Gå til innhold

Klematis gifter seg!

Klematis

Anbefalte innlegg

Vi har bestemt oss for å gifte oss! Ikke noe frieri, men en felles avgjørelse. Skulle selvfølgelig gjerne ønsket at samboer hadde fridd, men som den håpløse romantikeren han er (= eier ikke et romantisk gen i seg), så hadde jeg ikke forventet det. Uansett så er det veldig stas :rødme: Spesielt stas at han også synes det er stas, og (hvertfall fremdeles) er interessert i å diskutere hvordan vi skal gjøre det.

Forlovelsen ble annonsert med både mine og hans foreldre på besøk, og de ble alle veldig overrasket og glade :)

Vi har enda ikke satt noe dato, men satser på i løpet av vinteren. En gang mellom midten av november og februar, tenker jeg. Ingen av oss har noe spesiell plass vi MÅ være, så tror det skal ordne seg greit. Jeg håper vi får det til så raskt som mulig, for jeg begynner å bli ganske verpesjuk :fnise:. Og planen er å starte prøving etter bryllupsreisen er overstått :)

Så, da er bryllupsdagboka erklært for åpen! Det blir nok mye brullupssnakk også i den vanlige dagboka, men skal prøve å få med lister over hva som må gjøres og hva som er gjort her. Greit å ha alt samlet på en plass :jepp:

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest madam_mim

:velkommen: og gratulerer med forlovelse!!

Kos dere masse med planleggingen :jepp: Det er en fin tid, men den går fort :dåne: før du vet ordet av det så skal dere gifte dere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen!

Kan se ut til at det her planlegger seg selv, mor er godt i gang med å forespørre lokaler :fnise: Så om jeg ordner kjole og møter opp så tror jeg det skal gå fint! Hehe.

Neida, vi skal kose oss med litt planlegging. Men er ikke så desperate etter å gjøre alt selv og har heller ikke så mange fastgrodde tanker om hvordan det må være. Så ganske avslappet, selv om det kan se ut til at det ikke blir så mange måneder til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første avgjørelse tatt! Jeg har spurt og fått ja fra forlover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da må jeg prøve å få til en liste over alt som må ordnes :jepp: Sortert grovt etter hva jeg tror som bør gjøres først og hva som kan vente.

Dato

Lokale

Kirke

Prest

Forlover brud

Forlover brudgom

Prøvepapirer og forlovereklæring

Lage en omtrentlig gjesteliste

Lage og sende ut invitasjoner

Fotograf

Bestille frisør

Kjole og slør

Brudesko

Antrekk brudgom

Toastmaster

Bryllupsreise - Alt klart!

Hjemmeside for bryllupet

Lage bordkort De ble supre!

Transport for oss og gjester

Kjøreplan for hele dagen

Ønskeliste

Meny

Blomster

Bordplassering

Musikk kirke

Musikk fest - Her har jeg en plan ;)

Kirkeprogram

Jeg har sikkert glemt masse, så her er det bare å komme med tips! Oppdateres etterhvert som vi har ordnet ting eller kommer på mer som skulle vært gjort.

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi reservert lokale, og dato er satt! Vi kan enda ombestemme oss om lokalet ikke svarer til forventningene, men det virker hvertfall veldig bra :jepp: Får ta en tur og se på det uti august, er planen.

Det ser altså ut til å bli nyttårsaften! Det passer egentlig veldig bra, for vi har jubileum da :rødme: Og så glemmer vi hvertfall aldri bryllupsdagen :lur:

Så nå har jeg også fått meg ticker! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo ha med bryllupsdagboka di på Mine innlegg også!

Så gøy at dere er skikkelig igang med planlegging av bryllup nå :hoppe: Nyttårsaften høres ut som en kjempefin dato å ha bryllup og etterfølgende bryllupsdager på.

Kjempefin ticker også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Ilja!

Ja er egentlig veldig godt i gang med planlegging. Nesten litt for godt. Nå føles det nesten som det ikke er mer igjen å planlegge :fnise:

:hoppe: I dag har vi fått forlovelsesringene! :hoppe: Sambo... rettelse, FORLOVEDEN ser ut som en gift mann plutselig, og det føles nesten litt forbudt å gi ham et kyss :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

:juhu: :danser: :danser: :juhu:

for satt dato og forlovelsesring på fingeren

:juhu: :danser: :danser: :juhu:

Herlig å ha det på plass :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Mim, det er deilig å ha på plass :love: Hadde egentlig ikke tror at det med ring skulle bety så mye for meg, men jeg blir helt varm inni meg hver gang jeg ser ringen på fingeren til forloveden :rødme:

Forholdet har også fått en veldig oppsving etter at vi begynte å snakke om å gifte oss og enda mer etter at vi faktisk forlovet oss. Vet ikke helt hva grunnen er, men jeg lurer på om vi ikke på samme måte (bevisst og ubevisst) leter etter grunner til at dette ikke vil gå. Nå har vi liksom bestemt oss for at det skal være oss, og vi må bare gjøre det beste utav det. Ikke vits å irritere seg over småting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har også sambo spurt og fått ja fra forlover! Han ble visst ganske rørt... Det er jo koselig.

Så nå er det aller meste under første avsnitt i lista mi ferdig! Mangler bare å bestille tid i kirka og sende inn prøvepapirer og forlovererklæringene. Men ingen av de tinga haster så mye nå som det ble nyttårsaften og ikke november.

Litt usikker på det der med tidspunkt for vielsen... Tidlig vielse og så satse på fotografering etter vielsen? Eller gå til fotografen først og ha sen vielse slik at gjestene ikke må vente så lenge? Kan jo kanskje bli vanskelig å få fotograf utpå ettermiddagen på nyttårsaften uansett :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg liker tanken på å vere gift då brillene blir tatt, men det er ikkje alltid så lett å få det til sånn. Har de tenkt på antall gjester??

Nyttårsafta er jo ein artig dato også :-D Sikkert lurt å vere ute i god tid med invitasjonane, er visst mange som lager planer for nyttårsafta og det tidleg... ;)

Liker også tanken på å være gift når bildene tas :jepp: Men ser at det kan bli praktisk å ta dem før. Hadde vært litt hyggelig om sambo så meg for første gang i kirka. Men samtidig hadde det vært kjekt å vite/få bekreftet at han synes jeg var fin før det også. Ikke at jeg tror han ikke kommer til å synes det, men jeg vet ikke hvilke tanker som kommer til å poppe opp i hodet mitt når dagen er der... :fnise:

Gjestelista (eller lista over hvem vi tenker å invitere) er så og si klar. Et par spørsmålstegn bare. Vi kommer til å invitere rundt 70, men vet selvfølgelig ikke om alle kommer. Noen med små barn har kanskje vanskelig for å få barnevakt på nyttårsaften? Men satser på å sende ut invitasjoner straks vi har bestemt oss 100% for lokalene (og dermed dato), skal å se på dem i midten/slutten av august. Om vi ikke har satt tidspunkt for vielse enda da så refererer vi enten til en web-adresse og oppdaterer der eller så sender vi kun ut slike "hold-av-datoen"-kort og sender full invitasjon senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Det er vel ikke for sent å gratulere med forlovelsen nå?? Neeida..

Gratulerer!! :-D :hoppe::hoppe::hoppe:

Blir gøy å følge med her fremover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Cypress!

Aldri for sent ;) Tusen takk!

Når er din store dag?

Ikke 100 % spikret enda, for vi vil helst ha et lokale som er opptatt den dagen vi har booket kirken.. Men kirken er foreløpig booket til 23. mai 2009. Men det kan altså hende vi skyver på det en uke eller to...

Jeg blir helt overveldet jeg, det er så mye som skal ordnes!! Nesten litt misunnelig på deg som skal gifte deg relativt snart! For meg blir det litt sånn at jeg går og venter på at det skal haste med å ordne ting, hvis du skjønner... Har googlet alt mulig, kake-baker, fotograf, kjoler (selvfølgelig) osv... Men det er liksom ikke noe jeg MÅ ordne nå, så da skjer det ingenting heller.. Og min forlovede er litt vanskelig å dra i gang...

Jaja, dette går seg jo til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet hvordan du har det, cypress. Etter at vi satte dato og reserverte lokale er det liksom ikke så mye som haster mer. Ble litt antiklimaks egentlig :sjenert:

Men mitt mareritt er at ting skal være veldig vanskelig å ordne siden vi har lagt det til nyttårsaften. At alle fotografene har stengt, eller at alle bakeriene er så opptatt med andre ting at de ikke kan bake kake... Hehe. Regner med det ordner seg, da. Men har allerede bestilt frisør :fnise: Kan ikke tenke meg noe værre enn å måtte ordne hår og sminke selv :eeeh:

Grugleder meg til å begynne å tenke på/prøve kjole. Har ingen nære venninder her, så vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Har ikke noe lyst til å troppe opp på en brudesalong helt alene heller :sjenert: Jeg får reise å besøke forlover eller en venninde og prøve der heller, kanskje :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt sen gratulasjon til deg Klematis :klemmer: Så fantastisk det må være å gifte seg på nyttårsaften! Min kjære fridde til meg på nyttårsaften :rødme:

Lykke til med all videre planlegging!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, LilleEkorn! :klemmer:

Så romantisk å bli fridd til på nyttårsaften :hjerter: Må innrømme at jeg synes det er litt trist at jeg aldri skal få oppleve å bli fridd til... :sjenert: Men nå får jeg hvertfall gifte meg med mannen jeg elsker, og det er jo det viktigste :hjerter_rundt:

Tror også nyttårsaften kan bli en fin ramme, selv om jeg i utgangspunktet var noe skeptisk. Synes på en måte det blir litt klisjeaktig, selv om jeg ikke vet om noen som faktisk har giftet seg da...

Og så er det jo mange fordeler med vår-/sommerbryllup da! Kunne stå på kirketrappen og ta imot gratulasjoner i finværet, for eksempel :sol: Men nå planlegger vi jo ikke med noen utendørsaktiviteter (bortsett fra kanskje å gå ut å se på raketter), så slipper vi hvertfall å bli skuffet om været blir dårlig ;) Håper vi får hotellet til å pynte med fakler utenfor, det hadde vært superromantisk :rødme:

Vi har 3-årsjubileum den dagen vi gifter oss, er litt koselig det også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med forlovelsen og forestående bryllup :) Tror ikke det er så vanlig å gifte seg på nyttårsaften, forlovelse da er vel mer vanlig. Vet bare om ett par som har giftet seg på nyttårsaften... virker ganske romantisk, jeg kunne godt valgt den datoen om vi skulle hatt et vinterbryllup, det eneste som er dumt er at prisene gjerne blir skrudd opp på en slik dag + at folk legger planer en stund i forveien/kanskje reiser bort... men blir nok kjempefint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...