Gjest taco1 Skrevet 27. januar 2013 #1301 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg har MeLuna-koppen. Noen som har prøvd den? Jeg synes den er litt vanskelig å bruke, og lurer på om det finnes bedre menskopper fra andre merker? Jeg synes for øvrig menskopp er det mest hygieniske av all mensbeskyttelse. Og det beste for miljøet der nede- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2013 #1302 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg kan ikke forstå hvorfor noen skulle ønske å bruke vasken på badet, som man bruker til tannpuss, vasking av ansikt osv, til å skylle ut mensblod?!? Jeg så forresten at en bruker skrev at hun skylte menskoppen i dusjen... - jeg har ikke ord. Anonym poster: 4e2795a8790d66576a0e3caab6d0d24b Mulig dette kommer som et sjokk for deg - men mange velger faktisk også å vaske hendene sine i vasken på badet. Ofte rett etter at de kommer fra do, og det trolig er massevis av festlige bakterier etter dobesøket på dem. Og, vet du noe enda mer sjokkerende? Noen... vasker rumpa si i dusjen. Helt sant. Anonym poster: 1fb29f6c7f751357df1bc8f95904f57c 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 27. januar 2013 #1303 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg har prøvd mange, mange ganger nå, men jeg får det fortsatt ikke til. LadyCupen er mye mindre enn Mooncupen, men likevel har jeg problemer. Det er så kjedelig! Jeg har prøvd ulike brettetekninker, men den åpner seg med en gang rett innenfor skjedeåpningen. Altså - enden på cupen kommer innenfor, mens resten blir hengende utenfor. Jeg får den ikke lenger inn! Har prøvd å føre den inn mens den er våt, men det funker ikke særlig bra det heller. Heldigvis er det en stund igjen til mensen, så håper at jeg får til å bruke den før mensen kommer. Jeg bestilte den fra siden til LadyCup og det gikk kjempe fint. Det eneste jeg reagerte på, var at jeg aldri fikk mail om når tid pakka var blitt sendt. Det tok vel omtrent to uker, tror jeg. Fikk også med en rabattkupong, så skal bestille en til derifra etterhvert :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2013 #1304 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg har MeLuna-koppen. Noen som har prøvd den? Jeg synes den er litt vanskelig å bruke, og lurer på om det finnes bedre menskopper fra andre merker? Jeg synes for øvrig menskopp er det mest hygieniske av all mensbeskyttelse. Og det beste for miljøet der nede- meluna er vel nesten en av de beste koppene siden den har så mange forskjellige størrelse, forskjellie "håndtak"(også uten) og tre hardheter. men om du ikke har rett str og hardhet for din kropp har man ikke grunnlag for å være førnøyd. meluna soft er kjent for å være veldig vanskelig å bruke. den har ganske vanskelig for å poppe opp, spesielt om man har for stor str, men egentlig uansett. meluna softe er en av de viktigste koppene og vri på nok, det er du som har fingrene som må gjøre det for koppen hjelper seg selv lite, som andre kan gjøre. kvaliteten på menskoppene er alle bra, men det kan være vanskelig å finne hvilken som passer til din kropp. Anonym poster: 6a2e967648d24f9834841cda5d2c7857 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noir Skrevet 31. januar 2013 #1305 Del Skrevet 31. januar 2013 Tampon vs. Mooncup Rap Battle! http://m.youtube.com/watch?v=9zj4NhC8ahM (Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, unnskyld hvis den er postet før;)) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #1306 Del Skrevet 31. januar 2013 Relinker den jeg. Genial. Anonym poster: 5b17de4033ca156d0ebcdb750c60df6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 4. februar 2013 #1307 Del Skrevet 4. februar 2013 Jeg har prøvd mange, mange ganger nå, men jeg får det fortsatt ikke til. LadyCupen er mye mindre enn Mooncupen, men likevel har jeg problemer. Det er så kjedelig! Jeg har prøvd ulike brettetekninker, men den åpner seg med en gang rett innenfor skjedeåpningen. Altså - enden på cupen kommer innenfor, mens