Gå til innhold

Anamelona og Melonbarna!


Anamelona

Anbefalte innlegg

Ugh, jeg gruer meg til det blir min tur å levere poden i barnehagen. Vi venner oss til det etterhvert håper jeg. Det er vel verst for ho mor ;)

Ja, det var igrunn verst for meg. Han har jo reist fra henne før, når han drar på jobb i flere uker i slengen. Men jeg har gått rundt jenta mi døgnet rundt siden hun ble født. Føler det er greit å begynne barnehagen så tidlig at hun ikke helt skjønner at vi drar, for da oppdager hun fort at det f gøy der. Større unger kan lett bestemme seg for at det er forferdelig uten mamma, og da blir det jo fælt.. Jeg grudde meg til barnehage da hun var på alder med din, men hun er så rastløs nå at det er bare deilig for alle parter. :) Hadde allikevel klump i halsen og litt våte øyne da vi dro fra henne.. :sjenert: Men det skal vel være sånn! Hun så ikke på oss da vi dro, var veldig opptatt med andre ting, og koste seg visst hele dagen! Det hadde vært mye verre om hun hylte da vi dro.

Men hjelpes, smilet og entusiasmen vi møter når vi henter henne..priceless! :rødme:

Nå skal vi på senteret og klippe håret til kjære og kjøpe akebrett! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Da har vi vårt første skikkelige tilfelle av sykt barn.. Babymelona presterte 39 grader i temperatur for litt siden, rett før leggetid. Hun var helt ødelagt og sur stakkar. Snørra har rent i 2 dager nå, og det settes i klar sammenheng med barnehagen. Men jeg skal ikke klage. Dette er noe hun må gjennom, og jeg er glad det kom mens han er hjemme.

Eneste som er dumt er at monitoren vår streiker, så vi har verken lyd eller bilde fra henne nå. Det har gått greit de siste 3 nettene, men nå som hun er syk skulle jeg gjerne hatt den... Jaja, vi får tempe før vi legger oss. Jeg satte en stikkpille, hun sover med ull og litt hevet hode, og varmen på rommet er skrudd en tanke opp fordi jeg av egen erfaring føler det er mer behagelig å ligge på temperert rom når jeg er syk. Håper hun sover av seg feberen, slik pappaen gjør. :)

Andre ting: Magen har hoppet skikkelig idag, ser det til og med gjennom kombinasjonen gravidbukse, genser og tunika. Hehe.. Litt moro. Pappamelona fikk seg et skikkelig spark i hånda da vi var på tur i helga også. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars liten, feber er ikke gøy! Men typisk med sykdom etter barnehagestart.

Så koselig med hoppende mage! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig typisk ja. Satser på hun blir fort frisk. Helt klart. :)

Målte igjen for en halvtime siden. 38,5. Skrudde ned tempen litt igjen, for jenta var klissvåt av svette. :( Det er jo fordi hun ligger oppå dyna, og den folder seg jo rundt nakkepartiet hennes. Det er ganske ekle greier. Uansett om hun er våken i løpet av natta eller ei så kommer jo jeg til å ligge med ørene på stilk og ett øye oppe. Slitsomt. Håper det bare er en sånn natt som kjære har når han er syk altså. Én natt hvor han er gørrsjuk og dyvåt av svette, så er det over. :) Tenker et varmt bad og godt stell imorgen, samt litt ekstra frukt og masse vann vil hjelpe Vesla til bedre helse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SÅ kjedelig at hun har blitt syk da. Får håpe hun kommer seg fort igjen.

Det måtte jo komme en dag.. :sjenert:

Er vel for mye å forvente at hun skal komme seg gjennom et helt liv uten så mye som en forkjølelse. :fnise:

Men ja, det er selvfølgelig litt kjipt mens det står på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innfunnet meg med at barnehagebarn = sykdom, sykdom og atter sykdom :(

Som legen her sa: Et barn i alderen 6 måneder til 4 år får i snitt 7 til 10 luftveisinnfeksjoner i året og det er gjerne det dere opplever som en eneste lang forkjølelse fra august til april ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innfunnet meg med at barnehagebarn = sykdom, sykdom og atter sykdom :(

