Gjest Hilde K S Skrevet 29. juni 2003 #21 Del Skrevet 29. juni 2003 Hei ! Hvilken øy bor svigersene på ? Lurer litt siden jeg kommer fra Lofoten selv ! Når det kommer inn ekstra penger som feks skattepenger og slikt er det en uskrevet lov at noe uventet dukker opp slik at man kan være sikker på å få brukt pengene.... Skal dere på ferie i sommer da ? Vi reiser nordover til svigersene på fredag eller lørdag. Skal ta en tur innom Sverige på vei sørover. Vi skal være fadder til en av tvillingguttene til søsteren til min mann. Det blir nok kjekt ! God sommerklemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 1. juli 2003 Forfatter #22 Del Skrevet 1. juli 2003 Hilde K S: Jeg skulle kanskje presisert det litt nærmere, men det er havgapet der sør. I dag er den store dagen som jeg har gruet litt til, kommet! SAMBO REISER PÅ JOBB I DAG!!! Han blir borte i 1 mnd da. :cry: :cry: Jeg kommer til å ha hendene fulle denne mnd, skal ordne masse til barndåpen og prøve å ordne oss en leilighet hjemme til sambo kommer hjem. Vi har belaget oss på at vi flytter hjem igjen i løpet av august. Vi har sett for oss at vi skal leie, forhåpentligvis med 2 soverom. Vi orker ikke kjøpe, for vi tenker på å kjøpe hus når jeg kommer meg i jobb. Det skjer vel sikkert en gang etter jul. Vi fikk også ny vaskemasin i går. Til og begynne med ville den ikke sentrifugere, så vi ringte butikken. De skulle ringe i dag når de åpnet for å høre om vi trengte servicemann. Men vi fiklet med maskinen i går og plutselig funka den. Var døra som var litt rar. Men jeg fikk vaska 4 maskiner, har vært uten maskin i 1 1/2 uke... Så når de ringer, trenger vi ikke servicemannen likavell.. Nå begynner lillemor å sutre, ligger på golvet og koser seg med lekene. Vil vel sikkert ha litt mat og så forhåpentligvis sove litt. Vi skal kjøre pappan på flyplassen kl 11. :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 1. juli 2003 #23 Del Skrevet 1. juli 2003 Så skjønn baby du har. Den nusselige truten Skammer meg litt over at jeg sutrer over at mannen min jobber overtid, og så leser jeg at din blir borte en hel måned! :o Ikke bare bare å være alenemor, selv om det er for begrenset tid. Og så lurer jeg på, S.sjøen... er det Sandnessjøen du kommer fra? Har en venninne derfra, nemlig, og det er ikke sååå stort, såvidt jeg har skjønt. Hun er 30 snart, hvor gammel er du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 1. juli 2003 Forfatter #24 Del Skrevet 1. juli 2003 Det er vanvittig å klage på denne varmen som vi har her oppe i nord, men når ungen har vært sur og grinete hele dagen, må man få lov til å syte litt. Vi nordlendinger er ikke overdrevent vant med finvær, så når gradstokken kryper over 20 grader, tar det jo knekken på alle og enhver. Lillemor har vært grinete hele dagen siden pappan dro i 11 tiden. Hun vil bare sove, så vi har trillet mange turer i dag. Ble litt bedre i vogna, når vi fikk litt vind om ørene. Ellers har hun lagt seg nå, 1 1/2 time før normalen. Vi prøvde i går å gi henne litt vann, men hun skrek hele kvelden. Trengte ikke å være vannet, men jeg turde ikke gi henne noe i dag. Nå ligger hun å sutrer i senga, må vel prøve å få henne til å sove litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 2. juli 2003 Forfatter #25 Del Skrevet 2. juli 2003 Varmt i dag også. Lillemor sutrete og ville bare sove. Da helst i vogna, på trilletur. Er helt gåen i føttene jeg. Var også på barseltreff i dag. Er koselig å treffes en gang i uken og skravle. Kjøpte grøt til lillemor også i dag. Pumpet ut litt melk og hadde litt pulver i til velling. Ble en fin smaksprøve, og det så ut til at hun likte det. Jøss, som tiden går. Lille prinsessa mi blir 5 mnd på mandag!! Satte også inn annonse i avisa om leie av leilighet. Har fått 2 tlf allerede, og den