, så er dette min siste dag som "gravid"

Imorgen starter (det korte) livet som høygravid. :dåne: mener jeg leste en plass at tittelen "høygravid" brukes når det er 40 dager igjen til termin. :klø: Og imorgen er det 40 dager igjen... Hjelpe meg!

Samtidig som det føles litt uvirkelig at jeg starter på sluttfasen, er det litt godt å ha en slik "tittel" å støtte seg til nå som jeg begynner å bli innmari tung, umobil og slapp... Tærer skikkelig på kroppen nå.., og jeg er ganske så klar for at hun skal bli ferdig med mageoppholdet sitt! :jepp:

Bare noen fååå uker igjen...

Gjett om jeg kommer til å savne spark og bevegelser når hun er ute da.. :sukk:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...