Gå til innhold

Klematis gifter seg!


Klematis

Anbefalte innlegg

Åhh!!! Så nydelig kjole :) :)

Du kommer til å se ut som den vinter prinsessen :)

Vi har snakket rundt det, og hvordan vi ser på å gifte oss i kirke eller andre steder. Men som kjæresten min sa når han først brakte det på bane, så er vi ikke forlovet enda. Men gleder meg til den dagen vi blir det :rødme:

Så jeg får bare trekke til meg all erfaring som dere kommer med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhh!!! Så nydelig kjole :) :)

Du kommer til å se ut som den vinter prinsessen :)

Vi har snakket rundt det, og hvordan vi ser på å gifte oss i kirke eller andre steder. Men som kjæresten min sa når han først brakte det på bane, så er vi ikke forlovet enda. Men gleder meg til den dagen vi blir det :rødme:

Så jeg får bare trekke til meg all erfaring som dere kommer med :)

Tusen takk, Småkjekset! Tror også kjolen blir bra :-)

Håper du ikke må vente så alt for lenge på et frieri eller at dere bestemmer dere for å gifte dere da. Selv om det er litt av sjarmen å gå og drømme og det også, da :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da er enda litt mer på plass:

- Undertøy er kjøpt inn. Må bare prøve det under kjolen for å være sikker på at det går. Ikke så lett å finne en god/fin BH til en stroppeløs kjole som er veldig utringet bak...

- Alt stæsjet til å lage innbydelser er kjøpt inn. Men har ikke orket å begynne på dem enda. I kveld kanskje... :sjenert: Med en god kopp te og stearinlys?

- Jeg har startet på hjemmeside for bryllupet :)

Av litt større ting vi enda mangler, så henger jeg meg litt opp i:

- Vi har ikke fått ja (eller nei forsåvidt) fra hun vi spurte om å være toastmaster enda

- Vi har ikke noe musikk til festen! Har heller ikke bestemt noe til kirken, men det ordner seg vel.

- Har enda ikke fått signert forlovererklæringer og prøvepapirer. De er fylt ut, men vi har ikke papir å skrive ut på... Surrehuer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, cypress :klemmer:

Jeg synes det er litt gøy at kjolen min er litt spesiell. Det hang en maken på en utstillingsdokke da jeg var på salg i går, ingen som kikket på den i det hele tatt :fnise: Kanskje den er litt for voksen i stilen for mange :klø: Men jeg er jo relatvit gammel brud også da, jeg kan/vil ikke ha noe typisk prinsessekjole.

Men det er så fint at folk har forskjellig smak! Tenk så kjedelig om alle hadde hatt lik kjole!

:klø: hva mener du med en relativt gammel brud egentlig?? :vetikke:

Begynte å lure på om jeg også egentlig er det, uten å vite det...??? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at du fikk kjolen du hadde lyst på, også enda billigere enn du hadde tenkt også :hoppe:

Ser at planleggingen går unna her, er koselig å lese nå som jeg har fått egen planlegging litt på avstand. Du har jo det viktigste på plass ser det ut til. Får satse på at det ordner seg med transport. Er det langt fra kirken til selskapslokalet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Golden Girl

Endelig oppdaget jeg bryllupsboka di!!! :fnise: Har jo sett linken til dagboka di - eller rettere sagt teksten, men noe har tydelig kortsluttet i topplokket mitt i sommer, for jeg tenkte ikke at det var nettopp en link!!! :roll::ler:

Anyway - :sjenert: - tidenes tregeste gratulasjoner!! Bryllup på nyttårsaften, og kjole og lokale og alt i boks - så gøy!! Og så den fete bryllupsreisen - den skulle jeg gjerne gjort etter dere!!! :D Blir sikkert helt suverent!!

Ang bh forresten, høres det ut som om korsett kan være tingen? De kan du få med veeeldig lav 'utringing' bak. Heter det utringing når det er snakk om bak forresten...? :fnise:

Og så... veldig lyst på pm med brudekjolebilde....? :jepp:

Lykke til med videre planlegging!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø: hva mener du med en relativt gammel brud egentlig?? :vetikke:

Begynte å lure på om jeg også egentlig er det, uten å vite det...??? :fnise:

Tja, blir 32 når jeg gifter meg. Ikke URgammelt, altså. Men litt eldre enn jeg skulle ønske jeg var på brudebildet :fnise:

Får satse på at det ordner seg med transport. Er det langt fra kirken til selskapslokalet da?

Det er ganske langt ja, 20-30 min å kjøre. Men regner med en god del av de "lokale" gjestene kjører og kan ta med noen ekstra. Så ordner seg nok uansett!

Endelig oppdaget jeg bryllupsboka di!!! :fnise: Har jo sett linken til dagboka di - eller rettere sagt teksten, men noe har tydelig kortsluttet i topplokket mitt i sommer, for jeg tenkte ikke at det var nettopp en link!!! :roll::ler:

Anyway - :sjenert: - tidenes tregeste gratulasjoner!! Bryllup på nyttårsaften, og kjole og lokale og alt i boks - så gøy!! Og så den fete bryllupsreisen - den skulle jeg gjerne gjort etter dere!!! :D Blir sikkert helt suverent!!