resten blir hengende utenfor. Jeg får den ikke lenger inn! Har prøvd å føre den inn mens den er våt, men det funker ikke særlig bra det heller. Heldigvis er det en stund igjen til mensen, så håper at jeg får til å bruke den før mensen kommer. Jeg bestilte den fra siden til LadyCup og det gikk kjempe fint. Det eneste jeg reagerte på, var at jeg aldri fikk mail om når tid pakka var blitt sendt. Det tok vel omtrent to uker, tror jeg. Fikk også med en rabattkupong, så skal bestille en til derifra etterhvert :-) Det kan hende den fungerer bedre for deg når du virkelig har mensen. Det smører jo litt. Og hvis det ikke gjør vondt, er det bare å skyve videre selv om den har åpnet seg, jeg gjør det, for den åpner seg veldig fort. Jeg fikk heller ikke beskjed om hvor pakka var, og det tok to uker hit også! Den ble sendt rekommandert. Den ble stoppet i tollen, jeg angrer på at jeg ikke gjorde det tydelig i tilbakemeldingen at det nok var grunnen til ventetiden. Men jeg fikk den i tide til mensen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 4. februar 2013 #1308 Del Skrevet 4. februar 2013 Det kan hende den fungerer bedre for deg når du virkelig har mensen. Det smører jo litt. Og hvis det ikke gjør vondt, er det bare å skyve videre selv om den har åpnet seg, jeg gjør det, for den åpner seg veldig fort. Jeg fikk heller ikke beskjed om hvor pakka var, og det tok to uker hit også! Den ble sendt rekommandert. Den ble stoppet i tollen, jeg angrer på at jeg ikke gjorde det tydelig i tilbakemeldingen at det nok var grunnen til ventetiden. Men jeg fikk den i tide til mensen Ja, den kom rekommandert til meg også. Regner med at hvis pakka blir åpnet i tollen, så klistrer de en lapp på den. Det var det ikke på min, så regner med at det bare var treg postgang. Det skjer jo i blandt, så. Venter mensen til uka, så satser på at jeg får prøvd LadyCupen min da :-) Skal se litt mer på bretteteknikker også, kanskje jeg finner en ny måte som jeg ikke har prøvd før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 4. februar 2013 #1309 Del Skrevet 4. februar 2013 (endret) Lykke til! Det er en læringskurve i dette. Ikke gi opp. :-) (Ang. postgang: Jeg klarer ikke alltid å huske hele tankerekka, nå var altså poenget mitt at det man skal gi ris/ros for til selger, er hvor fort h*n sender varen; hvor mye de forskjellige landene somler, skal ikke påvirke hva jeg mener om servicen fra selger.) (Men jeg kan jo ikke vite hvem som har somlet! ) Endret 4. februar 2013 av Pringle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 4. februar 2013 #1310 Del Skrevet 4. februar 2013 Lykke til! Det er en læringskurve i dette. Ikke gi opp. :-) (Ang. postgang: Jeg klarer ikke alltid å huske hele tankerekka, nå var altså poenget mitt at det man skal gi ris/ros for til selger, er hvor fort h*n sender varen; hvor mye de forskjellige landene somler, skal ikke påvirke hva jeg mener om servicen fra selger.) (Men jeg kan jo ikke vite hvem som har somlet! ) Ja, det er jeg helt enig med deg i! Nå kjøpte ikke jeg min fra eBay som du gjorde, så jeg får ikke gitt noe tilbakemelding på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 4. februar 2013 #1311 Del Skrevet 4. februar 2013 Kanskje like bra - ingen nevnt, ingen glemt, haha! Og det var noe jeg gjerne ville ha sagt - jeg må få lov til å takke dere på Kvinneguiden for at dere minte meg på dette vidunderlige konseptet! Jeg har tenkt på det lenge, av og på i mange år, og det har virket så skummelt, men å lese så mange og så nyanserte egenerfaringer, har gjort meg modigere og tryggere! Så til slutt turte jeg, og det er jeg så glad for! Jeg kjenner ingenting til koppen når den er inne. Jeg søler ikke lenger med blod. Jeg har ikke lenger vondt ved skift, og jeg trenger ikke å skifte så ofte. Jeg trenger aldri mer kjøpe bind eller tamponger. Eller pakke ned bind eller tamponger. Alt det dumme og ekle med mensen er borte, bare det morsomme er igjen (ja, jeg synes det er fascinerende)! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 15. februar 2013 #1312 Del Skrevet 15. februar 2013 Jeg prøver, prøver og prøver, men jeg får det ikke til Begynner å lure på om det er kroppen min det er noe feil med ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #1313 Del Skrevet 15. februar 2013 Jeg prøver, prøver og prøver, men jeg får det ikke til Begynner å lure på om det er kroppen min det er noe feil med ... Hva er det som ikke går som forventet? Anonym poster: 6a2e967648d24f9834841cda5d2c7857 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 15. februar 2013 #1314 Del Skrevet 15. februar 2013 Hva er det som ikke går som forventet? Anonym poster: 6a2e967648d24f9834841cda5d2c7857 Jeg får den ikke inn. Den åpner seg rett innenfor åpningen. Halve kopppen henger utenfor. Har prøvd å skyve den inn, men det gjør forferdelig vondt. Åh, blir så frustrert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #1315 Del Skrevet 15. februar 2013 Jeg får den ikke inn. Den åpner seg rett innenfor åpningen. Halve kopppen henger utenfor. Har prøvd å skyve den inn, men det gjør forferdelig vondt. Åh, blir så frustrert hvilken bretteteknikk bruker du? Anonym poster: 6a2e967648d24f9834841cda5d2c7857 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 15. februar 2013 #1316 Del Skrevet 15. februar 2013 hvilken bretteteknikk bruker du? Anonym poster: 6a2e967648d24f9834841cda5d2c7857 Har brukt flere forskjellige. Finner ikke igjen siden jeg har sett bretteteknikkene, men har ihvertfall brukt tre-fire forskjellige. Har prøvd å føre den inn fuktig, men det fungerer ikke det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rockarollawoman Skrevet 15. februar 2013 #1317 Del Skrevet 15. februar 2013 Jeg får den ikke inn. Den åpner seg rett innenfor åpningen. Halve kopppen henger utenfor. Har prøvd å skyve den inn, men det gjør forferdelig vondt. Åh, blir så frustrert Vondt skal det ikke være, kan det hende du har en infeksjon i underlivet (f.eks. sopp)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #1318 Del Skrevet 15. februar 2013 Kanskje like bra - ingen nevnt, ingen glemt, haha! Og det var noe jeg gjerne ville ha sagt - jeg må få lov til å takke dere på Kvinneguiden for at dere minte meg på dette vidunderlige konseptet! Jeg har tenkt på det lenge, av og på i mange år, og det har virket så skummelt, men å lese så mange og så nyanserte egenerfaringer, har gjort meg modigere og tryggere! Så til slutt turte jeg, og det er jeg så glad for! Jeg kjenner ingenting til koppen når den er inne. Jeg søler ikke lenger med blod. Jeg har ikke lenger vondt ved skift, og jeg trenger ikke å skifte så ofte. Jeg trenger aldri mer kjøpe bind eller tamponger. Eller pakke ned bind eller tamponger. Alt det dumme og ekle med mensen er borte, bare det morsomme er igjen (ja, jeg synes det er fascinerende)! Tror jeg bruker tjue kroner på tamponger i måneden, så den helt store investeringen er det ikke Anonym poster: cc5531bc513ccc6ff445788598d6f34e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #1319 Del Skrevet 15. februar 2013 Har brukt flere forskjellige. Finner ikke igjen siden jeg har sett bretteteknikkene, men har ihvertfall brukt tre-fire forskjellige. Har prøvd å føre den inn fuktig, men det fungerer ikke det heller. eneste bretteteknikken som funker for meg er 7-fold og origami, men det var etter endel trening og funker bare med en av koppene mine, de andre spretter opp før de er på plass. youtube-bretteteknikker Anonym poster: 6a2e967648d24f9834841cda5d2c7857 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #1320 Del Skrevet 15. februar 2013 Vondt skal det ikke være, kan det hende du har en infeksjon i underlivet (f.eks. sopp)? Kanskje det er like greit å ikke dytte plast inn i vagina? Ikke alle trives med å bruke menskopp - jeg er en av dem. Mye heller tamponer kombinert med vaginalkapsler for å holde ph-en fin. Anonym poster: cc5531bc513ccc6ff445788598d6f34e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå