Gå til innhold

Anamelona og Melonbarna!


Anamelona

Anbefalte innlegg

Da har vi akkurat kommet hjem fra tur.. Vesla og jeg har kjøpt ny (brukt) vogn, Simo kombi. Men det fulgte ikke med softbag/hardbag. Noen som har peiling på hvor man får kjøpt tilhørende eller generelt en bag som passer? Svart vogn.. Jeg finner bare poser, regntrekk og annet piss på nettbutikker, men jeg trenger bag. Helst hardbag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøve FINN?

Veninnehelg høyres herleg ut!

Prøvde der.. Kunne faktisk ikke finne noen simodeler.. :( Kanskje det bare er jeg som ikke prøvde hardt nok men... Bra vi har god tid da. Noen her som har simo soft- og eller hardbag?? Erfaring??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigerinne kjøpte hardbag i butikken til deres vogn (Simo)... men det er jo noen år siden :)

Du som er så flink på dette med å finne ting.. Hvilken butikk isåfall?? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest faerytale
Du som er så flink på dette med å finne ting.. Hvilken butikk isåfall?? :sjenert:

Nei, det vet jeg ikke... en butikk som selger Simo-ting? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me har simo hardbag. veldig grei, ungen ligg lunt og fint. men litt tung då.

Tungt går bra! den var veldig grei å få inn i bilen. Om den er tung å trille så får jeg iallefall litt muskler. :nigo:

edit: Si fra om du skal selge nærmere sommeren! :fnise:

Nei, det vet jeg ikke... en butikk som selger Simo-ting? :lur:

Googlet det, kom bare til netthandelen og en del forum som diskuterte det. Samt noen håpløse nettsider som kun solgte komplett vogn, regntrekk osv. Ikke spesifikt hardbag/softbag! :sukk:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Jo, man har da fått kjøpt bager (både hardbag/softbag) til Simo før. Men jeg tror du må gå inn i en babybutikk og spørre ;) For på nett finner jeg ikke noe jeg heller... men jeg så pris på mykbag iallfall da vi var inne på babybutikken tidligere i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha fleire ungar eg veit du! Viss ikkje skulle eg sendt deg den sporenstreks ;)

Du får leie den vekk! :fnise: Bare ha den til neste du!! Tenk om det blir ei lita pie som skal ligge der neste gang.. :rødme:

Jo, man har da fått kjøpt bager (både hardbag/softbag) til Simo før. Men jeg tror du må gå inn i en babybutikk og spørre ;) For på nett finner jeg ikke noe jeg heller... men jeg så pris på mykbag iallfall da vi var inne på babybutikken tidligere i kveld.

Jeej! :strix: da er det ikke bare det at jeg er håpløs, det er vrient å finne! :)

Ja, men vi kom hjem for noen timer siden med vogna, og å kjøre senere med Babymelona på slep er farlig, for da sovner hun i bilen. Da blir det et spetakkel ved leggetid! :roll: Så vi får ta det imorgen.. Da skal jeg skrike meg til et lite møte med nav også, så da kan vi ta det når vi først er ute! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med ei god natt! :nigo:

Barnevogner har eg ikkje greie på. Tru når eg MÅ setja meg inn i slikt? :klø:

Det kan være greit å begynne å snuse litt nå faktisk, er jo en hel jungel der ute. Dere bør i hvertfall tenke over hva dere ønsker av en vogn og skrive det ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra med ei god natt! :nigo:

Barnevogner har eg ikkje greie på. Tru når eg MÅ setja meg inn i slikt? :klø:

Jeg har jo ikke peiling selv.. :klø: Men jeg har oppdaget at luftdekk er mest praktisk når det kommer til all slags terreng. Glatt, humpete, inne og ute... Litt plass under til varer osv er også greit. Ettersittende(dekkende myggnetting og regntrekk (som det ikke er på den vi allerede har) er et must. HÅPER det er bedre på simoen.. Og enkle slå opp/slå sammen-finesser! :nigo:

Det kan være greit å begynne å snuse litt nå faktisk, er jo en hel jungel der ute. Dere bør i hvertfall tenke over hva dere ønsker av en vogn og skrive det ned.

Helt klart lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har eg komme fram til at me skal ha ei vogn med fire hjul. (Det har eg "visst" frå før me starta prøvinga.) Og av ein eller annan grunn snur eg meg etter Simo og Emmaljunga, men om ei av dei faktisk passar best for oss, gjenstår jo å sjå. ;)

Eg tør ikkje nærma meg babybutikkar ennå. Har til og med ikkje våga meg bort i mammaklær-avdelinga på H&M. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har eg komme fram til at me skal ha ei vogn med fire hjul. (Det har eg "visst" frå før me starta prøvinga.) Og av ein eller annan grunn snur eg meg etter Simo og Emmaljunga, men om ei av dei faktisk passar best for oss, gjenstår jo å sjå. ;)

Eg tør ikkje nærma meg babybutikkar ennå. Har til og med ikkje våga meg bort i mammaklær-avdelinga på H&M. :sjenert:

Siden du har mer eller mindre bestemt deg for Simo eller Emmaljuna ville jeg, når du tør, ta turen i en babybutikk og prøve trille en slik vogn. På den måten får du kjent på de og sett om de faktisk passer til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så langt har eg komme fram til at me skal ha ei vogn med fire hjul. (Det har eg "visst" frå før me starta prøvinga.) Og av ein eller annan grunn snur eg meg etter Simo og Emmaljunga, men om ei av dei faktisk passar best for oss, gjenstår jo å sjå. ;)

Eg tør ikkje nærma meg babybutikkar ennå. Har til og med ikkje våga meg bort i mammaklær-avdelinga på H&M. :sjenert:

4 hjul var et krav her også, og lenge før vi begynte å tenke på barn var jeg klar på at vi ALDRI skulle dra Stokke-vogn i hus!! Fytterakkern for en styggedom! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hjul var et krav her også, og lenge før vi begynte å tenke på barn var jeg klar på at vi ALDRI skulle dra Stokke-vogn i hus!! Fytterakkern for en styggedom! :dåne:

Den er helt grusom den vogna der ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hjul var et krav her også, og lenge før vi begynte å tenke på barn var jeg klar på at vi ALDRI skulle dra Stokke-vogn i hus!! Fytterakkern for en styggedom! :dåne:

:redd:

*grøsse*

Utseende har faktisk litt å seia, ja.

Ein av grunnane til at eg vurderer Simo og Emmaljunga, er vel at eg faktisk har høyrt om dei vogntypane. :ler: Eg har rett og slett ikkje peiling og bør vera open for det meste. Men eg er ikkje open for 3 hjul. Uansett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:redd:

*grøsse*

Utseende har faktisk litt å seia, ja.

Ein av grunnane til at eg vurderer Simo og Emmaljunga, er vel at eg faktisk har høyrt om dei vogntypane. :ler: Eg har rett og slett ikkje peiling og bør vera open for det meste. Men eg er ikkje open for 3 hjul. Uansett. ;)

Vi skal ha 3 hjuling faktisk. :fnise: Simo, Emmaljunga og Brio som er de klassiske 4 hjuls vognene skulle vi absolutt ikke ha - rett og slett fordi de er for tunge for meg + at jeg ikke liker de. Ellers har du Teutonia og Hartan som er ganske fine vogner og kommer med 4 hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...