ene virker okay. Var ca 75 kvadrat, 2 soverom, litt lite bad(kan overleve det..), skulle legge inn kabel. Det var sentralfyring, så strømreg var små. Ellers var den fin sa han. Ligger i 2.etg og han skulle bare ha 3700,- Må diskutere det med sambo. Den andre leiligheta var 85 kvadrat, med 2 store soverom. Aberet her var at den lå 10 min fra sentrum, og på en så liten plass som s.sjøen blir det langt på landet!! Jeg vil gjerne bo i sentrum, nært alle kjente. Fikk også gjort noen andre ting i dag: handlet servietter handlet lys ringt kirkekontor med info om faddere, fikk dåpssamtale hjemme laget innbydelser, skal sendes i morgen I morgen er det bare sløve dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 4. juli 2003 Forfatter #26 Del Skrevet 4. juli 2003 Jippi!!! Nå ser det ut til at vi får oss hus hjemme. Kommer riktignok til å leie det, men hvem bryr seg?? Jeg får mitt etterlengtende hus, og jeg kommer meg hjem igjen!!! Det var stort også, stor stue + kjøkken, 3 soverom, 2 bad og 800 kv hage. Må vel kjøpe en lite gressklipper da... Vi kan få overta 1. aug, og det passet perfekt. Hadde tenkt å si opp her 1. aug og være ute til 1. sep. Ble så giret i dag at jeg pakket 3 esker med div kopper og kar som aldri er i bruk. Var også i boden og ryddet unna noen søppelsekker med gamle sengklær og klær som skal kastes, i klescont vel og merke.. Nå sitter jeg bare her i varmen og kan nesten ikke vente til neste helg. Da reiser jeg hjem og kikker på huset, og så bestemmer vi oss. Selv om jeg tror vi har blitt enig om å ta det. Var rimelig også. Bare 5000,- i mnd. Nei, må vel gjøre noe til gangs. Har et par maskiner med klær som skulle vært hengt opp. Er bare så deilig å slappe av om kveldene når lillemor har lagt seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 8. juli 2003 Forfatter #27 Del Skrevet 8. juli 2003 Ja, da er lillemor blitt 5 mnd!! Kan nesten ikke tro at det er sant, synes det var i går at jeg fikk henne opp på brystet og hun kikket forundret opp på meg. Akkurat som hun sa: Mamma, dette var skummelt. Pass på meg, dere. Ellers har vi det bra. Litt stusselig uten sambo hjemme. Han er for tiden på Island og fisker lodde, og er uten mobdekning i 1 1/2 uke. :cry: :cry: På torsdag reiser lillemor og jeg hjem. Vi skal se på huset. Sambo og jeg har bestemt oss for å takke ja til det. Er utrolig hva man begynner å tenke på når det plutselig ordner seg med hus. Satt i dag og tenkte på hvordan jula ville bli. Vi liker forskjellig julemiddag, vi eier ikke fin servise (kan ikke servere julemiddag på hverdagsasjetter.. ) og hvordan vet vi hva som skal gjøres?? Tror også at det kommer til å bli ganske tomt på veggene og ellers. Vi eier ikke stort, da vi bare har bodd i 2 leiligheter som har vært 50 kvm. Er ikke så mye du får plass til der, nei! I går hadde jeg besøk av svigermor. Var her på dagstur. Fikk masse nye klær til lillemor, hadde kjøpt på salg. Hun jobber i matbutikk og tipset meg om at jeg skulle spørre etter frukt esker til å pakke i. De skulle visstnok være ekstra solide i bunnen + at de har håndtak.. Mye man skal tenke på når man flytter.. Nå må jeg nesten gå, leiligheta ser ut som et jordskjelvområde. Mye som må ryddes og ordnes før jeg reiser hjem. Æ`kke no koselig å komme hjem til skittent hus.