Gå til innhold

Kjære dagbok

The Kitten

Anbefalte innlegg

Jeg spiste pasta di parma med pølsebiter. :bigfoot: og sønnen vår spiste det til middag i dag, og jeg har vært på kveldsvakt. Så jeg spiste restene av det :)

Endret av mia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har spist linseburgere i dag, jeg ble veldig mett. I morgen vet jeg ikke helt hva jeg skal ha, jeg tror det blir hjemmelaget lapskaus. Jeg er egentlig ikke så nøye på det, bare jeg blir mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden kostholdsdagboken ble stengt har jeg tenkt å skrive opp hva jeg har spist i min egen dagbok istedenfor. Så blir jeg mer bevisst på mitt eget kosthold. :spise:

I dag:

Frokost:

En skål kornblanding med nøtter og banan. Et glass appelsinjuice.

Formiddagsmat:

En smoothie av mango, papaya, ananas, pasjonsfrukt, melon, druer og yoghurt naturell.

Middag:

Minuttbiff, pommesfrittes, brokkoli, gulrøtter og bernaisesaus.

Kveldsmat:

En liten Tine yoghurt skogsbær.

En kiwi

To klementiner

En gulrot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har faktisk bare spist hummus en gang, men det var kjempegodt. :sikle: Skjønner ikke hvorfor jeg ikke spiser det oftere. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo supersunt og supergodt, også så enkelt å lage. Jeg tror det er derfor jeg spiser det så ofte, fordi det krever så lite styr på kjøkkenet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må teste ut det en gang, så ei pakke med det på ica maxi en gang, men jeg følte meg litt uvel den gangen, og da hadde jeg ikke lyst til å kjøpe noe nytt.

Er det enkelt å lage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempeenkelt, Trulta, maks 5 minutter :)

Jeg tar en pk kikerter, siler av lake og skyller. Slenger det i en bolle og tilsetter salt, cummin, cayennepepper, olivenolje og tar det i mikseren.

Du kan også bruke hvitløk, tahini og sitronsaft, det er mest vanlig å bruke det også. Uansett, er gjort i en fei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er like enkelt som det høres ut. Å blande ingrediensene tar jo ikke lang tid, og å ta det i kjøkkenmaskin eller bruke stavmikser tar jo heller ikke lang tid.

Det som tar lengst tid er å evnt kutte opp grønnsakene hvis du vil ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hummus og wok? hm, det har jeg aldri prøvd. Jeg foretrekker hummus med råkost, altså selleri, gulrot, tomat, agurk, ja sånne ting. Jeg tror også at varmt (eller kaldt) pitabrød er veldig godt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...