Gå til innhold

Lillemor og pondus

pondusa

Anbefalte innlegg

Tusen takk for hilsen i dagboka mi :kysse:

Har ikke noe imot og føde 11 mars nei flott dato det, men de holder nok ut til termin skal du se.

Håper alt går bra på kontroll imorgen sikkert deilig og få bekreftet liv i magen.

Så flink jente du har som sitter fint i stolen og klipper seg deilig med sånne unger.

Sikkert lurt og begynne i det små i bhg og når du skal være hjemme uansett så er det jo ingen vits og gå fullt.

Ha en flott torsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med halvveis! :danse:

Det er spennende å begynne i barnehage ja, men det går jo stort sett veldig fint. Lillepia var ikke nådig den første tiden vi avleverte henne, men det gikk over med en gang vi hadde dratt :wink:

Håper du får ei flott helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner Pia, Lillen og murmel!

Rart med det, men jeg synes jeg ble så "virkelig" gravid når jeg bikket 20 tallet på uker...

Er en fornøyelse å være gravid denne gangen også. Struttemage, baby som sparker og romsterer hele dagen stort sett, mamman er i superform og alt er egentlig bare velstand.

Kjente et skikkelig sug i magen tidligere i dag da jeg lå på sofaen rett ut og hvilte. Var skikkelig merkelig, men jeg husket det fra sist gang. Var babyen som snudde seg rundt inne i magen. Kan allerede kjenne antydninger til hvilken vei den ligger til enhver tid. Kjempemorsomt!

I dag hadde lillemor sin siste dag hos dagmamman. Tror nok det var mamman som var happyest for det. :oops: Jeg vil ha henne i barnehage nå, og fra onsdag er jo det et faktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Grattis med halvveis.:klem:

Synes dette har gått fryktelig fort jeg.

Men slik er det vel med andres svangerskap kanskje... :ler:

Lykke til med barnehagetilvenning.

Det går nok bra skal du se.

Men jeg må bare spørre: Var du ikke fornøyd med dagmamma?

Er dagmamma selv og lurer ofte på hva foreldrene tenker... :wink:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg må bare spørre: Var du ikke fornøyd med dagmamma?

Er dagmamma selv og lurer ofte på hva foreldrene tenker... :wink:

Klem fra Mayamor

Jo fornøyde var vi, i den forstand at hun ikke hadde noen fare der. Men dagmamman tok inn så mange barn, alle rundt 1 år og da blei det kjedelig for lillemor. Det eneste de gjør om dagene er å leke med duplo, og ellers "baby"leker. De har vært sjelden ute nå i vinter, og det er det som ergrer meg mest.

Lillemor elsker å få være ute, og få bryne seg på puslespill, lese bøker, klatre og utforske verden.

Derfor er det jeg vil ha henne i barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Pondusa!!!

Nå hvordan gikk det med Lillemor på første barnehagedagen?? Jeg er nå spent!! :-)

Her går nå alt sin vante gang. Sambo er kommet hjem og det er godt!!

Har ellers gått å hanglet på jobb i ei uke nå (forkjølelse), men det går nå over!!!!

Masse klemmer fra meg!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemors første barnehagedag!!! :)

Vi kom til barnehage kl 10, og ble tatt i mot av en voksen på avdelingen. Lillemor fikk se hvor hun har hylle og knagg. Siden de andre ungene var ute, tok jeg bare en kjapp prat med assistenten, før han kledde på lillemor og tok hun med ut. Traff ped.lederen og fikk en del papirer som skulle signeres.

Da jeg kom ut, enset lillemor meg ikke, så jeg fortalte henne at mamma skulle dra en tur og hente henne senere. Da var kl 10.30.

Var innom i 12.30 tiden for å se hvordan det gikk, men hun ville være der. Så jeg henta henne kl 14.30.

Hun hadde hatt en strålende dag, og det var ingen problemer for henne å være der alene.

Nå gleder hun seg bare til fredag!

Hun skal i første omgang gå man, ons og fred, så får vi se om vi søker henne opp i plass dersom jeg får meg mer jobb.

Takk for hilsen Måsen! (når skal du lage dagbok??? :wink: )

Ellers reiste sambo på jobb i dag morges, men blir ikke så lenge denne gangen. Det er stopp i fisket i påsken, så rundt den 19.mars er han hjemme igjen. Og da blir han vel hjemme ut april tenker jeg.