Som legen her sa: Et barn i alderen 6 måneder til 4 år får i snitt 7 til 10 luftveisinnfeksjoner i året og det er gjerne det dere opplever som en eneste lang forkjølelse fra august til april ;)

Næmmen f*** da.. :sukk: Det er jo så å si hele barnehageåret jo.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg må nevne en ting: Babymelonas barnehage overgår seg selv gang på gang. Ikke vet jeg om det er vanlig, men jeg er veldig positivt overrasket:

På nettsiden deres har vi fått brukernavn og passord og tilgang til sider der de legger ut fremdriftsplan, ukesprogram og rapporter. Der legger de også ut masse bilder fra aktiviteter og diverse de har gjort og av nye barn som begynner i barnehagen:) Utrolig moro. Litt sånn Big Brother av hva våre kjære små gjør om dagen. :rødme:

F.eks hadde de lagt ut masse bilder av dagen de feiret Babymelonas ettårs-dag og hvor prinsessa mi satt på "tronen" med en lilla prinsessekrone med navn og alder i glitter på, på en egen side.

Disse bildene hadde de også skrevet ut på en A4-side, laminert, redigert og lagt i hylla til Babymelona så vi fikk med oss hjem. Den er nå rammet inn og satt på hylla. :rødme:

Denne uka hadde de bakt rundstykker og noen på gruppa hadde badet i sånn liten båt-balje/basseng. Herlig. :nigo:

Synes det er gøy å kunne følge med litt på hva min kjæreste baby gjør når vi ikke er med henne. Det er iallefall masse smil på bildene av henne... :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke mye søvn på oss inatt. Hun skrek ca hver andre time, hostet både tørt og slim. Var helt hes og pustet tungt. I 4-tiden målte vi 39,9 og jeg valgte å gi henne en ny stikkpille. Hun har fått litt drikke 3 ganger inatt også. 0630 hylte hun igjen, og hun fikk da komme inn til oss og slappe av. 37,1 i temperatur. :) Hun ligger vanligvis på ca 36,5 så det er jo mye bedre. Hun ville ikke sove, så Pappamelona stod opp med henne. Jeg ligger fortsatt, men har bare klart å sove litt over en time siden tullejenta er i altfor god form og driver og kaster klosser på gulvet rett over hodet mitt. :roll:

Lov å håpe at denne natta var den ene ille vel? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff . så kjedelig at hun er blitt syk :( meeeen, det er noe alle må gjennom med barnehagebarn ja..

Håper formen hennes kommer seg nå i dag :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye snørr og betydelig redusert matlyst også idag. Feberen er en del lavere, men 2 grader over normalen, så hun fikk en stikkpille før hun la seg ikveld. :) Hun tror hun er i bedre form enn hun egentlig er, og raser avgårde i vanvittig tempo. Vi tørker snørr med store protester. Første blund var tre kvarter 11-12 ca, og jammen sovnet hun ikke i fanget mitt kl 3. Jeg lå og strøk henne i nakken og på hodet, og så datt øyelokkene sammen. Lenge siden hun sov på meg. :rødme:

Hun virket hysterisk da hun våknet igjen, men det hjalp å gå på youtube og se på gummy bear og kometkameratene. :fnise:

Vi har fått i henne nesten 3 dl væske idag, så at hun ikke har spist mer enn halvparten av normalt bekymrer meg ikke:) Ingen bæsj heller, men hun har tatt gull i bæsjebleier ellers denne uka, så det burde virkelig være tomt. Hehe..

Hun sovnet som en stein da jeg la henne nærmere 7 ikveld også. Hun er virkelig ikke i slag.

Vi har fått et midlertidig adapter til monitoren så nå skal vi kun følge med på den inatt, uten å forstyrre henne. Hun trenger søvnen hun kan få nå. Samme med oss foreldre..

