Gå til innhold

Bente`s bryllupsdagbok


Bente

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Joda, Tex, her har det vært mørkt og stille en stund nå. Har hatt store problemer med å logge inn. Så det var deilig å komme hjem i ettermiddag og legge inn de første bildene her.

Så referatet fra det o`stooore dagen:

Fredagen ble en dag fylt med mange tilreisende gjester. heldigvis ble flystreiken avblåst i siste liten.

Siden vi arrangerte bryllupet selv i et lite lokale i bygda, måtte vi pent dette og pynte alt selv.

Så fredagen var det kunn pynting for meg iallefall.

Sambo dro til Harstad til min bror, der skulle han overnatte til lørdag, stikke å hente buketten og korsagene.

Lørdag morgen:

Fikk ikke sove noe særlig alene i min store dobbelseng, så jeg sto opp kl.0650, dusja og satte meg i bilen for å kjøre til frisøren.

Der var jeg kl. 08 og var ferdig kl.1015, dro så til min kusine som sminket meg og videre til en venninne av mamma som hjalp med på med kjolen.

Min forlover var hos en annen frisør, og hun kom rundt 1145.

Pappa og sjåføren i en 75 år gammel A-ford, kom å henta meg kl.1230. Da var jeg sååå klar til å dra i kirka.

Var ikke nervøs i det hele tatt der jeg sto sammen med pappa i våpenhuset... Sååå, gikk dørene opp og jeg hørte at organisten spilte Gamal bruremarsj fra Nord-Gudbrandsdalen, men lyden av den marsjen forsvant like fort som den kom, for der sto min kjære...min kjære var så fiiin at jeg ville gråte da jeg så han, så jeg måtte finne meg noen "offer" i kirka å se på mens vi gikk opp kirkegulvet.

Vel oppe og i stolene ved alteret, satt jeg trygt sammen med min kjære forlover. Min kjære klarte jeg ikke se på, ville bare gråte...han var så fiiin. Men jeg skjønte jo det at slik kunne jeg jo ikke holde på, så det endte jo med at vi satt å så på hverandre hele tiden....nesten iallefall...måtte jo se litt på presten også :ler:

Presten leste korinterbrevet og min lillebror leste høysang. Organisten spilte air og alt var bare vakkert.

Vi avga løftene til hverandre...noe som visstnok var veeeldig rørende.

Forloverne våre var med å velsignet oss (de holdt hånden oppå hodene våre sammen med presten. Det også hadde visstnok vært veldig rørende.

Tiden i kirka gikk så fort...vi spaserte ut til en marsj jeg ikke kjente igjen...det var iallefall kke den vi skulle ha, men det er "glemt" nå.

På trappa fikk jeg litt regn i sløret og ble møtt av en masse folk.

Sjåføren i A-Forden, spilte en bryllupsmarsj på trekkspillet og tro det eller ei, så var det utrolig stemingsfult.

Det var varmt i været, selv om det kom noen få dråper.

Det ble kastet fuglemat over oss...og gjett om det ramla ut av kjolen på bryllupsnatten :oops: :hoho:

Bildene som ble tatt av oss kommer til å bli nyyydelige, har sett noen snikfotografier allerede ;)

Ett kvarter før middagen ankom vi festlokalet, gjestene ble samlet rundt middagsbordet før vi ble klappet inn.

Det ble servert nyyydelig mat og mange nyyydelige taler. Jeg gråt under hver tale...

Alt var over på 2 timer og 3 kvarter. Hadde en god toastmaster som hadde planlagt dagen.

Kaffegjestene kom kl.20 og da var det også bryllupskakeskjæring..

Så...ja...vi fikk ett uventa besøk...nei, ikke fra tilbords...selv om vi hadde håpa på det...

Men vi fikk besøk av Oluf, ok, en av pappas komiker-venner som har spilt Oluf i en år-rekke. det var utrolig artig og han hadde mange morsomme poeng som fork gapskratta av. Kjempeartige greier.

Under kaffen fikk jeg snakket med så og si alle gjestene, alle storkoset seg.

Vi hadde levende musikk og ett bra band.

Fol danset og hygget seg ut i de små nattetimer.

Jeg og min kjære mann, forlot festen ca.0130, da kjørte min forlover oss opp til hennes foreldres hytte. I skogen, ved ett vann..heeeeelt stille :D

Det var så vanvittig hærlig å vite at det bare var oss 2 der.

Hva natta innebar??? Ja, det skjer det som skjer...vi var iallefall ikke særlig trøtte :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi hjemme og bare pakker litt om, vi har bestilt oss en restplass-tur til Kos, drar natt til fredag. Bryllupsreisa tar vi skikkelig til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Da var vi kommet hjem fra Kos i Hellas. Bare to dager til vi skal på jobb.

Føles så uvirkelig at vi har gifta oss. Jeg er bare så forelsket og vil bare gjennoppleve dagen vår en gang til...men det går ikke, sitter å titter på filmen og ser på bilder hele tiden...nesten.

Tiden har gått så fort...skulle ønske den sto stille på akkurat en dato ;)

Turen til Kos ble fin. Min kjære ble syk den dagen vi kom, men kom seg ett par dager etterpå. Vi har vært på øyhoping, en tur til Tyrkia, biltur Kos rundt osv. Vi har ikke ligget på latsiden, selv om det har vært rundt 35 grader hver en eneste dag!!!

Bada har vi iallefall!! Hver dag :D

Nå foregår det klesvask og rydding etter 3 uker hjemmefra. Og belive me, det trengs!!!

Min kjære er dratt for å levere filmene fra bryllupet. Kanskje vi får dem i dag...vet ikke, men får bare håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen hjem,høres ut som en toppers tur...

ble dere med på fotball feiringen da hellas vant....??

Takk takk jea.

Fotball-feiringen tok helt av i Hellas ja.

Folk sto på bilfløytene og scooterfløytene og motorsykkelfløytene og kjørte gjennom hele byen nesten hele natten. det var helt vilt.

Artig å vært i Hellas da dette skjedde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi ja en kan trygt si at det ble livat i Hellas etter finalen.... På Karpathos var det fyrverkeri, kiming i kirkeklokkene, kinaputter og bilparade natten igjennom.

Dessverre lå hotellet vårt midt i hovedgata i sentrum, så det ble veldig lite soving på oss.... Har aldri sett så mange rånere noe sted..... :-?

Men det var morsomt å oppleve ja!

Åssen er ellers livet som frue da, Bente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei Bente

Gratulerer som nybakt frue! :-)

Så bilde av bilen deres, og syntes den var superflott. Og siden du forteller den triller rundt i Harstad, som er der vi skal gifte oss neste sommer, lurer jeg veldig på om du kanskje kan fortelle hvem som eier den, og om de låner den ut til andre :-)

Hilsen Smilepia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bente

Gratulerer som nybakt frue! :-)

Så bilde av bilen deres, og syntes den var superflott. Og siden du forteller den triller rundt i Harstad, som er der vi skal gifte oss neste sommer, lurer jeg veldig på om du kanskje kan fortelle hvem som eier den, og om de låner den ut til andre :-)

Hilsen Smilepia

Sender deg en PM jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Tuddelu!! Er innom å jodler litt bare for å fortelle at jeg faktisk lever.... :ler:

Hvordan står det til med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...