Ja, det er deilig å være kommet halvveis, Veronal!

Er 20+6 i dag, og nå sparker det titt og ofte. Mest når jeg legger meg ned, og om morgen og kveld. Smått blir magen steinhard, og noen ganger er det kynnere. Andre ganger tror jeg det er babyen som presser ryggen ut, for den glir tilbake dersom jeg dytter forsiktig.

Målte mageomkretsen nå i uke 20. Det var på 103 cm. Fullgått med lillemor var jeg 120 cm. Tror nok jeg sprenger det denne gangen... :ler:

12 dager til jordmorkontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at det gikk så bra i bhg med lillemor kjempelettelse for deg.

Håper det går like lett på fredag :P

Tror nok du blir større enn sist rundt magen ja hi,hi er vel ofte det med 2 gangsfødene.

Tusen takk for hilsen koz du stikker innom :sjarmor::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+0 i dag, og nye bilder av pondus-hulen kan du se HER

Takk for hilsen Pia! Jo det var deilig at det gikk så bra, hadde egentlig forventa det også. Nå snakker hun bare om i morra for da er det bhg-dag igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei pia...

Har lillemor fått gaven fra oss?

Den kommer vel godt med nå såm hun er begynt i barnehage, og det sikkert blir noen turer hit og dit..

Sender med en stor kos til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arkatus: Enn at jeg skulle glemme det. :oops: Gaven var kjempesuper! Tusen takk! Blir alle tiders å bruke i bhg, siden de er masse på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke gjort så meget i dag. Rusla tur med lillemor i vogna, gikk til byen å så på hutrtigruta og kjøpte snop på kiosken.

Blei invitert til mamma på middag og kaffe, så der var vi i ettermiddag.

Kl 19 var snuppa sovnet, for vi må opp før kl 6 i morgen tidlig. Jeg begynner på jobb 6.45 og må levere henne i bhg som åpner 6.30 først.

Blir nok ikke senkveld her i huset nei.

Har akkurat tømt en vaskemaskin med hvitklær, og oppdaget at ene ullongsen til lillemor var havna der. Den tålte ikke 95 grader nei...... :roll:

Har satt på en ny maskin med klær, og så må oppvaskmaskinen tømmes.

Derfor sitter jeg her.... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

21 uker! :o Du verden så fort tiden går! Du ble jo nettop gravid jo! :ler2:

Ha en fin søndagskveld, og god uke! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:birthday:

I dag har pappan min bursdag. Men siden han har vært i Sverige på noe jobbing og ikke kommer hjem før i 22.30 tiden i kveld, blir det bursdagskaffe med kaker i morgen. Gleder meg, for mamma har sikkert bakt sin nydelige ostekake og gulrotkake. Nam nam. :ler:

Ellers har dagen vært som vanlig, oppe før fanden fikk sko på beina og leverte en smørblid lillemor i bhg 6.30.

Hun var litt sliten da jeg henta henne 13.30, så vi har ikke gjort så mye i dag.

Var på butikken å handlet, og det synes hun er kjempestas. Triller en slik litenvogn og skal ha alle varene oppi der. Vi er så glade for at vi fra hun var liten har hatt henne med på butikken og latt henne ta del i handelen. Det er ikke snakk om sure miner, ingen masing eller noe. Hun er ikke vant med at hun får noe på butikken, så vi slipper hylekonsert ved godterihyllene.

21+4 i dag, og formen er like bra som alltid. Babyen er veldig aktiv til nesten alle døgnets tider, og sparker hardt fra.

Den har lenge nå ligget på tvers med beina ut mot min høyre side, og det er så uvant.

Lillemor lå fra uke 20 og frem til uke 38 på tvers med føttene mot min venstre side å sparket, så jeg er liksom ikke vant med noe annet.

Disse sparkene opp mot ribbeina fikk jeg aldri kjenne, fordi da hun la hodet ned, lå hun fortsatt med beina ut mot venstresiden min.

Synes allerede jeg kan merke forskjell på lillemor og den lille krabaten som driver boksetreninger der nå.

Er bare helt fantastisk å gå gravid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...