Gå til innhold

Bente`s bryllupsdagbok


Bente

Anbefalte innlegg

Så var endelig datoen bestemt. Vi forlovet oss i jula, og ble enige i å vente litt med å bestemme bryllupsdato. Men nå er den fastsatt og vi gleder oss over det begge to

:hjerter:

Siden det er jeg som er mest ivrig på planlegging (jenteting) så er jo allerede flere ting allerede tenkt på.

Akkurat nå tenker vi på bryllupsmiddag. Vi er begge glade i fisk.

Laks eller ørret er ett alternativ vi vil prøve på...men vi må da ha tilbehør... men hva??? Så var det forretten da... Noen har allerede foreslått spekemat siden det kanskje skal være fisk til hovedrett... Hm, noen som har andre tips?? Desserten...tja...kanskje is??

Vi gleder oss iallefall til videre planlegging. Iallefall jeg :hoppe:

Litt om oss 2:

Vi traff hverandre mens vi studerte ved Høgskolen i Molde, september 2000.

Vi flytta sammen i juni 2001

Han fridde 21.12.2002, da forlovet vi oss oxo :D

Vi gifter oss i kirka der jeg sogner til (i nord-norge)

Vi skal være 68 gjester til middag og litt over 100 til kaffe.

Jeg er 27 år og sambo er 26 år når vi gifter oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med fastsatt dato.

Selv om det er over 1 år til du "skal i ilden", så er det jo lov å begynne å planlegge alerede, vet du...

Selv skal jeg og Bananmannen gifte oss 14.08.04 men vi har ikke planlagt noe offisiellt enda - vi har ikke engang fortalt familien når vi skal gifte oss... Det skal vi gjøre nå i løpet av sommeren....

Fortsatt lykke til

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, no begynner jeg virkelig å glede meg til bryllupet vårt :D

For noen månder siden bestilte jeg en bryllupsplanlegger fra www.bryllupsweb.no Den er så artig å sitte å se i den nå. Har satt opp ei foreløpig gjesteliste nå. Det ser ut til at vi blir 58 stykker til middag og mellom 80 og 90 til kaffe.

Har også fått flere ideer om hvor vi kan feire bryllupet, skal å se på 2 aktuelle steder i sommer når vi reiser hjem dit vi skal gifte oss. Det er jo slik at vi bor på en annen kant av landet enn der vi skal gifte oss, så mye skal gjøres allerede nå i sommer. Er jo itt vanskelig å bare sette seg på flyet hver gang noe skal ordnes. Men så har jeg da hele familien min som er villig til å hjelpe.

Vi har egentlig lyst på ett bonderomantisk bryllup på landet, og det er vel det det kommer til å bli, forhåpentligvis...vi må bare alle tenke på at det skal bli godt vær, for da blir det det :)

Det e rart, men det er allerede mye jeg har tenkt på, og ennå er det over ett år til bryllupet...

*Vil ha masse røde roser - elsker røde roser som jeg også får mye av hos

min kjære sambo.

*Brudebuketten skal være hjerteformet og skal henge litt ned, med

selvfølgelig røde roser i

*Har jo også vært å prøvd brudekjole - har en formening om hva jeg vil

ha iallefall

*Har allerede fått pris på frisør

*Festmaten blir laks eller ørret!! Nam

*Vi skal ha fri bar

*Levende musikk

ÅÅÅÅÅ, jeg gleder meg :hoppe: !!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi og oi.....har nettoppsnakket med en veninne av meg... Fortalte jo selvfølgelig at vi skulle gifte oss 26.juni til neste år. Vi snakka masse rundt det og alt var bare fint. Hennes mor som er frisør, hadde jeg tenkt skulle få det ærefulle oppdraget å sette opp håret mitt på bryllupsdagen vår. Hun er forresten den eneste utdanna frisøren på bygda...den andre er ikke utdannet, men har likevel sin egen frisørsalong.

Plutselig kom veninna mi på at hennes kusine skal gifte seg samme dag som meg, dermed "mister" jeg frisøren min :veldigsur:

Ikke nok med det, men den andre kusina hennes skal gifte seg helga etter...3.juli... vi hadde tenkt på den datoen oxo...bare det at det ble 26 istedet....

Men nå er det slik at hun har ikke fått noe HELT SIKKERT svar på kusinebryllupet 26 juni.....både jeg og hun venter på svar nå....*nervøs*

Jaja, vi får håpe det ordner seg....bryllupet kommer vi ikke til å utsette på grunn av en frisør, men veldig leit var det iallefall..... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, i går var jeg nervøs..... Det som også var, var at jeg hadde tenkt å spørre venninna mi som jeg snakka med i går om hun ville være forloveren min....hadde jo store planer om å spørre henne når vi skal møtes i sommer...og det skuule spørres pent og gjerne litt ruindt det hele med koz å veninneprat å sånn :) Men så ble jeg veeeeldig usikker...siden hennes kusine skal gifte seg på samme dato. JA, det ble den datoen!!! (bare en annen plass), så "mista" jeg jo min veninnes mor som var frisøren og kanskje veninna mi som forlover...

Men, det endte med at jeg ringte veninna mi nå i kveld å spurte henne om hun ville være min forlover... Jeg gav henne betenkningstid, slik at hvis hun ville si nei, så kunne jeg finne en annen, men HELDIGVIS....HUN SA JA PÅ FLEKKEN!!!! ÅÅÅÅ jeg er sååÅÅÅ glad :P:P:P:P:hoppe::lol: :D :D :D Da var det en bekymring mindre.... Phu...

Snakka med pappa også på telefonen i kveld, han hadde planer om å leie en båt som vi og alle tilreisende gjestene kan kose oss på på søndagen, dagen etter bryllupet....da blir det litt kos ut på det blå :D

Det ordner seg alltid for snille piker :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tabby

Det hørtes flott ut med båttur dagen derpå, da får dere også en mulighet til å snakke mer med gjestene og det er jo bare positivt! :D

Så flott av venninnen din valgte å være forlover for deg, i stedet for kusinens bryllup da. Det er jo ikke alle som har så god kontakt med søskenbarn, jeg ville gladelig gått i en venninnes bryllup fremfor slekta selv ;)

Frisør ordner seg vet du, som du selv sier, alt ordner seg for snille piker!

Lykke til med den videre planleggingen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Stakk innom en tur til deg fordi vi skal gifte oss på samme dag. Er begynt for fullt med planlegginga her også, og jammen er det gøy! Vi har ikke fortalt det til så mange enda, da jeg vet at noen kommer til å si "er dere begynt å planlegge allerede, det er jo et år til!!" Gidder ikke sånn kakling, så derfor har bare de nærmeste fått vite det. Men jeg sliter litt med å finne ut hva vi skal ha til middag :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skjebnen som har ført oss sammen..... :hoho::hoho::hoho:

*Vi skal gifte oss samme dag

*Begge var i bryllup i helga, dog ikke samme sted....

*Begge skal ha hjerteformetbukett med røde roser...

*Begge skal ha laks.....

*Begge skal gifte seg nordpå....

Blir nesten skremt jeg nå.... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆRLIGHET....Kanskje det er noe i dette?? Men så artig dette er da :D Blir spennende og følge deg nå :) EKSTRA SPENNENDE :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da var ferien over og det er masse som allerede er i boks. Det var iallefall godt med ferie, men skal innrømme at det ble så mye planlegging og kjoleprøving at min samboer er en smule lei...forstår det godt. Nå skal vi bare slappe av og ikke tenke så veldig mye på bryllupet på en stund.

Iallefall så er dette klart:

:hjerte: Kirka er bestilt til 26.juni 2004 kl.1300

:hjerte: Lokalet er sjekka, men det er endel mangler som vi er igang med å fixse...har allerede kjøpt 60 hvitvinsglass...

:hjerte: Fotografen er bestilt

:hjerte: Litt usikkert med middagen ennå...også bryllupskaka (sjekker ennå priser)

:hjerte: Min forlover er klar mens sambo ikke har bestemt seg ennå...

:hjerte: Sminkør er ok (min kusine som er hudpleier)

:hjerte: Mamma og pappa vil betale alkohol og middag

:hjerte: Kirkeprogram-utdelere (min lillebror og min fetter)

:hjerte: Gave-utpakkere (min kusine og sambos søster)

:hjerte: Gjestelista

:hjerte: Overnatting (mangler overnatting til 15 ungdommer ennå...)

:hjerte: Brudebuketten

:hjerte: Vi skal IKKE ha sanger under middagen!!!!

Ellers var jeg jo ganske sikker på at jeg hadde funnet den O-STORE brudekjolen. Men nå har jeg fått prøvd den i sin helhet. Det viser seg at den ikke var noe fin til meg.

Jeg har også bevisst unngått å prøve stroppeløse kjoler fordi jeg har hatt en formening om at de ikke passer meg, MEN

DET ER AKKURAT DET DE GJØR!!!!!! Men jeg har ikke funnet kjolen ennå...har prøvd stroppeløse kjoler nå og sett at det er de jeg burde gå for nå.

Akkurat nå skal vi ha noen uker bryllupsfri før vi er i gang igjen, og da blir det kjoleprøving for fullt og å prøve å finne det sambo vil ha på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tabby

Dere har jo fått masse i orden til bryllupet dere. Kjekt å ta sommerferie nå da. Vi har gjort det samme. Gleder meg til å se bilder av kjolen eller en lignende om du ikke finner bilde på nettet, av den kjolen du kommer til å velge. Stroppeløs er flott på sommerbruder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å lese om forberedelsene din når jeg vet at vi kommer til å gifte oss på samme dag, til og med på samme klokkeslett.....

I går kom brudepikekjolen og annet stæsj, den var sååå fin!

Har enda ikke hatt noen pause fra planlegginga, men kjenner at det bygger seg opp til en aldri så liten pause snart. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var middagen bestilt :)

Forrett: Honningmelon med pæreskinke, servert på en seng av rukkolasalat

Hovedrett: Ovnsbakt laksefilet med dillstuede poteter, julienne gulrot, purreløk og brokkoli. Dette serveres rømme blandet med dill og sitron som kald saus.

Dessert: Vaniljeis med varme bjørnebær.

For forretten og hovedretten betaler vi kr. 195,- per person. Det inkl. porsjonering på stedet av de som har laget maten :) Bryllupskaka skal disse folka også lage.

Synes egentlig det var en grei pris jeg....men det er jo mamma som skal betale dette...hun insisterer!!!!

Vi blir 68 stk til middagen, men har ikke funnet overnattingsplass til alle ennå...*sukk og rive seg i håret*

Nå vet vi ikke lenger om lokalet vi skal ha, komer til å passe for så mange mennesker... Skal sjekke ett annet når vi reiser hjem til Nord i jula.

Her er iallefall brudebuketten som jeg vil ha...bare at den er fylt med røde roser :D

flower07.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: I dag har vi kjøpr vår FØRSTE bil!!! Vi har aldri eid en bil før noen av oss, men i dag ble den vår :hoppe::hoppe::hoppe:

Men jeg likte ikke helt at det gikk 4000 ut av bryllupskontoen..... :veldigsur: :veldigsur: :veldigsur: Men det hjelper så lite, det er bare å jobbe å spare og se blid ut :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil! :D Sant det er moro! Omtrent så hoppende var jeg også da da vi kjøpte den vi har nå.

Brudebuketten er nydelig :hjerte: men jeg tror ikke det er lov å legge ut bilder sånn, bare så du ikke blir sint om noen fjerner det, tror det er bedre å legge inn link til den

Maten høres deilig ut også, og prisen var da bra den :) Håper det smaker like godt som det høres ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen....

Har du vært inne på Anja & Kalle sin hjemmeside og funnet buketten? Skal også ha en slik..... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...