Krysser fingrene for at jenta er i tipp topp stand til barnehage på mandag, for hun tror jo selv hun er i toppform - på dagtid iallefall. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres koselig ut med en liten Babymelona sovende i fanget ditt... :rødme: Er ikke det sånt som gjør "slitet" i hverdagen verd det? Jeg forestiller meg ihvertfall at man får sånne gullstunder man bevarer i hjertet sitt når man har småbarn.. :rødme:

Håper Babymelona kommer seg, og at dere får en ordentlig natts søvn i natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres koselig ut med en liten Babymelona sovende i fanget ditt... :rødme: Er ikke det sånt som gjør "slitet" i hverdagen verd det? Jeg forestiller meg ihvertfall at man får sånne gullstunder man bevarer i hjertet sitt når man har småbarn.. :rødme:

Håper Babymelona kommer seg, og at dere får en ordentlig natts søvn i natt! :)

Slikt gjør helt klart en slitsom dag totalt verdt det! Ungen er jo generelt så stressa at jeg er heldig om jeg klarer å stjele en rask klem. ;)

Vi har faktisk ikke hørt annet enn 3 host inatt. Kvart på 8 ville hun opp. Dvs nærmere 13 timer søvn. :) Det gjorde godt for alle tre! Jeg målte 37,3 på henne da vi stelte idag tidlig, så jeg er optimistisk. :) Nesa renner fortsatt, men hun ser ikke ut til å bry seg. Det blir enda en rolig inne-dag, men jeg har troa på morgendagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag gikk bra det. :) Barnehage, full rulle, blid som en sol til tross for snørr. Pappamelona reiste tidligtidlig idag, så jeg har tatt fatt på en helt ny hverdag som arbeidende alenemamma, sånn 3 uker i slengen-alenemamma iallefall.. Helt greit med gode rutiner og noe å holde dagene igang med. :)

Men min nye hverdag, som er 4 halve arbeidsdager i uka pga graviditeten, fikk en litt spesiell start. Jeg var ferdig kl 1200, dro og handlet litt mat pluss uteklær og kremer de har etterlyst i barnehagen, og dro hjem for å spise frokost, :roll: jeg vet.. Men jeg rakk ikke idag tidlig.. Uansett, med en gang jeg satt meg ned med en nysmurt baguett litt over kl 1, ringte barnehagen. Babymelona hadde passert 38 grader og var ikke helt i form. Var visst veldig slapp og styr, så 10 minutter senere var Mammamelona på plass hos lille sykingen sin. Det smilet vi får når vi henter henne altså.. :rødme:

Ganske redusert matlyst, men vi har klart oss uten febernedsettende hittil. Hun sover, drikker og virker stort sett grei, men nå har det vart såpass lenge at om hun ikke er fin imorgen så må jeg nok prate med en lege. Det er en del slimhoste nå også og vi har begynt med hostesaft. Det virker som hun synes smaken er litt spesiell. :ler:

Men jeg håper morgendagen er bedre da, for jeg vil at hun skal nyte livet igjen, og så vil jeg jobbe.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fører litt monolog her jeg, men jeg bruker dette som en slags logg i sykdommen hennes.. Det er jo tross alt en dagbok. :)

Hun sovnet på meg litt etter 5, men det er i overkant sent når leggetiden er halv sju-sju. Så da måtte vi opp og sprette. Jeg tok likegreit et skikkelig kveldsstell, rolig og fredelig mens vi sang litt. Gikk ut ifra at hun ikke ville ha spesielt mye kvelds, og der hadde jeg rett. Sju skjeer grøt og litt vann. Pluss hostesaft. Kvart på 6 var stell og mating unnagjort, og hun var helt knust, så jeg la henne i senga. Stakkar jenta sovnet tvert. Hun fikk 15 minutter før hun fikk hosteanfall. Det har roet seg litt. Håper det forsvinner straks så hun får noen rolige timer. Ingen tvil om at det er vondt for henne å hoste. Målte feberen til 38,8 og ga henne nok en stikkpille. Imorgen blir det sannsynligvis verken jobb eller barnehage på oss, men derimot lege.. Litt kjipt, men stakkar jenta kan ikke gå lenger nå. Bæsjen er heller ikke helt i vater enda, og feberen kom jo tilbake. Spørs om hun tar til seg næringen som hun skal. Stakkar jenta mi... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele innlegget mitt forsvant: men i korte trekk. Jeg synes synd på lille babymelona, og på dere som må være bekymret.

Håper at hun snart blir bedre, men hvis ikje må dere komme dere til en lege for å få sjekket litt kanskje. Nå har det jo pågått en stund. Høres ikke bra ut.

Du virker til å være en fantastisk mor, slik vil jeg også bli:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...