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 9. juli 2003 #28 Del Skrevet 9. juli 2003 Akkurat som hun sa: Mamma' date= dette var skummelt. Pass på meg, dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viwi Skrevet 9. juli 2003 #29 Del Skrevet 9. juli 2003 Hei Vera!! Tusen takk for hilsning i dagboka mi.. Ja nå venter jeg skikkelig på å få min lille krabat ut. Det må sikkert være rart at jenta di allerede er 5 mnd gammel. Tida raser avgårde Så man må vel bare nyte det mens man kan... Gratulerer med hus- du skal se at det fylles fort opp med ting selv om du tror at dere har lite.... Dere får ha fortsatt god sommer iallfall!!! KLem fra viwi som har termin om 14 dager :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 9. juli 2003 Forfatter #30 Del Skrevet 9. juli 2003 I morgen skjer det igjen! Lillejenta mi skal ha sprøyte.. :cry: Er nok mamman som gruer seg mest hver gang!! Etter kontrollen tar vi båten hjem og blir noen dager på landstedet til mamma og pappa. Skal jo også kikke på huset over helga. Gleder meg vilt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 10. juli 2003 Forfatter #31 Del Skrevet 10. juli 2003 Da var vi tilbake fra kontroll. Det gikk fint, hun skrek litt når helsesøstra stakk, men det gikk raskt over. Ellers ble hun veid og målt, hadde lagt godt på seg og blitt stor jente. Etterpå skulle vi ha gruppe med de 3 andre babyene, men lillemor ble veldig vrang da hun var trøtt, så vi gikk tidlig. Nå driver jeg å pakker siste rest av det vi skal ha med oss hjem. Reiser i ettermiddag med båten. Da venter det oss 6 timer på båten, utrolig kjedelig. Da blir det spennende hva slags humør lillemor velger å være i.... "Det endte opp med en 6 timers båttur med febervarm jente som bare sov og spydde 3 ganger!!! Gikk 1 døgn før hun var i form igjen." Blir uten internett forbindelse når jeg kommer hjem, så tidligst 22.juli er jeg tilbake. Snaiks du dagboka mi.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 11. juli 2003 #32 Del Skrevet 11. juli 2003 Ville bare innom og si tusen takk for hilsen i dagboken min. Håper det gikk greit på båtturen. Skrives senere i sommer da. Sommerklem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 20. juli 2003 #33 Del Skrevet 20. juli 2003 Håper du koser deg masse frem til jeg ser deg her igjen! Kos og klem fra Sessa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 22. juli 2003 Forfatter #34 Del Skrevet 22. juli 2003 Da var vi endelig "hjemme" igjen!! Ser ikke på dette som hjemme lenger, da vi har fått oss hus i s.sjøen som vi skal leie fra 1.aug!! Lillemor syntes visst det var godt å komme frem, hun strålte da hun så lekene igjen. Dessuten lå det ny bok i fra Go`boken i postkassen. Falt helt i smak! Da jeg åpnet mailen min, lå det 55 nye mail og ventet. Mestparten var at det var kommet nye svar på innlegg her og på NM... Er jo en del å oppdatere seg på nå da. Får ta det senere, for lillemor og jeg er trøtte. Var oppe 5.30 i morges for å ta båten som gikk 6.30. :x Så ventet det oss mange timer på den kjedelige hurtigbåten. Var ikke her i Bodø før 12.15! Nå slipper vi heldigvis å drive å reise med den lenger. Blir kanskje bare når vi drar hit på besøk, dersom vi ikke tar bilen da. Nå hører jeg ei som pludrer "Ba ba pa" på gulvet, enn om hun kunne sagt "Ma ma ma"?? Vi har iherdig øving på det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 22. juli 2003 #35 Del Skrevet 22. juli 2003 Velkommen hjem Vera! Godt å se deg her igjen! :D Håper du har hatt en fin tur. Stor kos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 23. juli 2003 Forfatter #36 Del Skrevet 23. juli 2003 JIPPI!! Jeg nådde visst erfaren bruker i dag.. Har bare travet litt i byen i dag, traff 2 bim-venninner, så vi satt litt på kafè og gikk litt på H&M barneavd.. Prøvde å gi lillemor litt middag fra glass i dag. Hun ble stor i øynene, men så skravla hun slik at all maten kom ut igjen.. Nå ligger hun bare på gulvet og leker med den nye boka fra Go`boken. Falt virkelig i smak. I morgen skal vi på Rema og tigge esker så jeg kan pakke i. Må vel også ta oss en tur på AutoParts å se på bilstol-priser. Vi har bare leid den minste stolen, så nå skal vi kjøpe neste str. Blir vel rundt 2500-2700 kr. Gulp!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 23. juli 2003 #37 Del Skrevet 23. juli 2003 Følger du med på meg også :o Visste ikke det jeg... :oops: Men tusen takk for hilsen i dagboka! Ja, gleder meg virkelig til bule-mage (hvis jeg er heldig nok...)! :D La merke til en ting som du skrev for noen innlegg siden, om asjetter til jul. Skal dere feire jul for dere selv for første gang? Er hverdags-asjettene så stygge da?? Er ikke så dyrt å freshe opp kjøkkenet med noen nye asjetter...trenger jo ikke være av den unødvendig dyre merke-typen!? Eller dere kan jo ønske dere noen fine non i forskudds-julegave!? Menge muligheter... :D Ha en fin uke! Lillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 23. juli 2003 Forfatter #38 Del Skrevet 23. juli 2003 Takk for hilsen, Lillen. Ja, hverdags-asjettene begynner å bli en smule slitt. Er noe sambo hadde fra før da vi flyttet sammen.. Er jaggu meg snart 5 1/2 år siden.. Har tenkt å ønske meg noe i førjulegave. Trenger jo strengt tatt bare 2, da vi sikkert blir alene på julaften. Skal bli spennende å feire vår første jul alene i nytt hus, som vi forøvrig bare leier... Jeg prøvde å gi lillemor litt middag fra glass i dag. Ble visst stor sukess det. Hun skravla så mye at all maten kom ut igjen. Ingen sure miner iallefall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 24. juli 2003 Forfatter #39 Del Skrevet 24. juli 2003 Dumme matbutikker!!! Var innom 2 Rema, 1 Rimi og 1 Prix. Ingen hadde tomesker å gi meg, så da måtte jeg bare kjøre på Binders og handle esker. Kostet 19,- pr stk, kjøpte 5 i første omgang. Er så rart, her pakker jeg 2-3 fulle esker, og så merkes det ikke at det blir tommere.. Vi var også på AutoParts og kjøpte bilstol til vesla. Endte opp med en HTS BeSafe. Den har vunnet alle tester og er den de helt klart anbefaler. 2700,- måtte jeg ut med for skøyen. Han selgeren var veldig trivelig, og monterte stolen for meg. Tok slik i da han strammet stolen, at jeg trodde setet skulle ryke. Er visst alfa og omega at stolen sitter bom fast ved en evt kollisjon. Nå nærmer det seg grøttid, og så er det kveldsbad, pupp og rett i seng. I går sovna hun med en gang jeg la henne ned, håper jeg kan være like heldig i dag. Har nemlig tenkt å se noe som starter på nrk i kveld. "Krigens brorskap". Men det begynner ikke før i 22-tiden. Til da må hun ha sovet en stund. Nå er det ikke lenge til sambo kommer hjem. Til neste helg tipper jeg. :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 25. juli 2003 Forfatter #40 Del Skrevet 25. juli 2003 Nok en deilig dag i Bodø by. Solen skinte fra skyfri himmel og gradstokken krøp opp til ufattelige 26,5 grad midt på dagen. Var i byen å gikk sammen med ei venninne og hennes 3 mnd gamle sønn. Gikk å kikket etter div lys, servietter og pynt til barndåpen. Jeg har ordnet det meste, men følte at det var litt tarvelig i forhold til de store planene hennes. :oops: Men det viktigste for oss er at familien samles og har det hyggelig, fremfor at bordet er pyntet med den "rette" pynten. I ettermiddag gjorde vi ikke så meget, lekte litt på gulvet. Lillemor elsker når jeg legger med ned sammen med henne, da kan hun rive meg i håret og klype meg i ansiktet. Er til tider kjempemorsomt. Dessuten elsker hun å leke "Borte bø". Da flirer hun så hjertelig. I morgen må jeg pakke litt mer, samt starte på middag-spise-lista mi... Har laget små postit lapper hvor det står hva jeg skal ha til middag en uke fremover. Det er bare ting som vi har i skapet eller i fryseren. Vil jo kaste minst mulig mat når vi flytter. :blunke: Må vel lage meg en liten liste over hva som skal pakkes i fryseren når den er avtint. Var jo ikke så dumt heller, pakker masse av de lette sakene oppi den, så slipper vi noen esker ekstra. :enig_animasjon: +/- 1 uke til sambo kommer hjem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå