Gå til innhold

Klematis gifter seg!


Klematis

Anbefalte innlegg

Får håpe hun sier ja da!! Veldig greit å ha toastmaster i boks. Tipper jeg da, jeg har det ikke selv, så jeg vet jo ikke... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fargen på skoene vises jo ikke så godt i bryllupet uansett når man har en sånn lang kjole som skuler de :-D Uansett er det jo ikke like mye lys under kjolen liksom så jeg tror nok ingen blir å merke det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

Legger igjen ett lite spor. :hoppe:

Så koselig med bryllup på nyttårsaften. :rødme:

Blir sikkert kjemperomantisk med masse stearinlys og litt dempet belysning. :)

Har tenkt på vinterbryllup jeg også, men vil ha en litt lang bryllupsreise, så vi tar sommerferie og bryllupsreise i ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe hun sier ja da!! Veldig greit å ha toastmaster i boks. Tipper jeg da, jeg har det ikke selv, så jeg vet jo ikke... :fnise:

Har ikke hørt noe fra henne enda, og tviler egentlig på at hun kommer til å si ja. Men finner nok alltid noen :jepp: Nå virker det som de som styrer det stedet vi skal være har stålkontroll, så tror jobben blir litt mindre enn den kunne ha vært.

Fargen på skoene vises jo ikke så godt i bryllupet uansett når man har en sånn lang kjole som skuler de :-D Uansett er det jo ikke like mye lys under kjolen liksom så jeg tror nok ingen blir å merke det ;)

Helt sant! Skulle tatt seg ut med en stor lyskaster under kjolen ;)

Heisan.

Legger igjen ett lite spor. :hoppe:

Så koselig med bryllup på nyttårsaften. :rødme:

Blir sikkert kjemperomantisk med masse stearinlys og litt dempet belysning. :)

Har tenkt på vinterbryllup jeg også, men vil ha en litt lang bryllupsreise, så vi tar sommerferie og bryllupsreise i ett.

:vinke: Koselig med besøk, Luna!

Gleder oss også til masse fakler og stearinlys. Håper selvfølgelig på snø, men tror ikke vi skal satse på det.

Og lang bryllupsreise blir det, ja! 3,5 uke til Asia :-D Er heldige å kunne velge selv når vi tar ferie, så da går jo det an å gjøre det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Da er det mindre enn fire måneder igjen!

Har hatt en intensiv planleggingshelg denne helga. Så nå har vi bestemt oss for sted. Tror det blir kjempebra! :jepp: Servicen var helt super, følte oss så godt mottatt når vi kom for å se på stedet. Og fikk smake 4 retters middag for 6 personer med vin (2 typer til hver rett) til fire av oss for 1200 kr :sjokkert: Så om de fortsetter så er vi i gode hender!

Hm, hva annet er bestemt?

- Sted er altså bestemt

- Meny er så og si bestemt, er litt usikre på den ene retten

- Gjestelista er nesten klar. Eller invitasjonslista da, er jo ikke sikkert alle som blir bedt har anledning. Et par spørsmålstegn enda.

- Tidspunktet for vielsen er bestemt.

- Fotograf er bestilt (må huske å gi beskjed om at tidspunktet har blitt endret)

- Har så vidt snakket med et blomsterbutikk som lå 5 meter fra frisøren jeg og forloveren skal til. Ikke det aller beste inntrykket av dem, så vi får se. Stedet vi skal være ordner med blomster (etter våre instruksjoner) til bordene, så tror vi skal høre med dem hvem de bruker. Greit å få de samme blomstene/fargene i brudebukett og kirkepynt også.

- Har snakket med konditor om bryllupskake. Men tror vi skal bestille gjennom stedet vi skal være, da slipper vi å betale for de medbragte kakene.

Det begynner altså å ordne seg :jepp:

Og i kveld skal jeg på brudekjolesalg og sikre meg kjolen "min". Satser på at ingen kommer meg i forkjøpet! Da får jeg sjekket om skoene jeg har kjøpt er brukanes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk kjolen! :hoppe:

Og mye billigere enn jeg hadde trodd, 8500 kr istedenfor 10000 som jeg hadde trodd :biggrin: Så da spanderte jeg på meg det dyre sløret til 1600 kr også ;)

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for at dere har fått på plass så masse, og ikke minst: kjolen er i boks MED slør :hoppe:

Jeg skal være med på brudekjoleprøving nå på lørdag, det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: litt til for kjolen :fnise:

Nå henger den her da i posen sin. Har veldig lyst til å vise den til noen, men den eneste som er her er jo samboeren. Og han skal jo helst ikke se... :sjenert:

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: litt til for kjolen :fnise:

Nå henger den her da i posen sin. Har veldig lyst til å vise den til noen, men den eneste som er her er jo samboeren. Og han skal jo helst ikke se... :sjenert:

Jammen i all væra... Det er vel ikke noe problem!! Du kan ta bilde av kjolen og vise den til OSS!!! :jepp: Vi vil selvfølgelig KJEMPEGJERNE se!!!! :hoppe:

Og du - kjempegratulerer med å ha den i hus!!! :klemmer: Er litt misunnelig her jeg sitter og tråler finn.no.... :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg er litt paranoid her inne og litt redd at noen skal kjenne meg igjen. Sender deg en PM jeg, cypress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Havnet tilfeldigvis innom her... Ser at dere gifter dere på nyttårsaften som kommer - det gjør vi også! :hoppe:

Har dere tenkt å la det prege feiringen på noe vis?

