Gå til innhold

Marc Spector - Mann på forumet deres

Marc Spector

Anbefalte innlegg

Uansett om du ikke treffer noen som klaffer hundre prosent nå, er det flott at du tør å plassere degselv på markedet slik! Man må jo øve seg opp i å bli kjent med folk igjen, øve på å flørte og hele spillet. Hørtes ut som en fryktelig koselig helg :)

Enig!!

Ny leser hilser på! :vinke:

Jeg tror vi er på samme sjekkeside vi da... :sjenert: For de arrangerte også en høyfjellstur i helga. Synes du var kjempetøff som dro alene. Og så var det litt greit med en oppdatering på hvordan "sånne tilstelninger" foregår.

Lurer nesten på om jeg skal sende deg en PM...er nysgjerrig på hvem du er. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

".. ikke begynn å tenk på samboer og kjæreste med det samme en dame er hyggelig mot deg!! "

Godt sagt, og nok ganske treffende.. Er ikke mye som skal til for å sette igang meg nå visst. Og neppe særlig sjarmerende heller vil jeg tro :( Jeg er langt fra siklende eller overøsende med komplimenter altså, men det skinner nok igjennom ja..

På mange måter savner jeg kanskje en veldig god venninne vel så mye som en kjæreste. Tenk så godt å kunne hatt en venninne å prate "jenteting" med :fnise: Er liksom ikke helt der med de jentene jeg kjenner idag. Håper også å kunne beholde hun jeg snakket om som en venninne, men det toget er sikkert gått når jeg har røpt (diskret vel å merke!) hvor godt jeg liker henne. Snåle greier det der? :romeo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et par turer til enten på byen eller andre sammenkomster så finner du sikkert en gylden middelvei på å vise interesse men samtidig spille passe kostbar/uinteressert i noe mer enn vennskap, det er vel mangt et kjærlighetsforhold som har utviklet seg basert på et godt vennskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det frøken, og jeg er nok mest komfortabel med å tilnærme meg en jente på den måten også. Jeg er helt lost når det kommer til å "sjekke opp" noen, og tror nok ikke mine sterke sider kommer til syne før vi er blitt godt kjent.

Sukk, nå virker jeg nok desperat her.. Men jeg er ikke det altså (ikke så veldig ihvertfall.. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo riktig synd at vi ikke bor i samme byen da MS, så kunne du fått øvd deg på diverse høflige sjekketriks på meg; jeg er nemlig veldig grei slik og har dessuten følelser som er kledelig belagt med teflon for tiden. Jeg hadde garantert stått i mot sjarm-offensiven din, men kunne ha gitt deg tips og råd i høvisk fremferd overfor det underlige kjønn...eller hva vi nå går under betegnelsen som i disse dager... :jepp:

Teflonbelagt! Hehe :-D Nåja.. Tror nok jeg allerede har deg litt på gli jeg.. ;) Tøyser! Tør jo å tillate meg litt av hvert her inne i den anonyme virtuelle verdenen omkranset av det underlige kjønn som du så elegant omtaler dere som :-D

Seriøst: Men hva liker dere jenter egentlig. ER det slik vi gutta tror, at dere vil ha selvsikre sjarmerende veltalende gutter, eller kan dere like sjenerte gutter som blir flaue om de møter et smil fra en jente?

Hva liker dere at gutta vil snakke om i starten? Jeg er håpløs til å finne på noe fornuftig å si. Jeg syns liksom været blir for dumt.., jobb er for tidlig, komplimenter blir for opplagt.. Ferie og reisemål syns jeg kan være passende, eller hvor man er fra, hvor gammel man er (må vente litt med det også egentlig..) ehh noe mer? Gutteting som biler og motorsykler og datamaskiner og TV'er og sånt må vel for all del ikke bringes på banen?!

Politikk er vel heller sjelden en vinner.. (Og ikke har jeg peiling heller da..)

Miljø kanskje?! Det må jo være noe alle har en mening om, og hvor jeg faktisk har mye å tilføre.. :)

Jaja, dere skjønner.. Ikke lett når man ikke klarer å snakke om azurblå øyne og fløyelsmyk hud og mitt hjerte som hoppet over et slag da jeg så henne.. :-p