Ang bh forresten, høres det ut som om korsett kan være tingen? De kan du få med veeeldig lav 'utringing' bak. Heter det utringing når det er snakk om bak forresten...? :fnise:

Og så... veldig lyst på pm med brudekjolebilde....? :jepp:

Lykke til med videre planlegging!! :klem:

Ikke alltid så lett ;) Og takk for gratulasjon :klemmer:

Hm, lurte litt på det med korsett, men tror kjolen egentlig virker som et korsett så om BH'en ikke er sitter helt supert uten stroppene, så regner jeg med at kjolen pusher ting på plass :fnise: Må kanskje prøve i morgen, for har bytterett ut uka på undertøyet.

PM kommer straks!

Edit: Leif

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt litt dugnad her! Har laget nesten ferdig 31 av invitasjonene. :hoppe:

Mangler en bit som skal skrives ut og limes på alle. Og konvoluttene. Og så er det vel 4 vi er sikre på å invitere som jeg ikke er 110 % sikker på hvordan skriver navnene sine... Pluss at sambo enda har en del han ikke har klart å bestemme seg for om skal inviteres eller ikke. Trægost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med innkjøpt undertøy da. Jeg brukte ikkenoe under kjolen jeg, for det var innebygd korsett. Eller, jeg brukte jo truse da, en riktig så snasen en. Og så hadde jeg kjøpt noe ekstra fint som jeg tok på meg på bryllupsnatten, bare for å ta det raskt av igjen :lur:

Men det gjorde nytten sin på bryllupsreisen da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med innkjøpt undertøy da. Jeg brukte ikkenoe under kjolen jeg, for det var innebygd korsett. Eller, jeg brukte jo truse da, en riktig så snasen en. Og så hadde jeg kjøpt noe ekstra fint som jeg tok på meg på bryllupsnatten, bare for å ta det raskt av igjen :lur:

Men det gjorde nytten sin på bryllupsreisen da :ler:

Er et slags innebygd korsett i min kjole også, men mest under puppene. Den må sys inn en del for å få den til å sitte rundt puppene. Jeg er ikke SÅ flatbrysta (sikkert litt under snittet), men de må vel lage kjolene sånn at de passer til de med store meloner også :fnise:

Så jeg satser på en BH som hjelper meg litt opp i størrelse hvertfall. :jepp: Får bare håpe det ser bra ut under kjolen, at det blir litt løft. Har ikke somlet meg til å prøve enda... Lurte også litt på sånne silikongreier som tapes på. Fås f.eks. på www.unbra.no. Litt dyre men er kanskje verdt det hvis det ikke blir fint med BH? :klø: Erfaringer, noen?

Var forresten en hyggelig opplevelse å kjøpe BH på sånn spesialforretning. Hun målte meg opp for å finne riktig størrelse og jeg endte opp med en 70D :sjokkert: Og jeg som har brukt 75B (og av og til A) hele "livet". Nesten så jeg vil ha en t-skjorte med den nye BH-størrelsen min trykket på brystet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forresten ny, lang dugnadskveld (bare meg da :fnise:) med invitasjonslaging i går. Helt ferdig med ca 10 stk, mangler bare et trykk på konvolutten på ca 15 og mangler konvolutt i det hele til ca 15. Så det går fremover. :jepp:

Fremdeles noen sambo er usikker på om skal inviteres eller ikke, så venter på at han skal klare å bestemme seg der. Og så fant jeg to på hans side som jeg har skrevet navnet feil på og må lage på nytt... Og jeg som trodde han og svigermor hadde korrekturlest alle navn :(

Satser på å få dem ferdig i løpet av helga og i posten på mandag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er.

Jeg har også hatt samme opplevelse i en undertøysforretning. Jeg har alltid bruk B eller C-cup, Men der målte de meg til 75D, en opptur. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er.

Jeg har også hatt samme opplevelse i en undertøysforretning. Jeg har alltid bruk B eller C-cup, Men der målte de meg til 75D, en opptur. :jepp:

Merkelig det hvor mye den bokstaven betyr! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ojoj, da vet jeg ikke om jeg tør å få noen til å måle meg, jeg bruker nemlig Dcup til vanlig, og har ikke særlig lyst til å avansere til F for å si det sånn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ilja og Golden Girl :klemmer:

Leverte ut den første invitasjonen i går, og fikk straks påpekt at jeg har skrevet stedet vi skal være på feil... :tristbla: Altså hjemstedet til min kjære. Ganske flaut, egentlig. Og veldig irriterende at ikke han har lagt merke til det :kjefte:

Orker ikke lage alle på ny, selv om jeg kanskje tror jeg har nok ark også... Jeg som har vært sååå nøye på å ikke skrive folk sine navn feil.

Så min teori er at det er dette som er grunnen til at bryllup normalt feires på brudens hjemsted, for det er jo hun som oftest ordner med innbydelser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLÆH, fant enda en skrivefeil! :sur:

Så nå MÅ jeg lage nye alle invitasjonene. Bortsett fra den ene jeg allerede har levert ut, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

:troest: Å så kjedelig.. det viktigste er budskapet på kortet, så forhåpentligvis vil gleden over budskapet overskygge selv den særeste tante sine 'hung-ups' på stavefeil.. ;)

Evt går det an å rett opp noen få hvis det er noen spesielle som kan finne på å henge seg opp i sånt.

Ha en fin søndag!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...