Jeg har kjøpt brudesko i bling-bling-sølv. De mest glitrende skoene jeg noensinne har sett, på DNA. For å få opp party-følelsen, selv om jeg kanskje er den eneste som ser/vet det under den lange kjolen...

Så har vi også tenkt å kjøpe inn masse raketter og sende opp (noe jeg ellers aldri pleier å gjøre på nyttårsaften). Vår vielse er sent på dagen, og jeg tenker at noen kan utstyre gjestene med stjerneskudd når de kommer ut fra kirka. Så kan vi stå der litt, vet ikke om det kanskje vil være for mørkt til å ta masse bilder da.

Håper at det kan bli mye snø, slik at vi kan ha laget snølykter utenfor festlokalet.

Men det er nok av problemer også: Vi ville ikke ha barn i bryllupet, men nå ser det ut som noen ikke får barnevakt. Så er det den største utfordringen: Transport av gjestene fra kirke/sentrum til fest, og tilbake. Leie av buss med sjåfør på nyttårsaften er sinnsykt dyrt, og kommer til å bli en av de største utgiftene våre.

Stresser litt, m.a.o, men det er jo ennå noen måneder igjen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Angara! Så hyggelig å finne noen som skal gifte seg samme dag som oss :klemmer:

Vi har vel ikke tenkt å la det at det er nyttårsaften prege dagen mer enn at vi tenker oss ut å se på rakettene med hvert vårt glass musserende vin ved midnatt. Hotellet vi skal være på har kjøpt inn masse raketter og skal ha fellesoppskyting, så det blir sikkert sinnsykt bra!

Hos oss er det nå sånn at de fleste har enten store eller helt små barn. Regner med at de som har relativt store barn klarer å få barnevakt. Og de med helt små barn (da tenker jeg mindre enn to år) kanskje får litt mer problemer. I så fall får de ta dem med, og så legge dem rett etter middag og så satser vi på at babycallen rekker helt til lokalet. Vi får se hvordan det blir.

Det med transport hadde jeg ikke sett for meg at skulle bli så stort problem :klø: Vi har nå vielsen ganske tidlig, og tror kanskje det gjør at buss til og fra kirken ikke blir så vanskelig. Men for de som skal inn til byen på natta kan det nok kanskje bli et problem ja :forvirret: Svigermor har lovet at hun skal høre med en hun kjenner som kjører buss, jeg får kanskje gi beskjed om at det bør gjøres ganske kjapt.

Foreløpig så stresser vi ikke så mye, synes vi har god tid enda ;)

Blir kjekt å følge litt med på deres planlegging også fremover. Har du dagbok forresten?

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må skrive det her også - kjempefin kjole altså!!!! :hoppe:

:klemmer:

Tusen takk for det, cypress :klemmer:

Jeg synes det er litt gøy at kjolen min er litt spesiell. Det hang en maken på en utstillingsdokke da jeg var på salg i går, ingen som kikket på den i det hele tatt :fnise: Kanskje den er litt for voksen i stilen for mange :klø: Men jeg er jo relatvit gammel brud også da, jeg kan/vil ikke ha noe typisk prinsessekjole.

Men det er så fint at folk har forskjellig smak! Tenk så kjedelig om alle hadde hatt lik kjole!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kjekt å følge litt med på deres planlegging også fremover. Har du dagbok forresten?

Nei, har ikke det. Men har en word-fil på datamaskina der jeg samler opp alle mulige ting jeg finner på nettet. Vi skal ha festen i et relativt enkelt utstyrt samfunnshus, og jeg snoker rundt etter ideer til vinterlige dekorasjoner, og andre ting. Vil så gjerne at alt skal bli bra, og at det skal bli en koselig fest, der alle gjestene har det bra og ikke mangler noe! Sukk... Dette bryllupsstyret går virkelig ut over arbeidstida mi, gitt :)

Jeg kommer nok til å titte innom her i ny og ne, lykke til i månedene som kommer!

Og: det er ikke sikkert det vil være like vanskelig for dere med transport. Her hvor jeg bor i Trøndelag er det svært få som leier ut buss med sjåfør. Det går visst heller ikke nattbuss i nærheten av lokalet vårt. Vi tenkte på å leie noen minibusser med 9 seteplasser (som folk med vanlige førerkort kan kjøre), og få noen i familien til å kjøre i skyttel, TIL festen, og kanskje bestille drosjer etterpå, men vi skal være over 100 mann... Har spurt i invitasjonene hvor mange som trenger skyss, men folk glemmer å svare på dette, så jeg vet ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med forlovelse, det forestående bryllupet og ikke minst den perfekte kjolen - med slør :)

Er så hyggelig å lese om alt om må planlegges, så kommer nok til å følge med deg videre :)

Er det mulig å få se et bilde av kjolen? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med forlovelse, det forestående bryllupet og ikke minst den perfekte kjolen - med slør :)

Er så hyggelig å lese om alt om må planlegges, så kommer nok til å følge med deg videre :)

Er det mulig å få se et bilde av kjolen? :sjenert:

Tusen takk, Småkjekset! Hyggelig med nytt besøk forresten :klemmer:

Har du/dere også gifteplaner?

PM er sendt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...