Kræsjlanding på en øde øy tror jeg faktisk ikke skal undervurderes! Satser på Spanair neste gang.. ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe av det jeg selv falt for hos min samboer etter å ha blitt skilt og var i din situasjon var at han fortsatt pratet varmt om sin ex. Ikke på en sånn måte at jeg trodde han fortsatt hadde følelser for henne men det faktum at han selv så sine egne og hennes feil for at det forholdet gikk i stykker synes jeg var fint. Det værste som er er vel de menn som mener exen er ei håpløs kjærring uten å se sine egne feil. I tillegg snakket han selvsagt varmt om barnet de hadde sammen. En mann som er glad i sine barn og som helt klart viser en ny dame at "skal du inn hos meg må du svelge meg med ballast" tror jeg virker positivt på damer. Særlig om de har barn selv for da skjønner de at den kjærligheten man har til sine barn kan ikke måles mot den man har til en kjæreste. Ellers er det jo alltid sjarmerende å høre en mann snakke om sine drømmer, altå de som kan la seg gjennomføre. Som at han ønsker seg en tur til Paris en vårhelg men at han venter til han har funnet noen å dele den opplevesen med... Slikt virket i alle fall på meg. Spør om hennes interesser, hva hun liker å gjøre, trene, se på på tv, film og musikk smak, generelle samfunnsspørsmål uten at man drar seg langt inn i politikken. Jeg kunne aldri vært sammen med en mann som ikke visste noe om det som foregikk utenfor husets fire vegger, og jeg er ikke politisk aktiv men leser jo aviser og ser nyheter. Men som Margareth er inne på, alle damer er skrudd sammen forskjellig, noen er veldig jentete og andre er mer guttejenter så du må nok pent prøve deg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorolje har aldri falt meg inn å nevne i en samtale med en jente faktisk.. :ler: Men ja, jeg har da hatt masse snodige forretningsidéer oppigjennom som jeg kanskje har nevnt og da oftest uten særlig respons..

Det at mange støter sin gamle kjæreste eller ektefelle fra seg etter et brudd syns jeg er synd, og jeg vil tro at det på sikt vil oppleves som et tap for de fleste også. Det er jo tross alt en av ens aller beste venner opprinnelig.

Huff, jeg er visst trøtt nå, etter å ha brukt opp hele kvelden på å bytte en vaier til parkbremsen på bilen. Måtte nærmest demontere hele kupéen for å komme til.. Men godt å tenke på at jeg har spart mange penger på å gjøre det selv da. :)

Dere har vel lagt om til vinterdekk på bilene deres idag jenter? Kjør pent og god natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei meg idag! :cry3:

Lille søte gutten min som går i første klasse har i en stund nå snakket om en gutt på skolen som ikke er særlig grei med han. Jeg har ikke klart å oppfatte det som direkte mobbing egentlig, men jeg har nevnt det for lærinna hans og hun kjente visst til at denne gutten nok kunne være en utfordring. I dag fikk jeg derimot vite at det nok er alvorligere enn vi har oppfattet. Gutten min er ikke særlig stor av vekst (det er heller ikke mor og far..) og han har sagt at han ikke liker at alle sier at han er liten. Nå fikk jeg vite at han gutten som har plaget han litt samlet en gjeng en dag og skulle følge gutten min opp til barnehagen der han hører hjemme (fordi han er så liten). Da jeg hørte dette ble jeg sint og fryktelig lei meg! Det har visst også vært andre episoder hvor noen har slått og dyttet, men hvor noen kamerater faktisk har gått imellom etterhvert.

Huff, nå er jeg usikker på hvordan jeg skal håndtere dette. Gutten min er så følsom av seg også så dette går nok veldig inn på han stakkar. Forferdelig å ikke ha han hos meg nå ..

Jeg vet jo at mobbing er en utrolig utbredt og vanlig greie, men det betyr ikke at vi skal akseptere det i det hele tatt allikevel. Jeg tror skolen tar det på alvor, men jeg vet ikke hvordan de tar tak i det ennå. Jeg tenker at jeg gjerne vil snakke med gutten og foreldrene hans, men jeg vet ikke hvem de er og er jo redd for hvordan de reagerer. jeg skjønner jo også at å kjefte på en andreklassing ikke fører mye godt med seg. -Jeg har en ide som dere gjerne må komme med innspill til:

Hva om jeg prøver å få gutta til å bli venner isteden? Jeg tenkte at hvis jeg f.eks fikk de med meg på lekeland eller bowling eller ett eller annet så fikk de muligheten til å bli kjent mens det bare er de to og uten ulveflokken fra skolen, og dermed kunne de forholde seg bedre til hverandre på skolen også. :)

Kom gjerne med andre "triks" og råd også. Jeg tenker at dette er noe jeg/ vi må ta på alvor med en gang så det ikke blir et problem som spiser opp selvtilliten hans og ødelegger skoledagene og kanskje enda mer.

**Oppdatering et par år senere: Skolen tok dette på alvor og problemet ble løst umiddelbart og vi har ikke merket noe mobbing av betydning siden fra noen kanter! :) Imponert! :)

Endret av Marc Spector
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tricky det der med erting og mobbing, mitt inntrykk er også at skolen tar hånd om det på en fin måte, men det er vel ikke alle det går med dessverre...

Jeg tenker det er en fin tanke at barna kan bli kompiser, men tror du sønnen din tør å ta kontakt og foreslå at han skal bli med ned på Lekeland? Hva med Mr. Mobbemann da? Tror du han sier ja?? Jeg aner ikke hvordan du skal ta det opp, men jeg hadde nok tatt en tur hjem til han jeg uten sønnen min og tatt en rolig prat med mobberens foreldre. Men det er jo alltids en mulighet for at de himler med øynene og da tror jeg skolehverdagen til sønnen din blir enda værre. Be skolen ta opp det med at barna skal respektere hverandre uansett hvordan de ser ut og hvordan de oppfører seg. Fra min egen skole tok læreren akkurat opp dette på konferansetimen; at barna er fulle av respekt for de i klassen som trenger litt ekstra støtte, og de er fullt inneforstått med at noen regler ikke gjelder for alle men at noen må få litt unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på hvor god idéen om å gjøre de kompiser er selv.. I utgangspunktet tenker jeg at det jo må være smart, men samtidig tenker jeg at om han er en slik "uhelbredelig" ufordragelig type, så vil jeg jo ikke at sønnen min skal være venner med han heller.. Jeg har da hatt et par "dårlige kompiser" oppigjennom selv og vet hvor mye makt de har på en når det kommer til å gjøre ugagn.. (Er snill gutt jeg altså!! :) )

Vi har skrevet et brev til skolen nå som jeg skal levere imorgen. Antar vi blir kalt inn til et møte da, og så har de sikkert noen gode råd til oss.

Vente på våren i November ja Margareth.. Har skjedd før det, at denne snøen forsvinner like fort som den kom, og innen jul er det sikkert helt bart, så det ordner seg nok skal du se. ;) Men jeg skulle gjerne troppet opp og spandert på deg en halvtimes hjulbytte om du bodde rett borti veien her. Men husk at det er neppe noe tyngre å bytte hjul på bilen selv, enn det er å løfte de inn i bilen for så å kjøre bort på et verksted... Kjøp deg evt. en slik elektrisk muttertrekker på Biltema eller no', og så fikser du det selv på en liten time. Jeg gir gjerne en "inn med teskje" innføring om ønskelig.. ;) Har noen små triks også da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skifter selv! :jepp: Det må enhver kvinne kunne, tenk å punktere sent en kveld på en lite trafikkert vei, det har jeg gjort en gang, selvfølgelig på tur hjem etter midnatt i skjørt og drakt på vei hjem fra seminar i striregn. Jeg forbannet bilen men var sjeleglad jeg visste hvordan jeg skulle gjøre dette.

Aprpos gutten din så håper jeg det ordner seg! Det er jo også noe med å lære de små å stå imot, men blir det for mange å stå i mot så er det jo ikke noe kjekt.

Nå ligger tåken tykk som grøt her, må være vannet som gjør det. Ha en fin fin tirsdagskveld da, nå blir det litt fotball på meg! Liverpool i kveld, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff da Margareth, håper du unngår uhell sent på kvelden på øde veistrekninger, jeg følte meg ikke mye høy i hatten den gangen jeg strevde med det... Men det gikk jo heldigvis bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt finnes det smarte greier på boks om man skulle punktere langs veien da.

F.eks. denne på biltema til en femtilapp. Da kan du ihvertfall få kjørt etter hjelp, og bli heller ikke overrasket om du kan kjøre så lenge du gidder heller om hullet er lite. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg testet ut Spotify og er IMPONERT! :)

Tjenesten går i enkle trekk ut på at man installerer et bittelite program med et brukergrensesnitt ganske likt iTunes, og så får man tilgang til ubegrenset streaming av musikk fra de største plateselskapene. Tjenesten er helt lovlig da plateselskapene får sin betaling utfra hvor mye musikken deres spilles (antar jeg) og inntektene hentes fra reklamefinansiering i gratisversjonen eller betaling i den reklamefrie varianten. Prisen er det egentlig ingenting å si på om du er av typen som alltid hører musikken din hjemme i stua eller på kontoret eller andre steder du har internettilgang. Er du av rettiøretpåfarten- og bilstereotypen blir det kanskje en utgift på toppen av den musikken du må kjøpe til disse formålene, men uansett syns jeg 99 kr pr mnd er helt greit for ubegrenset lovlig tilgang på enorme mengder musikk samt en smart radiotjeneste. Den gratistjenesten krever invite.. men er altså infisert med reklame på et vis. Jeg valgte å betale først som sist da alle omtaler jeg har lest virker ganske udelt positive. En omtale her på DinSide

Jeg har som sagt ikke brukt tjenesten mange timene ennå, men i mine ører og på mitt enkle stereoanlegg er lyden upåklagelig, og responsen er umiddelbar selv om det her er snakk om streaming. Det skal også være enkelt å dele spillelister men det må jeg sjekke ut litt nærmere.

En foreløpig vurdering: Terningkast fem! (Minus for manglende mulighet for vurdering/ stjerner på låtene, samt at jeg savner funksjonaliteten fra Pandora i radioen deres (den lærer seg hva du liker og ikke, og foreslår musikk som nok faller i smak hos deg). Storforlangende ja, men sekser'n henger jo høyt også da ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, musikk! Jeg føler meg som den dj'en for tida. Driver og laster ned til den store gullmedaljen og ripper plater for fullt. Jeg har nemlig vært underernært på musikk i flere år nå, men ikke nu lenger, for jeg har funnet mitt paradis! :lur:

Rene lykkepillen. Her går det i deilig house fra 90-tallet og chill out, mmm, herlig! Skal se om jeg finner noen eksempler på youtube. Selv om det aner meg at du hører på helt annen musikk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...