Bahia Skrevet 16. desember 2009 #2081 Del Skrevet 16. desember 2009 Men hva slags olje bruker du? Jeg kan velge mellom oliven, avokado eller kokos :klø: Jeg bruker avocado eller raps. Olivenolje syns jeg gir så kraftig smak til maten. Dessuten omgjøres noen stoffer i den ved høye temperaturer, så jeg bruker ikke det noe særlig. Kokos har jeg aldri prøvd før faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #2082 Del Skrevet 16. desember 2009 Er man vant til det, funker det nok helt fint Sukker er en dårlig uvane uansett, som man rett og slett bare har blitt vant til. Sukker knyttes til: nærsynhet, kreft, det ødelegger proteiner i kroppen (med mulig impotens som følge) det stjeler viktige vitaminer og mineraler, det kan utløse angst, irritasjon og aggressiv adferd hos barn, over tid tømmer det hjernen for tiamin (vitamin B1) det senker terskelen for aggrisivitet og det er sikkert mye mer. Konklusjonen blir at sukker rett og slett ikke er bra for noe som helst, men veldig skadelig. Kilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bahia Skrevet 16. desember 2009 #2083 Del Skrevet 16. desember 2009 Sukker knyttes til: nærsynhet, kreft, det ødelegger proteiner i kroppen (med mulig impotens som følge) det stjeler viktige vitaminer og mineraler, det kan utløse angst, irritasjon og aggressiv adferd hos barn, over tid tømmer det hjernen for tiamin (vitamin B1) det senker terskelen for aggrisivitet og det er sikkert mye mer. Konklusjonen blir at sukker rett og slett ikke er bra for noe som helst, men veldig skadelig. Kilde Man venner seg så fort til at alt skal være så utrolig søtt. Når man går uten sukker en stund, så merker man at mange matvarer er naturlig søte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 16. desember 2009 #2084 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg bruker avocado eller raps. Olivenolje syns jeg gir så kraftig smak til maten. Dessuten omgjøres noen stoffer i den ved høye temperaturer, så jeg bruker ikke det noe særlig. Kokos har jeg aldri prøvd før faktisk. Da prøver jeg avokado! Cocos bruker jeg hovedsaklig kun når jeg steker pannekaker, oliven bare til hummus og ting som ikke skal ha høy varme. Komplisert med så mye oljer til forskjellig bruk :gjeiper: Sukker knyttes til: nærsynhet, kreft, det ødelegger proteiner i kroppen (med mulig impotens som følge) det stjeler viktige vitaminer og mineraler, det kan utløse angst, irritasjon og aggressiv adferd hos barn, over tid tømmer det hjernen for tiamin (vitamin B1) det senker terskelen for aggrisivitet og det er sikkert mye mer. Konklusjonen blir at sukker rett og slett ikke er bra for noe som helst, men veldig skadelig. Kilde Sukker er rett og slett farlig, det gjør bokstavlig om kroppen til en avfallsplass. Astma, allergier, blæblæblæ. Who needs it? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #2085 Del Skrevet 16. desember 2009 Man venner seg så fort til at alt skal være så utrolig søtt. Når man går uten sukker en stund, så merker man at mange matvarer er naturlig søte Skal vi også prøve oss på et sukkerfritt liv etter jul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 16. desember 2009 #2086 Del Skrevet 16. desember 2009 Skal vi også prøve oss på et sukkerfritt liv etter jul? Hvis du klarer 100% fritt for sukker i 4-6 uker, så kommer du til å merke at søtbehovet rett og slett forsvinner. Det er deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bahia Skrevet 16. desember 2009 #2087 Del Skrevet 16. desember 2009 Skal vi også prøve oss på et sukkerfritt liv etter jul? Det vil jeg prøve Det kan være nyttårsforsettet vårt Hvis du klarer 100% fritt for sukker i 4-6 uker, så kommer du til å merke at søtbehovet rett og slett forsvinner. Det er deilig Jeg har bakt så mye søtt nå til jul at jeg begynner å teste det etter nyttår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #2088 Del Skrevet 16. desember 2009 Hvis du klarer 100% fritt for sukker i 4-6 uker, så kommer du til å merke at søtbehovet rett og slett forsvinner. Det er deilig Jeg ser for meg at det er veldig deilig ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #2089 Del Skrevet 16. desember 2009 Det vil jeg prøve Det kan være nyttårsforsettet vårt Jeg har bakt så mye søtt nå til jul at jeg begynner å teste det etter nyttår Done! Da har vi et nyttårsforesett. Kjekt å være flere sammen. Tror du vi får de andre med også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bahia Skrevet 16. desember 2009 #2090 Del Skrevet 16. desember 2009 Aner ikke Vi kan høre med de Hva med ting som er ferdig tilsatt sukker da? F.eks vin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #2091 Del Skrevet 16. desember 2009 Aner ikke Vi kan høre med de Hva med ting som er ferdig tilsatt sukker da? F.eks vin? Er det tilsatt sukker i vin? Jeg vil ikke gi slipp på vinen min. Men hvis du gjør det, så skal jeg også gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 16. desember 2009 #2092 Del Skrevet 16. desember 2009 Aner ikke Vi kan høre med de Hva med ting som er ferdig tilsatt sukker da? F.eks vin? Altså, ting som er ferdig tilsatt sukker er jo like lite lov. Isåfall kan dere jo spise sjokolade også, den er jo ferdig tilsatt sukker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bahia Skrevet 16. desember 2009 #2093 Del Skrevet 16. desember 2009 Altså, ting som er ferdig tilsatt sukker er jo like lite lov. Isåfall kan dere jo spise sjokolade også, den er jo ferdig tilsatt sukker Sjokolade, kaker og søtsaker skjønte jeg måtte oppgis da. Tenkte mer på øl og vin, som ikke er søte, men har tilsatt en del sukker likevell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #2094 Del Skrevet 16. desember 2009 Sjokolade, kaker og søtsaker skjønte jeg måtte oppgis da. Tenkte mer på øl og vin, som ikke er søte, men har tilsatt en del sukker likevell. Øl og vin bør være lov, eller skal vi gå inn for dette 100 %? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 16. desember 2009 #2095 Del Skrevet 16. desember 2009 Øl og vin bør være lov, eller skal vi gå inn for dette 100 %? Sukker er jo sukker, det er ikke noe sunnere fordi det er i alkohol. Men jeg syns jo man skal nyte livet også, så det må da være lov å ta seg et glass i helga? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 16. desember 2009 #2096 Del Skrevet 16. desember 2009 Aldri spise/drikke noe som er tilsatt sukker må vel være veldig vanskelig? Er jo litt sukker i det aller meste..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bahia Skrevet 16. desember 2009 #2097 Del Skrevet 16. desember 2009 Vi går inn for det 95% Om ikke jeg får drikke øl og vin nå mer, så kommer jeg ikke til å gjennomføre det uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #2098 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Jeg var litt treg her. 95 % er jeg med på. Så øl og vin er lov, men kun ett glass per helg. Endret 16. desember 2009 av The Kitten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 16. desember 2009 #2099 Del Skrevet 16. desember 2009 Aldri spise/drikke noe som er tilsatt sukker må vel være veldig vanskelig? Er jo litt sukker i det aller meste..? Det er vanskelig i begynnelsen, men etterhvert går det veldig fint. Alt går når man må. Jo det er sukker i pokker meg ta alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #2100 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg ser for meg at det er mest stress i begynnelsen når man blir tilbudt f.eks sjokolade hos venner og de insisterer på at man må ta i mot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå