Gå til innhold

AAARGH! JEG BLIR SÅ SINT!


Gjest Emmanuelle

Anbefalte innlegg

Har dere bare en pc? Og er den hans eller deres?

Uansett, vurdert å finne deg et spill selv du kan spille? Evt gjerne sett deg ned og spille med en gang du kommer hjem, og er du som folk flest så må du jo sitte en stund også får han bare vente på sin tur rett og slett fordi du må jo bruke pc'en litt og.

Hadde ikke jeg og sambo hatt 3 pc'er tror jeg alt hadde gått føyka her hehe.. En pc hadde ikke funka en dag en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres ikke bra ut.

Ingen av partene viser vilje eller evne til å imøtekomme den andre. Hvis begge skal stå på at de har rett, så er nok konsekvensen brudd.

Kanskje er han en PC- fiksert dust elle kanskje TS er alt for kontrollerende. begge subjektive oppfatninger om dette er sanne for den enkelte. Uansett så kommer det jo an på hva salgs forventninger man har til et samboerforhold og hva f.eks. TS kunne tenke seg å gjøre sammen med sambo`n hvis han ikke satt ved PC`n.

Hun forstår ikke han, og han forstår ikke henne. Det virker for øvrig som om forholdet kanskje ikke var så solid hvis kun dette er bruddårsaken. Men vanligvis ligger det mange flere ting bak, og hennes frustrasjon over hans PC- interesse kan godt være en utløsende faktor på bakenforliggende problemer.

Men hvordan noen i denne tråden kan konkludere med at TS bør bryte forholdet, er over min fatte- evne.

Er jo ingen som mener hun skal bryte forholdet her. Alle kommer jo med råd for å løse dette, mens samboeren hennes er den som nå vil gjøre det slutt, pga dette!! Er det ikke bare å sette av et par timer til samboeren sin da? Sånn at begge blir fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har dere bare en pc? Og er den hans eller deres?

Hadde ikke jeg og sambo hatt 3 pc'er tror jeg alt hadde gått føyka her hehe.. En pc hadde ikke funka en dag en gang :P

Dere er to, og trenger tre pcer? Til hva? To pcer hadde bevart husfreden mer her i gården også. Men selv om det er det beste for mange, i forhold hvor begge er interessert i data, så skal det ikke være nødvendig for oss synes jeg. Vi ser hverandre lite nok fra før, om vi ikke skal bli sittende foran hver vår data også...

Jeg synes ikke det spiller noen rolle hvem sin pc det er. Har jenta en tv fra før, og gutten har en pc fra før som kan stå i deres nye felles leilighet, så regner jeg det for deres felles så lenge de bor sammen.

Jeg ville ikke kapret tven for Ugly Betty og nektet kjæresten å se en viktig fotballkamp, bare fordi tven er min. Eller bare fordi tven er min, så har jeg rett til å sitte foran den døgnet rundt...

Hvis begge er interessert i data, så er det veldig kjipt med èn pc. Jeg bruker dataen til forum, blogg, msn og facebook. Mens kjæresten bruker den til spilling, msn, spilling og spilling.

Man bør begrense seg hvis andre aktiviteter går utover forholdet. Er ikke gøy å være sammen med kjæresten hvis man føler at han egentlig vil spille, og det er nok ikke gøy å være med kjæresten fordi man føler at man må istedet for å spille heller. Da kan det som skulle være romantisk kveld, bli en kjip kveld med sur stemning.

Noe spilling må han jo få lov å bedrive, på samme måte som du gjør mye av det du har lyst til (shopping, se tv, gå på kafè, skravle med venninner, lese bok osv?). Kanskje dere har ulike behov for hvor ofte dere trenger å være sammen? Et par jeg vet av, er alltid sammen. De er ofte hjemme sammen, trener og driver med sport sammen, kino og kafè sammen, reiser sammen. Alt sammen! Mens noen andre jeg vet av bruker mye tid på ikke felles venner, trener med andre, gjør endel ting helt alene og er ofte på forskjellige rom når de er i samme hus. Og de trives med det.

Ingen av disse forholdene er noe jeg kunne fungert i. Jeg vil ha mye kvalitetstid med kjæresten, være med både felles og ikke felles venner og få litt alenetid. Kjæresten vil omtrent det samme, så ting funker som regel greit her. Men f.eks spilling kan i perioder bli et problem... Da passer jeg å ha noe gøy å gjøre selv, og prøver å ikke bli sur og irritert. Når han vet jeg synes spilling er greit, er det av en eller annen grunn ikke så viktig for han å spille. Det har vel litt å gjøre med at alle må få være sin egen sjef og gjøre det de har lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som om han bruker din irritasjon over pc-spillingen som et påskudd for å gjøre det slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som om han bruker din irritasjon over pc-spillingen som et påskudd for å gjøre det slutt.

Ja det kan høres sånn ut. Vi har også kranglet litt om det, men fant en løsning.

Å sette av en kveld i uka til å være sammen kan være lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

Ser det er mange som har meninger om dette!

Vi har 2 pc'er, jeg spiller selv, men tar alltid å pauser det om han snakker til meg etc. Det er ikke problemet.

Men vi snakka om det i går, han fortalte meg at dette bare er en periode i og med at han ikke har skole nå. Da skjønte jeg litt mer, men fortalte han at det er irriterende likevel, vi får ikke sett hverandre uansett!

Så, det vi ble enige om at han skulle gjøre er å spille spill han kan pause når jeg er hjemme. Om jeg spiller selv, ser på tv eller er opptatt med noe kan han spille "8 minutter og 7 sekunder til jeg har tid til å se på deg kjære". Men han får IKKE lov til å "bare spille litt før middag" for da vet vi begge at maten blir kald før han er ferdig.

Har firt litt på mine krav, jeg skal ikke bli så frustrert, han har tross alt ferie og vil bruke det på hva han vil. Vi skal snakke om det mer i dag som siviliserte mennesker, i går var vi begge slitne og frustrerte.

Han beklaga iallefall det at han sa han ville slå opp. Han innrømte han hadde vært litt dramaqueen, og det hadde strengt tatt jeg og.

Som noen andre har sagt her, vi har hatt endel småproblemer alltid, og dette var bare toppen på kransekaka, sikkert derfor vi begge reagerte som vi gjorde.

Nå skal vi lære oss å krangle som normale mennesker og ikke klikke mentalt på hverandre :sjenert:

Så, da ble det husfred igjen gitt! Men jeg kan ikke noe for at jeg blir sint hver gang jeg skotter bort på pc'n hans :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser det er mange som har meninger om dette!

Vi har 2 pc'er, jeg spiller selv, men tar alltid å pauser det om han snakker til meg etc. Det er ikke problemet.

Men vi snakka om det i går, han fortalte meg at dette bare er en periode i og med at han ikke har skole nå. Da skjønte jeg litt mer, men fortalte han at det er irriterende likevel, vi får ikke sett hverandre uansett!

Så, det vi ble enige om at han skulle gjøre er å spille spill han kan pause når jeg er hjemme. Om jeg spiller selv, ser på tv eller er opptatt med noe kan han spille "8 minutter og 7 sekunder til jeg har tid til å se på deg kjære". Men han får IKKE lov til å "bare spille litt før middag" for da vet vi begge at maten blir kald før han er ferdig.

Har firt litt på mine krav, jeg skal ikke bli så frustrert, han har tross alt ferie og vil bruke det på hva han vil. Vi skal snakke om det mer i dag som siviliserte mennesker, i går var vi begge slitne og frustrerte.

Han beklaga iallefall det at han sa han ville slå opp. Han innrømte han hadde vært litt dramaqueen, og det hadde strengt tatt jeg og.

Som noen andre har sagt her, vi har hatt endel småproblemer alltid, og dette var bare toppen på kransekaka, sikkert derfor vi begge reagerte som vi gjorde.

Nå skal vi lære oss å krangle som normale mennesker og ikke klikke mentalt på hverandre :sjenert:

Så, da ble det husfred igjen gitt! Men jeg kan ikke noe for at jeg blir sint hver gang jeg skotter bort på pc'n hans :fnise:

Godt å høre dette:) Jeg skjønner litt deres måte å krangle på siden jeg også har brukt den metoden i håp om å nå inn. Når man også har hatt det litt turbulent så hoper ting seg litt opp og det blir litt drama ut av det! :)

Det viktigste er at man i ettertid ser sine feil og kan be om unnskyldning slik at man får skværa opp så fort som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er to, og trenger tre pcer? Til hva? To pcer hadde bevart husfreden mer her i gården også.

Godt på siden av topic, men slik fungerer det hvertfall her:

1. Felles filserver

2. Min egen stasjonære til utvikling og grafikkarbeid (stor skjerm, generelt heftig ytelse)

3. Min bærbare for reise

4. En stasjonær for testing av ting jeg ikke tør slippe løs på maskiner det ligger noe viktig på/midlertidig webserver ved behov

5. Hennes stasjonære, også for gjester

6. Hennes bærbare

Jeg ser ikke hvordan jeg skulle klart meg med færre enn 3 pcer til eget bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt på siden av topic, men slik fungerer det hvertfall her:

1. Felles filserver

2. Min egen stasjonære til utvikling og grafikkarbeid (stor skjerm, generelt heftig ytelse)

3. Min bærbare for reise

4. En stasjonær for testing av ting jeg ikke tør slippe løs på maskiner det ligger noe viktig på/midlertidig webserver ved behov

5. Hennes stasjonære, også for gjester

6. Hennes bærbare

Jeg ser ikke hvordan jeg skulle klart meg med færre enn 3 pcer til eget bruk.

:skratte: 3 her å.

En god gammel reserve:) Fungerer også som lagring av ting;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner bare plutselig at jeg er skikkelig glad for at kjæresten min er dårlig på data...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner bare plutselig at jeg er skikkelig glad for at kjæresten min er dårlig på data...

:skratte: Det skal du være! Hos oss har vi bare resignert. Da han alltid satt på pcen, min pc til og med, ba jeg han kjøpe sin egen. Etter dette sitter jeg også mye på nett i mangel på noe annet å gjøre.

Vet rett og slett ikke hvordan man skal få bukt på dette, men slik sitter vi dag ut og dag inn. Er ikke utenfor huset omtrent, tiden går... Sånn gikk livet.

Jeg prøver hvertfall. Er å trener endel nå og lager avtaler med venninner. Går ut å spiser, går på kino med venninner. Så kan han bare sitte der;)

Han jobber nesten hele døgnet og bruker resten av tiden på pc. Trist men sant. Lenge siden jeg sluttet henge meg opp i det. Plager bare meg selv. Så nå fyller jeg bare tiden min selv.

Forresten, han kom å ba meg på seiltur med jobben hans i august. Reker og vin, vi to sammen på tur, ikke dårlig det:) Flott sjef han har da.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CALL OF DUTY!!!!!!! Kjæresten min sitter å spiller det AKURATT NÅ han!! Å herregud jeg skulle ønske jeg kunne hjelpe deg..men desverre lurer jeg på det samme som deg...... Og min sitter i STUA, på tvn! "det går jo ikke noe uansett?" sier han.

Ikke snakkbar en gang..... For ett DRITTSPILL! Sitter å snakker i micken så jeg må hysje for at han skal høre hva gutta sier.. er din med i noen klan:P?

Det er min... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakket med ham på telefonen i en time nå. Han mener jeg skal forandre meg men nekter for at han gjør noe galt

Personlighetsklasj kaller han det. Han vil kaste bort 2 år pga dette. Blir så irritert. Jeg har backa og sagt, ja, kanskje har jeg vært litt kontrollerende etc men han nekter å endre seg selv.

Han er skikkelig kald i stemmen og har munndiare om alt jeg gjør feil og slikt. Nå sendte han meg melding og sa det virkelig var over.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke jeg. Er egentlig i sjokk for jeg trodde forholdet vårt var sterkere enn som så.

Det verste er vel at jeg tror dem ikke kommer til å legge merke til at vi er borte:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane
CALL OF DUTY!!!!!!! Kjæresten min sitter å spiller det AKURATT NÅ han!! Å herregud jeg skulle ønske jeg kunne hjelpe deg..men desverre lurer jeg på det samme som deg...... Og min sitter i STUA, på tvn! "det går jo ikke noe uansett?" sier han.

Ikke snakkbar en gang..... For ett DRITTSPILL! Sitter å snakker i micken så jeg må hysje for at han skal høre hva gutta sier.. er din med i noen klan:P?

Det er min... :(

Jeg tror ikke han er med i noen klan...men han har fått veldig bra ranking og det er visst veeeeeldig viktig! Min sitter ikke å snakker på mikrofon da, kun når han spiller mot/med kompiser og det helst i CS.

Så kanskje har jeg det ikke så ille likevel? Har fremdeles dårlig magefølelse etter krangelen i går, men vi får se når han kommer hjem fra jobb. Går nok over!

Hjelper faktisk veldig mye å høre at mange flere er i min situasjon! Vi får vel bare bite tenna sammen. Fyren min må overleve min pms så dette er vel det minste jeg kan gjøre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en krangel...om akkurat det samme. Jeg har mest lyst til å hive pc'n hans ut igjennom vinduet og så hive sofaen oppa den og gjerne et par elefanter til så jeg er sikker på at den er knust.

Når min kjære spiller Call of Duty er det INGEN andre som gjelder. Nytter ikke å snakke til ham, nytter ikke å danse naken foran ham, jeg kunne sikkert ha født et barn uten at han hadde lagt merke til det. Greit nok, jeg overlever.

Men ting som i dag, jeg hadde vært ute med noen venninner og måtte gå over en halvtime hjem. Jeg spør ham om han kan møte meg på butikken(som ligger rett utafor døra) slik at vi får handla litt. "Gidder ikke" sier han. Han var så sliten etter jobb(han var ferdig klokka 3). Jeg hører jeg er på høyttaler og at han spiller mens han snakker med meg.

Jeg har vært borte i over 2 timer. Regner med at han kan ta 10 min utav dagen sin til å dra på butikken med meg? Jeg synes det er koselig å dra på butikken sammen da vi ikke får sett så mye til hverandre fra før av.

AAARGH! Jeg var forbanna da jeg kom hjem, fordi dette har skjedd så mange ganger før og jeg har det opp til halsen og spyr det ut snart! Dette er ikke første gang han ikke har gidda å gjøre noe pga derre jævla pc'n. Før vi fikk den klaga han derimot på MITT pc-bruk! HALLO!

Jeg slengte et par blader på ham, han stakk.

Noen som har noen råd om hvordan i AAARGH jeg kan få husfred??? Jeg vil ha kjæresten min tilbake, han som alltid gikk i mot meg når jeg var på vei hjem og som hoppa på meg når jeg flæsha puppa. Nå er det bare "er ferdig om 7 minutt og 35 sekunder baby, vent på meg i senga du"

KILL KILL KILL!!!!

Det er noe jeg kunne ha skrevet selv, bortsett fra at mannen min er hekta på World of Warcraft. Han sitter bokstavlig talt opptil 6-7 timer hverdag på å spille :kjefte: Så jeg føler med deg :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er det fotballspill. Er tydeligvis et ganske stort problem.

Blir nesten så man ser for seg et hjem, husarbeid, hage, familie, barn, organisering, en mann som spiller data og har meldt seg fullstendig ut.

Skremmende utvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer spiller også call of duty, men det er etter at jeg har lagt meg....så jeg slipper det, heldigvis!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spellemann
Her er det fotballspill. Er tydeligvis et ganske stort problem.

Blir nesten så man ser for seg et hjem, husarbeid, hage, familie, barn, organisering, en mann som spiller data og har meldt seg fullstendig ut.

Skremmende utvikling.

Hvorfor skremmende? Et smil til dama, så blir hun jo uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dataspillende kvinne

Vil bare komme med noen synspunkter fra "den andre siden" her. Jeg er en som godt kan sitte lenge om gangen med diverse spill, både med tv-spill og på pc-en. Jeg liker veldig godt å spille, og har flere spill jeg er hekta på for tiden. Men det er jo ikke sånn at jeg ikke vil være med samboeren min for det, eller glemmer han ut. Blir bare veldig oppslukt!

Jeg skjønner jo at han av og til vil ha meg bort fra pc-en. Men hvis man for eksempel ber meg slutte å spille og sier at han vil bare prate litt, men ikke har noe spesielt å snakke om, da gidder jeg nok ikke å slutte å spille, bare for å sitte i sofaen med han og kope og ikke gjøre noe spesielt. Eller hvis han hadde bedt meg komme ut å møte han for å gå på butikken og handle middag, så hadde jeg nok heller ikke hatt særlig lyst til det. Det bør jo ikke være nødvendig å alltid gå på butikken sammen. Hvis han derimot spør om jeg vil være med og se film, samme om det er på kino eller tv-en, og foreslår en konkret film som er en type film vi begge liker, så er det mye større sjanse for å få meg bort fra spillet.

Det jeg mener er at hvis man foreslår en konkret aktivitet, er det nok mye større sjanse for å få vedkommende bort fra pc-en, enn hvis man bare sier at man vil "gjøre noe sammen". Kanskje også foreslå et tidspunkt, for eksempel om et kvarter, slik at han rekker å gjøre seg ferdig med akkurat det han holder på med i spillet.

Det kan kanskje også hjelpe å prøve å avtale ting en dag eller to før? Lag kino-avtaler, venne-avtaler, hus-rydding/vasking-avtaler, trenings-avtaler, tur-avtaler. Da vet han at på det og det tidspunktet har dere en avtale, og da må han være ferdig å spille til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...